Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Duran Duran
1 2 3 4 5
Hannu H.
27.01.2003 21:59:30 (muokattu 27.01.2003 22:00:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kehtaako kukaan tunnustaa kuuntelevansa kyseistä yhtyettä? Mielestäni sillä ainakin on muutamia hyviä biisejä.. Milläs levyllä Ordinary World on, ja onko jotain muita tutustumisen arvoisia levyjä?
EDIT: sormet oli taas ajatusta nopeammat :-D
 
vieraile kotisivuillani
JKantonen
27.01.2003 22:03:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kehtaako kukaan tunnustaa kuuntelevansa kyseistä yhtyettä? Mielestäni sillä ainakin on muutamia hyviä biisejä.. Milläs levyllä Ordinary World on, ja onko jotain muita tutustumisen arvoisia levyjä?
EDIT: sormet oli taas ajatusta nopeammat :-D

 
Multa löytyy "best of". Niillähän on moniakin loistavia biisejä.
 
Mika Antero
27.01.2003 22:06:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ou jee. Kuuntelemisen arvoisia ovat bändin eka (en muista nimeä) ja toka, eli Rio.
 
Jälkimmäinen löytyy meiksinkin hyllystä. Ostin, kun sain vinyylin halvalla ja halusin testata onko se kestänyt aikaa. Kyllä sitä pystyi kerran pari kuuntelemaan, mutta kyllähän se enemmän nostalgiaa on. Duran Duran oli kuitenkin aivan toisella tasolla kuin nykyajan poikabändit; he soittivat itse ja tekivät biisinsäkin muistaakseni itse, eli olivat kunnianhimoisia muusikoita, eivät pelkkiä tanssijoita.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
jim
27.01.2003 22:47:44
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä biisejä aika paljon on bändi tehny.
esim. Hungry like a wolf, Save a prayer, wild boys, come undone, ordinary world.....
 
Ordinary World on v.93 ilmestyneellä Duran Duran nimisellä levyllä. Duranien ekankin levyn nimi oli Duran Duran mutta ton uudemman erottaa siitä et siinä on kannessa jotain hääkuvia, ja levyä sanotaankin Wedding Albumiksi..
 
Blue Moon
27.01.2003 23:11:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviähän nuo hittibiisit ovat. Nostalgisista syistä niitä tulee aina silloin tällöin kuunneltua. Back to the 80s! =)
 
bedlam
28.01.2003 10:57:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli penskana ehdottomia favoritteja ja tulikin tuo "best of" ostettua hevimetelin täyttämän hyllyn keskelle nostalgiamielessä. Varsinkin kesäisenä perjantai-iltana, aurinko, olut, pelikortit, parveke, DuranDuran. Ei tosin Nik Kershawin "The Riddle"- ja "Would'n it be Good"-viisujen voittanutta!
 
Mika Antero
28.01.2003 11:15:45 (muokattu 28.01.2003 11:16:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tosin Nik Kershawin "The Riddle"- ja "Would'n it be Good"-viisujen voittanutta!
 
Aaargh! Riddle vielä menee, mutta tuo jälkimmäinen uikutus pitäisi kyllä haudata jonnekin syvälle.
 
Inhosin tuota Riddleäkin silloin 80-luvulla, mutta kun sen yhtenä päivänä kuulin, niin sehän kuullosti ihan hyvältä. Kertookohan se siitä, että kappale on hyvä, vai siitä, että huonokin kappale kuullostaa hyvältä, kun sen kuulee nykyisen radiosaasteen joukossa?
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Blue Moon
28.01.2003 11:19:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Inhosin tuota Riddleäkin silloin 80-luvulla, mutta kun sen yhtenä päivänä kuulin, niin sehän kuullosti ihan hyvältä. Kertookohan se siitä, että kappale on hyvä, vai siitä, että huonokin kappale kuullostaa hyvältä, kun sen kuulee nykyisen radiosaasteen joukossa?
 
Kyllä "The Riddle" oli hyvä biisi jo silloin. Kekkusen korvat vaan ovat toimineet hieman rajoitetusti tuohon aikaan? =)
 
Mika Antero
28.01.2003 11:26:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä "The Riddle" oli hyvä biisi jo silloin. Kekkusen korvat vaan ovat toimineet hieman rajoitetusti tuohon aikaan? =)
 
Heh heh, ei kai, eihän se voi pitää paikkaansa...
 
Muistelen, että tämä Riddle soi jossain Hittimittarissa tai vastaavassa kuukausitolkulla, ja sitä alkoi inhota jo senkin takia.
 
