Chemo 12.11.2004 15:17:16 | |
---|
Ärsyttääkö muita kuin minua DVD-leffan hinnassa tapahtuva eläminen? Esimerkki. Ensin elokuva tulee kauppaan uutuutena (tai uutuusjulkaisuna, kun kyse on vanhoista klassikoista jne). Hintalapussa lukee jotain semmoista kuin € 27,95. Kestää vähän aikaa, ja hinnasta tipahtaa ehkä vitonen tai kymppi pois. Muutaman kuukauden päästä elokuva maksaa Anttilan tarjouslaarissa € 8,95 tai vaihtoehtoisesti niitä saisi FRS:sta kaksi kahdellakympillä. Sitten leffasta tulee uusittu versio, joka on varustettu bonusmateriaalilevyllä. Siltä löytyy muutama traileri, poisleikattuja kohtauksia ja jonkun tekijätiimistä jutustelema kommenttiraita. Ahkerimmat ovat tehneet dokumentin elokuvan valmistumisesta. Uusi julkaisu käy läpi samanlaisen hintavuoristoradan kuin ensimmäinenkin versio aiheesta. Tästä tietysti voi lukea sitä miten tuotteen hintaa muutellaan sen haluttavuusasteen mukaan ja maksimoidaan tuotto. Joku on valmis maksamaan leffasta enemmänkin, vaikka hyvin tietää että lyhyen ajan päästä saman tuotteen saisi ehkä kolmasosahinnalla. Mua tämmöinen kuitenkin lähinnä ärsyttää. Tuotteen hinnalla ei ole mitään uskottavuutta näin. Toinen esimerkki. Ostin vuosi-pari sitten Pulp Fiction-DVD:n kympillä. Semmoisen köyhisversion, jossa oli leffan lisäksi vain pari traileria. Kuulemma nyt sitten on tulossa "se kunnollinen versio" bonusmateriaaleineen. Uteliaisuuttani vilkaisin kaupan hyllyllä olevaa leffaa (vaikka mulla ei ole mitään aikomusta ostaa samaa leffaa toistamiseen). Ajattelin että tämä on nyt sitten se erikoisversio varmaan kun hintaakin on komeat € 28,95. Mutta ei - kyseessä oli se sama mikä mulla on ollut jo iät ja ajat. Mä väitän että tämmöinen pelleily on johtanut siihen että ostan vähemmän elokuvia. Ja että käytetty rahamääräkin vähenee, kun ei niihin täyshintaisiin viitsi oikein rahojaan kanniskella. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Jani The Rock 12.11.2004 15:39:11 | |
---|
Mä väitän että tämmöinen pelleily on johtanut siihen että ostan vähemmän elokuvia. Ja että käytetty rahamääräkin vähenee, kun ei niihin täyshintaisiin viitsi oikein rahojaan kanniskella. Näin on käynyt tässäkin päässä. Ottaa todella pattiin tommonen kikkailu. Jotkut elokuvat (mutta todella harvat) on tietysti hommattava kokoelmiin välittömästi. Mutta muuten kyllä jaksaa kummasti odottaa ja iskeä sitten kun halvalla saa. Jos saa. The road never ends for me, kid. |
Bonham 12.11.2004 15:42:24 | |
---|
Tämä on suuri ongelma... en tiedä johtuuko edelleen formaatin nuoresta iästä? Yhtään leffaa ei täydellä hinnalla kannata ostaa, se on varma. Monasti voi myös miettiä, miksi ne poistetut kohtaukset on poistettu... Ohaajat tekevät omia versioitaan, jotka lähes poikkeuksetta ovat vain pidempiä kuin alkuperäiset (ja monasti myös huonompia; Apocalypse now redux hyvä esimerkki). Paljon mielummin ottaisin monta leffaa ekaa kertaa DVD;nä kuin ne jo ilmestyneet uusina deluxe-sepecial-collectors editioineina. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Tympee Huttunen 12.11.2004 15:52:43 | |
---|
Olen melko varma, että syy on tosiaan formaatin lyhessä iässä. Muistelen, että musiikkidvd:t olivat aikoinaan aina 35euron tietämissä. WASPin Sting-dvd:stäkin maksoin 37euroa. Nykyisin sen saa varmaan alle 20euroon. |
FatSam 12.11.2004 16:02:53 | |
---|
Yhtään leffaa ei täydellä hinnalla kannata ostaa, se on varma. Eini. Paitsi Alien Quadrilogyn ostin täysiä. Mulla on kyllä jossain hankintalista, jonka mukaan piti hankkia dvd:t, mutta sitten huomasin tuon hintapolitiikan. Nyt tulee vain tehtyä heräteostoksia alelaareista. Hyvin se niinkin sujuu, eikä tule kalliiksi. Ja jos tilaa jostain nettikaupoista dvd:itä, teen aina hintavertailun. Erot on huikeita! Karkit loppu ny. |
Feggy 12.11.2004 16:19:24 | |
---|
Olen pitänyt periaatteena, että yleensä ostan vain alle kympin maksavia DVD:tä joko Anttilasta tai Huuto-netistä. Tuntuu vähän siltä, että yleensä ne bonukset eivät ole niin kauhean oleellisia tai ainakaan niitä ei tule katsottua. Joten mikä versio vaan kelpaa, paitsi mieluummin sellainen jossa on englanninkieliset/ranskankieliset tekstitykset, jos kyseessä on englannin/ranskankielinen pätkä. Less is more. |
Bluesmies 12.11.2004 17:17:32 | |
---|
Kannattaa muuten käydä free record shopissa katsomassa niitä 2kpl 20€:lla DVD:itä. Itsekin ostin rocky horror picture shown ja led zeppelinin song remains the same dvd:t yhteishintaan 20€. Anttilassa zeppelin oli 26,95€ ja rocky horror 28,95€. Eli säästö oli huikea! Uusi musiikkinäyte profiilissa. |
Peoplez 12.11.2004 22:28:28 | |
---|
Kannatttaa vain pidätellä kulutushaluja aina siihen asti että hinta laskee. Itse en maksa enää yhdestäkään dvd:stä yli 10euroa. Nytkin Anttilan hyllyt täynnä näitä alle 10:n euron tarjouslevyjä. Ei mitään järkeä maksaa 27 euroa. "With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done" |
Nimismies 13.11.2004 02:38:45 | |
---|
Kokoelmiini kuuluu 32 DVD-elokuvaa. Yhtään en ole ostanut täysihintaisena ja ne ovat kaikki laatuelokuvia. Yksikään ei ole maksanut 10 euroa enempää. Eikä kannata maksaakaan: 10 euron pintaan on enemmän hyviä leffoja kuin jaksaa katsoa. For those about to ballad - we salute you! |
riimu 13.11.2004 09:55:50 | |
---|
Taisi sen Terminator 2 boxin arvo tipahtaa muistaakseni viidesta kympistä kymmeneen euroon ihan muutamassa kuukaudessa. Samoin vuosi sitten Braveheart oli kolmen kympin tietämillä ja kuulemma hinta ei tule siitä alaspäin (myyjä sanoi). Nyt löytyy taas alle kympillä Anttilan alehyllystä. :) Let us go in; The fog is rising. |
Kokoelmiini kuuluu 32 DVD-elokuvaa. Yhtään en ole ostanut täysihintaisena ja ne ovat kaikki laatuelokuvia. Yksikään ei ole maksanut 10 euroa enempää. Eikä kannata maksaakaan: 10 euron pintaan on enemmän hyviä leffoja kuin jaksaa katsoa. "Kokoelmiini"... hih hih hih anteeksi:) Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
depe 13.11.2004 14:05:23 | |
---|
Mä en ole jaksanut alkaa ollenkaan tuohon DVD-keräilyyn. Kämpässä on rojua muutenkin ihan tarpeeksi. Mutta ehkä vielä joku päivä. Jos aloittaisi vaikka Band of brothers boxilla joku päivä. Taisi olla Anttilassa tarjouksessa. Tosin tämän ketjun perusteella sen löytää jostain vielä halvemmalla... Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
xulu 13.11.2004 14:34:28 | |
---|
.. Band of brothers boxilla... oh hells yeah! On kyllä siistiä kun esim. jotkut Asian Vision leffat maksaa yli 30egee uutena, mitä vittua? Varsinkin kun keskimäärin kattoo leffan jonkun 1-2 kertaa ni kyllä kannattaa maksaa. "Väsyttääkö? Ei hätää! Poimi vauhtia koriisi Prisman urheiluosastolta" |
Kimmo72 14.11.2004 23:32:16 | |
---|
Onneks mä en oo hurahtanu tohon leffojen katteluun. Kesällä tosin naksahti päässä ja ostin kaks leffaa, josta toinen on edellenkin katsomatta :p Ennemmin sijottelen tohon musa DVD osatoon. Kestää katselukertojakin enemmän :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
Nimismies 15.11.2004 03:24:34 | |
---|
"Kokoelmiini"... hih hih hih anteeksi:) Haha! Hyvähän se on sieltä kattoon asti ulottuvien pinkkojen takaa huudella. Jostainhan se on aloitettava. For those about to ballad - we salute you! |