Aihe: Velcro-tarra??
1 2
Keppi
28.01.2003 15:19:13
Oon rakentelemassa tollasta pedaalilautaa. Oon kuullu, ett tota nauhaa/teippiä saa Biltemasta, mutt saisko sitä jostain muualtakin, kun nyt ei oo parin sadan kilometrin säteellä yhtään Biltemaa? Pysyykö sillä tollanen pedaali paikallaan? Oisko jotain muuta hyväksi havaittua ideaa?
Juuup!
Keefster
28.01.2003 15:30:40 (muokattu 28.01.2003 15:32:10)
Oon rakentelemassa tollasta pedaalilautaa. Oon kuullu, ett tota nauhaa/teippiä saa Biltemasta, mutt saisko sitä jostain muualtakin, kun nyt ei oo parin sadan kilometrin säteellä yhtään Biltemaa? Pysyykö sillä tollanen pedaali paikallaan? Oisko jotain muuta hyväksi havaittua ideaa?

Biltemasta tavaraa saa myös tilaamalla matkahuollon tahi postin kautta.
Jyväskylässä Minimani myi Velcroa - tosin ei yhtä "pitävää" kuin Biltema.
Jos rahat riittää, osta 3M Dual Lock -nauhaa. Sitä ne ammattilaiset ameriikassa käyttää… ja sillä pysyy kiinni, kestää pakkaset ja kosteudet.

Ainakin omat pedaalit on laudassa (ja laatikossa) pysynyt. Järjestyksen/pedaalien vaihto käy vaivatomasti.
Tulin kun melkein kutsuttiin !
Teijo
28.01.2003 15:31:10

pitäisi löytyä markettien nappi/ompeluosastoilta, myös ompeluliikkeet myyvät tarranauhaa.

Itse ostin joskus paikallisen prismamarketin ompeluosastolta tuota nauhaa.
Jusstus
28.01.2003 15:31:21

Itelläni on Etolasta ostettua tarranauhaa. Saakelin kallista ja ja jostain muualta totakin sais varmaan halvemmalla. Mutta käytössä toi on osoittautunut tosi hyväksi ja kestäväksi. Sehän on sellasta yksipuoleista (sama pinta molemmissa kiinnitettävissä osissa) muovista tappia se pinta... Pitää hyvin kiinni sekä efektit laudassa että itsensä efekteissä, jos käsität. Eli tarrat ei irtoile efekteistä, vaikka lautaa rukkaiskin uusiksi...

Jotkut suosittelee reikäpeltinauhaa, jota laitetaan pari kaistaletta niitten efektien pohjaruuvien alle niin, että päät jäävät efektien ulkopuolelle. Näistä päistä efektit voi sitten ruuvata lautaan kiinni. Mut toi on enemmänkin sellanen kerralla pysyväksi -ratkaisu. Molempi parempi.
"These go to eleven.."
Keefster
28.01.2003 15:33:46 (muokattu 28.01.2003 15:34:18)
Jusstuksella lienee tuota 3M Dual Lockia.
Fortune
28.01.2003 15:35:00
Jotkut suosittelee reikäpeltinauhaa, jota laitetaan pari kaistaletta niitten efektien pohjaruuvien alle niin, että päät jäävät efektien ulkopuolelle. Näistä päistä efektit voi sitten ruuvata lautaan kiinni. Mut toi on enemmänkin sellanen kerralla pysyväksi -ratkaisu. Molempi parempi.

Jep, elikä ne isot ja painavat sekä ronskisti potkittavat boksit kuten wahit ja midipedaalit minä kiinnittäisin reikäpeltinauhalla (ja kiinnitänkin, kunhan pedaaliboksini valmistuu) ja pienet, usein vaihtuvat ja uudelleenasemoitavat sitten tarranauhalla.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Keppi
28.01.2003 15:58:28
Jos rahat riittää, osta 3M Dual Lock -nauhaa. Sitä ne ammattilaiset ameriikassa käyttää… ja sillä pysyy kiinni, kestää pakkaset ja kosteudet.

