Aihe: jeesus-hevi
1 2 3 4 5 6 7
Heissi
15.11.2004 18:42:07
äläs ny itke, voin tulla lohduttaan sua viikonloppuna..

Äijä on piirtäny avatariin ittelleen pidemmät hiukset! :D Painttiako käytit?
"I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö.
gheisari
15.11.2004 18:44:31
Edustaako Scorpions hevibändinä kaikkea mitä uskonto ei?

Scorpions on hard rokkia, dorka.
Heissi
15.11.2004 18:50:16 (muokattu 15.11.2004 18:50:56)
Jeesus-hevi on aika ristiiriitaista kamaa, koska hevi edustaa kaikkea mitä uskonto ja raamattu paska ei. Eli en laske tommosta kuraa heviksi.

Sanoisin ennemmin, että uskonto ja raamattupaska edustaa kaikkea sitä mitä hevi ei.

EDIT: typo EDIT: toinen
"I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö.
Oan
15.11.2004 19:03:31
Jeesus-hevi on aika ristiiriitaista kamaa, koska hevi edustaa kaikkea mitä uskonto ja raamattu paska ei.

Mikä uskonto?

Noh, selkänä topikkiin, ei nyt kyllä tule juurikaan mieleen ainuttakaan gospelheviretkuetta...mutta sen sijaan monta kovaa yhtyettä, jotka joskus jollain tapaa ovat aihetta sivunneet. Esim. Gamma Ray:n 'Abyss of the Void' on pirun (heh) hyvä biisi, vaikka onkin sanoituksiltaan silkkaa "Jeesus siellä, Jeesus täällä, Jeesus hyppii k*x!änkin päällä".
Pakana kun olen, mieluummin kuuntelisin/lukisin jotain muuta, mutta ei paska sanoitus musiikillisesti hienoa biisiä sentään pilaa.
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
Xiloque
15.11.2004 19:14:06
Ei se jeesustelu nyt niin kauheasti haittaa.
This is for the hearts still beating
Heissi
15.11.2004 19:15:58
Pakana kun olen, mieluummin kuuntelisin/lukisin jotain muuta, mutta ei paska sanoitus musiikillisesti hienoa biisiä sentään pilaa.

Tipahtaako sulle NSBM tai kuuntelisitko mielelläsi musaa joka musiikillisesti kuulostaa sun korvaan tosi hyvältä, mutta jossa sanoitukset olisivat esim. natsiosastoa (tai jotain muuta mitä ikinä pidätkään vastenmielisenä)?

Tää ei ollut mikään vittuilu vaan kysymys johon voi muutkin vastata.
Möö.
Oan
15.11.2004 19:25:12
Tipahtaako sulle NSBM tai kuuntelisitko mielelläsi musaa joka musiikillisesti kuulostaa sun korvaan tosi hyvältä, mutta jossa sanoitukset olisivat esim. natsiosastoa (tai jotain muuta mitä ikinä pidätkään vastenmielisenä)?

NSBM?

Hyvä musiikki on aina hyvää musiikkia. Ja hyvää musiikkia kuuntelen aina mielelläni, vaikka siinä olisi jonkin verran häiritseviäkin elementtejä. Ne voi mielessään työntää syrjemmälle, eikä niistä tarvitse ottaa itseensä.
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
Robert
15.11.2004 19:29:55
Onhan noita viittauksia uskontoon hevimusiikissa aika lailla. Kyllähän Metallican biiseseissä huudetaan Jumalaa avuksi (vaikkapa One). Ja Maidenin biiseistäkin löytyy kristillistä meininkiä (Sign of the Cross, ja monet muut). Ja eikä siinä mitään.

Mutta tuollainen puhdas julistus-meininki ei oikein uppoa meikäläiseen. Saa uskoa, jos sen tekee hiljaa ja tyylikkäästi.

Muuten, miksiköhän niin kovin monet bläkkisorkesterit hyökkäävät nimenomaan kristinuskoa vastaan? Miksei kukaan laula että Shiva ja Vishnu on runggareita, ör ör...?
On tämä html kyllä ihmeellinen asia!
Oan
15.11.2004 19:37:06
Miksei kukaan laula että Shiva ja Vishnu on runggareita, ör ör...?

Bläkkis ei ole vielä lyönyt läpi Intiassa..? Siellä varmaan palaisivat sitten pyhät lehmät...ja tr00t maalaavat pisteen väärinpäin otsaansa.
gheisari
15.11.2004 19:38:21
NSBM?

