Aihe: Kaapeista Peavey vs. Hartke
1 2
vanttera
14.11.2004 23:23:38

Ja kaappien painosta: Tuli hommatua NEOn lisäksi sellanen 15" kuutio, joka painaa varmaan saman kuin 3-4 NEOn kaapia. Hiukan lisää botnea peliin ja nyt nuppi antaa 800w 4 ohmin kuormalle :) (Kiitokset vaan Muhwille, pikku tinaus ja hyvin pelittää)

Eli kiitos sinulle. Muhvilta rahat siirtyivät meinaan suoraan mulle. ;I
Tarviiko joku mua johonkin? Mä jeesaan!
Ylläri
14.11.2004 23:27:12
call me daddy, mutta eikös tuollainen ollu justiinsa torilla myynnissä?

Tarkoitatko sitä "1x15 EBS-kaappi EV:n elementillä"-ilmoa? Olen sitä katsellut mielenkiinnolla, pitänee kysyä myyjältä tarkempia tietoja.
JK
14.11.2004 23:34:39
Eli kiitos sinulle. Muhvilta rahat siirtyivät meinaan suoraan mulle. ;I

Se on hyvä että rahat/kamat kiertää. Ilmeisesti se Mesan kaappi vaihtoi omistajaa??

Yllärille: Ei se Mesan paino sinänsä ole mikään "kompastuskivi", tykkään vaan enemmän tosta trankkunupin antamasta napakasta potkusta. Ja putkikoneen roudaaminen/putkien uusiminen jossain vaiheessa on hiukka tarkempaa/arvokasta.

Tänään treeneissä kytkin sen Muhwilta ostamani 15" pöntön NEOn lisäksi nuppiin. Aika mukavat lisäbotnet se antaa. Siinä on Fanen 200w elementti, joka soundaa ihan hyvältä.

Juuri tuollaiseen "välikeikkaan" ihan sopiva yhdistelmä.

Tsekkaappa Ylläri Soitin Huttuselta myös se EBSn 2 x 10" kaappi. Hintapyynti on 650, mutta kun sitä jossain vaiheessa kysyin niin olis lähtenyt 500 euron hintaan.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Ylläri
14.11.2004 23:42:47
Tsekkaappa Ylläri Soitin Huttuselta myös se EBSn 2 x 10" kaappi. Hintapyynti on 650, mutta kun sitä jossain vaiheessa kysyin niin olis lähtenyt 500 euron hintaan.

Olen sitä kokeillut enkä hirveästi tykännyt. Lähinnä ärsytti se, ettei pilli ollut säädettävissä tai edes pois kytkettävissä. Ilmeisesti kyseessä on jokin vanhempi malli, koska nykyisin EBSin tweeterit ovat käsittääkseni kaikki säädettäviä. Joka tapauksessa tuon boksin yläpäät olivat turhan ärhäkät minun makuuni.
Ylläri
14.11.2004 23:50:18
Tai sitten jotain ihan muuta. Poikkesin äsken ruotsalaisen Jam-musakaupan sivuilla ja mitäs siellä komeili:

http://www.jam.se/images/ebs_nyaneokabinett.jpg

Eli uusia NEO-kaappeja on tulossa 2x10- ja 2x12-konfiguraatioissa. GAS nousi juuri toiseen potenssiin :-o
JK
15.11.2004 00:34:36
Eli uusia NEO-kaappeja on tulossa 2x10- ja 2x12-konfiguraatioissa. GAS nousi juuri toiseen potenssiin :-o

No perhana!
Milloinkahan nuo Suomeen rantautuu??
Tuo 2x12 ois kyllä jees!
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
vanttera
15.11.2004 03:21:53
Se on hyvä että rahat/kamat kiertää. Ilmeisesti se Mesan kaappi vaihtoi omistajaa??

Jep. Nyt ei ole enää muuta ylimäärästä repertuaarissa kuin Monster. Ostakaa joku helkkarin hyvä kotimainen täysputkinuppi!

Mutta se olisi kyllä ollut jollekin hyvä vekotin, kevyt, pyörillä varustettu valmiiksi casessa asustava laadukas 15-tuumainen.

Juuri tuollaiseen "välikeikkaan" ihan sopiva yhdistelmä.