Mistähän moista mahtaa saada suomessa?
Juuup!
Keefster
28.01.2003 16:56:17

Mistähän moista mahtaa saada suomessa?

Eiköhän tuolta jostain lisäinfoa löydy…
http://cms.3m.com/cms/FI/fi/1-12/FRFRrFN/view.jhtml

Tai sitten häiritset paikallista Teollisuus-Etolaa…
Jusstus
28.01.2003 17:08:23
Jusstuksella lienee tuota 3M Dual Lockia.

Joo, niin taitaa olla. En vaan tiennyt sitä oikeeta nimeä... Teollisuus-etolastahan toi on ostettu. Mut suolasen hintasta se kyllä oli. Mut toisaalta, mä en tarvinnut sitä kuin tollasen metrin puolentoista pätkän. Ja toiminut on siitä lähtien ok. Vanerin hain ilmaseks Puukeskuksen jämälaatikosta. Sahasivatkin vielä oikeisiin mittoihin ilman korvausta. Propsit sinne! Eli laudan hinnaks tuli vaan sen teipin hinta.
"These go to eleven.."
Dumb
28.01.2003 21:01:53

Jotkut suosittelee reikäpeltinauhaa...

Mulla on pedaalit, muuntajat ja roikka laudassa kiinni juuri tuollaisella reikäpeltinauhalla ja hyvin pysyy. Ei ole tarvetta juurikaan niitä pedaaleita irroitella niin toi on hyvä ja jämäkkä kiinnitystapa. Ainoastaan Mesa/Boogien kanavakytkin on kiinni (ompeluliikkeestä ostetulla) tarranauhalla, koska se ei ole vakituisesti laudassa kiinni. Kiinnitän sen aina tarvittaessa, eli silloin kun Mesan etuastetta käytän (senkin otin tosin räkistä irti tossa jokin aika sitten...).

Tietysti tuo tarranauhakiinnitys mahdollistaisi mm. pedaalien paikkojen vaihtelun, mutta jotenkin luotan tuohon reikäpeltikiinnitykseen enemmän kuin tarranauhaan.
hökhöhkö
28.01.2003 21:12:46
Dumb miten sulla on varaa kaikkii niihin kitaroihin, laitteisiin ja mesaan?
Keppi
28.01.2003 21:44:28 (muokattu 28.01.2003 21:45:51)
Mulla oli tarkoitus tehdä sellanen salkku-malli, missä vois pistää kannen kiinni ja kiikuttaa paikasta A, paikkaan B. Tuli vaan mieleen, ett mahtaakohan tarra-jutska kestää moista roudausta? Tietysti jos laittas vaahtomuovia tueks siihen kanteen?!
Toinen ongelma, joka puhuu ton reikäpellin käytön puolesta on noi wahissa ja Ratissa olevat "kumijalat".
Juuup!
Dumb
28.01.2003 21:52:11 (muokattu 28.01.2003 21:53:38)

Dumb miten sulla on varaa kaikkii niihin kitaroihin, laitteisiin ja mesaan?

Kun minimoi kaikki muut menot ja on tarkka rahoistaan niin kyllähän noita vuosien aikana kertyy...

LISÄYS: Käytettynä noi kaikki kalliimmat laitteet on hankittu.
Dumb
28.01.2003 21:59:35 (muokattu 15.09.2003 18:22:39)

Mulla oli tarkoitus tehdä sellanen salkku-malli, missä vois pistää kannen kiinni ja kiikuttaa paikasta A, paikkaan B. Tuli vaan mieleen, ett mahtaakohan tarra-jutska kestää moista roudausta? Tietysti jos laittas vaahtomuovia tueks siihen kanteen?!

