tony.wirtanen 24.01.2003 04:48:25 | |
---|
Ei muutako alasti hyppiin Taitaa tapauksessa enemmänkin olla siitä kiinni, onko ensinkään huomattavaa. ;) Live fast, die young - www.the2short.tk |
Prowleri 27.01.2003 01:33:23 (muokattu 27.01.2003 01:36:33) | |
---|
The Jon Spencer Blues Explosion Jostain syystä edelleenkin olen kuulematta itseeni vetoavaa rummut & kitara -yhdistelmää. Olen kyllä Spencieriä kuullut ja kaikenmaailman White Stripesiä yms mutta tuntuu että rockmusassa pitää olla se basso tuomassa sitä jytää. Ja jos pelkkä basso rumpujen kera kuulostaisi huonolta, niin olettaisin että siellä levykaupan hyllyssä olisikin genre "Drum&Guitar"? Moni musiikinlaji on bassovetoinen, ainakin ne joissa porukka eniten tanssilattialla on. Funk olisi aika paljolti tylsää jos ei bassoa löytyisi, ja sama pätenee sellaiseenkin kiisteltyyn genreen kuin iskelmämusiikki. Triviatietona basistiarvostuksen maailmasta - Steve Harris kirjoittaa suurimman osan Iron Maidenin biiseistä.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää.
-Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa |
 27.01.2003 10:30:24 | |
---|
basisti puuttuu meijänki pämdistä, koska ei tunneta hyviä basisteja. jos semmonen kävelee vastaan ni kumarran sitä. ape anttila on ainaki aika kova... roolimalli muille basisteille? niin no joo... tai ehkä ei. |
poppamies 27.01.2003 12:25:34 (muokattu 27.01.2003 12:27:54) | |
---|
Eikö tassä maassa kukaan enää opettele soittamaan bassoa. Kyllähän basistejakin arvostetaan kunhan on tarpeeksi hyvä. Kyllä ne kaikki muutkin rupeaisivat soittamaan bassoa jos tajuaisivat sen merkitystä musiikissa. Itse aloitin rumpalina koska se oli enimmäinen tavoite kun aikoinaan kuulin sellaiset kaverit kun Mitchell, Bonham, Moon ja Baker'in soittavan. Bassosta olin kyllä ehkä innostunut vielä aikaisemmin kun enimmäisen kerran näin kaverin isoveljen Burns Bison bassoa ja Fender bassman vahvistinta, mutta ehkä pidin sitä silloin liian vaikeana soittimena. Jossain vaiheessa kuitenkin möin rummut pois ja ostin basson tilalle eikä siinä kovin kauan mennyt ennenkuin saatoin nimittää itseäni basistiksi. En ehkä tajunnut sitä silloin mutta kyllä bassolla on merkittävä rooli musiikissa. Tekisi mieli sanoa että basisti on jollaintavalla jopa jonkunlainen kapellimestari. Basisti pääsee vaikuttamaan sekä rytmiin että harmoniaan ehkä enemmän kun mikään toinen soitin. Bassoa (basistia)ei minun mielestä arvosteta tarpeeksi. Syytä en tiedä. Kitaristithan suuremman ajan rämpyttävät kaikkia kieliä yhtäaikaa kun taas basisti ikäänkuin vetää sooloja kokoajan. Yksi mahdollinen syy sihen ettei basso ole aloittelijiden suosiossa saattaa olla siinä että harvoilla basisteilla on lisenssi laulaa. Vanhemmista bändeistä kuitenkin tulee mieleen Beatles, Thin Lizzy, Cream, Eagles, Wiily Dixon muutamia mainitakseni. Kuvittelisin että moni meistä basisteista on aloittanut jollain toisella instrumentilla mutta sitten tietoisesti hakeutunut bassonvarteen jossain vaiheessa. Kaikenkaikkiaanhan basso on loistava soittopeli, eikä sillä välttämättä tarvi soittaa samoja kahdeksasosanuotteja mitä kitaristit vetää. Oikeastaan sellainen on minun mielestä resurssien haaskaamista. "G-strings are for strippers" |
Squier 28.01.2003 09:27:48 | |
---|
Mua ei mikään niin paljoa vit**a kun se pasistien jatkuva mollaaminen!kyllä munki bändi ois aika nolla jos ei ois basistia (siis onhan se nolla tälläkin hetkellä mutta se on vähemmän nolla kun on basisti) ainut vika vaan tossa meidän pasistisa on se että se vääntää völyymit niin isolle ettei kitara taho kuulua. |
