Aihe: Se kovin jazzkitaristi?
1 2 3 4 5 6
Joht. nervo
09.11.2004 12:32:41
kyllä henkilökohtaiseen kuuntelemiseen ja soittamiseen on vaikuttanut eniten Metheny. se saundi, harmoniat ja sävellys.
MmmmMmmMmm...

Viime kesänä koin erittäin positiivisen yllätyksen kun kuulin ensimmäistä kertaa miehestä nimeltä Kurt Rosenwinkel. Hän veti kirjurissa erittäin kovan setin. Ei soittanut ainakaan yhtään liikaa, ja soitti todella melodisesti :D harmi vaan, kun missasin klubi keikan. myös miehen uusin (ja ainut, jota olen kuullut) levy on tiukkaa kamaa.

Kolmantena kitaristina tahdon lisätä, jo aikaisemmin mainitun, Mika Pohjolan kitaristin Ben Monderin. Soittaa todella makeesti Pohjolan Landmarkilla.
Juutas
10.11.2004 12:22:59
Kaikki edellä mainitut on kovia tekijöitä, mutta en huomannut
mainintaa Andy Summersista. Police-mies on tehnyt
soolourallaan kovaa tavaraa ja etenkin Monk levy on
suursuosikkieni joukossa! =)
Olen aina oikeassa, paitsi silloin kun olen väärässä.
Setä Groove
10.11.2004 19:10:37
Tal Farlow (etsiikääpä jostain käsiinne Red Norvo -trion Move... Farlow - kitara, Mingus - basso ja Norvo - vibrafoni) on kyl mainitsemisen arvoinen. ....Montgomery.... Niin joo, ja yx usein mainitsemattomaksi jäänyt mies: Barry Galbraith, soittelee hyyyyyvin monella levyllä, vaikka miestä ei bookleteistä juuri löydykkään.
Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!!
gaad
10.11.2004 21:57:57
Mike Stien.
LLL
antonio
12.11.2004 10:02:07
Mike Stern?
Rustie81
12.11.2004 21:33:10
Metheny ja Mclaughlin on tehnyt muhun isoimman vaikutuksen.
Marlowe
13.11.2004 11:21:18 (muokattu 13.11.2004 11:21:41)
Charlie Christian, Django, Wes ja kumppanit on tiestysti itsestään selviä...

...mutta miksi kukaan ei ole maininnut Emmet Rayta? Mieshän oli aikakautensa kovimpia jazzkitaristeja, eikä omien sanojensa (itserakas paskiainen kun oli) mukaan jäänyt kakkoseksi kuin suuresti kadehtimalleen Django Reinhardtille.

Siis mitä? Vilkaiskaapa tuota linkkiä.

http://www.imdb.com/title/tt0158371/

= )
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
rattledad
14.11.2004 00:28:42

...mutta miksi kukaan ei ole maininnut Emmet Rayta?

Mainio leffa. Mutta kysyttiin kovinta eikä toiseksi kovinta ;-)
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
JC
14.11.2004 00:56:28
Onko muuten ranskalais-vietnamilainen Nguyên Lê kenellekään tuttu? Ahkerasti on tullut soiteltua hänen levyjään viime aikoina ja eipä voi muuta kuin suositella. Jonkinlaisena pehmeänä laskuna Lên maailmaan voisi pitää Three Trios -levyä, tai sitten voi syöksyä suoraan itse asiaan hankkimalla Bakida-levyn, joka suorastaan pursuu etnisiä mausteita.

Nguyên Lên veppisivulta (vaatii Flash Playerin) löytyy ääninäytteitä:

http://www.nguyen-le.com/

Levyjä löytyy ainakin CDONista.
Anonymous-jazz
14.11.2004 02:19:05

Onko muuten ranskalais-vietnamilainen Nguyên Lê kenellekään tuttu? Ahkerasti on tullut soiteltua hänen levyjään viime aikoina ja eipä voi muuta kuin suositella. Jonkinlaisena pehmeänä laskuna Lên maailmaan voisi pitää Three Trios -levyä, tai sitten voi syöksyä suoraan itse asiaan hankkimalla Bakida-levyn, joka suorastaan pursuu etnisiä mausteita.

Nguyên Lên veppisivulta (vaatii Flash Playerin) löytyy ääninäytteitä:

http://www.nguyen-le.com/

Levyjä löytyy ainakin CDONista.

