Aihe: Crybaby GCB-95
1 2
aon
29.01.2003 18:36:28
Niin, eikös se Thomannin 89€ maksava wahi ole juuri tämä? Ja mitä kokemusta muilla on tästä, kun ainakin Harmony-Centralissa annetaan yllättäen aika huonoja pisteitä esim. soundeista.
Fortune
29.01.2003 19:00:10
Sepä se, kyseessä on se legendaarinen perus-Crybaby.

Kyllä se toimiva peli on, mutta kaikki eivät vain pidä sen sweepin alueesta, siitä ettei sweepiä voi säätää ja ominaistonesta. Joihinkin juttuihin ja kamakombinaatioihin se sopii hyvin, joihinkin ei.

Nyrkkisääntöä ei oikeastaan liene, mutta heviwahiksi se ei kyllä oikein sovi IMHO ja muutenkin se on vähän hillitympi se wah-efekti. Makuasioita, itse pidän enemmän niistä säädettävistä Dunlopeista (535q:ko se oli) ja sitäkin enemmän Morleyn waheista. Vox olisi kyllä ultimate, muttei istu budjettiin.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Tomtom
29.01.2003 19:08:10
Mulla on ko. laite ja kyllä tuo Fortune on ihan oikeassa, sweeppi on aika kapea- tai oikeastaan "toiminta-alue". Kaipais vähän lisää laajuutta sekä polkimen liikkeeseen ( kengännro 45..), että äänipuolella myös. Toisaalta sillä kyllä ajelee varsin hyvin noi perustarpeet, eli ei kyllä voi sanoa kovin pahasti ylihintaiseksikaan. Käyttelin aikaisemmin H&K trankkuvahvarin kanssa ja en tykänny, nyt Mesalla pelittää erittäin hyvin.
aon
29.01.2003 19:18:10
Nyrkkisääntöä ei oikeastaan liene, mutta heviwahiksi se ei kyllä oikein sovi IMHO ja muutenkin se on vähän hillitympi se wah-efekti.

No multa on se heviys karsiutunut johonkin jostain syystä, joten ei tuo haitanne. Tulisi sellaisen Hendrix/Vaughan-tyyliseen säröwahittamiseen, ja cleaneille. Ja eikös sitä sweep rangea saa jotenkin modattua, vaihtamalla jotain vastuksia tai konkkia tai jotain? Muistaakseni katselin joskus netistä tuollaista juttua.
Fortune
29.01.2003 19:51:13

Tulisi sellaisen Hendrix/Vaughan-tyyliseen säröwahittamiseen, ja cleaneille.

No siihen se on omiaan.

Ja eikös sitä sweep rangea saa jotenkin modattua, vaihtamalla jotain vastuksia tai konkkia tai jotain? Muistaakseni katselin joskus netistä tuollaista juttua.

Toki kaikkea elektroniikkaa pystyy muokkaamaan. Itse vain olen niin käsi näissä hommissa, että tykkään ostaa valmiiksi sopivan. Mutta jos kolvi pysyy kourassa, niin modittamalla pääsee varmasti halvemmallakin joskus (jos ei laske työtunteja).
Possu.
aon
29.01.2003 19:58:09
No ei näytä olevan suuri työ ton sweepin muuttaminen toisenlaiseksi, sen tarpeellisuudesta ei voi tietää, täytyy katsoa sitten kun se pedaali on käsillä. Löysin sen sivunkin: http://www.green-fuz.freeserve.co.uk/wah.html

Bypass-modeja noille on ilmeisesti tehty enemmänkin, minun tapauksessani se on todennäköisesti turha, kun olen tällainen tuohikorva.
JCM
29.01.2003 20:37:19

Niin, eikös se Thomannin 89€ maksava wahi ole juuri tämä? Ja mitä kokemusta muilla on tästä, kun ainakin Harmony-Centralissa annetaan yllättäen aika huonoja pisteitä esim. soundeista.

