Aihe: Lords of the new church
1 2 3
kivi
16.11.2004 12:49:32 (muokattu 16.11.2004 12:50:31)
Bändin keikka Lepakossa oli kyllä yksi huonoimpia näkemiäni. Myöhässä helvetisti ja sitten sellaisessa kunnossa, että huh huh. Eka levy on kyllä edelleen kova.

Mistähän Lepakon keikasta puhut? Siitä ekasta? Se oli ainoa, jota en nähnyt kunnolla, kun olin duunissa narikassa.

Jos en väärin muista, ne oli ainakin kolme kertaa Lepakolla, ja sitten muualla Suomessa. Puolenkymmentä kertaa tuli nähtyä, enkä mä nyt pahaa sanaa sanoisi.

Kolme ekaa levyä on hyviä, ilmestyessään jopa loistavia ja nykyäänkin kun tietää mistä biisit tulivat ja tunnistaa sovitusjipot, edelleen varsin kuunneltavia. Eka on helmi miten päin vaan.

Stiv Batorsin entisen bändin, Dead Boysin levyt on sitten asia erikseen, ja niistä varsinkin 'Young, Loud & Snotty' ja 'Night of the Living Dead Boys' mua viehättää. Mutta LOTNC, tai myöhemmin Lords, oli "post-punkin ensimmäinen superbändi", joten taustalta kannattaa kuunnella sellaisiakin levyjä kuin Damned'in ekat 'Damned Damned Damned' ja 'Music For Pleasure'(Brian James - biisit ja kitarat), Sham 69:n kutakuinkin koko tuotanto (Dave Tregunna bassossa) ja Barracudasin 'Drop Out With the Barracudas' tai miksei samantien 'The Complete Emi Recordings' (Nicky Turner rummuissa).
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
fifehole
16.11.2004 15:01:46

Hitto, miten vanha bändi tää on? Muista sen Open your eyesin jo yli 20v takaa, helvetin kova!
Head for an eye
jackcrow
16.11.2004 15:04:26
HUOMASIKO kukaan tätä "mahdollista COMEBACK, sivustoa?
(jonka takia lähinnä keskustelun nostin takaisin)

http://www.lordsofthenewchurch.com/index.htm
Blue Moon
16.11.2004 15:25:23

kivi: Mistähän Lepakon keikasta puhut? Siitä ekasta? Se oli ainoa, jota en nähnyt kunnolla, kun olin duunissa narikassa.

Jos en väärin muista, ne oli ainakin kolme kertaa Lepakolla, ja sitten muualla Suomessa. Puolenkymmentä kertaa tuli nähtyä, enkä mä nyt pahaa sanaa sanoisi.

Niin, Lords of the New Churchan oli kuitenkin rock'n'roll - bändi. Ennalta ei välttämättä tiennyt mitä keikalle tulee tapahtumaan. Merkonomi-meininki on sitten erikseen.
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
Sliv
16.11.2004 20:47:13 (muokattu 16.11.2004 20:48:23)
paljon tuntuu andy ja mikekin liittyvän Lords of the new churchin äijien elämään. Andyn jo kuollut vaimo Anastacia oli kuulemma Stiv Batorssin Ex-vaimo. tosin tämä tieto tuli Angelalta.
Steve McBeach
16.11.2004 21:22:34
Andyn jo kuollut vaimo Anastacia oli kuulemma Stiv Batorssin Ex-vaimo. tosin tämä tieto tuli Angelalta.

Tuo tieto pitää täysin paikkaansa, tosin muistelisin ettei Anastaciaa ja Stiv Batorssia koskaan virallisesti vihitty, mikäli nyt ketään sattuu kiinnostamaan.

Lords basisti Dave Tregunnahan soitti myös Cherry Bombsissa, joten musiikillisestikin bändi on niin sanotusti "Hanoi related". ;)

Lords on kyllä ihan hyvää kamaa mun mielestä, vaikka en aina pidäkään Stiv Batorsin laulutyylistä. "Eat Your Heart Out" on huippubiisi.
I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock.
OlawiSladen
08.01.2005 14:06:35
Lordsien Live for today on loistava biisi!
Live for today...dude
C.F.D.T
08.01.2005 18:28:08
itse olen kuullut vain killer lords levyä, joka on mielestäni mielettömän kova! stiv bators on kovis!
russian roulette biisi on ollut kovassa soitossa jo puoli vuotta..
"You Can't Dis Hip Hop So Don't You Even Go There" KRS-One
Sperm Donor
08.01.2005 21:41:11
Mä enää niitä levyjen nimiä muista... eka oli hiton kova... näin bändin livenäkin joskus vuonna???? Forssan raviradalla...

Keskitysleirifestarit, yli-innokkaita järkkäreitä...
Ettei ne Lordsit lähteneet tuolta Forssasta Lepakkoon?
Jurrikeikalle, jotenkin tuli mieleen.
Muutamia hienoja biisejä niillä oli. Dance with me on mun jukeboxissakin.
kivi
09.01.2005 00:35:31 (muokattu 09.01.2005 00:39:50)
Lordsien Live for today on loistava biisi!

Live for today oli "Grass Roots" -yhtyeen hitti joskus parikyt vuotta aiemmin, ja hittinikkaroinnin rautaisten ammattilaisten Mogol/Shapiron tekoa. Muutenkin kannattaa Lordsien kohdalla tutustua kappaleiden alkuperäisversioihin, esim. Brownsville Stationin "Question of temperature" on (viidakkokompilla sävytettynä versiona helle- ja raiskausaallon kourissa kärsivästä kaupungista) vähintään yhtä pelottava kuin Lordsien.

