Exhausted 11.11.2004 23:46:11 | |
---|
mutta al ei tainnu soittaa rokkia? |
C 13.11.2004 14:24:11 | |
---|
Al di'Meola (Ynkan idoli) oli van Halenia ennemmin vauhdissa Blackmore? Myös Ynkän idoli (mahdollisesti suurin) ja ehkäpä kuitenkin hevitilutuksen isä. Paskimmillaankin heavy on parasta! |
sub zero 13.11.2004 14:29:15 | |
---|
mutta al ei tainnu soittaa rokkia? No onhan nuo sen esiintymiset kuten RTF:n Romantic Warrior tai sen soololevyt aika rock. Ja sen ajan mittapuulla myös ihan heviä soundiltaan (ne biisit mitkä on, akustiset ei tietenkään). "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
Manowar on nykyään vanhin toimiva "true Heavy Metal" bändi ja Manowar sanoo että Richard Wagner keksi Heavy metallin, niin eiköhän se oo sit niin. Jos siis ihminen pitää valita When you play your music gotto KEEP IT TRUE. |
Huevos 13.11.2004 21:03:19 | |
---|
KUKAAN ei ole "keksinyt" yhtäkään musiikkityyliä yksin... |
Mothra 15.11.2004 18:02:20 | |
---|
Joo mutta eipä tuo lehtimies tai Hendrix sitä heavymetallia keksinyt. Kyllä se kunnia kuuluu Black Sabbathille, joka oli ensimmäinen ihan oikia hevibändi. Saatettiinhan hippejäkin haukkua nimellä "punk", mutta ei ne punkkia keksinyt. Ei, mutta termiä "heavy metal" kuulemma käytettiin ensi kerran juuri ko. lehdessä, taisipa olla vielä Rolling Stone. |
Huevos 15.11.2004 20:18:48 | |
---|
vittukun te ette vieläkään osaa tehdä eroa sen TERMIN keksimisen välillä ja sen musiikkitTYYLIN välillä. koittakaa jo päättää mistä edes puhutte, jeesuskristus sentään... |
jcps 02.01.2005 06:38:13 | |
---|
itse näen black sabbathin ensimmäisenä heavy metal yhtyeenä jonka kappaleet jo heti aloittamisestaan lähtien olivat omistautunut kokonaan tietylle suunnalle sen sijaan että sillä ja sillä oli siinä ja siinä kappaleessa riffi mikä oli raskas. myös muistelisin että black sabbath oli ensimmäinen yhtye josta käytettiin nimitystä heavy metal ja jonkun tarinan mukaan jopa he itse ovat sen nimityksen itselleen keksineet. tiedä siitä kuka todellisuudessa nimityksen keksi, niitä jotka väittää ja ehkä jopa kuvitteleekin keksineensä nimityksen heavy metal varmaan löytyy monia. en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet |
jcps 02.01.2005 06:42:37 | |
---|
vittukun te ette vieläkään osaa tehdä eroa sen TERMIN keksimisen välillä ja sen musiikkitTYYLIN välillä. koittakaa jo päättää mistä edes puhutte, jeesuskristus sentään... huomasitko muuten että aloitan lauseet pienellä kirjaimella? silloin tällöin myös kirjoitan yhdys sanat erikseen en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet |
Dropped C 02.01.2005 08:58:20 | |
---|
Komppailen täällä mukana ja sanon että kyllä se Sabbath oli. Jos joku väittää jotain myöhäisempää artistia, niin ei todellakaan tiedä mistä puhuu. Ja sitten vielä nämä väitökset että Judas Priestit, Maidenit yms. olisivat raskaampia kuin Sabbath. Kuunnelkaapa vaikka biisi Electric Funeral Paranoidilta. Tuskin on esim. Priesti näin raskasta biisiö tehnyt ikuna, vaikka toki itsessään on myös loistava bändi. |
sub zero 02.01.2005 13:05:21 | |
---|
Tuskin on esim. Priesti näin raskasta biisiö tehnyt ikuna, vaikka toki itsessään on myös loistava bändi. Ei... Ei ole 'electric funeral' raskasta. melodiassakaan ei siinä ole raskautta (on kyllä hyvä biisi kuitenkin). Ozzyn äänikin varmaan asettaa rajat raskaudelle. "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