Uskomatonta muuten, että silloin 80-luvulla tuli tv:stä ja radiosta parempia musiikkiohjelmia kuin nyt, vaikka nyt on radiossa nuorisomusiikille oikein oma kanavakin. Olisikohan niin, ettei määrä kuitenkaan korvaa laatua. Vai kultaako aika muistot? Ennen sitä asettautui radion ääreen kuuntelemaan Rockradiota, ja sitä kuunneltiin tarkasti. Nykyisin ei sellaista tule tehtyä.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Blue Moon
28.01.2003 11:40:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskomatonta muuten, että silloin 80-luvulla tuli tv:stä ja radiosta parempia musiikkiohjelmia kuin nyt, vaikka nyt on radiossa nuorisomusiikille oikein oma kanavakin. Olisikohan niin, ettei määrä kuitenkaan korvaa laatua. Vai kultaako aika muistot? Ennen sitä asettautui radion ääreen kuuntelemaan Rockradiota, ja sitä kuunneltiin tarkasti. Nykyisin ei sellaista tule tehtyä.
 
Ainakin Rockradion aloittaessa siellä oli asiantuntevia toimittajia, jotka esittelivät merkittäviä artisteja ja musikkityylejä, kertoivat taustatietoja levyistä ja esittäjistä jne. Aika hyvät perustiedot sieltä sai. Nuorisomusiikkia tuli radiosta niin vähän (= alussa muutama tunti viikossa), että silloin kuunneltiin kaikki mahdollinen tarkasti. Aamulla ennen kouluunlähtöä lusikoitiin Corn Flakesit naamariin Rokkivekkarin tahdissa... :D Nykypäivänä rokkia ja poppia tulee 24h/vrk monelta kanavalta mutta suurin osa ihan samaa samojen levyjen soittamista ja joutavaa höpinää.
 
ei enää Duran Duraneita..
28.01.2003 12:09:52
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duran Duran, wham ja Aha.. ketä enää kiinostaa ??
 
purkkapoppia, joka on kertakäyttötavaraa ja levyjä saa divareiden jätehyllyiltä pilkkahintaan, jos joku haluaa muistella -80 luvun skeida musiikkia..
 
Sen sijaan Beattles, Abba ja Rolling Stones kestävät vuosikymmenestä toiseen ja säilyttävät jollain tapaa sen alkuperäisen tuoreutensa
 
JKantonen
28.01.2003 12:15:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duran Duran, wham ja Aha.. ketä enää kiinostaa ??
 
purkkapoppia, joka on kertakäyttötavaraa ja levyjä saa divareiden jätehyllyiltä pilkkahintaan, jos joku haluaa muistella -80 luvun skeida musiikkia..
 
Sen sijaan Beattles, Abba ja Rolling Stones kestävät vuosikymmenestä toiseen ja säilyttävät jollain tapaa sen alkuperäisen tuoreutensa

 
Hei! A-ha:n lifelines oli ihan ok levy, löytyy sekin hyllystä. Kuuntele sinä poika Beattlesia vain.
 
Blue Moon
28.01.2003 12:21:25 (muokattu 28.01.2003 12:27:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duran Duran, wham ja Aha.. ketä enää kiinostaa ??
 
Ainakin muutamia tästä ketjusta päätellen.
 
purkkapoppia, joka on kertakäyttötavaraa ja levyjä saa divareiden jätehyllyiltä pilkkahintaan, jos joku haluaa muistella -80 luvun skeida musiikkia..
 
Aina yhtä upeaa lukea, kun joku kertoo mikä on hyvää musiikkia ja mikä ei.
 
Sen sijaan Beattles, Abba ja Rolling Stones kestävät vuosikymmenestä toiseen ja säilyttävät jollain tapaa sen alkuperäisen tuoreutensa
 
No kuuntele sinä ihmeessä niitä. Minä harvemmin enää jaksan.
 
EDIT: Miksihän yo. kaltaiset viestit on aina rekisteröimättömien kirjoittamia? =)
 
Hannu H.
28.01.2003 22:23:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä minä eniten ihmettelen musiikki maussani, kun olen vasta 86 syntynyt, niin että mikä niissä 80-luvun bändeissä ja biiseissä oikeen viehättää? No hyvää musaa kumminkin...
 
vieraile kotisivuillani
Mika Antero
28.01.2003 22:33:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä minä eniten ihmettelen musiikki maussani, kun olen vasta 86 syntynyt, niin että mikä niissä 80-luvun bändeissä ja biiseissä oikeen viehättää? No hyvää musaa kumminkin...
 
Minkä ikäinen äitisi on, heh heh... Ehkä kovakin uusromantikko aikanaan, olet altistunut ennen syntymääsi.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Blue Moon
28.01.2003 22:39:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä minä eniten ihmettelen musiikki maussani, kun olen vasta 86 syntynyt, niin että mikä niissä 80-luvun bändeissä ja biiseissä oikeen viehättää? No hyvää musaa kumminkin...
 
Onhan niissä mielestäni ainakin hyviä melodioita 60-luvun musiikin tyyliin. Touhu ei näyttänyt eikä kuulostanut ehkä niin vakavalta kuin nykyään? Tiedä sitten...
 