squier 28.01.2003 09:28:36 | |
---|
ja se ei osaa arvostaa sooloa. kun sanon että tulee sitten soolo tähän biisiin niin tokaisu "vitut" kuuluu...mutta en molla silti pasisteja ne on kurkoja |
Pallisti 28.01.2003 11:45:28 | |
---|
Minä olen basisti ;) |
Aloittelevien soittajien kannattaisi tajuta että osaavalle basistille löytyy bändejä niin että sen kuin valitsee parhaan. Kitaristeja sen sijaan kasvaa joka kolossa niin paljon että niitä riittää tännekin aivan loputtomasti valittamaan kun ei saa bändiä kasaan. Rumpaleista tuntuu kyllä olevan pulaa myös. Rohkeasti vaan bassonvarteen. Siihen kun jaksaa panostaa, on mahdollisuuksia tarjolla vaikka millä mitalla. |
Deadnight Sacrifice 29.01.2003 13:45:41 (muokattu 31.01.2003 18:05:41) | |
---|
Meen basisti ei ole edes tyhmä.. EDIT.. ttu! Mä perun sanani! ;) Basisti on aina basisti! |
ba_sissi 21.02.2003 11:30:18 | |
---|
Mä ainakin soitan bassoo. Ei bassossa oo mitään vikaa. Loistava soitin, helppo! Basso on ehdottomasti soittimista se miehisin. Eikä se välttämättä ole niin helppo. Riippuu basistista, tykkääkö perinteisestä BOM BOM meiningistä vai tykkääkö tehä asiat vähän luovemmin. Hyvä basisti tuo musiikkiin paljon uusia ulottuvuuksia. |
ba_sissi 21.02.2003 11:32:00 | |
---|
Turkanen, tuli lainausmerkit väärään paikkaan. Ehkäpä basisteilla tosiaan onkin omat erityispiirteensä. |
Cornflake 21.02.2003 11:43:35 | |
---|
Deadnight Sacrifice: Meen basisti ei ole edes tyhmä.. EDIT.. ttu! Mä perun sanani! ;) Basisti on aina basisti! *nauraa kippurassa* Ja basisteja haukutaan yksinkertaisiksi?! Kiitos. Kiitos. Repesin aivan totaalisesti lukiessani juttuasi, rakas ystävä. No ei se nyt niin justiinsa ole... |
KMT 21.02.2003 12:03:22 | |
---|
Mulla on taas hankala löytää bändiin kitaristia, kaikkihan bassoo osaa soittaa sen verran riittää SKP jyrää |
paavi 21.02.2003 12:14:33 | |
---|
Mä en kyllä ymmärrä sitäkään ajatusta, että "kaikkihan nyt bassoa osaa soittaa sen verran että riittää". Itse myös parissa bändissä kitaristina olleena tiedän, että ihan samalla tavalla voi sanoa siinä tapauksessa kitaristeista. Musasta ei tuu mitään, jos siellä on joku käsi basson varressa. Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut. |
Jobas 21.02.2003 12:47:37 | |
---|
Älkää missään nimessä alkako soittamaan bassoa. Jää meikäläiselle silloin enemmän vientiä, (kunnon) basisteista kun on tässä maassa pulaa. |
Vilhelmus 21.02.2003 12:49:39 | |
---|
Mä en kyllä ymmärrä sitäkään ajatusta, että "kaikkihan nyt bassoa osaa soittaa sen verran että riittää". Ihan samaa mieltä. Sen huomaa joka kerta kun itse tarttuu basson varteen. Tatsi ja taimi ihan hukassa, eikä mikään auta. Pitäisi soittaa sitä. Hevarit on pellejä. |
MrTorture 21.02.2003 16:13:39 | |
---|
Niin onhan tuo kyllä perinoutoa. En tunne itseni lisäksi kovinkaan montaa basistia, mutta ei se kyllä tarkoita että pääsisin soittamaan mihiskään bändiin. :// Itse rakastuin bassooni ensisilmäyksellä. Ja jos joku väittää meitä basisteja tyhmäksi, niin hän on ainakin minun kohdallani täysin oikeassa. "...mikähän tämä aihe nyt oli..." |
kyljys 21.02.2003 17:54:03 | |
---|
Basistin käsissä on bändin groove! Jos ei basso pelitä, ei bändi voi kuulostaa hyvältä. Eli ensin basso, sitten loput ;) |
KMT 21.02.2003 20:15:29 | |
---|
Mä en kyllä ymmärrä sitäkään ajatusta, että "kaikkihan nyt bassoa osaa soittaa sen verran että riittää". Lähinnä tarkoitin mun bändiä... SKP jyrää |
Pallisti 22.02.2003 00:02:43 | |
---|
Mutta fakta on se, että basisti saa roudarin jälkeen eniten naisia/miehiä. |