Aihe: Etuasteputkia?
1 2
jhietala
29.01.2003 16:15:08
Kertokaas kaikki tietävät mistä Suomesta saa halvalla 12ax7 etuasteputkia. Thomanilla näytti olevan Sovtekin putket 6,5e kappale, onkohan noi hyviä? Entäs JJ tai Electro Harmonix?
Fortune
29.01.2003 19:03:42
Helsingissä RadioDuosta Isolta Roobertinkadulta tai Soitin-Huttuselta Caloniuksenkadulta. Sieltä minä ostan.

Sovtekit ovat laatutavaraa, EH:sta en itse pidä mutta toimivat nekin (tosin omat EH:ni sattuivat vahingossa korkeagainiset versiot, ne hillitymmin särkevät voivat olla paremmat).
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
keba
29.01.2003 19:45:40
Helsingissä RadioDuosta Isolta Roobertinkadulta tai Soitin-Huttuselta Caloniuksenkadulta. Sieltä minä ostan.

Sovtekit ovat laatutavaraa, EH:sta en itse pidä mutta toimivat nekin (tosin omat EH:ni sattuivat vahingossa korkeagainiset versiot, ne hillitymmin särkevät voivat olla paremmat).

kannattaa huomioida että electro-harmonixin putket tulevat myös sovtekin tehtaalta. kuten tulevat myös GT-putket, mesan putket ja fenderin putket.

JJ-putkista olen kuullut pelkkää hyvää.
Fortune
29.01.2003 19:49:37

kannattaa huomioida että electro-harmonixin putket tulevat myös sovtekin tehtaalta. kuten tulevat myös GT-putket, mesan putket ja fenderin putket.

JJ-putkista olen kuullut pelkkää hyvää.

Niinhän ne tuppaavat kaikki tulemaan, mutta EH ja kumpp. valikoivat ne omimmat sieltä. Mutta kyllä niissä siis on yksilöeroja ja tietyn merkin putket ovat yleensä tietyin kriteerein valittuja.

Hyvä pointti toki. Mesan ja Fenkun merkkiputkia ei ole kyllä mieltä ostaa niillä hinnoilla, kun on periaatteessa samaa tavaraa.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
jhietala
29.01.2003 23:53:56

Tuolta RadioDuosta kiinnostaisi muutakin tilata (myyvät kuulemma myös laatupotikoita), onkohan niillä minkäänlaisia nettisivuja vieläkään? Niin asun täällä pohjoisessa, ei tuo käynti oikein onnistu.

Jeps, kiitoksia kommenteista, pitänee sitten kokeilla noita Sovtekkeja. Onko sulla NOS-putkista mitään kokemuksia? Harmony Centralissa ainakin kehuvat kovasti niitä.
dsp drv
30.01.2003 08:49:00
En pidä kyllä kaikkia Sovtekin putkia mitenkään hyvinä, esim 12AX7WB/WA:t on aika huonoja/paskoja...hyvä Sovtekin etuasteputki on 12AX7LPS, jota en kyllä ole itse kokeillut.

Elektro Harmoxin 12AX7 on kanssa hyvä putki, kuulemma aika lailla 12AX7LPS -oloinen jota siis en ole kokeillut). JJn ECC83S:sta (siis amerikkalaiselta merkiltä 12AX7) en oikein tykännyt, tuntui vetävän vahvarin soundin tukkoon - mutta jos on liika kirkas soundinen vahvistin kannatta kokeilla yhteen paikkaan...

Mikoltakin saa putkia:

http://www.bmelectronics.tk/

en ole kyllä kokeillut noita Teslan putkia, mutta en ole kyllä kuullut kuin hyvää ja pitää joskus kokeilla...

