Aihe: Mitä mieltä suomiräpistä?
1 2 3 4 5 6 7 8
Spiralmind
14.11.2004 21:35:34

Mua ärsyttää suomihiphopissa se tapa lausua suomea siten, että tuntuu kuin joku tunkisi korkkiruuvia perseeseeni.

MI' stä IHme'stä se s'ella'Inen Ra-ans'alainen koRosTU-us vittu pitää repiä siihen??! Hä??!

Sama täällä. Toihan ei siis päde kaikkeen suomiräppiin... mut jostain ihmeen käsittämättömästä syystä suurimpaan osaan.
Sanity is just the majority of lunatics setting the standard.
Spiralmind
14.11.2004 21:48:33

Tupuna:
EDIT: Ja ainiin. Joku mainitsi tässä threadissa Jukka Pojan. Valitettavasti Jukka Pojan ja kumppaneiden edustama musiikkityyli ei ole hiphop eikä edes lähelläkään sitä. Onko noin vaikea erottaa toisistaan reggae/dub- ja hiphop-akteja? Kummallista. Eivät taida ihmiset tietää musiikista mitään.

Eikös Kapteeni Ä-ni ja Kompostikopla oo räppiä..? Kyllä ne ainakin mun korvaan siltä kuulostaa... Herran soolotuotantoon en oo sit perehtynyt.
DeWilde
14.11.2004 22:35:08
Tupuna:

Eikös Kapteeni Ä-ni ja Kompostikopla oo räppiä..? Kyllä ne ainakin mun korvaan siltä kuulostaa... Herran soolotuotantoon en oo sit perehtynyt.

Kuulemani perusteella ihan selvää reggaeta. Ja mitä räppiin tulee, niin se ei pääasiassa ole mun mielestä musiikkia ollenkaan, ennemminkin jonkinlaista runoutta. Eri asia sitten jos musiikilliseen puoleen on panostettu enemmän.
Maailma on vapaa maa. -Galder
Spiralmind
15.11.2004 19:01:19

Kuulemani perusteella ihan selvää reggaeta.

Soul Captain Band on sitte reggaempaa ja mun mielestä siinäki on hiphop/triphop, tjsp -vaikutteita. Etenkin soundillisesti.
Tapio79
15.11.2004 20:29:20
Ei oikein minun teekuppini, mutta Tulenkantajat, Paleface ja ehkä jopa vielä Redrama saavat hiukan armoa erottumalla edukseen.
Allekirjoitus.
author
15.11.2004 21:09:47
Tykkään itse Raptorin musiikista lähinnä humorististen sanoitusten vuoksi. Kaikki muu turha uhoaminen on naurettavaa. Loppujen lopuksi Suomessa on asiat sen verran hyvin, ettei ole mitään aihetta rapata niinkuin jenkeissä.
pellepelle
15.11.2004 21:21:07
Oma mielipiteeni on että räppi on anuksesta.
Rasvaton
15.11.2004 22:32:27
Tykkään itse Raptorin musiikista lähinnä humorististen sanoitusten vuoksi. Kaikki muu turha uhoaminen on naurettavaa. Loppujen lopuksi Suomessa on asiat sen verran hyvin, ettei ole mitään aihetta rapata niinkuin jenkeissä.

Joo ja MC Nikke T on kans hyvää samasta syystä.. krapulassa kurgoa.
jackcrow
15.11.2004 22:54:27
Tässä osotteessa on biisi joka tekee asian harvinasen selväksi !

H MAN:LopettakaaSuomirap
http://www.mikseri.net/artistit/?id=37505
Tuomas
15.11.2004 22:58:43

Lasketaanko Don Johnson Big Band suomiräpiksi? Jos lasketaan, niin pidän suomiräpistä. Jos taas ei lasketa, en pidä. Näin yksinkertaista se on se elämä, kun on lähtökohtaisesti oikeat mielipiteet :)
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
Heissi
15.11.2004 23:44:30
Ostan Mariskan uusimman heti kun se löytyy alelaarista. Tykkään.
"Sanoo Heikki 18-v, joka koettaa kurottaa kohti huevoksen saappaanvartta, muttei ymmärrä kuinka se onkaan niin korkea ja väärän värinen." -bedlam
Möö.
Järvihirviö
16.11.2004 00:28:52 (muokattu 17.11.2004 13:29:33)
Ihan turha verrata minun mielestä tollasta ug-hiphoppia johonkin mustaan räppiin...

