Aihe: Air:in tyylisiä bändejä..?
1 2
tjh
19.08.2004 03:16:06
voisitteko suositella kuunnetavaksi joitain Air:in kaltaisia bändejä? Ko. poppoon melodia/harmoniataju on kyllä sitä luokkaa, että piisejä jaksaa kuunnella aamusta iltaan, mutta nyt tarvis pikku laajennusta ettei levyt ihan puhki kulu:)
krushing
19.08.2004 10:26:01

Jos Zero7 ei ole tuttu, kannattaa tarkistaa. Minusta se on aina ollut vähän Air-pastissi, mutta on siellä muutama hyvä biisi. Simple Thingsistä kannattaa aloittaa, siihen uudempaan levyyn en oikein lämmennyt.
Mohla
19.08.2004 10:47:11

I Monster.
En tiedä onko julkaistu suomessa, mutta Instant Karma levy-yhtiön sivujen kautta saa jotain kuunneltua.
Ehkä vähän härömpää kuin Air.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
flimtrick
19.08.2004 19:47:01
voisitteko suositella kuunnetavaksi joitain Air:in kaltaisia bändejä? Ko. poppoon melodia/harmoniataju on kyllä sitä luokkaa, että piisejä jaksaa kuunnella aamusta iltaan

Olet kyllä oikeassa, Air:ia on kyllä omassa genressään vaikea ylittää.....

Röyksopp on hyvä vaikka on enenmmän house/klubi-menoo varrattuna air:iin, tsekkaa Rob:in levy "don´t kill"(Rob on Air:in tyyppien frendi), vähän progempaa kuin Air ja enemmän 70-luvun hengessä, loistava levy!!!
Jos tykkäät Air:sta niin varmasti kolisee myös Goldfrapp:in levy "Felt Mountain". Levy on 2000-luvun ehdottomia klassikkoja.
j-krau
22.08.2004 01:36:00 (muokattu 22.08.2004 01:37:01)
voisitteko suositella kuunnetavaksi joitain Air:in kaltaisia bändejä? Ko. poppoon melodia/harmoniataju on kyllä sitä luokkaa, että piisejä jaksaa kuunnella aamusta iltaan, mutta nyt tarvis pikku laajennusta ettei levyt ihan puhki kulu:)

Etsipäs käsiisi sellaisen orkesterin tuotantoa, kuin Archive. Paras levy omasta mielestä on "You all look the same to me" ja uusin "Noise" ei sekään ole laisinkaan huonoa. Ensimmäinen levy, jonka nimeä en nyt muista, poikkeaa nykyisestä tyylistä aika paljon.
LesMarionettes
22.09.2004 12:51:40

thievery corporation?
leijonamieli
23.10.2004 00:44:16
Ainakin tuon henkisten ihmisten tulee kuulla Flaming lipsin soft bulletinia. Phoenixin Alphabeticalia ja ettiä Les rhytmes digitalesia. Daft Punk kin on yllättävän kova.
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
Mohla
23.10.2004 15:06:03

thievery corporation?

Hmm. Tuossa saattaisi olla jotain samantyylistä tosiaan. Ainakin jossainmäärin. Jokatapauksessa Thievery Corporation on kyllä loistava.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Planetist
26.10.2004 11:49:26
Hmm. Tuossa saattaisi olla jotain samantyylistä tosiaan. Ainakin jossainmäärin. Jokatapauksessa Thievery Corporation on kyllä loistava.

Puhut asiaa.

Myös Kruder & dorfmeier (en välttämättä kirjoittanut oikein) on tsekkaamisen arvoinen.
-------------- Tämä lause on valhetta. Pastilli ei.
MrQ
10.11.2004 13:21:54
Goldfrapp itseasiassa on ainakin uudella levyllään selkeästi parempi kuin air koskaan.