Lisää juttua putkista löytyy:

http://www.watfordvalves.com/mainindex.htm
http://store.yahoo.com/thetubestore/12ax7review.html
http://shop.store.yahoo.com/triodeel/12axec7057.html
http://www.rru.com/~meo/Guitar/Tubes/MooksTasteTests/tt-12ax7.html
http://www.fbk.eur.nl/BIT/ALGEMEEN/MEMBERS/MHM/gear/preamptubes.html
http://www.wps.com/archives/tube-datasheets/index.html
Blue Apocalypse
30.01.2003 09:21:47
JJn ECC83S:sta (siis amerikkalaiselta merkiltä 12AX7) en oikein tykännyt, tuntui vetävän vahvarin soundin tukkoon - mutta jos on liika kirkas soundinen vahvistin kannatta kokeilla yhteen paikkaan...

Koititko Peavey Classic:issa vai?

Mulla ei vastaavasti ole pahaa sanottavaa JJ:n putkista. Paitsi että ovat vähän kalliimpia. Hyvä soundi, ehkä vähän tummempi ja pehmeempi kuin jossain Sovtekeissa.
Somnus est imago mortis.
dsp drv
30.01.2003 14:27:37
Koititko Peavey Classic:issa vai?

Siinäpä juuri, musta veti tukkoon vahvistimen puhtailla V1:ssä, vaikka V3 oli NOS 12AT7. Sama homma säröllä, vaikka oli sama V3 ja V1 oli kirkkaampi soundinen EHn 12AX7...no nyt on V1 ja V2 noita EHn 12AX7 ja V3 on tuo NOS 12AX7...

Mulla ei vastaavasti ole pahaa sanottavaa JJ:n putkista. Paitsi että ovat vähän kalliimpia. Hyvä soundi, ehkä vähän tummempi ja pehmeempi kuin jossain Sovtekeissa.

Missä sä olet kokeillut JJ ECC83S:is ??

Mikko:

Kiva saada vertailuja, tee vaan lisää...btw. mahtaako Teslan EL84:sia tulla joskus lisää ??
Blue Apocalypse
30.01.2003 15:48:56

Siinäpä juuri, musta veti tukkoon vahvistimen puhtailla V1:ssä, vaikka V3 oli NOS 12AT7. Sama homma säröllä, vaikka oli sama V3 ja V1 oli kirkkaampi soundinen EHn 12AX7...no nyt on V1 ja V2 noita EHn 12AX7 ja V3 on tuo NOS 12AX7...

Missä sä olet kokeillut JJ ECC83S:is ??

Peaveyn:n Classic:issa ja Mesassa.

Ei mulla kyllä Piivii mennyt tukkoon säröillä eikä puhtailla, en ainakaan huomannut ja sillonhan se ei haittaa :)
Tosin kitarana oli strato ykskelasilla, humppareilla olisi saattanut mennäkkin, en tiedä.

Mutta eteen kun pisti jonkun säröpurkin niin avot, tukossa ku alko aattona. Mitään pedaaleita en saanut toimimaan vaikka koitin Fenderin, Peavey:, JJ:n, Ruby Tubesin- etuasteputkia, saman tehoisia kaikki tosin.
Somnus est imago mortis.
benny
30.01.2003 17:44:01

Millaiset putket pitäisi laittaa Marshallin 2204 -mallin nuppiin että siitä irtoisi pehmeät cleanit? Tässä on putkien vaihto edessä niin pitäisi pohtia mahdollisimman mukavat ja hyvät putket siihen että cleani soundaisi mahdollisimman hyvältä.
shitfuck inc.
Blue Apocalypse
30.01.2003 17:45:44
Millaiset putket pitäisi laittaa Marshallin 2204 -mallin nuppiin että siitä irtoisi pehmeät cleanit? Tässä on putkien vaihto edessä niin pitäisi pohtia mahdollisimman mukavat ja hyvät putket siihen että cleani soundaisi mahdollisimman hyvältä.

Mitkä siinä nyt sitten on?
Somnus est imago mortis.
benny
30.01.2003 17:49:44

Mitkä siinä nyt sitten on?

