fx 21.01.2003 09:49:17 | |
---|
Overnite sensation ja Man from utopia |
keepo 22.01.2003 09:26:27 | |
---|
Zappahan oli nimenomaan aktiivinen huumeiden vastustaja ja jos ei aivan edellyttänyt, niin ainakin rohkaisi huumeettomuutta bändinsä keskuudessa. is that a fact? |
Epämuusikko 25.01.2003 21:14:20 | |
---|
is that a fact? Kyllä. Lue haastikset. elämäkerrat niin tiedät. Ei kukaan piripelle kirjoita niin terävää yhteiskunnallista satiiria kuin Z
Viina on teeskentelyä |
kid ego 26.01.2003 23:16:26 | |
---|
mä suosittelen you can't do that on stage anymore -cd-sarjaa ja strictly commercial -kokoelmaa. ne on helposti ymmärrettävää matskua, toisin kuin grand wazoo. hot rats on ihme pilipalia, tosin tuo peaches en regalia on loistava. get the funk out! |
mow skwoz 27.01.2003 00:13:45 | |
---|
tästä vasta tuli mieleeni että grand wazoohan on aivan mahtava...uppos ainakin muhun heti ekalla kuuntelulla kun lainasin kirjastosta. |
JR 28.01.2003 00:56:43 | |
---|
Helpoimmat: - Overnight Sensation (rock,jazz mausteilla) - Sheik Yerbouti (huumori rock,pop,sekoilua hieman,little jazz) - Joe's Garage (eeppinen tarina siitä mitä tapahtuu kun musiikki kielletään. rock,pop,funk,jazz you name it.masterpiece) - Have I offended someone ja Stricly commercial kokoelmat, joissa Zappan "kaupallisempaa" tuotantoa Vaikeimmat (ainakin minulle): - Weezel ripped my flesh - Jazz from Hell - Civilazation phase III Karkeasti ottaen Zappa voidaan jakaa huumori Zappaan,Rock Zappaan,Jazz Zappaan,Mothers of invention kokeilu Zappaan,Klassiseen Zappaan, SekoiluZappaan... ja lista jatkuu ja jatkuu. Ei pysty oikeen luokitteleen. Multakin toki puuttuu muutama esim. Grand Wazoo, Waka Yawaka etc. Se mitä oon odottanut jo pitkään on kunnollinen Zappa DVD julkaisu.. Jeff |
Henga 29.01.2003 12:28:22 | |
---|
Kyllä. Lue haastikset. elämäkerrat niin tiedät. Ei kukaan piripelle kirjoita niin terävää yhteiskunnallista satiiria kuin Z jaa,no enmä piripelleksi luullukkaan..tuo LSD käväisi mielessä..jooh
|
jaa,no enmä piripelleksi luullukkaan..tuo LSD käväisi mielessä..jooh niinkuin tuo liittyisi jotenkin topicciin..pitipä silti jotain horista
|
Jabbe 05.02.2003 22:00:47 | |
---|
Mikä olis ton "Eat That Question"-biisin yms. Grand Wazoo -levyn biisien tapaista? ostin ton levyn ja aika mahtava on... Tietääkö joku muuten miltä levyltä löytyis biisi nimeltään "Penis Dimension"? Jossain nuotissa oli tollanen ja näytti aika hassulta (lyriikoista puhumattakaan...) :). "Eiku..." |
mow skwoz 06.02.2003 01:28:48 | |
---|
penis dimension löytyy 200 motels -soundtrackilta. |
mow skwoz 06.02.2003 01:29:16 | |
---|
piti vielä sanoa, että kokeile vaikka hot ratsia. |
Progress 06.02.2003 11:17:22 | |
---|
Ehdottomasti HOT RATS. Kannattaa myös tsekkaa Captain Beefheartia. Ihan vaan siks, että se on saatanan hyvää. Voi olla vaan aluks vähän vaikeeta. |
pimeys 12.02.2003 18:54:05 (muokattu 12.02.2003 18:54:47) | |
---|
Minulle parhaimmat Zappa-levyt ovat One Size Fits All ja Roxy & Elsewhere. Joskus vuosi sitten elin ns. Zappa-kautta, jolloin kuuntelin varmaan kaikki kirjastosta löytyneet ~20 Zappa-levyä. Ei niistä mikään ollut huono, ja suurin osa oli kokonaisuutena erittäin kuunneltavia ja mukavia. Samoihin aikoihin luin myös herran elämänkerran, ja kyllä hän melko huumevastainen oli. |