Raaka yleistys. Toki tuo pitää paikkaansa, jos alat verrata mtv-räppiä brittiveljiemme tekemään, abstraktimpaan (tai kokeellisempaan) hiphoppiin. Viimeksimainitusta puheen ollen sanon teille kaksi sanaa: Ninja Tune.
Mutta ug-hiphoppia ei siis voi verrata johonkin mustaan räppiin? Mitä sitten ovat aktit Pharcyde, Swollen Members, Blackalicious, Deep Puddle Dynamics jne.?

Ei koskenut suomiräppiä kepilläkään tämä kirjoitus, paskat siitä.
Tupuna
16.11.2004 00:55:55
Tupuna:

No soundsystem/dub-perinne on kyllä Jamaikalta peräisin, ja sitä nuo Kapteeni Ä-net ja kumppanit mallintaa. Ei kuulosta minun korvissani yhtään rapilta. Jukkapojan äänessähän on lähes koko ajan joku sävel. Taustat eivät ole hiphoppia... aivan erilainen "biitti". Kyllä nuo erot kuulee aivan selvästi.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Kimmo72
16.11.2004 01:42:38
Suoraan sanottuna pelkkää paskaa.. (anteeksi) Mutta kun tuo ulkomaan räppikään ei oikeen putoo, ni mitä siinä sitte kaunistelemaan. kun en tykkää koko genrestä niin sillä ei ole väliä onko se suomalaitsa vai ulkomaista. Mielestäni paskaaa mitä paskaa.
Ja jos joku ei huomaa tuota "mielestäni" sanaa, niin turha tulla urpoilee mitään räpin puolesta. Tässä kysyttiin mielipidettä ja sen sanoin.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Nimismies
16.11.2004 07:29:38
Lasketaanko Don Johnson Big Band suomiräpiksi? Jos lasketaan, niin pidän suomiräpistä.

Eipä kyllä mielestäin kun yhtyeen musiikki ei ole yksiselitteisesti hiphopia ja eivät edes räppää suomeksi.
For those about to ballad - we salute you!
Margarita
16.11.2004 07:49:06
Juhani on mun mielestä kiva. Vinkeä poika, ja paljon luontevampi kuin nuo muut alan isottelijat. Kaucaksella on myös hienoja, synkänrujoja kappaleita, vähän Trickyn Pre-Millenium Tensionin henkeen. Onko kukaan tutustunut tähän bändiin? Levyttävät entiselle Bad Vugumille. (En jaksanut koluta koko threadiä läpi.)

MC Elastinen muuten lauloi kanssani aikoinaan Kansallisoopperan lapsikuorossa. Kellareiden kasvatti, joo-o. Mikäs siinä, musikaalinen mies.
Super-Jari
16.11.2004 15:43:47

Hassu biisi :)=
hörhö
16.11.2004 16:39:04

Mulle tuli vähän absurdi olo. Tyypit puhuu siitä, kuinka aivot surkastuu moisessa yksinkertaisuudessa ja soittavat tuollaista idioottipunkkia. Ei tuo ainakaan yhtään rappia älykkäämpää musiikkia ollut. Ellei tuossa jotain itseironiaa sitten haettu.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Super-Jari
16.11.2004 16:40:11
Mulle tuli vähän absurdi olo. Tyypit puhuu siitä, kuinka aivot surkastuu moisessa yksinkertaisuudessa ja soittavat tuollaista idioottipunkkia. Ei tuo ainakaan yhtään rappia älykkäämpää musiikkia ollut. Ellei tuossa jotain itseironiaa sitten haettu.

Idioottipunkis o sentää oikeita soittimiii!!11§13
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)