Se siinä onkin kun en tiedä. Loppuun soitetuilta ne ainakin tuntuu.
shitfuck inc.
booster
30.01.2003 21:07:45
Se siinä onkin kun en tiedä. Loppuun soitetuilta ne ainakin tuntuu.

Mitä tuolla 'tukkoon menolla' tarkalleen ottaen tarkoitetaan
tässä yhteydessä?

Joku/jotkut on kehunut 12AX7LPS:ää, toi lienee siis Sovtekin putki? Löytyykö vastaavaa putkea muilta kuin Sovtekilta? BM Electronicsilla eikä Wahvarikellarilla ei noita ainakaan näy.
dsp drv
31.01.2003 10:35:44

Peaveyn:n Classic:issa ja Mesassa.

Ei mulla kyllä Piivii mennyt tukkoon säröillä eikä puhtailla, en ainakaan huomannut ja sillonhan se ei haittaa :)
Tosin kitarana oli strato ykskelasilla, humppareilla olisi saattanut mennäkkin, en tiedä.

Makuasioitahan nämä on, mä tykkään varmaan muita enemmän sitten siitä, että on diskanttia soundissa vähän enemmän...niin ja kannattaa huomata, että soittelu tuolla C30llä on pelkästää himassa...

Niin tosiaankin soittelen Les Paulilla ja Stratolla.

Mutta eteen kun pisti jonkun säröpurkin niin avot, tukossa ku alko aattona. Mitään pedaaleita en saanut toimimaan vaikka koitin Fenderin, Peavey:, JJ:n, Ruby Tubesin- etuasteputkia, saman tehoisia kaikki tosin.

Siis ilmeisesti kysy Classicistä, missä ei säröspedut toimi ?? jos joo, niin ei mikään ihme. Kun nimittäin tuossa C30ssä ei tunnu toimiman mikään spedu kunnolla...
Mikko Kankaanpää
31.01.2003 18:04:42

Mikko:

Kiva saada vertailuja, tee vaan lisää...btw. mahtaako Teslan EL84:sia tulla joskus lisää ??

Teslan EL84:a on tulossa lisää noin kuukauden sisällä, samoin muutama pari venäläisiä 6P14-EV eli EL84M, jotka ovat todella kestäviä putkia.

terveisin,
Mikko Kankaanpää
jhietala
03.02.2003 15:27:28
Erot olivat kyllä kuuluvia, mutta mikään putki (ehkä 12AX7WA:ta lukuunottamatta) ei kuulostanut mielestäni täydellisen huonolta, vaan hiukan erilaiselta. Putkien vahvistuksissa oli eroja, samoin häiriöissä. Mikrofonisuutta en vielä kokeillut.

Onko sulla kokemuksia Sovtekin 12AX7WB putkista, onko sekin yhtä kelvoton kun toi WA?
dsp drv
03.02.2003 15:33:35
Onko sulla kokemuksia Sovtekin 12AX7WB putkista, onko sekin yhtä kelvoton kun toi WA?

Mulla on kokemuksia WBstä, mutta ei WAsta. Siis tuo WBhän on gainikkaampi versio WAsta...anyway, huonoin etuasteputki mitä olen kokeillut...joka suhteessa...
jhietala
03.02.2003 15:46:21
Mulla on kokemuksia WBstä, mutta ei WAsta. Siis tuo WBhän on gainikkaampi versio WAsta...anyway, huonoin etuasteputki mitä olen kokeillut...joka suhteessa...

Jeps, niin vähän arvelinkin. Thomanilla kun eivät myy muita kuin Sovtek WA/WB ja sitten Mesaa, joka taas on aivan liian kallis.
aon
03.02.2003 16:09:18

Jeps, niin vähän arvelinkin. Thomanilla kun eivät myy muita kuin Sovtek WA/WB ja sitten Mesaa, joka taas on aivan liian kallis.

Onko tämä Electro-Harmonix 12AX7 Russia eri asia kuin Sovtekin 12AX7WA? Saman tehtaan tuotoksia ovat, ja mun mielestä ihan kelpo putki on tämä E-H.
Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)