Princea ja Euryhtmicsia tuli kuunneltua tänäänkin noista kasareista. Loistavaa musiikkia.
 
Mika Antero
28.01.2003 22:41:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Princea ja Euryhtmicsia tuli kuunneltua tänäänkin noista kasareista. Loistavaa musiikkia.
 
Tätä ei hra Sininen Kuu usko, mutta just äsken kuuntelin Princen Paradea. Mulla ei ookkaan muuta kuin noita "huonoja" Princen levyjä, eli tuo em ja Purple Rain ja Lovesex ja Graffiti Bridge. Varsinkin Purple ja Graffiti ovat loistavaa kamaa. Eurythmicsiakin löytyy kolme tai neljä levyä...
 
Ai miten tämä liittyy mihinkään? No ei mitenkään.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Blue Moon
28.01.2003 22:55:04 (muokattu 28.01.2003 22:56:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä ei hra Sininen Kuu usko, mutta just äsken kuuntelin Princen Paradea. Mulla ei ookkaan muuta kuin noita "huonoja" Princen levyjä, eli tuo em ja Purple Rain ja Lovesex ja Graffiti Bridge. Varsinkin Purple ja Graffiti ovat loistavaa kamaa. Eurythmicsiakin löytyy kolme tai neljä levyä...
 
"Purple Rain" on Princen paras levy mielestäni, aivan loistava. "1999"sta "Lovesexy":yn albumit ovat kaikki oikein hyviä. Omia suosikkejani PR:n lisäksi ovat "Around The World In A Day" ja "Sign of Times".
 
"Graffiti Bridge" ja "Batman" ovat kenties heikoimmat.
 
Prince teki 80-luvun jälkeenkin hyviä levyjä, uusimmat tosin ovat multa tsekkaamatta.
 
Princen musa oli parhaimmillaan kuin Beatles, Jimi Hendrix, James Brown ja Miles Davis olisi laitettu tehosekoittimeen! =)
 
Katsoin tänään videolta Prince & the Revolutionin keikan v-85. Upeaa soittoa ja showta.
 
Eurythmicsien parhaina levyinä pidän "Be Yourself Tonight":ia ja "Revenge":a. Hienoja melodioita ja erinomaista laulua, eivätkä saunditkaan ole niin "kasarimaiset" kuin aiemmilla levyillä.
 
Mika Antero
28.01.2003 23:04:45 (muokattu 28.01.2003 23:06:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Purple Rain" on Princen paras levy mielestäni, aivan loistava. "1999"sta "Lovesexy":yn albumit ovat kaikki oikein hyviä.

 
Toivottavasti näin on:^) Minulle on vain jotenkin lehtijuttujen perusteella jäänyt sellainen kuva, että ainoat "oikeat" Prince levyt ilmestyivät ennen Purple Rainia. Sen jälkeen hän muuttui "kaupalliseksi", heh heh.
 
Jotenkin olisin toivonut Princen tuovan enemmän esiin sitä Hendrixmäistä alkuvoimaa ja kitaransoittotaitoa, jota tiedän hänellä olevan.
 
EDIT: Around the world... on paras minkä minä olen Princeltä kuullut, en vain ole löytänyt sitä vinyylinä vielä.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Blue Moon
28.01.2003 23:16:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti näin on:^) Minulle on vain jotenkin lehtijuttujen perusteella jäänyt sellainen kuva, että ainoat "oikeat" Prince levyt ilmestyivät ennen Purple Rainia. Sen jälkeen hän muuttui "kaupalliseksi", heh heh.
 
Jotenkin olisin toivonut Princen tuovan enemmän esiin sitä Hendrixmäistä alkuvoimaa ja kitaransoittotaitoa, jota tiedän hänellä olevan.
 
EDIT: Around the world... on paras minkä minä olen Princeltä kuullut, en vain ole löytänyt sitä vinyylinä vielä.

 
"1999" oli mielestäni jonkinlainen "alkusoitto" Purple Rainille, joskaan ei läheskään yhtä hyvä. "Little Red Corvette" on kyllä miehen hienoimpia biisejä. Aiemmilla albumeilla on hyviä juttuja siellä täällä, mutta kokonaisuuksina ne eivät vielä mielestäni kanna kovin pitkälle. Soundi ja oma juttu oli vielä hivenen hakusessa. "Sign of Times":ia suosittelen kovasti ja esm. "Diamonds & Pearls" v. -92 on oikein hyvä levy sekin.
 
"Around the World..." on mielenkiintoinen musiikillinen soppa myös. Joskus rankkasin sen parhaaksi Prince-levyksi mutta osakkeet ovat hiukan pudonneet viime vuosina.
 
Onhan mies kitaristina(kin) melkoinen virtuoosi. Yksi niitä harvoja, joiden sooloja viitsi ihan oikeasti kuunnella. Ehkä Jimiä enenmmän soitossa kuulee Carloksen vaikutuksen. Samanlaista vinguttelua. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «