Aihe: Zoom
1 2
vantage
28.01.2003 14:40:31
mitä mieltä ootte zoomin multiefekteistä??
KMT
28.01.2003 14:42:46

Hyviä hintaansa nähden... Kyllä niillä jotain saa aikaan...
Bassopalsta puuttuu muuten OK
Tmp
28.01.2003 15:40:42
mitä mieltä ootte zoomin multiefekteistä??

Pistä hakuun että "zoom"
Keppi
28.01.2003 19:26:35 (muokattu 28.01.2003 19:27:17)
Tulee tosta Zoomista mieleen se niitten läpimurtoefekti. Olikohan se malli 9002? Se malli mikä pysty kiinnittämään kitarahihnaan? No kuiteskin ensimmäinen noin pieni multiefekti. Se oli sillon tosi kallis. Jotain päälle 3000 markkaa. Yhtä hyvä/huono, ku nää zoomin uudemmat tuotokset.
Huvittaa vaan näin jälkikäteen, ku sillon aikoinaan joku jätkä oli vaihtanut oman 6 Bossin pedaalin sarjansa(sellasessa muovisessa Bossin pedaalilaudassa),tohon muoviseen kuvotukseen ja maksanu vielä väliäkin!!! Mikähän ois tilanne tänäpäivänä? Bossit on edelleen haluttuja, vaan mitenhän on ton Zoomin laita?=)
Juuup!
vantage
29.01.2003 09:33:41
mää nimittäin sitä vaan kun saisin zoom 1010 multiefektin 80:nellä E:llä. kun tuo zoom ei niin tuttu merkki ole niin kannattaako ostaa onko hyvä?
JuSu
29.01.2003 10:09:24

Minulle on jäänyt sellainen käsitys, että Zoomin tuotteet ovat lähinnä sopivia ensimmäiseksi multiefektiksi, jonka kanssa kelpaa räplätä soundeja. Kyllähän vehje pitemmällekin palvelee, mutta varsinkin säröt ovat usein olleet kehnoja. Uusimmista malleista ei ole kokemusta. Mutta jos halvalla saa, varmasti ok ensipeli.

Nyt mä näkisin, että Vilhelmus on asian ytimessä. Just joku tuollainen halpa pikkuzoomi on hyvä ensilelu. Sitä räplätessä löytyy sitten ne omaa korvaa eniten miellyttävät efektit, jotka voi sitten harrastuksen jatkuessa hankkia vähän laadukkampina, muodossa tai toisessa (multiefekti, yksittäiset pedaalit tms.).

Kuitenkin tuossa 1010:n hinnassa on melkein puolet liikaa. Ei noilla ole oikeasti juuri mitään rahallista arvoa, käyttöarvo on paljon korkeampi. Varmasti ei kannata maksaa yli 50 euroa.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Keppi
29.01.2003 10:45:46 (muokattu 29.01.2003 10:47:47)
Niitä on tosi hankalaa saada toimimaan vahvistimen kaa. Yhdellä kaverilla oli joku malli joskus kiinni marsussa ja sillä oli kyllä tosi oudosti säädöt Marsussa...ennenku se kuulosti hyvältä.
Mäkin muistan ku kokeilin jotain 2020 mallia...niin en mä löytänyt oikein sellasia säätöjä, ett ois kuulostanu hyvältä. Kuulokkeiden kanssa ilman vahvistinta kuulosti, mutt syrkkarin kaa ei vaan toiminu. Pisti efektilenkkiin, suoraan kitaran perään tai sääteli mitä vaan, niin aina tuli sellanen kaaoottinen melu. Yhden kauppiaan kanssa juttelin aiheesta ja se oli sitä mieltä, ett ne on tehty kuulokevahvistimeks ja siinä ne on parhaimmillaan.
Mutt jos tosissaan ajatus on se, ett haluu ettii soundia mikä saattas miellyttää, ni sillon kyllä. 80 euroo on vaan mustakin aika kova hinta tollasesta. Tinkimään...
Juuup!
Vilhelmus
29.01.2003 10:51:30

Yhden kauppiaan kanssa juttelin aiheesta ja se oli sitä mieltä, ett ne on tehty kuulokevahvistimeks ja siinä ne on parhaimmillaan....

