Meisseli 17.10.2004 21:47:55 (muokattu 17.10.2004 21:48:05) | |
---|
Olen ollut todistamassa kun Jean S veti lastenlaulua "Prinsessa Ruusun linnassa.." 800 ihmistä 10-vuotiaasta 60-vuotiaaseen teki käsillään linnaa ja oli mukana. selvinpäin keskellä päivää. Hienosti pojat vetää niitä paskabiisejä. Kateellisuutta on ilmassa. Goddamn It! I Need this place like I need a shotgun blast in my face!
-Tony Clifton |
c64 17.10.2004 21:48:26 | |
---|
Muistaakos kukaan semmoista joensuulaisporukkaa kuin "Lauttamiehet"? Siinä oli näitä Kumikameli-HC Anderssen-Eläkeläiset-miehiä ja ne soitti Finnshittiä ennen tätä varsinaista buumihommaa. Vissiin enimmäkseen Reetum hittejä. Ja kokolailla ronskilla otteella, kuten tosta bänditaustastakin voi päätellä. Teho Majamäki jäi mieleen. Tykkäsin. Hmm... oisko http://lossimies.org/ |
työläinen 17.10.2004 21:54:01 | |
---|
Hmm... oisko http://lossimies.org/ Ai piru, ettei olis ollu... Lautta on meilläpäin lossi... onks nää Joensuusta? Jotenkin vaan muistelisin että se oli ennen vuotta 1994. Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen. |
WanhaWetäjä 17.10.2004 22:57:23 | |
---|
Heheh, todella juu nerokkaasti lohkaistu. Ongelma tossa metaforassa on vaan se, että kukaan tuskin on erikseen Dirlandaata (=porsaankyljys) siellä Jean S:n keikalla. Bändi vain olettaa (varmasti kokemuksen pohjalta), että sitä halutaan. Lisäksi ne tarjoavat aivan liian ylisuuren annoksen kyljyksiä (= 10-minuuttinen Dirlandaa), ja vielä pakottavat ihmiset leikkimään ruokailun aikana. Mulla ainakin menee väärään kurkkuun ja närästää pahasti jälkeenpäin. Jean S:llä on soitto- ja sovitustaitoa niin paljon, että ne voisivat esittää melkein minkä tahansa biisin ja yleisö tykkäisi. Miksi siis Dirlandaa? Mulle jää sellainen fiilis, että kun yleisö on ensin saatu hurmokseen hyvän maun rajalla olevalla showlla, niin sitten encoressa raja ylitetetään ja lopullinen idioottimaisuus päästetään irti, koska muuten yleisö muka pettyisi. Minä en usko yleisön olevan niin tyhmää, ettei se voisi kuunnella lopuksi jotain muutakin kuin Dirlandaan ja olla silti tyytyväinen. Ei tähän nyt voi paljon mitään lisätä,komppaan kybällä...hyvältä tuntuu että edes joskus joku on edes hitusen samaa mieltä jostain:-) |
karhu 21.10.2004 12:09:14 | |
---|
On se hyvä että rautaiset ammattilaiset soitta OIKEESTI oikeilla soittimilla ja vieläpä hyvin. Ei tässä maassa montaa yli kymmenhenkistä joukkuetta ole, jotka keikkailemalla asuntolainoja lyhentelis. Mieluummin J S:n ylisovituksia vanhoista bulkkibiiseistä kuin Asikaisten puolentunnin tekeleitä poika/tyttöpändin perseenheilutuksella höystettynä. Hinta illalta lienee molemmilla sama? |
isojussi 21.10.2004 12:20:46 | |
---|
...Mieluummin J S:n ylisovituksia vanhoista bulkkibiiseistä kuin Asikaisten puolentunnin tekeleitä poika/tyttöpändin perseenheilutuksella höystettynä. Hinta illalta lienee molemmilla sama? Olipas hyvin sanottu! Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
pekkajau 21.10.2004 12:45:21 | |
---|
