Aihe: POD Pro
1
Knopfler79
30.01.2003 11:41:33
Mitä sanotte onko hintansa arvoinen efektilaite? Onko kokemuksia, entä kaiut?

itse olen etsimässä semmoista minkä sais sekä studio että live käyttöön.. onko se sellainen jonka voi laittaa oman styrkkerin line in:iin vai onko tota vermettä tarkoitus ajaa PA laitteitten kautta? Kun en noista räkkiefekteistä oikein mitään tiedä.
bliikki
30.01.2003 12:10:57
itse olen etsimässä semmoista minkä sais sekä studio että live käyttöön.. onko se sellainen jonka voi laittaa oman styrkkerin line in:iin vai onko tota vermettä tarkoitus ajaa PA laitteitten kautta? Kun en noista räkkiefekteistä oikein mitään tiedä.

Tuohan on siis eri vahvistimia mallintava vehje, että en tiedä mitä olet etsimässä. PA:n kautta sitä yleensä ajellaan tai sitten jos saat vahvistimesta pelkän etuasteen käyttöön, niin sitten vahvarin kautta. Livekeikkailuun tuo ei ole käytännöllinen ilman jotain midi-kytkintä ja sellaset maksaa vähintään sen ~150 euroa. Kannattaa V-ampia tai Yamahan DG Stompia kokeilla ennen ostoa.
booster
30.01.2003 12:44:15 (muokattu 30.01.2003 12:45:35)
onko se sellainen jonka voi laittaa oman styrkkerin line in:iin vai onko tota vermettä tarkoitus ajaa PA laitteitten kautta? Kun en noista räkkiefekteistä oikein mitään tiedä.

Siis noi PODit, V-AMPit ja Dg-stompit on niin sanottuja mallintavia etuasteita, eli voit sieltä valita että soitatko Marshallin Superleadilla vai VOXin AC30:sellä.

Vehje mallintaa koko homman vahvistimen inputista kaiuttimeen, eli voit periaatteessa tökätä tuollaisen suoraan PA:han, vahvistimen pääteasteeseen (tai FX loopin returniin,
jolloin vahvistimen oma etuaste ohitetaan) tai ihan ihkaomaan
päätevahvistimeen.
Tavallisen kitaravahvistimen inputtiin sitä ei välttämättä kannata tökätä, koska kitaravahvistimen etuaste aina muokkaa sitä saundia.

PODin tai mallintavien yleensä laatuun en tässä koske pitkällä tikullakaan.. ;)
"Mä en tiedä mikä tää on mutta se on täysillä"
kommari
30.01.2003 13:31:45
Ja kuulemma Pod prossa ja Pod II:ssa ei oo mitään muuta eroo kun ulkonäkö ja muutama liitäntä. Pod II on halvempi. Olen kokeillut Pod II:ta ja Behringerin V-amppia ja minusta V-amp on parempi.
Knopfler79
30.01.2003 14:03:33
Mikä on se siihen liitettävä floorboard ja FB4 poljin?

Ja mulla on vahvistimena H&K Edition tube combo voiko siihen kytkeä podin niin että vahvarin oma etuaste ohitetaan? Varmasti tyhmäkysmä mutta kun en ole paljoa noiden efektien kanssa kikkaillut.
booster
30.01.2003 14:07:13
Mikä on se siihen liitettävä floorboard ja FB4 poljin?

Noilla voi ohjata sitä PODia, vähän niin kuin vaihtaisit
kanavaa vahvistimesta.

Ja mulla on vahvistimena H&K Edition tube combo voiko siihen kytkeä podin niin että vahvarin oma etuaste ohitetaan? Varmasti tyhmäkysmä mutta kun en ole paljoa noiden efektien kanssa kikkaillut.

No en tunne vahvistinta, mutta onko siinä efektiluuppia?
Knopfler79
30.01.2003 14:19:21
No en tunne vahvistinta, mutta onko siinä efektiluuppia?

No kyllä sieltä takapaneelista sellaiset kaks jakkia löytyy.
booster
30.01.2003 14:25:01
No kyllä sieltä takapaneelista sellaiset kaks jakkia löytyy.

Sen pitäis voida tökätä siihen returniin, jos siinä on joku "FX loop level" tai joku niin pistä se täysille.
Signaaliketju siis näin:
kitara -> POD -> FX return
Ja sitten vahvistimen master volumesta tai podin volumesta säädät sitä mölinän tasoo.
Dumb
30.01.2003 14:29:06

PA:n kautta sitä yleensä ajellaan tai sitten jos saat vahvistimesta pelkän etuasteen käyttöön, niin sitten vahvarin kautta.

Tarkoitat varmaankin pääteastetta? 8-)

Livekeikkailuun tuo ei ole käytännöllinen ilman jotain midi-kytkintä

Ja mihinköhän tämä perustuu? Kyllä mulla ainakin toimii Floor Boardin kanssa ihan hyvin ja pelkällä FB4:sellakin tulisin tarpeen tullen toimeen.
bliikki
30.01.2003 15:21:41

Tarkoitat varmaankin pääteastetta? 8-)

Hyvä kun korjasit! Suotta sitä etuasteeseen enää etuastetta ajamaan =P
bliikki
30.01.2003 15:25:36
Ja mihinköhän tämä perustuu? Kyllä mulla ainakin toimii Floor Boardin kanssa ihan hyvin ja pelkällä FB4:sellakin tulisin tarpeen tullen toimeen.

Plääh...mä oon taas sekasin tänään =D Siis tolla midi-kytkimellä meinasin esim juuri tuota FB4:ää tai Behringerin sitä lankkua, jalkavalitsinta kuitenkin ylipäätään. Mutta esim juuri tuolla FB4:llä ei ole mitään tekemistä midin kanssa. Jos menis tänään aikasin nukkumaan =D
Dumb
30.01.2003 15:36:59

Suotta sitä etuasteeseen enää etuastetta ajamaan =P

Olen mä kyllä joskus kokeillut liittää noi mun molemmat räkkietuset yhteen, mutta eipä tullut kovin kummoista jälkeä.

Tuli tässä mieleen, että kerran vein myös tuon POD II:sen treenikämpälle kun halusin kokeilla, millaisen soundin saisi "kahdella vahvistimella yhtä aikaa". Jaoin kitarasignaalin DL4:sesta sekä POD II:seen että POD Prohon ja nämä edelleen päätteen kahteen kanavaan (molemmat omiinsa) ja siitä edelleen stereona kaiutinkaappiin. Pro PODiin väänsin paljon (vielä enemmän kuin normaalisti) bassoa, vähän middleä ja normaalisti (eli vähän yli puolen välin) trebleä sisältävän Rectifier-mallinnuksen ja POD II:seen laitoin vähemmän bassoa, enemmän middleä ja suunnilleen saman verran trebleä sisältävän Modern Hi-Gain mallinnuksen. Oli aika huikea soundi. Tuli aika paljon mieleen sellainen KoRnin Untouchables-soundi. Jos olisin stara, ostaisin toisen POD Pron ja jonkun hiton hyvän jakoboksin ja kytkisin MIDI-johdolla PODit yhteen, jotta molemmat tottelisivat yhtä Floor Boardia.

Menipäs hieman aiheen vierestä. 8-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)