On kova äijä joo... Tosiaan itse diggaan hänen ei levytetystä konsertista jonka mies teki vuosituhannen jälkeen hollannin metropole orchestran kanssa. Sovitukset olivat aivan uskomattomia.
Teemujazz
Huevos
14.11.2004 19:27:36 (muokattu 14.11.2004 19:29:34)

Bill Frisellistä puhutaan muuten hämmästyttävän vähän. Enpä ole itsekään juuri kuunnellut.

EDIT: onko kukaan muuten kuullut David Tornia? kaveri on jotain bill frisellin ja robert frippin välimaastoa...aivan loistava kitaristi.
JC
14.11.2004 19:33:11
onko kukaan muuten kuullut David Tornia?

Minulla on vain yksi Tornin levy, Cloud About Mercury. Levyllä musisoi Tornin lisäksi Bruford, Levin ja Isham. Onhan tämä sen verran mielenkiintoista musiikkia, että lisääkin voisi hankkia. Onko suosituksia?
Huevos
15.11.2004 20:27:16

Minulla on vain yksi Tornin levy, Cloud About Mercury. Levyllä musisoi Tornin lisäksi Bruford, Levin ja Isham. Onhan tämä sen verran mielenkiintoista musiikkia, että lisääkin voisi hankkia. Onko suosituksia?

mmm...no, mä en hirveesti fuusiosta ja progesta välitä...siis mä oon tutustunut tyyppiin vähän takaoven kautta.

lainasin kirjastosta polytownin, joka varmasti uppoaa niihin jotka tykkää näistä bozzio-fripp-mitälie trioista ja duoista, mutta minua se lähinnä haukotutti. levyllä on siis tornin kanssa mukana bassossa mick karn (soitti 80-l. Japan nimisessä new wave bändissä) ja bozzio. mä en ole pitänyt mistään bozzion jutuista muutenkaan. se polytown on sellasta etno-fuusio-proge osastoa ehkä lähinnä.

mä oon tykänny tornin näistä ambient looppi-jutuista sekä mitä se david bowien kaa teki heathenilla tai realityllä. (en muista kummalla, kun ei oo levyä tässä nyt...)
JC
19.11.2004 19:52:28 (muokattu 19.11.2004 19:54:38)
Fusenet-postituslistalle tuli juuri tieto, että Bill Connorsilta on helmikuussa tulossa uusi levy nimeltä Return (hyvin valittu nimi, kun edellisestä levystä on liki 20 vuotta).

Kokoonpano:
Bill Connors - Guitar
Bill O'Connell - Piano
Lincoln Goines - Bass
Kim Plainfield - Drums
Myra Casales - Percussion

Levyn julkaisee Tone Center helmikuussa 2005. Vuosi alkaa hyvissä merkeissä.
poppamies
20.11.2004 11:22:53

Wes Montgomery
"G-strings are for strippers"
Punisher
27.11.2004 20:13:14

Allan Holdsworth - absoluut! Tosin en oo hirveästi jazzia kuunnellu, ja hra Holdsworth onkin varsinaisesti fuusiokitaristi - mutta pirun kova sellanen!
"You fucking maggots! Don't crawl for me, I'm not your friend. Spare me your bullshit you animals with human eyes!" - The Haunted 1998
Epämuusikko
27.11.2004 21:51:44 (muokattu 28.11.2004 20:33:31)
Allan Holdsworth - absoluut! Tosin en oo hirveästi jazzia kuunnellu, ja hra Holdsworth onkin varsinaisesti fuusiokitaristi - mutta pirun kova sellanen!

Tarttui Digeliukselta kouraan Holdsworthin arkistojen kätköjulkaisu Live - Then!. Kertakaikkisen upea lätty, suosittelen ihan kaikille.
Myytävänä Sabian AAX 20" Studio Ride!
Huevos
27.11.2004 21:56:22

Tarttui Digeliukselta koutaan Holdsworthin arkistojen kätköjulkaisu Live - Then!. Kertakaikkisen upea lätty, suosittelen ihan kaikille.

vau sehän se kertookin paljon.

ai jätkä SUOSITTELEE. no kyllä mä sitten tottakai hommaan sen...
Epämuusikko
28.11.2004 20:33:03
vau sehän se kertookin paljon.

ai jätkä SUOSITTELEE. no kyllä mä sitten tottakai hommaan sen...

Harvemminpa levyjä tulee suositeltua kenellekään. Varsinkaan mitään niin (joissain piireissä) päätä poiskääntävää kuin Holdsworthia. Yritin vihjata, että jos joku ei ole miestä kuullut, mutta voisi yrittää, niin tuosta levystä voisi aloittaa.

Tai Road Gamesista. se on sopivan lyhyt.
Myytävänä Sabian AAX 20" Studio Ride!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)