Myös Groove Armadalta löityy jotain vastaavia vetoja, muta ovat mestareita välttelemään samantyylisyyttä kappaleissaan.
leijonamieli
10.11.2004 16:51:47
Goldfrappin uusi levy ei kuitenkaan vedä vertoja Airin liveshowlle. Olen nähnyt miehet kahdesti. Ekan kerran aikoinaan Lontoossa ja tänä kesänä Provinssirokissa. Air sayttettyä sen ison teltan tunnelmalla, jota pystyi vaikka veitsellä leikkaamaan.
Goldfrappin viime vuoden Tukholman keikalla ei ollut niin hyvä tunnelma. Molemmat voidaan luokitella euroopan tämän hetken innovatiivisimpiin projekteihin ja helposti.
Kai Airin tyylisenä on jo hallussa uuden aallon ambient; siis Mogwai, Sigur rós ja Múm? Airin muusikoiden mainitemat esikuvat. Tietääkö joku mitään sigur rósin puolen vuoden takaisesta ep:stä? Siitä ei mainittu mediassa mitenkään. Näin sen vaan levykaupassa. Tietääkö joku mikä on ep:n missiona?
Sigus rós with Mogwai -ep on myös suositeltava, jos ei levyostona niin sitten vaikkapa soulseekista.
Mikael
11.11.2004 13:48:06

tänä kesänä Provinssirokissa. Air sayttettyä sen ison teltan tunnelmalla, jota pystyi vaikka veitsellä leikkaamaan.

Mulla on tähän kyllä eriävä mielipide, joka löytyy täältä:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=7&t=64966&o=0&co=60
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
leijonamieli
11.11.2004 22:47:57
No nuo nyt on mielipide kysymyksiä. Mulla ne iski tajuntaan juuri oikealla tavalla. En nyt osoita sormella, mutta itse katsoin keikan selvinpäin tyttöystävän hellässä seurassa. Voiko keikka edes olla huono noilla tekijöillä?! Ja väitän, että musikaalinen anti oli loistavaa.
Anteeksi röyhkeistä kommenteista.
Mikael
12.11.2004 09:33:46 (muokattu 12.11.2004 09:37:08)

Anteeksi röyhkeistä kommenteista.

ei tossa mitään röyhkeää ollut. ite olin myös täydellisen selväpäinen ja myöskin tyttöystävän kera. autolla poistuin saunomaan. makuasia sanoi koira jne...

EDIT: jostain muusta keskustelusta muistan lukeneeni että olet tehnyt miksaushommia pitkäänkin. eikö todella se rumpubalanssi ollut mielestäsi yhtään outo? ihan vaan mielenkiinnosta kyselen ilman jami-henkistä riidanhaastamista.
leijonamieli
12.11.2004 10:46:31
En rehellisyyden nimissä välittänyt kummemmin. Olin katsomassa 2 vuotta sitten Lontoossa ja sillon rummut tuli koneelta. Jäbät soitti sitä kahestaan suunnilleen Kraftwerk meiningillä. Nyt additionaltyyliset rummut vaan oli ehdotonta plussaa. Additional-rummut on tollasilla projektityylisillä bändeillä tsoi yleisiä ja yleensä ne jätetään tollai raa'aksi.
Mikael
12.11.2004 11:12:32

Nyt additionaltyyliset rummut vaan oli ehdotonta plussaa. Additional-rummut on tollasilla projektityylisillä bändeillä tsoi yleisiä ja yleensä ne jätetään tollai raa'aksi.

No ainakin siihen lavan eteen missä mä olin ne tuli mun makuun aivan törkeesti liian kovaa (vaikka runpali olenkin).

Toinen juttu oli se staili. Levyillä rumpujen soitto on stailin mukaista ja siinä on joku pointti kaikessa sympaatisuudessaan. Toi urheilu-fuusio-mättö ei vaan mun mielestä sopinut tohon musaan sitten yhtään.
Leikari
16.11.2004 11:54:38
just olen lukemassa Nick Hornbyn kirjaa "How to be Good" - siinä tuotiin Air-yhtye esiin semmoisessa kontekstissa, että visusti vältän kuuntelmasta ;-)
paranoid android
16.11.2004 14:33:56
Sigus rós with Mogwai -ep on myös suositeltava, jos ei levyostona niin sitten vaikkapa soulseekista.

Tuota levyä ei ole olemassakaan. Sen on äänittänyt joku ihan muu yhtye. Näin sanoi Stuart Braitwaite Mogwain kotisivuilla.
Nahkaliivit paukkuu.
leijonamieli
16.11.2004 16:09:18
Oikeesti!? Vitsin kumma läppä. Niissä on sigur rósin ekan islannissa julkasun levyn tuntuja. Muutenkin se on hieman irrrallaan muusta tuotannosta. Hyvähän se on silti vaikka sen olisikin tehnyt joku muu. Sitä ei voi kiistää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)