Aihe: Mikä pääteaste..?
1
vale
29.01.2003 10:13:40
Olen suunnitellut ostavani Line 6 POD II:n tai POD XT:n tai POD Pro:n ja siihen vissiin sen floorboardin.. Niin mikähän olisi sitten hyvä pääteaste? Oliko toi Peaveyn Classic 50/50, vai Marsun 20/20??
Rock n' Roll is only way to DIE
JuSu
29.01.2003 10:39:10
Olen suunnitellut ostavani Line 6 POD II:n tai POD XT:n tai POD Pro:n ja siihen vissiin sen floorboardin.. Niin mikähän olisi sitten hyvä pääteaste? Oliko toi Peaveyn Classic 50/50, vai Marsun 20/20??

Peaveyn Classic 50/50:ssä on oikein hyvä hinta/laatusuhde. En sitten tiedä, miten paljon mallintava etunen hyötyy putkipäätteestä...?

Mulla oli tuollainen Classic 50/50, mutta tuskastuttuani odottamaan putkien paukkumista siirryin trankkupäätteeseen (Lee Jackson Perfect Connection SP-1000). En ole katunut.

Ainakin Dumbilla on omakohtaista kokemusta PODista ja päätteestä.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
JuSu
29.01.2003 11:06:40

Minkä hintaisia nuo Lee Jacksonit ovat?? Täytyisi mennä jonnekkin testaamaan. olen niin kyllästynyt kun en löydä "omaa" vahvistinta joten on kai ruvettava väsään tuota räkkiä. Siksi mallinta etunen kun täytyis saada soundia joka lähtöön...

Noitahan ei enää tehdä, mutta käytettyjä liikkuu mukavasti. Meillä on bändissä molemmilla kitaristeilla tuollainen, ja lähipiirissä vielä kaksi lisää.

Käytettyjä olen nähnyt n. 300-350 euron pintaan. Musamaailmassa Helsingissä on myös yksi myynnissä, mutta hinta tuntuu kovalta, 575 euroa.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
vale
29.01.2003 11:17:45

Lee Jackson Perfect Connection SP-1000

Kuinka paljon tuosta lähtee tehoa?? Täytyy varaan lähteä metsästämmään... Jos vaikka olis jossain niin vois tesmata... Mikä sulla on etusessa?
JuSu
29.01.2003 11:22:55

Kuinka paljon tuosta lähtee tehoa?? Täytyy varaan lähteä metsästämmään... Jos vaikka olis jossain niin vois tesmata... Mikä sulla on etusessa?

Tehoja on 2 x 100 W. Mulla on etusena Hughes & Kettner Tubeman II.

Jos satut olemaan täältä pääkaupunkiseudulta tai lähistöltä, niin Musamaailmassa lienee ainakin yksi... =) Ja meidän kämpällä siis on parikin kappaletta, jos haluat käydä testiajolla.

JuSu
vale
29.01.2003 11:32:29

Tehoja on 2 x 100 W. Mulla on etusena Hughes & Kettner Tubeman II.

Jos satut olemaan täältä pääkaupunkiseudulta tai lähistöltä, niin Musamaailmassa lienee ainakin yksi... =) Ja meidän kämpällä siis on parikin kappaletta, jos haluat käydä testiajolla.

JuSu

Kiitos vaan tarjouksesta mutta olen Orivedeltä, joten täytyy lähteä katsomaan tampereen musaliikkeitä.

Dumb, jos satut lueskeleen tätä niin et viittis heittää vähä infoo tosta bodista?? Riittäkö tollanen PodII? Se olis ainakin hieman halvempi ku toi Pod Pro...
Dumb
29.01.2003 16:33:44

Siis, haluatko infoa PODeista myös? Kyllä sillä POD II:sella varmaan pärjää ihan hyvin. Tuo räkkimallinen PODi on tietysti kätevämpi kun sen saa helpommin räkkiin kiinni. Ja jos linjasoundia haluaa niin sitten noista Pro-malli on ehdoton, sillä tavallisista PODeista noita XLR-ulostuloja ei löydy.

