-ez- 16.11.2004 02:08:09 | |
---|
Päätin heittää tälle alueelle kun asia koskee tavallaan sekä kitaraa että bassoa ja samalla muita vermeitä.. Eli hankintalistalla olisi langattomat kitara- ja bassosysteemit lähiaikoina. Onko kellään kokemuksia Sennheiserin ew300 G2-sarjan langattomista myllyistä kitaran ja basson kanssa? Miten on pelannut yleisesti ottaen, hinta/laatu-suhde, onko ollut signaalihäviöitä yms.? Entäpä tuleeko mieleen muita käypiä pelejä vaihtoehdoksi, jos pysytään samoissa teknisissä puitteissa tuon Senkun kanssa? Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) |
kivi 16.11.2004 03:05:04 (muokattu 16.11.2004 03:07:53) | |
---|
Onko kellään kokemuksia Sennheiserin ew300 G2-sarjan langattomista myllyistä kitaran ja basson kanssa? Miten on pelannut yleisesti ottaen, hinta/laatu-suhde, onko ollut signaalihäviöitä yms.? Eli siis tuo olis hakuisessa? http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/21504 Sennheiserit on aika kalliita kitaralle ja bassolle, laulussa ja in-ear-monitoroinnissa käsittääkseni puolustavat paikkaansa. Onko tässä nyt varmasti ammattilaispumppu hakemassa parasta mahdollista tuotetta, vai välttäisikö esim. selvästi halvemmat Nadyn tuotteet? http://www.nadywireless.com/ Nadyista mulla ei oo pahaa sanaa, hinta/hyötysuhde on palvellut mua hyvin niin kauan kuin sitä kesti (nykyään olen taas tukevasti piuhalla kiinni maailmassa). |
-ez- 16.11.2004 12:49:47 | |
---|
Eli siis tuo olis hakuisessa? Jep. Sain tuosta G2:sta tarjouksenkin jo. Hintaahan sillä jonkun verran on todellakin, mutta kyllähän tuo siinä mielessä ammattikäyttöön menee, ettei mitään sutta viitsi hankkia. :) G2 InEarit on ainakin toimineet aivan loistavasti ja sillä tuota Senkkua ensimmäisenä mietinkin. Nadyista mulla ei oo pahaa sanaa, hinta/hyötysuhde on palvellut mua hyvin niin kauan kuin sitä kesti (nykyään olen taas tukevasti piuhalla kiinni maailmassa). Tarkoituksena on juuri pyytää tarjouksia eri koneista, eli tuo Nady täytynee kyllä katsastaa myös. Muistatko missä hinnoissa mahtanee pyöriä? Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) |
kivi 16.11.2004 13:01:37 | |
---|
Tarkoituksena on juuri pyytää tarjouksia eri koneista, eli tuo Nady täytynee kyllä katsastaa myös. Muistatko missä hinnoissa mahtanee pyöriä? En muista yhtään. Mä ostin omani (kiinteätaajuuksinen halpa) samasta tilaus/maahantuontierästä kuin Neljä Ruusua ja Kumikamelin Toppo, joten hinta ei tosiaan ollut kummoinen. Siitä on tosi kauan aikaa. Hyvin se toimii vieläkin, jos tarvitsee. Ne oli varmaan about ensimmäisiä "ikiomia" langattomia rokkipuolen bändeillä. Nadyn vähän parempia, vaihdettavataajuuksisia, käytetään varsinkin ameriikassa rokkipuolella kai aika yleisesti. Niissä kun ei korkean taajuuden takia oo noita kohinanvaimennuksia, jotka edullisemmissa langattomissa ovat järjestään riesana syömässä soundia. Basson kanssa olisin silti aika kriittinen. Kaikki langattomat syö jonkun verran bassoa, mitä olen kokeillut. Kannattaa testata ennen kuin uskoo. Saattaa jopa olla, että kitaralle ja bassolle pitää hakea eri merkkiset. |
-ez- 16.11.2004 13:19:18 | |
---|
