Aihe: Plektran piilottaminen
1 2 3
Ianuarius
16.11.2004 10:38:46

Osaisikohan joku hieman opastaa, miten plektran voi helpoiten piilottaa kämmenpohjaan, ja miten sen saa myös pysymään siellä. Olen yrittänyt laittaa sitä sinne, mutta se ei tahdo tahallaankaan pysyä siellä. Jos sen sitten saa joten kuten pysymään, niin sormilla näppäily ei kuitenkaan onnistu. Kiitoksia näin jo etukäteen.
l@ho
16.11.2004 11:42:30
Pikkurilli koukkuun kämmenpohjaa vasten ja pleku siihen väliin.. toimii mulla ainaskin ihan hyvin
- Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP.. - Sori ruoka jäähtyy..
Milkop
16.11.2004 12:16:54

Pikkurilli koukkuun kämmenpohjaa vasten ja pleku siihen väliin.. toimii mulla ainaskin ihan hyvin

Pikkurilliä ja nimetöntä käytän ja muilla sormilla yritän näppäillä. Tosin sormin tulee harvemmin soitettua, kun ei tahdo luonnistua.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
rockitsb
16.11.2004 13:26:50
Miulla menee pleku automaattisesti keskisormeen, eli siis keskisormi koukkuun (ei kämmentä vasten) ---> pleku sormen 1. ja 3. osan väliin.

Nyt kun kokeilin tuota pikkurillin ja kämmenen väliä niin sekin toimi ihan hyvin, mutta itelleni tuo keskisormi on parempi kun näin ylettää paremmin/helpommin tuonne alimmille kielille.
Yllä oleva tekstin pätkä on tuossa oikeastaan vain sen takia että se on mahdollista.
Kirjoitus virhe
16.11.2004 13:33:17
Minä vaan käännän sen keski ja etusormen väliin. Näppäily kyllä vaikeutuu vähän.
Kautta Super Marion tulikukan
Locrian
16.11.2004 13:44:11
Mä heitän sen helvetin lujaa yleisöön...ja sitten heräänkin uuteen aamuun...
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore
Robert
16.11.2004 13:44:57
Tai sitten Dave Murray-tyyliin hampaitten väliin...
On tämä html kyllä ihmeellinen asia!
Nikke
16.11.2004 13:50:55
Käyttää tuota hampaidenväliin tapaa aika moni muukin. :) Itse myöskin laitan hampaiden väliin plekun kun sitä ei tarvi.
Jumala on pilvessä.
Tympee Huttunen
16.11.2004 14:01:32
Ei tarvitse mun plektraa piilottaa, ne häviää aina ihan itsestään.
Ianuarius
16.11.2004 16:36:24

Ei tarvitse mun plektraa piilottaa, ne häviää aina ihan itsestään.

Heh, totta toisaalta tuokin :)

Tai sitten Dave Murray-tyyliin hampaitten väliin...

No tuota tapaa olen käyttänyt, mutta se on jokseenkin aikaavievä. Pitäisi aina olla jokin hammer-kohta, että sen ehtii ottaa pois/laittaa sinne ;)

Pitää kokeilla tuota pikkurillillä pitelemistä -- se voisi jopa toimiakin. Pikkulinnut kuitenkin kertovat, että yleinen tapa on puristaa se plektra niillä kämmenpohjan lihaksilla niin, että se jää sinne kuoppaan. Näin sitä ei tarvisi pidellä ollenkaan millään sormilla. Onkohan tästä vinkkejä?
Order
16.11.2004 17:13:14
Plektrasta tulikin tässä mieleen sen verran että onko jotain haittaa mahdollisesti siitä, että otteeni on hieman tavallisuudesta poikkeava. Tai siis kun suurin osa ilmeisesti soittanee piämällä plekua peukun ja etusormen välissä, käytän itse peukkua ja keskisormea. Tuo vaan tuntuu paremmalta enkä oikein osaa soittaakaan enää etusormi-peukku-otteella, jolla alkuaikana ihan soitin. Rajoittaako tämä tyyli kenties jotenkin?
We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies. Mullon liput Maideni keikalle o/
Necromuru
16.11.2004 20:09:53

Pistän plekun huulien väliin.
Lord of the strings
16.11.2004 22:08:12
1. Nuolaise plektran toinen kylki kosteaksi.
2. Lätkäise plärä otsaasi.

Tadaa! Kätevää eikös?
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
zzy
17.11.2004 02:37:20
Riippuu hiukan tarviiko heittää johonki väliin pari tappingiä, vai oikeasti näppäillä enemmänki.

Ensimmäisessä tapauksessa pleku pysyy paikallaan ja tapping tapahtuu keskisormella ja nimettömällä. Mikäli tarvii kahta sormea.

Jälkimmäisessä pleku hampaiden välissä, koska akustisen soittelun takia on jäänyt tavaksi näppäillä kaikilla sormilla.
Ianuarius
17.11.2004 10:46:46

Hmm, epäilen toimivuutta jos vähänkään on pientä jännitystä ilmassa. Saattaa tulla parku kun yrittää plektraa saada takaisin "toimintakuntoon" tappingin jälkeen. Tai sittenhän voi tiputtaa plektran ja tappingin jälkeen napata uuden plektratelineestä. Sitten vaikka biisin jälkeen noukkii lattialta plektran.

Kyllä näin tehdään kuulemani mukaan "yleisesti". Jotkut osaavat tehdä sen pirun nopeaa ja taitavasti. Kuulin eräältä 50-vuotiaalta klassista kitaraa taitavalta, joka on itsekin joskus tätä harrastanut. Mielummin kyllä soittaa ilman plektraa kokonaan.
BenGlenton
17.11.2004 15:04:17
How about "hybrid picking" ?
http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI!
seventh son
18.11.2004 14:45:38
No tuota tapaa olen käyttänyt, mutta se on jokseenkin aikaavievä. Pitäisi aina olla jokin hammer-kohta, että sen ehtii ottaa pois/laittaa sinne ;)

sama ongelma... on nimittäin aika inhottavaa sitte ku sen yrittää äkkiä laitta sinne nii tökkääki ikeneen....
life is pain... get used to it.
Torniojaws
18.11.2004 15:26:11

sama ongelma... on nimittäin aika inhottavaa sitte ku sen yrittää äkkiä laitta sinne nii tökkääki ikeneen....

Siitähän saa katu-uskottavan rock-ilmeen kaupanpäällisiksi. Toimii varsinkin tuskaa maalaavan blues-soolon alussa.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Mrezzye
19.11.2004 13:11:30

Maalarinteipillä tai kaksipuoleisella plekuja kiinni kitaran kylkeen tai lapaan. Pleku heitetään yleisöön ja tappingin jälkeen uusi käyttöön siitä kitarassa olevasta varastosta.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)