Kyllä varmaan kestää. Tuo vaahtomuovi on ihan hyvä lisä kyllä muutenkin. Mulla on erikseen kuljetuslaatikko tolle pedaalilaudalle ja Floor Boardille kun oli tuo lauta jo valmiina ja henkilökohtaisesti tykkään enemmän tuollaisesta erillisestä kuljetuslaatikosta. Jotenkin noista roudauslaatikkoon rakennetuista pedaalilaudoista tulee vaan mieleen sellainen tehdastuotanto ja minä kun tykkään, että tuo pedaalilauta on aina itse tehty. Nämä on taas ihan henkimaailman juttuja. 8-) Ja niin, mulla sen kuljetuslaatikon sisällä kaksi tyynyä pehmusteena.

Toinen ongelma, joka puhuu ton reikäpellin käytön puolesta on noi wahissa ja Ratissa olevat "kumijalat".

Näin on. Tollasiin kumijalallisiin pedaaleihin on vieläpä kaikkein helpointa kiinnittää se reikäpeltinauhan palanen.
micke
28.01.2003 22:09:47
Tässä toimivaksi havaittu ja kestävä metodi efektien kiinnittämiseksi surffilautaan: (ei vaadi biltemassa käyntiä)

-pedalboardiin porataan reikiä efektipedaalien sijaintipaikkojen sivuille, yksi kummallekin matolaatikon puolelle

(reikiä voi varmuuden vuoksi porailla enemmältikin niin efektien siirtely on joustavampaa. tai sitten voi rakentaa koko pedalboardin valmiiksi rei'itetyn ns. reikälevyn päälle)

-pedaalit kiristetään paikoilleen muovisilla ohuilla nippusiteillä reikien lävitse ja vóila, meillä on mahtava pedalboardi valmiina. Nippusiteet maksavat ehkä 10 penniä vanhaa rahaa kappaleelta ja niitä saa kaikista rautakaupoista. Eikä porakone, tuo työkalujen kruunaamaton kuningas, tuiki harvinainen ole.
Dumb
28.01.2003 22:15:05

Ai niin, onhan mulla toi BOSSin delay kiinni nippusiteillä kun en saanut reikäpeltinauhaa kunnolla kiinni pedaalin pohjaan pienten ruuvien ja pienen kiinnitystilan takia. Mulla se on sillä lailla, että pedaali on ensin kiinni nippusiteellä (tai oikeastaan nippusiteillä, sillä sen yhden lenkin muodostaa kaksi nippusidettä) sellaisessa pedaalin pituisessa ja hieman leveämmässä pikkupalassa ja tämä on sitten ruuveilla kiinni itse efektilaudassa. Vähän se tuppaa liikkumaan kun en millään saa nippusidettä aivan älyttömän tiukasti pedaalin ympärille. Toimii kuitenkin noinkin.
Fortune
29.01.2003 00:52:18
Tässä toimivaksi havaittu ja kestävä metodi efektien kiinnittämiseksi surffilautaan: (ei vaadi biltemassa käyntiä)

-pedalboardiin porataan reikiä efektipedaalien sijaintipaikkojen sivuille, yksi kummallekin matolaatikon puolelle
...

Tuossa tulee sitten vain se ongelma, että reiät ovat läpi asti, ja jollei pedaalilautaa kuljeta erillisessä boksissa, kosteus pääsee rei'iästä rakkaiden pedaalien kimppuun. Ei parane lumiseen maahan laskea roudatessa.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Dumb
29.01.2003 01:16:20

Ei parane lumiseen maahan laskea roudatessa.

Ei kyllä kannata varmaan muutenkaan laittaa lumiseen maahan pedaalilautaa... 8-)
fridgebuzz
29.01.2003 09:24:08

Juu, eli minulla on tuolla jo-mainitulla nippusidetekniikalla, kyllästyin siihen velcron kanssa kun pedaalit (varsinkin ne jossa oli vähän kiinnityspintaa) irtoili. Jos käytätte velcroa, kannattanee niistä pedaaleista, joissa on kuminen pohja, repiä irti (lähtee ihan käsin, melko helposti) se kumilätkä, ja liimata velcro (kova puoli) suoraan siihen pohjan metalliin. Eilen just värkkäsin noiden nippusiteiden kanssa, kun sain tuon Daddy-O:n toiseksi särökseni.
"I am a bomb technician, if you see me running try to keep up."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)