Aihe: Miksi aloititte juuri rumpujen soiton?
1 2 3 4
TPL
16.11.2004 15:39:21
Tämä nyt lähinnä sivuaa aihetta, mut junnuna meikä naputteli ruokalusikoilla radion tahtiin vanhempieni ruokapöydän tuolit hajalle.. (lapsen mieli tekee tuolista tomin, ja parketista basarin)

Yläasteella sitten halusin rumpuja soittaa, mutta kun olin vasuri, se oli sitä aikaa kun vasenkätisyys oli pannassa, ei rumpuihin päässyt kunnolla kiinni. Nyt (about miljoona vuotta myöhemmin) hotsittais soitella rumpuja, mut kerrostaloon ei tuplasettiä roudata.. Koko ikäni olen erinäisiin pintoihin (pöytä, reidet, autonratti..) naputellu. Arkarruttaa vain 30-kymppisen koordinaation kehittämisen mahdollisuus. Kitaraa olen kiusannut enemmän tai vähemmän noin 14 vuotta.
Jomsa
17.11.2004 09:38:01
Noh, olen pyörinyt pari vuotta muusikoiden keskuudessa. Jossain vaiheessa aloin itsekin miettimään että voisi jotain instrumenttia alkaa soittamaan. Huomasin vain että rumpaleita oli aika vähän joten päätin sitten sijoittaa tukun kahisevaa rumpuihin ja alkaa opetella soittamaan.
Dier uber drum machine... (Yeah right)
Muovinen
17.11.2004 12:41:23

Musta on kuva kun olin kaks vuotias ja hakkasin keittiössä melassiastioita leikkitongen puolikkailla. Myöhemmin ennen ala-astetta raahasin kasoittain erilaisia sankkoja, pääläreitä ja pöniköitä keskelle kotitilan suurta pihaa ja rupesin takomaan niitä puun pätkillä. Pöntöt oli aika hienosti rumpusettimaisesti järkätty. 6. luokalla musiikkiluokkaan ilmesty rummut joita tuijotin aivan ihmeissäni mutta koskaan en niihin päässyt koskemaan. Vihdoin yläasteella tajusin että voin hankkia omat rummut ja niin tein. Hienot New Soundit kolisi kaiken päivää sen jälkeen ja kavereitten kans perustettiin muka-bändejä jotka ei koskaan soittanu yhessä. Tuo kuva musta kaks vuotiaana hakkaamassa niitä pöniköitä sai mut hankkimaan rummut uudestaan kahden vuoden tauon jälkeen kun olin jo yliopistossa. Ja tässä ollaan ;)
"Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham
zak69
17.11.2004 12:57:33
Homma alkoi yli 10 vuotta sitten tähän tyyliin: kaveri osti basson ja sanoi että kitaristikin löytyy. Sano että osta rummut kaupasta ja minä ostin. Piti olla aikaa edes pari viikkoa opetella edes se suora nelonen, vaan tämä kitarasankari pyyhälsi kämpille seuraavana päivänä ja sanoi mulle että vedetään sitten alkuun tämmönen kasin blues ja rupes soittaan. Olin siinä sit monttu auki että mites se menee ja sit äijälle selvis että olin "soittanut" rumpuja jo pari tuntia!! Anyway, siitä se lähti ja sillä tiellä ollaan. Olipas hauskaa muistella niitä alkuaikoja :)
"More groovy time"
miscage
17.11.2004 16:51:38
Kaverit aloitti noi bändihommat, ja mun piti aluksi ostaa skeba. Sitten "bändin" rumpali ei käynyt juuri lainkaan treeneissä ja tottakai mä remmoin sen rumpuja, sitten toisen kaverin rumpuja, ja sitten ostin Newsoundit.
Tässä välissä olen soitellut sitten kavereiden Exporteja ja Swinkkuja, ja ostin itselleni välissä sähkörummut, mutta en oikein pitänyt ja juuri äskein vaihdoin Exporteihin.
- Jätkät vetää nurkan takaan jotaa vitun KYLKEE. (vähä römpsää)
Macu
17.11.2004 17:30:24
Sain rummut joskus 6 vuotiaana, mutta ne pölytty sillon vaan nurkassa, koska en osannut niitä soittaa. Vuosia myöhemmin eräs kaverini pisti pystyyn jonkun ihan turhan bändin, ja koska olin ainoa jolla oli rummut, jouduin sille paikalle. Siinä sitten opettelin biittiä vetään. Eikä ole tarvinut tätä vieläkään katua. :)
Kahvin määrä on vakio
MK73
17.11.2004 19:02:38 (muokattu 17.11.2004 19:34:06)
Kaikki alkoi ehkä ala-aste ikäisenä tai nuorempanakin ja suurin syyllinen on faijan levyhylly. Isä kuunteli paljon musaa - mm. Carlos Santana, Genesis, Peter Gabriel, Pink Floyd, Jimi Hendrix, Cream, Toto ym. soivat meillä jatkuvasti. Eivät menneet meitsiltä ohi korvien vaan koputtelin usein muoviämpärisetillä messissä, välillä sain jonkun iskun kohdalleenkin. Innostus oli selvää. Sitten isä otti mut joskus duuniin mukaan Maikkarin studioille, kun siellä oli studiobändissä joku Jartsa Karvonen tai Miettisen Miri soittamassa. Arvatkaa kolahtiko?
Rummut sain hommata kuitenkin vasta kesätyörahoilla 17-18 vuotiaana. Viimeinen niitti oli, kun sain käsiini Pepe Ahlqvistin On The Ground kiekon. Putosin täysin, koko sen levyn fiilis ja ne tyypit (Nykänen, Mongo, Nikku, Tikka, Kaartamo jne) tekivät lähtemättömän vaikutuksen. Treenasin useamman vuoden itsekseni levyjen perässä, kunnes naapurustosta löytyi soittajahenkisiä kavereita - pian oli coverbändi pystyssä. Siitä kehkeytyikin pikkuhiljaa oikea bändi. Nyt ollaan soiteltu n.6v. vajaat 20 keikkaa/vuosi -häitä, synttäreitä, vähän ravintolakeikkaa ja sellasta. Vanhasta tanssimusiikista poppiin ja rockiin, jopa jazziin. Mahtavaa!
Koskaan en ole tuntenut vetoa muita soittimia kohtaan, enkä myöskään ole pyrkinyt rumputunneille. Haluan vain soittaa musaa, ja se on niin kauan hauskaa kun siitä ei tule pakkopullaa. Kyllä ne ammattilaishaaveet karisivat aika nopeasti silloin joskus. Mielettömän hyvä harrastus!
Stratton
17.11.2004 19:42:28
Soittelin ekana joku 3-4 vuotta ala-asteella koskettimia. Sit koitin ekaa kertaa soittaa rumpuja joskus 3. luokalla ja osasin heti peruskompin(jopa basarimuunnelmilla) ilman reeniä, ja sekös innosti. Toki olin varmaan alitajuisesti oppinu sen kun kuuntelin musaa, esim Oasista. Sitten sain joskus 4. luokan paikkeilla(?) kinuttua rummut synttärilahjaks, kun puoli vuotta ruinasin.
Loppu onkin sitten...
taistelutarinaa ;)
nevertoreturn
17.11.2004 22:27:06
Joskus mummolassa aina isän vanhaa settiä paukuttelin... Sit eräänä päivänä vein ne kotio, vaikka en osannu mitää komppia tai mitää... sit varastos hakkasin niitä opin peruskompin, paljon muuta ja puol vuotta sit ostin kunnon setin....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)