Eikun siihen on paras vaihtoehto randasauna. ;I
Tarviiko joku mua johonkin? Mä jeesaan!
Niskamies
15.11.2004 06:47:04
Tai sitten jotain ihan muuta. Poikkesin äsken ruotsalaisen Jam-musakaupan sivuilla ja mitäs siellä komeili:

http://www.jam.se/images/ebs_nyaneokabinett.jpg

Mitään tietoa paljon NEO 2x12" painaa?
Meitsi on meshissä.
saikkpe
15.11.2004 10:19:28 (muokattu 15.11.2004 10:27:31)

Lisäkaapin hankinta on siis taas pyörinyt mielessä, kun näitä tällaisia välimallin keikkoja kuitenkin tulee - liian pieniä koko PA-systeemille, mutta liian isoja ihan moposetille. Alun perin tarkoituksenani oli ostaa toinen NEO, mutta nyt EBS-15H on alkanut houkutella. Neliohmisena ja selkeästi NEOa herkempänä EBS-15H tarjoaisi tuota potkua varmasti tarpeeksi tilanteessa kuin tilanteessa. Stereopäätteen avulla kahden kaapin välistä balanssia olisi helppo säätää ja voisihan sitä biamppaamistakin kokeilla.

EBS-15H on myös sopivan kompakti, eikä 26 kilon painokaan ole ihan sietämätön. Onko kellään kokemuksia ko. komerosta, kenties osana isompaa settiä?

Harkitsepa muuten 15H:n ohella myös EBS300:sta. Eroavat toisistaan vain siinä, että 300 sisältää säädettävän ja mykistettävän pillin, ilmeisesti samanlaisen, mikä NEOstakin löytyy. 300 toimii siis tarvittaessa myös yksin, eikä pelkästään alapään lisäpotkijana. Tosin se näyttää olevan 2 kg painavampi kuin 15H ja Soundatan hinnaston mukaan 69 euroa kalliimpi. Ei paha.

Itselläni on vähän aikaa ollut stäkki, jossa ajan Hartken 7000 biamppina EBS210 yläkaappiin ja EBS300 alakaappiin. 300 pilli on tuossa virityksessä mykistettynä. Missään isommassa tilassa backlinena en sitä ole vielä päässyt testaamaan, mutta jokin treenikämppäsoundissa pistää uskomaan, että potku ei ihan heti lopu kesken... Hartke lupaa RMS 350 W kanavaa kohden nuihin 4 ohmisiin EBSeihin. Tiedä siitä sitten.

Myös alapäätä löytyy kiitettävästi. Viisikieliselläkin potkii tosi mukavasti. Jos jotain päivittäisin, niin kaapit jäisivät. Vahvari vaihtuisi kevyempään hakkuripääte-erillinen (putki?)etunen -yhdistelmään.

Korjaus: Nyt kun näin kuvan noista uusista 2 ämyrin NEOista, niin kieltämättä alkoi kiinnostamaan. Vielä kun saisivat aikaiseksi 1*15-tuumaisen neodyymivehkeen. Vaihtaisin mielelläni nykyiset kaappini puolet kevyempiin vastaaviin. Soundista tinkimättä, hönkää säästämättä, tietenkin.
saikkpe
Herra A
15.11.2004 10:51:38

EBS-15H on myös sopivan kompakti (vain tuuman NEOa leveämpi), eikä 26 kilon painokaan ole ihan sietämätön. Onko kellään kokemuksia ko. komerosta, kenties osana isompaa settiä?

Jaa-a, mulla on 15F, mikäli 15H:n saundi on samaa luokkaa niin...suosittelen ;)
Mist ripples round your thin white neck And draws me a line Cold fingers mark this dying wreck This moment is mine
Ylläri
15.11.2004 11:03:28
Harkitsepa muuten 15H:n ohella myös EBS300:sta. Eroavat toisistaan vain siinä, että 300 sisältää säädettävän ja mykistettävän pillin, ilmeisesti samanlaisen, mikä NEOstakin löytyy. 300 toimii siis tarvittaessa myös yksin, eikä pelkästään alapään lisäpotkijana. Tosin se näyttää olevan 2 kg painavampi kuin 15H ja Soundatan hinnaston mukaan 69 euroa kalliimpi. Ei paha.

Ei paha ollenkaan. Ihan varteenotettava vaihtoehto, kun sen pillin kerran saa mykistettyä. Mutta odotellaan nyt noita uusia NEOja...
Phil.Lyn.
15.11.2004 14:35:42
Mulla on itselläni toi Hartke 4.5 XL kaappi ja siinä
Hartke HA5500 nuppi.
Tykkään että on loistava yhdistelmä.
Suosittelen siis tota Hartke 4.5 XL kaappia. Siihenhän muistaakseni kysyit mielipidettä.
everyone follows the BASS PLAYER
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)