Mulla on kyllä täysin toisin päin. 3030 omistan (ei oo ollut tosin käytössä hetkeen, myynnissä anyone) ja vahvistimen kanssa voi jopa säröt toimia, mutta luurit - no way.
Lisää diskanttia!
Billsner
29.01.2003 11:07:30

Minulle on jäänyt sellainen käsitys, että Zoomin tuotteet ovat lähinnä sopivia ensimmäiseksi multiefektiksi, jonka kanssa kelpaa räplätä soundeja. Kyllähän vehje pitemmällekin palvelee, mutta varsinkin säröt ovat usein olleet kehnoja. Uusimmista malleista ei ole kokemusta. Mutta jos halvalla saa, varmasti ok ensipeli.

Voihan niitä tehtaan efektejä itse muokata. Minulle ainakin kelpaavat ne säröt mitkä olen saanut itse muokattua.
Billsner
29.01.2003 11:11:45
Niitä on tosi hankalaa saada toimimaan vahvistimen kaa.

Tämä pitää kyllä osittain paikkansa.

Omistin ennen Marshalin putkicombon ja zoomi kuullosti sen kanssa erittäin huonolta, mutta Peavey Envoyn kautta se kuullostaa ihan hyvältä. Zoomissa A.I?
Keppi
29.01.2003 11:28:28
Mulla on kyllä täysin toisin päin. 3030 omistan (ei oo ollut tosin käytössä hetkeen, myynnissä anyone) ja vahvistimen kanssa voi jopa säröt toimia, mutta luurit - no way.

No mulla olikin aikonaan ajatuksena, että jos ottas kaikki muut paitsi säröt siitä laatikosta. Mesa Boogiessa oli senverran hyvät säröt itsessään. Ei ne kuitenkaan tuntuneet toimivan yhdessä...
Juuup!
Vilhelmus
29.01.2003 13:30:47

Voihan niitä tehtaan efektejä itse muokata. Minulle ainakin kelpaavat ne säröt mitkä olen saanut itse muokattua.

Siis...äh.. enkö juuri sanonut että oivia soundien räpläilyyn?
Lisää diskanttia!
Billsner
29.01.2003 18:37:17

Siis...äh.. enkö juuri sanonut että oivia soundien räpläilyyn?

Minä olen sokea, sori :(
Vilhelmus
29.01.2003 19:08:05

Minä olen sokea, sori :(

Tosta hymiö unohtui =D
Lisää diskanttia!
Billsner
29.01.2003 22:00:49

Tosta hymiö unohtui =D

Sokea ja tyhmä :)
Larry
29.01.2003 22:25:35
Pikku Zoomit ei kovin paljoa hetkauta....aika suppeita efektejä joita ei pysty kovin paljoa muokkaamaan.....3030 en oo päässy kokeilemaan mutta pitäs olla aika passeli
-You Can Tune a piano but can't Tuna Fish- theorocks.cjb.net
Vilhelmus
30.01.2003 02:23:43

Pikku Zoomit ei kovin paljoa hetkauta....aika suppeita efektejä joita ei pysty kovin paljoa muokkaamaan.....3030 en oo päässy kokeilemaan mutta pitäs olla aika passeli

Jos kiinnostaa niin mulla voisi olla myynnissä tuo peli.. ihan asiallinen vehje tosiaan, ja tossa efektejä pystyy säätämäänkin tosi hyvin. Muistipankkeja riittävästi ja muutenkin pelittää (jakissa häikkää mutta voin korjauttaa, ei vaan ollut myynti ajankohtainen nyt). Poistan koska nykyisessä vahvarissani on efektit itsessään.
Lisää diskanttia!
Akana
30.01.2003 13:04:34
mulla on 1010...ihan huono....muoviset suondit. älä osta!
L_Laiho
30.01.2003 21:03:26
mää nimittäin sitä vaan kun saisin zoom 1010 multiefektin 80:nellä E:llä. kun tuo zoom ei niin tuttu merkki ole niin kannattaako ostaa onko hyvä?

ei s@@t@n@...älä ny vaa osta...osta ennemmu thomannilt zoom505II vähä yli 100€postikuluil ja o vähä parempi ite maksasin tois enintää ehkä 45 muuntajankans kunnost riippuen...
?_LEgSA_?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)