On se hyvä että rautaiset ammattilaiset soitta OIKEESTI oikeilla soittimilla ja vieläpä hyvin. Ei tässä maassa montaa yli kymmenhenkistä joukkuetta ole, jotka keikkailemalla asuntolainoja lyhentelis. Mieluummin J S:n ylisovituksia vanhoista bulkkibiiseistä kuin Asikaisten puolentunnin tekeleitä poika/tyttöpändin perseenheilutuksella höystettynä. Hinta illalta lienee molemmilla sama? Tyttöjen perseenheilutus "pelastaa" pikkusen! There`s no bisnes in showbisnes! |
C 21.10.2004 14:10:29 | |
---|
Mieluummin J S:n ylisovituksia vanhoista bulkkibiiseistä kuin Asikaisten puolentunnin tekeleitä poika/tyttöpändin perseenheilutuksella höystettynä. No kylläpä vaihtoehdot asetit ;) Mä laitan kyllä mieluummin Rainbow'n Risingin soimaan himassa... Paskimmillaankin heavy on parasta! |
WanhaWetäjä 21.10.2004 18:24:30 | |
---|
Oliko kukaan eilen Tampere-talolla,Jean S. veti suuren salin täyteen,mitenkä mahto "DirLantaa"purota nääs meihin hitaisiin tomperelaisiin, tollasessa jäykässä ympäristössä viä?? Ei sanan sanaa saati konserttiarvostelua ollut tänään Aamulehdessä,uutiskynnyksen ylitti kyllä Antti Tuiskun valinta tämän vuoden komeimmaksi poppariksi... |
Laurila 22.10.2004 14:13:35 | |
---|
Olen ollut todistamassa kun Jean S veti lastenlaulua "Prinsessa Ruusun linnassa.." 800 ihmistä 10-vuotiaasta 60-vuotiaaseen teki käsillään linnaa ja oli mukana. selvinpäin keskellä päivää. Hienosti pojat vetää niitä paskabiisejä. Kateellisuutta on ilmassa. Minä olin myös näkemässä/kuulemassa samanlaisen performanssin. Jean S osaa ottaa yleisönsä, mutta levyllä en bändistä pidä. Hienoistakin kappaleista (Kesän lapsi, Pidä huolta jne) on tehty löysiä humpappaa-versioita joissa ei ole persoonallisuuden murenettakaan. Livenä kuningasidea, soittaa biisejä joiden sanat kaikki osaavat, toimii kyllä kieltämättä hyvin. Minä en siis orkan faneihin kuulu, mutta omalla työllään he ovat tiensä suosioon raivanneet ja kun se kerran noin moniin kolahtaa, antaa mennä vaan. |
oizo 15.11.2004 13:46:36 | |
---|
Kattoko kukaan eilen Jean S:ää RMJ -livessä? Täytyy kyl sanoa, että varsinkin Rasputin rokkas kyllä ihan mahtavasti! :) Loistava bändi, ei voi muuta sanoa. Hyvällä meiningillä pilke silmäkulmassa, juuri näin sen pitää olla. Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |
pekkajau 15.11.2004 14:41:35 | |
---|
Kattoko kukaan eilen Jean S:ää RMJ -livessä? Täytyy kyl sanoa, että varsinkin Rasputin rokkas kyllä ihan mahtavasti! :) Loistava bändi, ei voi muuta sanoa. Hyvällä meiningillä pilke silmäkulmassa, juuri näin sen pitää olla. Komppi pelasi mukavasti! There`s no bisnes in showbisnes! |
WanhaWetäjä 15.11.2004 17:26:23 | |
---|
Kattoko kukaan eilen Jean S:ää RMJ -livessä? Täytyy kyl sanoa, että varsinkin Rasputin rokkas kyllä ihan mahtavasti! :) Loistava bändi, ei voi muuta sanoa. Hyvällä meiningillä pilke silmäkulmassa, juuri näin sen pitää olla. Sellasta nuorten aikuisten "Pikku-kakkosen Huvitutti-orkesteri"-meininkiä muikkuhyppyineen,sitähän tuo on...hauskaako?? Pisteet siitä että kundit itse sanoivat että ei sitä laulua jaksa pitkään kuunnella,ja sehän on taivahan tosi! Ja vähän oli tempotkin hakusessa paikka paikoin,eli normaali efekti; kun samoja biisejä on soitettu jo aivan liian kauan,tempot kiristyy...kenties sen seurauksena oli lievää kiilausta karseassa "sävel"teoksessa "Äidin pikkupoika"...ja ei se kitaraesa saanut sitä kitaraansa ihan vireeseen siihen "Rasputiiniin"vaikka siinä ennen biisiä viritteli...introssa olin kuulevinani epävireisyyttä basson kaa uniksessa kun vetelivät jotain matalaa osastoa. Kyllähän tota sen biisin pari jaksaa kuunnella,mutta sitten alkaa sovitusten samankaltaisuus(ne torvet!!!) hieman jo häiritä... |
KMT 15.11.2004 18:06:42 | |
---|
Onkohan torvet niin välttämättömyys... Joissakin piiseissä niillä ei ollut mitään soitettavaa. Biisien sovitukset oli ihan p:stä. Kalajoen hiekat oli sovitettu ettei meinannut tunnistaa. Keittiö on kyllä loistava paikka sohville! -hanuristi |
Neljä Ruuvia 15.11.2004 20:06:18 | |
---|
Onkohan torvet niin välttämättömyys... Kyllä ne tuossa taitaa olla ;-) Joissakin piiseissä niillä ei ollut mitään soitettavaa. Koska se poika joka sovittelee niitä ni se tietää että välillä pitää huiliakin Biisien sovitukset oli ihan p:stä. Joo,miksei olis.Huumoriyhtye,ei voi arvostella taidemusiikin skaalalla :-) Kalajoen hiekat oli sovitettu ettei meinannut tunnistaa. Jos Dave Liebman ois ollu asialla ni ois sulta jääny tunnistamatta :-) |
aisa 15.11.2004 20:32:25 | |
---|
biisien sovitukset oli ihan p:stä. jos saa kysyä niin mikäs niissä nyt IHAN perseestä oli? kyllä ne mun mielestä usein toimii ihan mukavasti pändin genren kun ottaa huomioon. ...kai sä tajuut että mä sanon vaan BLAA... |
baron 16.11.2004 00:08:04 | |
---|
Kyllä olisi hirveää, jos joutuisi soittamaan huttua huttumuusikoille. Onneksi on keksitty turakaiset. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
pekkajau 16.11.2004 09:03:38 | |
---|
Kyllä olisi hirveää, jos joutuisi soittamaan huttua huttumuusikoille. Onneksi on keksitty turakaiset. On sitä soitettu "huttumuusikoilekin"! Aikoinaan niitä oli jatkuvasti pää kallellaan kapakoissa pöytään naputtelemassa ja sillon kun "peukku"-basso tuli muotiin niin kyllä kävi myös peukalot kovasti pöydissä! Se oli joskus 80-luvulla! Sitä ois pitänyt ilmeisesti paukuttaa ja repiä "niiden" mielestä peukalolla tangosta lähtien kaikki hutut? No se olj sitä aekoo! Meinas syntyä uusi taiteenlaji "fuusio-funkhumppa"? There`s no bisnes in showbisnes! |
Sellasta nuorten aikuisten "Pikku-kakkosen Huvitutti-orkesteri"-meininkiä muikkuhyppyineen,sitähän tuo on...hauskaako?? No hauskaa ja hauskaa, mutta kyllähän se niin on että paljon mieluummin kattoo bändiä, joka nauttii soittamisesta (ja se myös näkyy yleisölle) kuin tylsänä jurottavaa, keikkoja pakosta tekevää tanssibändiä. Sovituksissa Jean S:n taso vaihtelee jonkun verran.. Esim tuolla uudella levyllä on osa sovituksista ihan loistavia kun taas joidenkin biisien sovitukset on vedetty ihan yli mukataiteelliseksi kummallisine välisoittoineen. Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |
dizzy 16.11.2004 12:31:11 | |
---|
Yleensä pyrin välttää näitä "mitä mieltä bändistä, kumpi parempi" jne. keskusteluja, saatikka arvostelemaan. Mielestäni (3 keikkaa livenä nähneenä ja varsinkin kuultuna) J.S on hyvä iso-bändi kaikilla osa-alueilla. Ja se kurinalaisuus soittaa musiikkia smile naamalla on todella ihailtavaa. |