Aihe: Kilpi
1 2 3 4
sepeli
02.11.2004 19:42:31
Ei nappaa meikäläiseen yhtään. Kaksi biisiä olen kylläkin vain kuullut mutta riittää mulle. En tartte yhtään lisää.

Niin. Tuo Nerokasta Ikävää on mielestäni aivan hirveä. Koko bändi rasittaisi ehkä vähän vähemmän jos sanoituksiin puututtaisiin. Ehkä en vaan ymmärrä.
"I've been very lonely in my isolated tower of indecipherable speech." | IMIK #22
meitu
14.11.2004 10:17:17

Kävinpä eilen katsomassa Kilpeä Oulun hevimestassa. Mahtava meininki oli sekä yleisöllä että ilmeisesti myös yhtyeellä. Kyllä Kilpi on livebändinäkin maan eliittiä! Jos sitä vaikka jaksais 2 viikon päästä mennä tavastialle katsomaan keikkaa kun oon silloin Helsingissä..
Ne jotka soittaa, ne tietää.
Ragorn
14.11.2004 14:14:18
Kesällä 2004 saavuin Myötätuulirockiin ja ziigasin ensimmäisen bändin, joka oli täysin perseestä. Sitten joku heitti mikkiin: "Seuraavaksi sitten vähän rrrraskaampaa tavaraa, kun lavalle astuu Kilpi".

En ollut koskaan kuullutkaan bändistä, mutta sana "raskas" houkutteli minua ja kaveriani. Ängettiin itsemme siihen eturiviin ja odoteltiin bändin saapumista lavalle.

Sieltähän bändi sitten astelee lavalle ja aloittaa "Tervetuloa"-kappaleella. Heti ensimmäisinä tahteina meinasi mennä taju kankaalle kun oli niin mahtava meininki. Oltiin sitten kaverin kanssa hyvin mukana ja huudettiimpa bändi vielä takaisin lavallekkin keikan päätteeksi.

Ja itse ostin juuri äskettäin tuon Sähkönsinistä Sinfoniaa -albumin ja kolahtaa kuin kivi päähän.

Juu, noinhan se suurinpiirtein oli...

Hyvää musikkia, hyviä sanoituksia ja Taage osaa laulaa.
Maailma on helppo nähdä sellaisena kuin sen luulee olevan, vaikea sellaisena jona se on.
Mokoma
14.11.2004 14:49:07
Ei vaan kolahda, ei.
ajomies63
16.11.2004 20:52:28
Meinas itku tulla, kun tuli Raumanmeren keikka telkkarista,
oli meinaan niin järkyttävän huono! Kyllähän siinä liha liikkui
niin, että shortsien lahkeet lepattivat. Levyllä kyllä toimii, biisit asiallisia ja osaavia soittajia. Livenä säälittävän paska.
"If you don`t drive it , somebody is gonna drive it anyway."
Xiloque
17.11.2004 11:58:37
En tykkää yhtää. Liian 'vanhat äijät rokkaa' meininkiä tai jotain.
White whale, holy grail.
luopio
03.02.2005 23:39:35
Onko tääl muuten ketään joka ois ollu Kilven viime kesän tuska-keikalla?? Ja sattuisko muistamaan semmosen välikohtauksen ku joidenki biisien välillä oli semmonen pitkä hiljasuus, jonka kuitenkin rikkoi känninen huudahdus "Vittu, yrittäkää ees!!" Herätti yleisös hilpeyttä sekä vihastusta ja oli jopa laulajakin vähän aikaa tämän jälkeen hiljaa. Halusin vaa tietää kuinka huomoitaherättävä tämä syyntakeettomassa tilassa päästämä huudahdus oli.
itke vaan, kyllä minä kuuntelen.
Dr.El
04.02.2005 00:04:51
eikös se kilven laulaja oo altariassa kans.
Revolution I$ My Name
Pelsi
04.02.2005 00:16:13
eikös se kilven laulaja oo altariassa kans.

Taitaa olla.