Mulla on tuo ja asiallinen peli se on, saa sen hevihommiinkin pelaamaan kun säätelee kamat kunnolla. Boostaa mm. kivasti sooloja, kun pukkaa wahin päälle ja jättää polkimen ala-asentoon.
Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR
aon
29.01.2003 20:44:48
Juu, no täytyypä tilailla. Laskeskelin, että maksaapi postikulujen kanssa 112€, täällä se maksaa kaupassa uutena 185€ ja käytettynä 130€. Voisi vaikka ostaa muutaman 11-setin Pyramidin kieliä samalla, kun ovat niin halpoja.
hemmo
29.01.2003 22:12:45

täällä se maksaa käytettynä 130€.

Haloo? Niitä näkee jatkuvasti liikkeellä hintaan 50-80 euroa. Omani ostin reilusti alla 50.
Kamalistani ei mahdu tähän.
aon
30.01.2003 08:18:35
Onko tuolla thomannilla ollenkaan sellaisia lyhyitä pedaalien väliin tulevia kulmaplugipiuhoja? Kun en löydä...
Blue Apocalypse
30.01.2003 09:31:19
Onko tuolla thomannilla ollenkaan sellaisia lyhyitä pedaalien väliin tulevia kulmaplugipiuhoja? Kun en löydä...

Kysy sieltä. Vuosi sitten kun asiaa tiedustelin ei ollut. Niitä tosin saa koto Suomestakin muutamalla eurolla pussillisen.
Somnus est imago mortis.
Kore
30.01.2003 10:20:14 (muokattu 30.01.2003 12:05:58)

Kyllä oon ainakin sellaisia lyhyitä suoria piuhoja sieltä löytäny. Mitä tulee tuon kyseisen wahin vaikutusalueeseen, niin omasta mielestäni on vähän omituista, että joku sanoo sen olevan liian kapea. Mielestäni se on varsin riittävä (jopa heviin!) Vaan makuasioita, joten TE ETTE TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN! ;)
Follow your instinct - it usually takes you home...
Fortune
30.01.2003 10:24:25

Nuo kannattaa kyllä tehdä itse. Ostat kourallisen Neutrikin kulmaplugeja ja pari metriä kitarapiuhaa. Aina ne hakkaavat ne moniväriset rimpulat.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-105178.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-121420.html
Possu.
JuSu
30.01.2003 10:44:11
Sepä se, kyseessä on se legendaarinen perus-Crybaby.

Kyllä se toimiva peli on, mutta kaikki eivät vain pidä sen sweepin alueesta, siitä ettei sweepiä voi säätää ja ominaistonesta. Joihinkin juttuihin ja kamakombinaatioihin se sopii hyvin, joihinkin ei.

Nyrkkisääntöä ei oikeastaan liene, mutta heviwahiksi se ei kyllä oikein sovi IMHO ja muutenkin se on vähän hillitympi se wah-efekti. Makuasioita, itse pidän enemmän niistä säädettävistä Dunlopeista (535q:ko se oli) ja sitäkin enemmän Morleyn waheista. Vox olisi kyllä ultimate, muttei istu budjettiin.

Hmmm...? Sweepin alueen leveyttä ei voi säätää, mutta aluetta voi kyllä. Pohja auki ja potikka kierretään eri asentoon. Eikä tarvitse kolvailla.

Ja mielipideasioitahan nuo, mutta kyllä se musta heviwahiksikin taipuu. AFIL:kin on varmasti kuullut ihan livenä kauheata Kirk-Hamster-Wanna-Be -wahiräpellystä, joka on kotoisin juuri tuosta perus Cry Babystä. Et voi kieltää, mä olen nähnyt sut Valtavan keikoilla... =)

Morleyn waheista ei ole kokemusta kuin yhdestä ja se riitti. Voxi voisi kyllä olla kiva.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
kunnasja
30.01.2003 10:59:27 (muokattu 30.01.2003 11:01:11)
A Fortune in lies said:
-- ettei sweepiä voi säätää --

Sitähän muuten voi säätää mekaanisesti, ei tosin lennossa. Eli sieltä pedaalin alta, hammasrattaalle menevä varsi käännetään sivuun (irti rattaasta), pyöräytetään ratasta (kannattaa tehdä 1 hammas kerrallaan) ja kokeillaan. Toiseen suuntaan kääntämällä rajataan yläpäätä (auki-asentoa l. trebleä), toiseen suuntaan alapäätä.

