Aihe: Kaapeista Peavey vs. Hartke
1 2
Kari Runk
14.11.2004 11:31:55
Moi. Ajattelin vaihtaa 4*10 kaapin itselleni ja tossa olis pari mallia, jotka kiinnostaa:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-170142.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_hartke_410_xl_prodinfo.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … w3_peavey_410tvx_8ohm_prodinfo.html

Onko millasia kokemuksia kyseisistä peleistä? Mitä eroja ja yhtäläisyyksiä löytyy? En ole itse vielä päässyt testaamaan, joten olisin kiinnostunut. Soittelen melodista heavymetal musiikkia ja olis hyvä, et noi toimis myös säröjen kanssa. Nuppina on toistaiseksi( tuskin kauaa) Hartken 3500 ja bassona tollanen Warwick rockbass.
toivoo Kari
Kari Runk
14.11.2004 11:33:19
Niin ja entäpäs tällanen jokerivaihtoehto kun Warwick?

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-166917.html
toivoo Kari
pardy
14.11.2004 15:11:29

Niin ja entäpäs tällanen jokerivaihtoehto kun Warwick?

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-166917.html

Tai GK?

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-170410.html

Halvemman sarjan versio:

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … 0blx_backline_bassbox_prodinfo.html

Jos tuossa hintaluokassa pyöritään, niin nuokin voisi olla hyviä vaihtoehtoja. Muuten en kyllä viitsi mennä mitään sanomaan nuista kaapeista kun ne on kaikki melkolailla erilaisia niin se on makuasia. Parempi kun pääset itse testaamaan. Hyviä kaikki jokatapauksessa. Itse suosittelisin GK:ta tahi Warwickia kun itse tykkään niistä eniten, mutta voipi sitten taas olla sä et tykkää niistä laisinkaan ja tykkäätki enempi nuista Hartkeista. Ei voi sanoa.
Ylläri
14.11.2004 15:18:05
Ashdownit kannattaa myös tsekata. Hyväsoundisia ja selkeästi kevyempiä kuin esim. mainitsemasi Hartke ja Peavey.
Niskamies
14.11.2004 15:58:10
Ashdownit kannattaa myös tsekata. Hyväsoundisia ja selkeästi kevyempiä kuin esim. mainitsemasi Hartke ja Peavey.

ABM 4*10" on 4 kiloa kevyempi kuin toi Hartken XL. Helvetin painava toi 38 kiloakin on, mutta mitäpä ei kantaisi hyvän saundin takia.
Meitsi on meshissä.
onde
14.11.2004 19:22:14
ABM 4*10" on 4 kiloa kevyempi kuin toi Hartken XL. Helvetin painava toi 38 kiloakin on, mutta mitäpä ei kantaisi hyvän saundin takia.

Joo ei kai toi loppu peleissä paljoo paina 4 kiloo, kun on ite tottunut kantaa 4x10XL:ää 12 vuotta ja sen veli poikaa kaupanpäälle 1/2 vuotta!
Kyllä toi kaappien soundi on kuitenkin soittajan korvien välissä eikä paperilta luettavissa!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
hemmo
14.11.2004 20:23:36

Joo ei kai toi loppu peleissä paljoo paina 4 kiloo, kun on ite tottunut kantaa 4x10XL:ää 12 vuotta ja sen veli poikaa kaupanpäälle 1/2 vuotta!
Kyllä toi kaappien soundi on kuitenkin soittajan korvien välissä eikä paperilta luettavissa!

Mut hyvä saundi painaa, vrt. rantasauna.

Eli summaten: EBS:n Neo-kaapit on liian kevyinä ihan paperia. 8-=
Onko mumoja? 8-=
Niskamies
14.11.2004 20:25:30
Mut hyvä saundi painaa, vrt. rantasauna.

Eli summaten: EBS:n Neo-kaapit on liian kevyinä ihan paperia. 8-=

Eli NEO:ssa sitten on huono saundi kun on kevyitä?:P
Meitsi on meshissä.
Ylläri
14.11.2004 20:52:25

MAG-sarjan 4x10 painaa alle 30 kiloa, sitä roudaa jo melkein ilokseen. Mutta muutaman kilon takia ei toki kannata soundista tinkiä, se on totta.
hemmo
14.11.2004 21:55:46

Eli NEO:ssa sitten on huono saundi kun on kevyitä?:P

Mitähän se "ihan paperia" -sanonta mahtaakaan tarkoittaa?
Onko mumoja? 8-=
absqua
14.11.2004 21:56:30
Kevyt musiikki on raskasta kantaa
-vanha viidakon sanonta-
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hemmo
14.11.2004 21:57:11

MAG-sarjan 4x10 painaa alle 30 kiloa, sitä roudaa jo melkein ilokseen. Mutta muutaman kilon takia ei toki kannata soundista tinkiä, se on totta.

Mua hämää toi, kun mun EBS-kaapit painaa vaan 22 kg/2 kpl ja putkinupit noin 40 kg. Epäsuhta, jota en osaa ratkaista.
Onko mumoja? 8-=
Niskamies
14.11.2004 22:06:47
Mitähän se "ihan paperia" -sanonta mahtaakaan tarkoittaa?

Kenties hyvää saundia? :-O
Meitsi on meshissä.
absqua
14.11.2004 22:09:22
Mua hämää toi, kun mun EBS-kaapit painaa vaan 22 kg/2 kpl ja putkinupit noin 40 kg. Epäsuhta, jota en osaa ratkaista.