Kansallissosialistinen Black Metal

esim.
Graveland
Hate Forest
Heissi
15.11.2004 20:10:49
Hyvä musiikki on aina hyvää musiikkia. Ja hyvää musiikkia kuuntelen aina mielelläni, vaikka siinä olisi jonkin verran häiritseviäkin elementtejä. Ne voi mielessään työntää syrjemmälle, eikä niistä tarvitse ottaa itseensä.

Jees. Mä olen pitkälti samoilla linjoilla, mutta Jeesus on jo sen verran häiritsevä elementti, että siihen vedän itse rajan.
Möö.
Booligan
15.11.2004 20:11:08

Jeesus-hevi on aika ristiiriitaista kamaa, koska hevi edustaa kaikkea mitä uskonto ja raamattu paska ei. Eli en laske tommosta kuraa heviksi.

Repesin. Vuoden postaus ehdottomasti. Sulkisitko sitä mieltäsi vielä pikkuisen lisää, kiitos?

Mutta siis. Vaikka uskovainen olenkin, en tiedä pahemmin näitä "hengellisiä" bändejä, mitä nyt yksi kaverini niitä minulle levyjä lainannut ja osasta olen pitänytkin. Minulle nimittäin on aivan se ja sama mistä biisissä lauietaan, jos musiikki iskee. Paitsi jos mennään ylistämään paholaista, mutta ei se tee silti biisistä huonoa. En tunne omantunnontuskia kuunnellessa sellaista. Mutta tässä noita bändejä hieman:
Immortal souls, Impellitteri(ynkkä jr.), Rob Rock, Seventh Avenue, Oratorio, Venia, Petra ja kuulemma semmoinenkin kuin Antestor on todella kova. (huom. en ole ite kuullu tuota bändiä vielä). Sitten ne jotka tykkää vaikeasta musasat kuuntelee Tourniquetia.
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
aku.miettinen
15.11.2004 20:28:30
Minua häiritsee jeesustelu hevissä paljonkin, koska en usko siihen paskaan ollenkaan niin en myöskään halua kuulla sitä ylistystä. Haukkuminen on eriasia :D
Aksu89
15.11.2004 20:43:54
The Rain on hyvä. MN-festareilla tutustuin.... Kyllä se Jeesus-löpinä siihen heviinkiin sopiin
Jormaz
15.11.2004 21:05:57
Yhtä hyvin Jeesuksesta voi tehä tukutuku-biisejä kuin saatanasta balladeja. Kaikesta ei vaan tartte pitää. Stryper kuulostaa hyvältä, sanoituksiin en niin kiinnitä huomiota. Kukapa nyt voisi määritellä mitä hevi edustaa?
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli?
Booligan
15.11.2004 21:06:50

Yhtä hyvin Jeesuksesta voi tehä tukutuku-biisejä kuin saatanasta balladeja. Kaikesta ei vaan tartte pitää. Stryper kuulostaa hyvältä, sanoituksiin en niin kiinnitä huomiota. Kukapa nyt voisi määritellä mitä hevi edustaa?
Helvetti miten unohdin Stryperin?! Se on loistava.
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
stratocaster
15.11.2004 21:08:38
The Rain on hyvä. MN-festareilla tutustuin...

Aivan näin tein minkäin.

Ja pojjaat jotka sannoopi että hengellinen hevi on kuraa niin kuunnelkaa esim: Extol, Tourniquet, Living Sacrifice, Oratorio, Terapia yms... Ei todellakaan kuraa! Ja se jos laulaa Jeesuksesta ei tee hevimuusikosta nössöä. Sehän on kova jätkä se.
Oli kaks ankkaa ja kolmannella ei ollu pipoa. HEhaahhahoehoeuhe!"!!
Henkka Hevimies
15.11.2004 21:12:53
Ei hevi ja "jeesus" kuulu yhteen!!!! Joten mitään "jeesusheviä" ei pitäisi olla! Ja olisi se aika hauskaa kun vanhat mummot mossaisivat letti heiluen kirkossa! =D
DeWilde
15.11.2004 21:17:44
Minun on vaikea ymmärtää, miksi ei-uskova kuuntelee mieluummin bläkkistä kuin ns. jesseheviä. Johtuisiko tämä siitä, että nykyään on muotia olla kristinuskoa vastaan? Itse en kuuntele kumpaakaan genreä, mutta jos olisi pakko valita, kuuntelisin kristillistä musiikkia. Tämä johtunee siitä, että en ole koskaan kuullut yhtään hyvää bläkkisbiisiä, mutta hyviä gospelbiisejä kyllä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)