Aihe: Mikkien arvoista
1
samueld
29.01.2003 13:50:12

No nyt on jollekin hyväntahtoiselle kitarateknikolle töitä:

Olen tässä uusia mikkejä hankkimassa, mutta kun katselen näitä nyt esmes netistä, niin tulee eteen näitä lukemia kuten "DC Resistance" ja "Inductance". Näistä ilmeisesti fiksumpi kaveri pystyy päättelemään erinäisiä asioita kyseisen käämin tuottamista äänistä. Tiedän aika tarkaan miltä pitäisi kuulostaa, mutta voisiko joku selittää sitä, että miten esim. näitä arvoja voisi käyttää ostopäätöstä tehtäessä?
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
Tumppi38
29.01.2003 14:24:46
Tiedän aika tarkaan miltä pitäisi kuulostaa, mutta voisiko joku selittää sitä, että miten esim. näitä arvoja voisi käyttää ostopäätöstä tehtäessä?

DC resistance kertoo vain langan määrän mutta ei mitään soundista eli onko paljon hönkää vai ei. Soundiin vaikuttaa sitten kaikki muu eli joutuu sitten arpomaan valmistajien spekseistä mikä kuullostaa hyvältä.
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
samueld
29.01.2003 14:40:44

DC resistance kertoo vain langan määrän mutta ei mitään soundista eli onko paljon hönkää vai ei. Soundiin vaikuttaa sitten kaikki muu eli joutuu sitten arpomaan valmistajien spekseistä mikä kuullostaa hyvältä.

Tuosta hönkämäärästä, että jos esmes mikin resistance on 6,3 tai 7,9, niin onko se paljon vai vähän? JA miten huima ero on kyseessä? Puhun nyt yksikelaisista. Humpparit niille, jotka niistä tykkää.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
Tumppi38
29.01.2003 14:52:29

Tuosta hönkämäärästä, että jos esmes mikin resistance on 6,3 tai 7,9, niin onko se paljon vai vähän? JA miten huima ero on kyseessä? Puhun nyt yksikelaisista. Humpparit niille, jotka niistä tykkää.

Noilla arvoilla ollaaan suunnilleen tossa keskiluokassa neckkiin 6.3 ja bridgeen 7,9 niin saat hyvin balanssiin. Hotit on sitten tuolla about 12 kiloa mutta niistä sitten katoaa tuota dynamiikkaa. Humpparit kulkee siinä 8 - 20 kiloa.
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
Dumb
29.01.2003 16:13:51

Mua ärsyttää ihan älyttömästi, ettei EMG voi ilmoittaa mikeistään samalla tavalla tietoja kuin esim. Duncan ja DiMarzio.
Juzzu
29.01.2003 18:03:19
Mua ärsyttää ihan älyttömästi, ettei EMG voi ilmoittaa mikeistään samalla tavalla tietoja kuin esim. Duncan ja DiMarzio.

Mitäs tietoja haluat? Kyllä mun mielestä EMG ilmoittaa nuo kanssa, esim. ulostulo 10k kaikissa malleissa. Mutta mitäpä sitä turhaan kertomaan enempää, siellähän on kitarassa etunen jossa sotketaan se soundi kuitenkin ja annetaan lisää potkua siihen. :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)