Vaikka Lordseissa oli useampikin lahjakas biisinikkari, oli bändin linja alusta alkaen hyödyntää muiden biisejä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Blue Moon
09.01.2005 00:46:08 (muokattu 09.01.2005 00:49:16)

kivi: Muutenkin kannattaa Lordsien kohdalla tutustua kappaleiden alkuperäisversioihin, esim. Brownsville Stationin "Question of temperature" on (viidakkokompilla sävytettynä versiona helle- ja raiskausaallon kourissa kärsivästä kaupungista) vähintään yhtä pelottava kuin Lordsien.

Mä oon ollut siinä uskossa että alkuperäisen version kappaleesta levytti Balloon Farm - niminen kokoonpano? Tämä Laurie-merkillä julkaistu sinkku oli kotimaisten divareiden vakiokamaa takavuosina.

http://www.headheritage.co.uk/unsung/thebookofseth/658#
- You can shake it, you can break it, you can hang it on the wall -
kivi
09.01.2005 01:03:59
kivi:

Mä oon ollut siinä uskossa että alkuperäisen version kappaleesta levytti Balloon Farm - niminen kokoonpano? Tämä Laurie-merkillä julkaistu sinkku oli kotimaisten divareiden vakiokamaa takavuosina.

http://www.headheritage.co.uk/unsung/thebookofseth/658#

Totta. Menin innoissani samaan halpaan, mitä olin "oikomassa" :-)

Question of temperaturen tekijät ovat M. Appel, E. Schnug ja D. Henny (lunttaan Brownsvillejen levynkannesta), heidän orkesteristaan mulla ei oo tietoa. Mokani tekee huvittavaksi sekin, ettei Brownsville Stationin hiteissä taida olla muita omia biisejä kuin klassikko "Smoking in the boys' room" (albumilta Yeah!), joka on takuuvarmasti heidän. (Ellei sitten School Punks -albumin "Ostritch" (sic.) ollut pikkuhitti?)
(Handsome Dick Manitoba)    
Nobeastsofierce
14.01.2005 23:37:44
Mitään kokoelmia, ku se ensimmäinen levy, sehän on niinku joku best of, sieltä löytyy open your eyesit ja russian roulettet. Pitää kyllä ostaa jahka kerkeää.
Is she really going out with him?
Margarita
14.01.2005 23:42:32
Löysin vähän aikaa sitten vanhojen vinyylieni seasta Lordsin Like a Virgin -cover-sinkun. Kyseisen tekeleen kansi on suoranainen klassikko.
Feggy
15.01.2005 11:45:55

Totta. Menin innoissani samaan halpaan, mitä olin "oikomassa" :-)

Question of temperaturen tekijät ovat M. Appel, E. Schnug ja D. Henny (lunttaan Brownsvillejen levynkannesta), heidän orkesteristaan mulla ei oo tietoa. Mokani tekee huvittavaksi sekin, ettei Brownsville Stationin hiteissä taida olla muita omia biisejä kuin klassikko "Smoking in the boys' room" (albumilta Yeah!), joka on takuuvarmasti heidän. (Ellei sitten School Punks -albumin "Ostritch" (sic.) ollut pikkuhitti?)

Tuo Balloon Farmin alkuperäisversio löytyy siltä Rhinon Nuggets-boksilta. Muistaakseni. Paitti Brownsville Stationin versio taitaa olla kaikista paras.
Less is more.
Sperm Donor
15.01.2005 18:44:39
Eiks kukaan muista tota mun aiemmin kysymää jurrikeikkajuttua?
Muistelin asiaa tarkemmin ja me silloin Forssassa huomattiin että Stiv oli aika jurrissa ja jos oikein muistan niin mulla oli joku frendi katsomassa Lepakon keikkaa joka päivitteli Stivin patologista jurria, keikkojen välillä oli aikaeroa about 3-4 tuntia.
Hööki
16.01.2005 17:24:21 (muokattu 21.07.2005 00:34:21)
zzzzzzzzz
Tosi pätevä kaveri...
jukedog
17.01.2005 15:46:29
Jep jep, Lordsien Live from london on julkaistu dvd:nä viimeinkin, harmi vaan ettei ole mitään muuta matskua pukattu messiin...
God Created Woman, But the Devil Invented the Blues... -TYLA-
Fading Ways Finland
27.01.2005 00:52:23
Lordsilta kannattaa tosiaan hommata toi eka albumi heti kättelyssä, se on loistava.
Ja sen jälkeen (niinku joku jo totesikin) hankkia Dead Boysin Young Loud and Snotty,ainakin.
Sitten ei enää tuu toimeen ilman Stivin Disconected- sooloa (jonka Bomp! just julkaisi uudestaan).
Ja näiden jälkeen on suorastaan pakko hankkia Stivin, Dave Tregunnan ja kumppanien pre- Lords- bändin, The Wanderersin Only lovers left alive.

Joo, noi on kaikki hyviä levyjä. Ja Michael Monroen ja Lordsin suhteesta sen verran, että Mike soittaa saksofonia ja laulaa taustoja (ja muutamassa biisissä leadiakin) niiden Dreams and desires- demolla. Siltä löytyy myös Miken ekat versiot "It´s a lie" ja "She´s no angel"- biiseistä. Ja "Peace of mind"- levyn jenkkipainokselta löytyvä Mike/ Stiv- duetto "I wanna be with you"sta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)