Jos haluat pudottaa nupin painoa ihan ratkaisevasti niin ainoana vaihtoehtona on transistori. Siinä yksi ratkaisu epäsuhtaan. Tää on jo viisastelua, mutta toinen ratkaisu on hoitaa isompi ja painavampi kaappi. Myyt noi neot vaikka mulle pois kuleksimasta.

Kyllä kai joillakin valmistajilla on putkinuppeja moderneilla kevyillä rengassydänmuuntajilla varustettuna, mutta en sitten tiedä ovatko ne kuitenkaan NIIN paljon kevyempiä. Varsinkin kun taaloja pitää latoa tiskiin ihan huolella että wehje vaihta omistajaa.
absqua
14.11.2004 22:20:22
On muuten ne Ampegin räkkimalliset putkinupit ihan helvetin painavia.
Kaikki Ampegin vähänkään tehokkaammat putkinupit painavat helvetisti. On kyse valinnoista.

Kyllähän toiset ajelevat amerikanautoilla jotka hörppivät satasella 15-20 litraa bensaa vaikka sama matka taittuisi japanian pojan riisikipollakin 5l/100km.
JK
14.11.2004 22:34:58
Jos haluat pudottaa nupin painoa ihan ratkaisevasti niin ainoana vaihtoehtona on transistori. Siinä yksi ratkaisu epäsuhtaan. Tää on jo viisastelua, mutta toinen ratkaisu on hoitaa isompi ja painavampi kaappi. Myyt noi neot vaikka mulle pois kuleksimasta.

Kyllä itse olen ihan tyytyväinen tuohon transistoripeliin. Teho/painosuhde on ihan kohdallaan, eikä soundeissakaan ole valittamista. (1200w / ~15kg) Kaksi etuasteputkea antaa pehmeyttä ja silti löytyy transistorikoneen napakkaa potkua.

Hetken tuossa harkitsin Mesan 400+ putkinuppia, mutta tulin järkiini.

Ihmettelen hiukan kyllä sitä, että tuo Kitarapajalla myynnissä oleva yksilö ei ole mennyt kaupaksi. Siinä on hinta/tehosuhde vaan 1eur/watti..

Ja kaappien painosta: Tuli hommatua NEOn lisäksi sellanen 15" kuutio, joka painaa varmaan saman kuin 3-4 NEOn kaapia. Hiukan lisää botnea peliin ja nyt nuppi antaa 800w 4 ohmin kuormalle :) (Kiitokset vaan Muhwille, pikku tinaus ja hyvin pelittää)

Itse asiassa ostin kaapin hiukka projektiksi. Pintaan vaihtuu karvamaton tilalle jossain vaiheessa Vinyyli (tai Tolex) ja etuverkoksi joku sellanen "Vintage- kangas".
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
hemmo
14.11.2004 22:55:00

Myyt noi neot vaikka mulle pois kuleksimasta.

Ainyvvai? Selvä!
Onko mumoja? 8-=
Ylläri
14.11.2004 23:18:12
Hetken tuossa harkitsin Mesan 400+ putkinuppia, mutta tulin järkiini.

Eihän Mesa itse asiassa ole kovin painava, T-kaupan sivut ilmoittavat massaksi runsaat 20 kiloa. Kunnon räkki tietysti tuo 5-10 kiloa lisää, mutta ei silti paha tuon tehoiseksi putkikoneeksi. Hinta vaan on tällä puolen Atlanttia ihan järkyttävä.

Ja kaappien painosta: Tuli hommatua NEOn lisäksi sellanen 15" kuutio, joka painaa varmaan saman kuin 3-4 NEOn kaapia. Hiukan lisää botnea peliin ja nyt nuppi antaa 800w 4 ohmin kuormalle :)

Kiintoisaa. Oltiin eilen keikalla Makasiinien alahuoneella. Lähdimme liikenteeseen laulukamoilla, joten bassotoisto oli pelkän backlinen varassa. Hönkä riitti NEOn kanssa juuri ja juuri, mutta lisäteho ei olisi ollut pahitteeksi. NEO oli tungettu nurkkaan botnen maksimoimiseksi, mutta silti olisi alapäätä voinut olla lisää, varsinkin loppuillasta kun yleisvolyymi väistämättä taas nousi.

Lisäkaapin hankinta on siis taas pyörinyt mielessä, kun näitä tällaisia välimallin keikkoja kuitenkin tulee - liian pieniä koko PA-systeemille, mutta liian isoja ihan moposetille. Alun perin tarkoituksenani oli ostaa toinen NEO, mutta nyt EBS-15H on alkanut houkutella. Taajustoisto ei tosin mene NEOa alemmas, mutta en minä mitään 20 hertsin paskat housuun-bassoja ole hakemassakaan, enemmän olen kiinnostunut siitä maagisesta alamiddlepotkusta. Neliohmisena ja selkeästi NEOa herkempänä EBS-15H tarjoaisi tuota potkua varmasti tarpeeksi tilanteessa kuin tilanteessa. Stereopäätteen avulla kahden kaapin välistä balanssia olisi helppo säätää ja voisihan sitä biamppaamistakin kokeilla.

EBS-15H on myös sopivan kompakti (vain tuuman NEOa leveämpi), eikä 26 kilon painokaan ole ihan sietämätön. Onko kellään kokemuksia ko. komerosta, kenties osana isompaa settiä?
balzary
14.11.2004 23:22:08

EBS-15H on myös sopivan kompakti (vain tuuman NEOa leveämpi), eikä 26 kilon painokaan ole ihan sietämätön. Onko kellään kokemuksia ko. komerosta, kenties osana isompaa settiä?

call me daddy, mutta eikös tuollainen ollu justiinsa torilla myynnissä?
Pitsooojaa on monenlaisiaaaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)