Mulla on bändikäytössä POD Pro ja Tube Worksin MV-962 MosValve trankkupääte ja hyvin toimii. MosValve on 2 X 80W:nen, joten pieni miinus tulee tehon puutteesta. Kyllä tollakin pärjää, ei siinä mitään, mutta olisi kiva tiputtaa PODin ulostulovolumea hieman ja nostaa päätteestä enemmän volumea sitten. Nyt PODin ulostulovolume on klo. 14.00:ssa ja päätteen volume noin klo. 13.00:ssa. Mieluusti pitäisin kuitenkin PODin volumen alle klo. 12.00:n. Tällä hetkellä en kuitenkaan voi sitä tehdä, sillä tuntuu, ettei tosta päätteestä lähde hirveästi enempää mökää ulos vaikka volumea vielä nostaisikin. Musamaailmassa olisi tuollainen samanlainen MosValve suuremmalla tehomäärällä myynnissä, mutta on vaan niin kallis (varsinkin käytetyksi).

Tossa päätteessä on ainoastaan volume ja preesense -säätimet molemmille kanaville, joten käytön ei ainakaan pitäisi olla hankalaa. Takaa löytyy kaksi 4 ohmin lähtöä per kanava ja muistaakseni molemmille kanaville on myös Line Out. Pääte myös siltaantuu automaattisesti jos käyttää pelkästään A-kanavaa.
vale
29.01.2003 18:42:12
Mtä kaappia käytät? En ole noita line6:sia hirveesti testannut, mutta se vähäkin oli hyvä kokemus ja nimenomaan sen monipuolisuuden takia ne kiinnostaa... Toimisiko tuo mallintava laite hyvin esim. peavey 50/50 päätteen kanssa... Vai suositteletko trankkua? Onko käytössäsi floorboard?
Dumb
29.01.2003 19:16:36

Mtä kaappia käytät?

Marshallin JCM900 1960A:ta, eli ihan perus 4x12":nen. 900-sarjan kaapit tosin pystyy kytkemään stereoksi. Joskus olisi kyllä kiva päästä testailemaan rinnakkain erilaisia kaappeja ton oman räkin kanssa.

En ole noita line6:sia hirveesti testannut, mutta se vähäkin oli hyvä kokemus ja nimenomaan sen monipuolisuuden takia ne kiinnostaa...

Minä olen soitellut tolla POD Prolla reilun vuoden ja tyytyväinen olen edelleenkin. Mulla tosin ei ole hirveästi käyttöä tolle monipuolisuudelle vaan ennemminkin puhtaille ja hevisäröille. Kesällä vaihdoin tuon A Fortune In Liesin kanssa yhden Mesan räkkietusen POD II:seen, joten reilun puoli vuotta mulla on ollut myös kotona POD käytössä.

Toimisiko tuo mallintava laite hyvin esim. peavey 50/50 päätteen kanssa... Vai suositteletko trankkua?

Toiset suosittelee noiden mallintajien kanssa putkipäätettä, jotta soundiin saataisiin sitä "putkien tuomaa lämpöä", mutta toiset taas ovat sitä mieltä, että mahdollisimman lineaarinen (eli mahdollisimman vähän soundia värittävä) tansistoripääte on paras ratkaisu. Itse en ole kokeillut tuota PODia muuta kuin tuon oman trankkupäätteeni kanssa, joten en osaa noista putkipäätteistä mitään sanoa. Mitään hinkua mulla ei kuitenkaan ole siirtyä putkipäätteen käyttäjäksi.

Onko käytössäsi floorboard?

On, joo. Kotona on FB4:nen ja bändisoitossa Floor Board (ja varalla toinen FB4:nen). Mulla toi Floor Board on nykyään käytössä lähinnä sen wahin takia, sillä käytössä ei normaalisti ole kuin ne neljä soundia, jotka siihen yhteen muistipankkiin mahtuu. Joskus olen kyllä käyttänyt kahta muistipankkia kun olen tehnyt samoista soundeista omat versiot 6- ja 7-kielisille kitaroille. Nykyään käytän samoja soundeja molemmille, mutta tarkoituksena olisi jossain vaiheessa taas tehdä omat pankit molemmille, jos jaksan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)