jhoik 13.11.2004 19:22:18 | |
---|
Tänään tulee telkkarista ko.leffa. Mitäs ihmiset on mieltä? Omasta mielestäni yksi hienoimpia sotaleffoja, tykkään. Mielipiteitä, kommentteja yms.. Vapaata tilaa myytävänä. |
Jormaz 13.11.2004 19:30:03 | |
---|
Elokuvahan on loistava mutta sotaelokuvaksi liian kieli poskessa tehty. Ei sinänsä pärjää vaikkapa Platoonille. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli? |
Juugeli 13.11.2004 19:35:07 | |
---|
Loistava lehva. Enpä taida nyt kuitenkaan jaksaa kattoa, niin monesti jo katottu. Elokuvan alkupuoli on elokuvan parasta antia, R. Lee Ermey vetää aivan suvereenin suorituksen Hartmanina. Alokasleirin koulutus on kuvattu todella hyvin ja tuo sen rankkuuden suoraan katsojan silmille, mutta elokuvan toinen puolisko tuntuu jäävän teemoiltaan vähän puolitiehen. Itse sodasta ei tarjota kuitenkaan pintaraapaisua enempää. Loistava leffa silti. "On niin nälkä, että minun perse syö minun housuja" -Dutteri
Pastilli? IHKK #3 |
Tämä on todella loistava. Juuri se alokasaika on leffan parasta antia, sitten siirrytään jo tantereelle, mutta silti säilytetään viihdyttävyys ja taito. Kaiken kaikkeaan uskottava ja loistava kuvaus. Rautainen annos illaksi. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
lapio 13.11.2004 19:50:57 | |
---|
Tämä on todella loistava. Juuri se alokasaika on leffan parasta antia, sitten siirrytään jo tantereelle, mutta silti säilytetään viihdyttävyys ja taito. Kaiken kaikkeaan uskottava ja loistava kuvaus. Rautainen annos illaksi. Alokasjaksolla on aivan helvetin hauskaa dialogia. Todella hyvä leffa. "Pyle, you climb obstacles like old people fuck." |
Jormaz 13.11.2004 19:55:56 | |
---|
Ermeyn piti olla vain sotilaallisena neuvonantajana mutta oli niin ilmiömäinen että päätyi itse elokuvaan. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli? |
riimu 13.11.2004 22:28:23 | |
---|
En ole koskaan nähnyt aivan kokonaan ko. leffaa. Odotan innolla ja just se taitaa alkaa peräti. :) Let us go in; The fog is rising. |
Fadead 13.11.2004 22:32:30 | |
---|
Hyvä leffa.Ei vaan jaksa enää kattoa, kun on tullu niin monesti nähtyä. "Viina on viinaa ja pysyy viinana. Pastillin paikka on rasiassa." |
jannu 13.11.2004 22:57:54 | |
---|
Ärsyttävä elokuva. Loppuu kesken. |
ozz3 13.11.2004 22:58:36 | |
---|
Paras sota-elokuva koskaan. "There's No Presents, Not This Christmas" - King Diamond |
Nazareth 13.11.2004 23:20:07 | |
---|
Ihan ok sotaleffaksi. "M'oon luullu, että kiiski on lintu. :D" Mark-Ken |
DJ Lattialuukkukoira 13.11.2004 23:24:54 | |
---|
Hui jumaliste. Aika, krhm, järkyttävä se vessa-kohtaus. Yarr! OKMEOST #4 |
overtake 13.11.2004 23:28:11 | |
---|
Taattua Kubrick laatua. Hieno leffa. |
DJ Lattialuukkukoira 14.11.2004 00:05:42 | |
---|
Tossa on tosiaan kaksi elokuvaa samassa, psykologinen horror-pätkä harjoitusleriltä joka pistää kovimmankin hevarin pollan sekaisin ja sitten sitä kompensoiva ja siitä pois vetävä Vietnam-komedia. Yarr! OKMEOST #4 |
leijonamieli 14.11.2004 00:16:46 | |
---|
Mä en tajua kuinka Cubrick ikinä alentui tekemään sota-elokuvan. Se siirto poisti Cubrickin pois 10 parhaan ohjaajan listalta. Full metal jacket, platoon ja private ryan on paskaviihdettä, jolla poistetaan pari tuntia elämästä kuvaillen ihmisten sotakokemuksia. Halpaa huvia, jolla ei oikeasti ole taiteellista arvoa. ***1/2 ja sekin vaan kuvauksesta. Olen katsonut elokuvan 12 kertaa ja järkeä tämän elokuvan tekemiseen ei vieläkään löytynyt. Full metal jacket on häpeäksi Kellopeliappelsiinin, 2001 avaruusseikkailus ja eyes wide shutin johtamalle kubrick kavalkaadille. Ugh, I've spoken "Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle |
Malevolent 14.11.2004 00:56:49 | |
---|
Pyle on ehkä maailman sympaattisin läski. Meinasin itkeä kun se hakattiin. |
Chrissie 14.11.2004 01:01:31 (muokattu 14.11.2004 01:06:26) | |
---|
Pyle on ehkä maailman sympaattisin läski. Meinasin itkeä kun se hakattiin. Oli kyllä aika tuskaista itkua. Tuli vähän ikävä olo. EDIT: Samaan hengenvetoon voisi lisätä, että tekee kyllä muutenkin aivan hemmetin hyvän suorituksen roolinsa suhteen. Lopun psykopaattikohtaukset ovat melkeinpä pelottavia, silmänvalkuaiset vaan loistavat... Enpä haluaisi törmätä häneen pimeällä kadulla. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
herb 14.11.2004 01:15:38 | |
---|
Mä en tajua kuinka Cubrick ikinä alentui tekemään sota-elokuvan. Taidat tuntea aika hyvin hänen elokuviansa. |
overtake 14.11.2004 01:16:44 | |
---|
Mä en tajua kuinka Cubrick ikinä alentui tekemään sota-elokuvan. Se siirto poisti Cubrickin pois 10 parhaan ohjaajan listalta... Vai että alentui... Sähän hyvin oot perehtyny asiaan? Kubrickin ensimmäinen täyspitkä elokuva, Fear and Desire oli sota-aiheinen. Samoin vuonna -57 valmistunut Paths of Glory, joka on muuten imdb:n mukaan kaikkien aikojen 4. paras sotaelokuva. |
leijonamieli 14.11.2004 01:26:39 | |
---|
Mä en laske niitä Cubrickin elokuviksi. Niissä ei ole samaa taikaa kuin niissä, joista Cubrick yleisesti tunnetaan. Cubrick= tekninen ryhä, jonka tulo kehiin tapahtui 60-70-luvun melskeessä. Sama ryhmä oli osittain koossa vielä eyes wide shutin aikaa. Yks jäbä jopa kuoli samana päivänä ku Cubrick. Herätkää! Ohjaaja on aina yhtä kuin tekninen henkilökunta ja kuvaaja ja leikkaja on oikeasti pääosassa. Ohjaajan luokittelu on täysin verrattavissa mukaan otettavien käsikirjoitusten laatuun. "Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle |