hemmo 15.11.2004 11:40:24 | |
---|
Mä en pisimpään palvellutta/ekaa bassoani tule koskaan myymään, en vaikka soittohommat loppuisivat. Yksi syy on tietenkin se että vedän sillä edelleen, mutta toinen vähintään yhtä suuri syy on jo otsikossa mainittu yhteisten vuosien&kilometrien hitsaama tunneside, joka minun ja tuon rupisen puukalikan välillä vallitsee. Juuri tätä minäkin ajoin takaa. Soittimethan ovat enemmän kuin puu- ja metalliosiensa summa. Mutta, sääkö muka lopettaisit soittohommat? Ehei. Onko mumoja? 8-= |
Satis 15.11.2004 11:58:01 | |
---|
Reilu vuosi sitten otti koville myydä ensimmäinen bassoni, mutta pakko oli, kun oli uusikin tulossa. Onneksi sitten bändikaveri osti sen, joten ei tarvinnut kovin kauaksi myydä :) Mulla kehittyy hyvin vahva tunneside jokaista soitintani ja joitakin muitakin tavaroitani kohtaan. "Omenan kohtalo on kara" |
NYdoll 15.11.2004 14:55:52 (muokattu 15.11.2004 14:56:34) | |
---|
Myin ensimmäisen bassoni, eikä se ole jäänyt vaivaamaan lainkaan. Johtuen varmaan siitä, että se oli aivan uskomattoman huono ja kierokaulainen. Ibanezistakin luopuminen oli äärimmäisen helppoa. Nykyisen Tokain kanssa saattaisi tehdä jo tiukkaa. Kun saan sen uusimman basson valmiiksi niin luulen, että siitä en kovin hevillä luovu. Johtuen varmaan hyvin pitkälti siitä, että olen sen sit omilla käsilläni kasaan veivannu. Oon tässä viikon hypistellyt pelkkää otelautaa... EDIT: typo "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
kurmo 15.11.2004 16:04:31 | |
---|
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
Teijo K. 15.11.2004 16:16:48 | |
---|
Juuri tätä minäkin ajoin takaa. Soittimethan ovat enemmän kuin puu- ja metalliosiensa summa. Mutta, sääkö muka lopettaisit soittohommat? Ehei. Heh. Minä pistin ensimmäisen oman sbassoni täysin atomeiksi, kun halusin tietää miten se on rakennettu. Onneksi se oli erittäin huono Rickenbacker -kopio. Oikeastaan melkein soittokelvoton. Samoin olen tehnyt itselleni pout 15 sbassoa, joista on kotona yksi keskeneräinen raato, ja yksi kuuskielinen joka on ihan justiinsa lähdössä pois sekin. Sbassoja on maailmassa miljardeja, mutta on vain yksi näin paska sbasisti kuin minä. Ni. Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.
Operaatio Live : Jyväskylä |
pardy 15.11.2004 16:25:11 | |
---|
Oon tässä viikon hypistellyt pelkkää otelautaa... Arvasin! :) |
Niskamies 15.11.2004 17:01:00 | |
---|
Yritit varmaan postata "maailman rumin basso"-ketjuun mutta tuli huti? On se kamalaa kun joillekkin ei kelpaa muutakun vintage-fenkut ja neljä vuotta vanhat kielet. Mutta makunsa kullakin. Meitsi on meshissä. |
Wil-J 15.11.2004 17:12:22 | |
---|
On se kamalaa kun joillekkin ei kelpaa muutakun vintage-fenkut ja neljä vuotta vanhat kielet. Mutta makunsa kullakin. Niinpä, surullista. |
Teijo K. 15.11.2004 17:18:34 | |
---|
On se kamalaa kun joillekkin ei kelpaa muutakun vintage-fenkut ja neljä vuotta vanhat kielet. Mutta makunsa kullakin. Eikös sen pitäisi olla sulle ihan sama. Riittää ittelle enempi kun muut ei niin diggaa. Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.