Itselläni wahi käyttäytyi joskus uudehkona silleen, että low-asennossa siinä oli "varoja" tai klappia=vaikka liikutti pedaalia, ei ääni muuttunut. Ja kovin paljon trebleä ei löytynyt. No, sitten pyöräytin vähäsen ratasta, ja avot! Jo toimii.

-- mutta heviwahiksi se ei kyllä oikein sovi IMHO --

No, käys meidän kotisivulta kuuntelemassa ääniklippi (http://www.helionprog.com/audio/Helion-Shadows-clip.mp3) mielestäni toimii. Mutta mielipidekysymys, ja ikuisuuskysymys tää ennen kaikkea on, olet oikeassa.
Fiery sunset, the clouds are no longer gray - Burning crimson that soothes all my pain - The sun is burning down
Tomtom
30.01.2003 11:23:17
Sitähän muuten voi säätää mekaanisesti, ei tosin lennossa. Eli sieltä pedaalin alta, hammasrattaalle menevä varsi käännetään sivuun (irti rattaasta), pyöräytetään ratasta (kannattaa tehdä 1 hammas kerrallaan) ja kokeillaan. Toiseen suuntaan kääntämällä rajataan yläpäätä (auki-asentoa l. trebleä), toiseen suuntaan alapäätä.

Tota pitääkin kokeilla., loistoneuvo!
Fortune
30.01.2003 14:44:45

Joo, pointtini olikin, ettei sitä voi säätää lennosta.

Kuten sanoin, sisuskaluja sörkkimällähän voi muuttaa periaatteessa wahin luonnetta miten vain.

Ja lähtee sillä siis heviwahit (ja on minulla se Valtavan lättykin :)
Mutta ei _minun_ mieleiseni heviwahit. Makuasioita, minulle se Morley on parempi, CryBabykin on ollut aikanaan mutten pitänyt siitä ollenkaan.

Oikeasti täällä pitäisi kirjoittaa niin rönsyillen ja kaikki tapaukset poissulkien, ettei mitään mieltä ;)
Possu.
Blue Apocalypse
30.01.2003 15:30:07
Nuo kannattaa kyllä tehdä itse. Ostat kourallisen Neutrikin kulmaplugeja ja pari metriä kitarapiuhaa. Aina ne hakkaavat ne moniväriset rimpulat.

Ai kannattaa?

Kuusi pedaalia, viisi välipiuhaa, 10* 2,7e+ 2m kaapelia 3e. Yhteensä 30euroa. Kaupasta saa sillä rahalla 25 'rimpulaa'.
Ja noi kulmaplugit maksaa enemmän kuin ton 2,7e lähikaupassa.

Mutta sullahan on mittarit joilla sä toteat itse väsättyjen paremmuuden, korvalla et huomaa tasan tarkkaan mitään eroa.

Mulla ei ainakaan ole niin paljoa ylimäärästä rahaa että laittaisin noin paljon välipiuhoihin. Totta kai tulee priimaa ja hyvännäköstä jälkeä, mutta varmaan mua paremmatkin soittajat ovat pärjänneet noilla 'rimpuloilla', pärjään minäkin.
Somnus est imago mortis.
aon
30.01.2003 15:32:09

Joo, pointtini olikin, ettei sitä voi säätää lennosta.

Kuten sanoin, sisuskaluja sörkkimällähän voi muuttaa periaatteessa wahin luonnetta miten vain.

Ja lähtee sillä siis heviwahit (ja on minulla se Valtavan lättykin :)
Mutta ei _minun_ mieleiseni heviwahit. Makuasioita, minulle se Morley on parempi, CryBabykin on ollut aikanaan mutten pitänyt siitä ollenkaan.

Oikeasti täällä pitäisi kirjoittaa niin rönsyillen ja kaikki tapaukset poissulkien, ettei mitään mieltä ;)

Morleysta en kyllä tykkää ollenkaan, vaikka olen Bad Horsie ykköstä ja kakkosta sekä sitä halpaa (olikos se Classic Wah) testannut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)