gator 17.11.2004 00:19:15 | |
---|
|
Cornflake 17.11.2004 08:21:10 | |
---|
gator: Olisko toi minidisc-soitin ja mixeri hyvä ratkaisu? Riippuu ihan siitä mitä hakee, mutta on. "Ongelma" on se että vie hetken aikaa että saa kanavien volat ja säädöt kohdilleen, varsinkin jos ei ole tarkkaamon oloista tilaa ja jamppaa siellä tekemässä säätöjä erikseen. Mutta kun sopivat säädöt löytyvät niin ihan näppärä systeemi. Itse nauhoittelen treeneijä tuolla pelillä ja tyytyväinen olen siihennähden mitä olen lähtenyt hakemaan. Eli vähän parempilaatuista treeninauhaa. Aiheesta oli muuten ihan hetki sitten juttua jossakin toisessa ketjussa. Nyt en kerkeä kaivamaan, työt kutsuvat. |
Ok. Kuulostaa just siltä mitä haen mut mites noitten kamojen yhteensopivuus ja minidisciltä tietokoneelle matskujen ajo? Nauhoitteluhommissa olen melko noviisi. |
varakeef 17.11.2004 12:17:44 | |
---|
Hoituu oikein hyvin rumpujen äänittely kuvaamallasi tavalla - mikit oikeisiin paikkoihin, miksauspöydästä minidiskille ja kotona minisdiskiltä koneelle. Rumpujen keskinäistä balanssia saa hakea ja miettiä - sehän tulee enemmän tai vähemmän lukkoonlyödyksi kun tavara siirtyy minidiskille. Yksi harkinnanarvoinen kikka on äänittää setti hyvällä overheadilla monona (toiseen kanavaan) ja bassari toiseen kanavaan omalla mikillään. Yleensä setti kun tapaa olla kohtuullisessa balanssissa muuten, mutta bassari on helppo huonoissa tarkkailuolosuhteissa helppo tyriä. Jotkut sijoittavat basarin kanssa samaan laitaan myös virvelin, jonka pystyy sitten erottamaan koneella omaksi raidakseen muutamalla kopiointi ja mykistys operaatiolla - basari ja virveli kun harvemmin ovat äänessä yhtäaikaa. Kaavailemaasi äänityssysteemiin käy mikä tahansa mainitsemistasi miksereistä. Huokehdit lähinnä siitä, että mikisisäänmenoja on vähintään yhtä monta kuin aiot käyttää. "Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo"
- Rick Rubin |
gator 17.11.2004 12:31:02 | |
---|
Jeps. Eli toi minidisc on sopiva tohon hommaan? Joo kattelinkin noi mixerit siihen malliin et neljä mikkisisääntuloa olis vähintään. Ajattelin vaan et mitä muuta noissa mixereissä kandeis ottaa huomioon? |
varakeef 17.11.2004 12:31:27 | |
---|
Ok. Kuulostaa just siltä mitä haen mut mites noitten kamojen yhteensopivuus ja minidisciltä tietokoneelle matskujen ajo?. Eli kuten taisin mainita, mikä tahansa mikseri käy minkä tahansa minidiskin kaveriksi. Otaksun, että sinulla on tietokone. Minidiskistä miniplugistereopiuhaa pitkin vaan äänikortin linjasisäänmenoon. Äänityssoftasta äänitys päälle. Päälleäänitysvaiheessa kytket kitarat, bassot, systikat, laulumikit misauspöytääsi, josta johdat signaalin äänikorttiin. Kuuntelun hoidat kuulokkeilla äänikorttisi kuulokeulostulosta. Miksausvaiheessa muistat panoroida bassarin keskelle - jos käytit aiemmassa viestissä kuvaamaani kikkaa etkä pyri äärimmäisiin beatles-henkisiin ratkaisuihin. Ohjelmaksi vaikkapa ilmainen kristal (16 raitaa) tai sopuhintainen N-track (raitoja niin paljon kuin kone jaksaa pyörittää) tai joku sietämättömän kallis suuremman ohjelmapajan tuote. "Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo"
- Rick Rubin |
gator 17.11.2004 12:33:35 | |
---|
Jeps. Olin kattovinani et tos minidiscissä olis vaan toi kuulokeulostulo. Onko se niinku linjatasosta tai voiko sitä kautta nauhottaa matskun koneelle? |
varakeef 17.11.2004 12:45:39 | |
---|
Jeps. Olin kattovinani et tos minidiscissä olis vaan toi kuulokeulostulo. Onko se niinku linjatasosta tai voiko sitä kautta nauhottaa matskun koneelle? Se ei taida ihan sama olla - sehän sisältää myös kuulokevahvistimen. Mutta pitämällä ulostulotason kohtuullisena kuulokeulostuloakin voi käyttää. Linjatulo ja -meno on kyllä ihan hyvä ominaisuus. "Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo"
- Rick Rubin |
G-mies 17.11.2004 12:50:40 (muokattu 19.11.2004 15:24:50) | |
---|
Olin kattovinani et tos minidiscissä olis vaan toi kuulokeulostulo. Onko se niinku linjatasosta tai voiko sitä kautta nauhottaa matskun koneelle? Muistankohan nyt ihan väärin kun sanon että MD:n valikosta sai valita toimiiko lähtö kuuloke- vai linjaulostulona (näin ainakin minun MZ-N710:ssä _tai_ sitten sekoitan tämän kannettavaan cd-soittimeeni). "Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer |
Cornflake 17.11.2004 14:56:48 | |
---|
varakeef: Huokehdit lähinnä siitä, että mikisisäänmenoja on vähintään yhtä monta kuin aiot käyttää. Tärkeä pointti. Itseasiassa kannattaa ostaa vielä snadisti isompi. Tai niin iso kuin perse kestää. Mullakin loppui juuri kanavat kesken, vaikka piti riittää. Stana. |