Goodfellas 02.01.2005 13:22:17 | |
---|
Komppailen täällä mukana ja sanon että kyllä se Sabbath oli. Jos joku väittää jotain myöhäisempää artistia, niin ei todellakaan tiedä mistä puhuu. Ja sitten vielä nämä väitökset että Judas Priestit, Maidenit yms. olisivat raskaampia kuin Sabbath. Kuunnelkaapa vaikka biisi Electric Funeral Paranoidilta. Tuskin on esim. Priesti näin raskasta biisiö tehnyt ikuna, vaikka toki itsessään on myös loistava bändi. Nii-in. Black Sabbath oli kyllä monta vuotta edellä muita heavybändejä (ne, jotka väittävät Zeppeliniä heavymetalliksi voivat mun puolesta tehä mitä lystäävät) ja jos oikein tarkkoja ollaan niin Sabbathissahan oli tiettyjä doom-metal aineksia jo siihen aikaan, mikä tuntuu aika hassulta. Mutta onhan joku Iron Mankin aika laahaava kappale (ihan hyvä silti) ja lyriikathan olivat aika synkkiä jne. Ozzyn äänihän tuo vielä lisää tuota doom-ainesta joukkoon:) Toki sitten joku Paranoid oli taas täyttä heavy rockia (ei kuitenkaan kovin metallista). Eka levy taas sisälsi paljon blues-vaikutteita ja en ainakaan itse miellä juuri metalliksi tuota lättyä. No en omista noita muita 70-luvun levyjä, mutta ainakin Children Of The Grave-biisi on jo täyttä metallia. Ja vuosihan oli muistaakseni 1973. Luulen, ettei vuonna 1973 kovin paljoa yhtä metallista kappaletta kuultu?! Judas Priest pääsi metallin makuun kunnolla vasta 1976-1978 paikkeilla, mutta silloin oltiinkin samantien nahkametallin tiellä:) biisien tempot alkoivat olla vähän eri luokkaa kuin BS:lla, mutta jos sitä keksimistä kysytään niin kai se Sabbathi sen heavyn ensikerran kehitti... |
jcps 02.01.2005 13:59:49 | |
---|
jeesus keksi heavy metallin... ja coca-colan en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet |
DeWilde 02.01.2005 14:09:41 | |
---|
Led Zeppelinin "II" -levyllä "Heartbreakerin" soolossa kuullaan ihan aitoa tilutusta. Tuo levyhän on ilmestynyt v. 1969. ALL WORK AND NO PLAY MAKES JACK A DULL BOY. |
Dropped C 02.01.2005 14:21:10 | |
---|
No en omista noita muita 70-luvun levyjä, mutta ainakin Children Of The Grave-biisi on jo täyttä metallia. Ja vuosihan oli muistaakseni 1973. Luulen, ettei vuonna 1973 kovin paljoa yhtä metallista kappaletta kuultu?! Vuosi oli 1971. Ja jos vielä kehtaa väittää että Sabbath ei ole metallibändi modernin mittapuun mukaan, niin "Symptom of the Universe" kuunteluun Sabotage levyltä..... |
Caine 02.01.2005 14:22:44 | |
---|
Uskokaa jo, että Kirka sen keksi. Pesumerkki taakse. |
Evil-Chuck 02.01.2005 16:03:07 | |
---|
Minä keksin toissapäivänä. |
Lord of the strings 02.01.2005 16:24:03 | |
---|
Eiköhän se Sabbath ollut. Kuunnelkaa kappale Black Sabbath, siinä on muuten synkkä biisi. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? |
sub zero 02.01.2005 16:25:51 | |
---|
oleellisempaa varmaan että kuka keksi true-musiikin, koska jos joku ei ole true, niin kannattaneeko sille nyt paljoa huomiota antaa "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
Caine 02.01.2005 18:36:09 | |
---|
Eiköhän se Sabbath ollut. Kuunnelkaa kappale Black Sabbath, siinä on muuten synkkä biisi. Moni doom-bändikin saa Sabbathia kiittää tästä kappaleesta. Pesumerkki taakse. |