Nadyn vähän parempia, vaihdettavataajuuksisia, käytetään varsinkin ameriikassa rokkipuolella kai aika yleisesti. Niissä kun ei korkean taajuuden takia oo noita kohinanvaimennuksia, jotka edullisemmissa langattomissa ovat järjestään riesana syömässä soundia. No juuri tuo vaihdettavien taajuuksien olemassaolo esimerkiksi on mielestäni kokolailla välttämätöntä ja yksi pääkriteereistä, joita koitan ottaa huomioon hommatessa noita vermeitä. Basson kanssa olisin silti aika kriittinen. Kaikki langattomat syö jonkun verran bassoa, mitä olen kokeillut. Kannattaa testata ennen kuin uskoo. Saattaa jopa olla, että kitaralle ja bassolle pitää hakea eri merkkiset. Tuosta basson häviämisestä olen kuullut aiemminkin kyllä. Mutta kiitos infosta. Täytyy tonkia asiaa. Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) |
kivi 16.11.2004 13:28:39 (muokattu 16.11.2004 13:44:05) | |
---|
Tuosta basson häviämisestä olen kuullut aiemminkin kyllä. Mutta kiitos infosta. Täytyy tonkia asiaa. Ai niin, sellainen pieni juttu testitilannetta ajatellen - langatonta ei yleensä käännetä ihan täysille, vaan haetaan se taso missä se on yhtä kovaa kuin tavallisesti käytetty piuha tarjoaa. Muuten vahvistimista saattaa löytyä yllättävää säröä, mikä taas vaikeuttaa kummasti, jos jonkun ongelman takia pitää palata piuhaan. Ongelma voi olla mikä tahansa strobovaloista tai loisteputkista läheisen suurlähetystön vakoiluantenneihin tai YLEn linkkitorniin. Volyymi täysillä langaton saattaa tarjota hyvinnii +10 - +15 desibeliä tehonlisää, mitä ominaisuutta Angus Young kuulemma käyttää vahvistinten yliohjaamiseen järjestelmällisesti. Laulu- ym. käytössähän tää ei ole ongelma, kun miksaaja on ammattilainen ja osaa suhtautua siihen, sen sijaan instrumenttilangattomat on osa backlinea, jonka käyttäytyminen ei oo ollenkaan yhtä loogista tai ennakoitavissa - ja jonka säädöt on soittajan käsissä. Kannattaa treenata langattomien kanssa, kun ne on saatu hankittua, niin tottuu siihen soundiin. |
J.T. 16.11.2004 13:34:16 | |
---|
Basson kanssa olisin silti aika kriittinen. Kaikki langattomat syö jonkun verran bassoa, mitä olen kokeillut. Suurin ongelmahan noissa langattomissa on, että järjestelmien taajuuskaista pienillä taajuuksilla loppuu merkistä riippuen tuonne 40 - 50 Hz:n korville. Jos löytyy sellaisia, jotka menee alemmas, oikaiskaa. Katsoin speksit tunnetuimmilta valmistajilta. Tämän vuoksi ne alemmat harmoniset ei sitten etene sinne vahvistimeen asti lainkaan, niin kyllähän se aika kevyeltä kuulostaa. Jos haluaa priima bassosoundia, kyllä se edellyttää, että se lankku on johdon välityksellä yhteydessä vahvistimeen. Kitaristithan on tässä mielessä onnellisemmassa asemassa kun ei tarvita tuota taajuuskaistan ääripäätä välttämättä. |
Suurin ongelmahan noissa langattomissa on, että järjestelmien taajuuskaista pienillä taajuuksilla loppuu merkistä riippuen tuonne 40 - 50 Hz:n korville. Jos löytyy sellaisia, jotka menee alemmas, oikaiskaa. Juurikin niin. Onneksi on langattomia settejä, jotka toimivat alemmilla taajuuksilla, niissä taas saattaa olla muuta ongelmaa (esim just kohinanvaimennus, joka alemmilla taajuuksilla tulee tarpeeseen), mutta tuo on testattavissa oleva juttu. Edelleen olen sitä mieltä, että ei kannata pelätä tilannetta, jossa esim basson tai kitaran wireless tulee eri valmistajalta kuin muut. |
-ez- 16.11.2004 15:31:19 | |
---|
Kitaristithan on tässä mielessä onnellisemmassa asemassa kun ei tarvita tuota taajuuskaistan ääripäätä välttämättä. Jep. Mahdollista on että meilläkin pysyy tuo basisti piuhassa kiinni mutta sais noille kitarapojille nuo langattomat. Ne kun saa kolmistaan pahimmillaan aikaan sellaisen jalkapallon kokoisen piuhasolmun, jossa on sitten vielä laulumikki piuhoineen mukana neljäntenä... :) Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) |