"Avautuu jo toinen taso, lataan kortin koneen kitaan
Asetusten eteen sulan, upottaudun avantoon
Etsin saalin, poistan sen
Vaanijaa pakenen
Jokaisella kantapää on Akilleen

Panoksia säästä en
Käytän niitä raivoten
Mitään väliä ei sillä, vaihdan yhden elämän
Vauhti nousee tason myötä
Täytyy käyttää aivotyötä
Löytää lanka punainen
mielipuolinen

Apua mä tarvitsen, yksin pärjää enää en
Olen ansassa ja kuulen naurun koneellisen"

Näin. Mistähän tämä nyt sitten kertoo? Tietokonepeleistä? Kehtaisitteko mennä johonkin tr00-hevimessuille laulamaan tätä? Ette niin.
Kalamies #3 >-)))>
Aresius
04.02.2005 19:48:49
Minusta aivan loistava bändi. Hyvä laulaja, loistavasti tehdyt biisit,
sanoitukset välillä tuntuu oudoilta mutta menee useimmiten aina. Itseni lisäksi en kyl tiedä muita samalla paikkakunnalla(Kirkkonummi) asuvia, jotka pitäis kyseisestä bändistä
"Vittuako se minulle kuuluu, mitä minä teen." -Tapio Wilska
Mr. Morrow
04.02.2005 20:34:46
Ei oikein iske. Ainoo mainitsemisen arvonen biisi on "Tie Turvatkaa". Sopii Tagelle tää biisi parhaiten, kun ei mee kauheen korkeelta. En oikeen tykkää siitä sen kiekumisesta. Kuulostaa vähän väkinäiseltä.
Sabbathia se laulaa livenä hienosti.

Niin monta on mielipiteitä, kun on miehiäkin..??
If You´re Not Into Metal You Are Not My Friend...
Mimi
04.02.2005 21:32:08
Heti alkuun sanon, että en ole kuullut kuin ne pari biisiä, jotka radiosta tulee. Ekan kerran kun kuulin, tuli vain mieleeni että Tommi Läntinen on seonnut lopullisesti, ja alkanut väsäämään huonoa heviä. Musiikki sinänsä on hyvää, mutta kun siihen yhdistetään suomenkielellä laulettu teksti, niin tommiläntinen-vaikutelma on valmis, en voi sille mitään. Laulaja on varmaankin hyvä laulamaan, mutta ei jotenkin sovi tuohon konseptiin ollenkaan. Ja sanoitukset: "Kun liian kauan hakkaa päätä seinään, niin siihen alkaa tottua" tai jotain vastaavaa, huhhuh...
Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne"
Juuso.
11.02.2005 18:01:51
On muuten varmaan koko suomen rumin bändi :)
I wish you a broken heart and a happy new year.
ozz3
11.02.2005 18:39:34
On muuten varmaan koko suomen rumin bändi :)

Tämän voisin kyllä allekirjoittaa....

....jos sillä oikeasti olisi jotain väliä. Meneviä ja tarttuvia biisejä, en vaihda kanavaa jos kuulen radiosta.
What do You think of the house and the silvery moon? Päivittäin vaihtuva video: Täällä
Mark-Ken
11.02.2005 22:27:17
Livenä nähneenä ja biisejä radiosta kuulleena voin sanoa, että on mainiota musiikkia. Biisit sinänsä eivät välttämättä ole ihan sitä 'klassikkoluokkaa', mutta ainakin livenä tuntui bändi rokkaavan niin julmetusti.
Väinämöinen
12.02.2005 23:28:23
Ihan jees. Olen nähnyt kaksi keikkaa ja menisin mielelläni kolmannellekin. Pidän erityisesti kappaleesta Nerokasta ikävää.
Mykkä kissa on mauton.
luopio
13.02.2005 00:06:41
Näitten lyriikat on melkosen tekotaiteellisia
se "special child"
depe
13.02.2005 12:45:54
TV2 Klo 22:30 YleX Live: Kilpi

Turkulainen Kilpi on julkaissut kaksi albumillista häpeilemättömän vanhanaikaista ja melodista hard rockia. Yhtyeen suomenkieliset biisit kuten Toinen taso -kakkoslevyn Varjoista valoihin ja Tie turvatkaa ovat löytäneet paljon yleisöä esimerkiksi Radio YleX:n kautta. Kilpi esiintyi syksyllä Tavastialla Helsingissä ja jutteli esimerkiksi 80-luvun rockista.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Osteri
19.02.2005 00:27:33
Hyvä bändi. Kuuntelen paljon autossa ajellessa - moottorimusaa!
Tsekatkaa myös Altaria:n "Divinity", siellä Taage Laiho lujasti äänessä. Tosi hyvä levy.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)