Nazareth 18.12.2004 11:45:56 | |
---|
Make a Jazz Noise Here on upea livetupla, studiolevyistä ekat Zapat mitkä kuuntelin oli Sheik Yerbouti ja You Are What You Is. "M'oon luullu, että kiiski on lintu. :D" - Mark-Ken IMIK #27 |
Chunga 19.12.2004 10:29:52 (muokattu 19.12.2004 10:30:19) | |
---|
Zappahan oli nimenomaan aktiivinen huumeiden vastustaja ja jos ei aivan edellyttänyt, niin ainakin rohkaisi huumeettomuutta bändinsä keskuudessa. ai rohkaisi... en nyt sanoisi ihan niinkään. Zappa oli tuossa suhteessa aika natsi. Jos käytti huumeita, viinaa, mitä tahansa päihteiks luokiteltavaa, niin lensi bändistä pois kuin leppäkeihäs... ainiin, samoin kävi jos soitti väärin. Tais olla Three strikes and out-periaate. Tupakka ja kahvi sen sijaan tuntui herralle maistuvan, mutta se oli sitä puolta jota voitaisiin kutsua työnarkomanismiksi. EDIT: sori off-topic "Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have...
...Volume"
-Nigel Tufnel, Spinal Tap |
MK73 19.12.2004 21:08:53 | |
---|
Kas kun kukaan ei ole maininnut Baby Snakes tai Tinsel Town Rebellion kiekkoja. Ne ovat minun suosikkejani - eivätkä ollenkaan niin pahaa soosia kuin pelkäsin. Jopa ihan ehtaa komedia/viihdemusiikkia, "kääkkäfuusiolla" kevennettynä :) Ja Zappa - levyiksi aika kompakteja paketteja. The Helsinki Concert on parhaillaan mulla lainassa, mutta en ole vielä jaksanut paneutua siihen. |
Tana 20.12.2004 01:14:48 | |
---|
ai rohkaisi... en nyt sanoisi ihan niinkään. Zappa oli tuossa suhteessa aika natsi. Jos käytti huumeita, viinaa, mitä tahansa päihteiks luokiteltavaa, niin lensi bändistä pois kuin leppäkeihäs... ainiin, samoin kävi jos soitti väärin. Tais olla Three strikes and out-periaate. Tupakka ja kahvi sen sijaan tuntui herralle maistuvan, mutta se oli sitä puolta jota voitaisiin kutsua työnarkomanismiksi. Lisää offtopiccia: John frusciantehan oli zappan koesoitossa aikoinaan, mutta ei päässyt/halunnut bändiin, koska ei olisi saanut käyttää huumeita. Bookayasha! |
Milkop 21.12.2004 13:05:40 (muokattu 21.12.2004 13:09:01) | |
---|
Best Of vois olla aika kova sana, "oikeista" levyistä ehkä Hot Rats ja Freak Out sekä One Size Fits All. Zappalla on kyllä helvetisti hyviä levyjä, mutta vastaavasti myös vähän heikompia teoksiakin. EDIT:heikolla tarkoitan tässä sellaisia levyjä, jotka eivät ole mulle avatutuneet. Kuten vaikka Zapan itsensä suosikki Lumpy Gravy. Se on vaan niin outo. "I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell |
sikanaama 21.12.2004 15:15:25 | |
---|
"oikeista" levyistä ehkä Hot Rats ja One Size Fits All. Zappalla on kyllä helvetisti levyjä, tietenkin seassa on myös vähän heikompia teoksiakin.
Nuo ja Overnite sensation ovat niitä joiden vuoksi ajauduin Zappasta pitämään. Mulla on kaikki sen hyvän pändin levyt, ei kuitenkaan ihan kaikki. |
sub zero 21.12.2004 15:18:31 | |
---|
mulla on hot rats ripattuna kirjaston CD:ltä, mutta en ole uskaltanut koskaan kuunnella gumbo variationsia kun pelkään että siinä on tosi pitkiä ja tylsiä sooloja. rohkaiskaa minua kuuntelemaan se. "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |