Aihe: Soundierot putki- ja transistoricombolla??
1 2
molotov
29.01.2003 10:47:52
No miten olis semmone aloittelija niinko toi B. B.King, jolla on ollu käytössä toi surkea transistorivahvisteinen Lab Series-nuppi jo kohta 20 vuotta?

Toistakytä vuotta sitten Sirppiliiterissä keikkaillessaan herra muistaakseni käytti Twin Reverbiä.
Kyllä mä ensisijaisesti suosittelisin putkivahvistinta vähänkin perinteisempää rokkia tai bluusia soittavalle. Hyviä trankkuvehkeitkäkin on, joskaan ei turhan monta. Esim. joistakin yamahoista ja etenkin rolandeista (esim. jazz chorus) on mulle jäänyt hyviä muistoja.
booster
29.01.2003 11:26:22 (muokattu 29.01.2003 11:30:39)
Toisaalta esim. 500-600€ saa jo ihan pätevän putkivahvistimen, joten tuossa hintaluokassa kannattaa (imo) satsata vaikka yksinkertaiseen putkivahvistimeen kuin siihen Valvestateen tms.

Aivan, vaikka kelpo putkicombo löytyy jo paljon halvemmallakin, jos jaksaa etsiä ja kelpuuttaa siis käytetyn.
Kun ostaa putkivehkeen niin tosiaan kannattaa muistaa
että huomattavasti pienempikin wattimäärä riittää
bändikäyttöönkin.

Minulla oli aikoinaan marshallin valvestate 100r, olihan
siinä ihan hyvät saundit, kun ei tiennyt paremmasta.

EDIT:
Siis jos rahaa löytyy yli 400 euroa, niin kannattaa
siis etsiä mieluummin 15-30W käytetty putkivehje kuin marssia johonkin musiikkikauppaan ja ostaa
se 100W trankku. sitä tässä koitin sanoa..
"Mä en tiedä mikä tää on mutta se on täysillä"
fridgebuzz
29.01.2003 13:21:09

Hei, fridgebuzz... Nyt vasta älysin. Haha.

Tä?
"I am a bomb technician, if you see me running try to keep up."
turtsi
29.01.2003 13:33:59

Putkicombo on kitaravahvistin ja transistoricombo on bassovahvistin. On siinä soundissa selvä ero 8 )

Basisti varmaankin tai vitsiniekka?
Totuus löytyy kaurapuurosta!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)