Operaatio Live : Jyväskylä |
kassper 15.11.2004 17:33:05 | |
---|
Meikäläisen Yamaha-leipälapio ei kyllä mene ikinä myyntiin. Siinä on niin mainioksi kulunut kaula, että parempaa tatsia saa hakea. Tietysti tottumus kysymyskin.. Eka on aina eka. Siinä on se uniikki tunnelma, kun sillä soitteleepi! Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs |
kurmo 15.11.2004 17:41:26 | |
---|
On se kamalaa kun joillekkin ei kelpaa muutakun vintage-fenkut ja neljä vuotta vanhat kielet. Mutta makunsa kullakin. Kuulemma sellastakin väkeä on. Mut ei se tota hirvitystä kaunista... ;-) "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
Maisteri 15.11.2004 18:11:11 (muokattu 15.11.2004 18:11:30) | |
---|
Kun kerran ison veden takaa haetaan niin mitä sitä pihtailemaan: http://www.basscentral.com/alembicbass/ltd.shtml Aikamoisia hifihirviöitä... Alkuperäisaiheesta... Eipä juuri ole tunnesiteitä ensiritsoja kohtaan. Aina on vaan tavoitellut parempaa ja uuden hankinnan myötä edelliset ovat arvoasteikossa tippuneet. Tuosta vasta hankitusta Gibsonin TB:sta voisi ehkä uskaltaa sanoa, että en myy ikinä pois, kun on kerran sen verran mainio ja mieltymyksiini sopiva vehje. |
Mr. Right 15.11.2004 19:20:48 | |
---|
Niin, jostain syystä ei isompia tunnesiteitä vanhoihin soittimiin ole tullut. Poikkeuksena löytyy vanha fenkun kopio jolla soitin useamman vuoden. Myin sen sitten uuden basson tieltä pois vanhan bändini kitaristille, joka myöhemmin myi sen jollekin kaverille eteenpäin. Tätä soitinta tuli ikävä lähinnä sen ulkonäön vuoksi, oli kaunis. Ja hyvää soundiahan siitä ei irti saanut sitten millään. |
hemmo 15.11.2004 20:42:41 | |
---|
Sbassoja on maailmassa miljardeja, mutta on vain yksi näin paska sbasisti kuin minä. Ni. Elä? Jätkä tiluttaa, släppää, täppää ja kehtaa tommosta esittää. Onko mumoja? 8-= |
Jalmus 15.11.2004 21:19:15 | |
---|
1. Morris 2. Epiphone by Gibson 3. Fender Jazz Bass Standard 4. Aria Pro II 5. Fender Precision 6. Warwick Fortress One 7. Yamaha 8. Tokai Jazz Sound, fretless 9. Music Man String Ray 5 10. kontra 11. JAK Jazzbass Kaikki mitä olen omistanut vuosien varrella. Eipä ole tullut itketyksi yhdenkään perään. Tosin numerot 8-11 ovat minulla edelleenkin ja tuskin koskaan lähtevätkään. Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
mr.bungle 15.11.2004 22:03:11 | |
---|
Niin, jostain syystä ei isompia tunnesiteitä vanhoihin soittimiin ole tullut. Poikkeuksena löytyy vanha fenkun kopio jolla soitin useamman vuoden. Myin sen sitten uuden basson tieltä pois vanhan bändini kitaristille, joka myöhemmin myi sen jollekin kaverille eteenpäin. Tätä soitinta tuli ikävä lähinnä sen ulkonäön vuoksi, oli kaunis. Ja hyvää soundiahan siitä ei irti saanut sitten millään. Haikeita muistoja herättää mulla myös surffinvihreät Fender Stratocaster ja Fender Jazz Bass, jotka molemmat menin hulluudenpuuskassa myymään. Noh, soinniltaan ne ei ollut mitenkään lyömättömiä. ja tämä on siis totuus |
NYdoll 15.11.2004 22:52:41 | |
---|
Arvasin! :) No viddu! :) Tietenkin se oli arvattavissa. Mut C'mon hei mää oon kuitenki pystyny oleen hehkuttamatta, että "Jes viikon päästä on taas tiistai ja pääsee raksaamaan!"... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
Muihin soittimiin ei varsinaista tunnesidettä ole, mutta tuo Amfisoundin härpätin on jotain erityistä, vaikka se onkin elänyt maallista elämäänsä vasta rapiat 14kk. Kellyn myyminen ei varsinaisesti "sattunut", kumma kyllä. Olihan se varsin hyvin hoitanut monivuotisen työnsä, mutta aikansa kutakin. :) Onko teillä muuten minkäänlaista "mustasukkaisuutta" omien soittimien kohdalla? ( Että mieluiten ei haluaisi edes kenenkään testaavan soitintansa, puhumattakaan lainaamisesta keikalle tai vastaavaa. ) "Fuck it, kids love it!"
-Jack Owen |
nikolai 16.11.2004 00:08:09 | |
---|
Onko teillä muuten minkäänlaista "mustasukkaisuutta" omien soittimien kohdalla? ( Että mieluiten ei haluaisi edes kenenkään testaavan soitintansa, puhumattakaan lainaamisesta keikalle tai vastaavaa. ) Kyllä se raja kulkee soittimen ja muiden kamojen välillä, eli kamoja voi riittävillä perusteilla lainata mutta soitinta en lainaa. Testaaminen on eri juttu, se sallittakoon valvotuissa olosuhteissa mutta bassoja en lainaa keikalle tms. Kolhu kaapin kyljessä ei niinkään harmita mutta mahdollinen lommo basson kaulassa on hankalampi tapaus. |
Mr. Right 16.11.2004 01:26:45 | |
---|
Juup, empä minäkään omiani kenellekään keikalle välttämättä lainaisi. Kokeilla kylläkin saa, mutta nätisti. : o) Tosin tällä hetkellä ykkössoittimena toimivalle bassolle olen ollut viime aikoina vähän turhan kova kourainen ja kohta lienee viisainta ostaa uusi. Tuo bodyn päällä kulkevan pinnoitteen takaisin liimaaminen kun ei oikein onnistunut... : o) |