Aihe: Kitarasivusto.
1 2 3 4
Viikate
26.01.2003 22:58:36
ois ihan kätevä tehä myös jotain huttua erityylilajin kitaristeista ja kitaroinnista.pitäähän aloittelijoille saada esikuvia.mutta tänne mitään alexi laihoja ja jotain borgirin kitaristeja tyyliin "vitun nopee pikkaamaan" vaan ihan oikeesti tyylitajusia ja taitavia kitaristeja.minä voin kirjottaa tosta jos se sit hyväksytään.
arcana
26.01.2003 23:11:19 (muokattu 26.01.2003 23:13:14)
ois ihan kätevä tehä myös jotain huttua erityylilajin kitaristeista ja kitaroinnista.pitäähän aloittelijoille saada esikuvia.mutta tänne mitään alexi laihoja ja jotain borgirin kitaristeja tyyliin "vitun nopee pikkaamaan" vaan ihan oikeesti tyylitajusia ja taitavia kitaristeja.minä voin kirjottaa tosta jos se sit hyväksytään.

Tuo olisi kyllä ihan hyvä idea. Tosin ei saisi syrjiä ketään. Kyllä Laiho jonkun mielestä on tyylitajuinen kitaristi (ei kyllä mun mielestä juurikaan), siksi hänestäkin tulisi tulla juttua. Pitää saada kaikkeen tutustua :P Tosin ei sinun ole pakko laihosta kertoa :P

Ja asiasta viidenteen.
Pitäisikö noiden kauladiagrammien sun muiden olla vähän tän tyyppisiä: http://www.kylpyamme.com/skebasivu/kaula.txt
vai pitäskö niille saada omat hienot kuvansa? Tollanen säästäs ehkä aikaa ja vaivaa ja toisaalta sitä latausaikaakin. Mutta ainahan se hienommalta näyttää jos on kuvina. Mitäs luulette? Molemmat onnistunee. Kuvallinen on vaan vähän hitamapi.

edit: tossa kaula.txtissä on nuo sävelet ilman alennuksia ja ylennyksiä. Miksi niitä muuten sanottiinkaan? pääs unohtumaan
MacGyver
27.01.2003 12:03:52

Ei vaan liity teoriaan niin millään. En kannata. Sitäpaitsi hevihirviöiden syrjiminen ei ole kenenkään intresseissä, useimmat aloittelijathan nimenomaan ovat juuri näiden ketallisetien inspaamia tai sitten jotain poppareita - turha siis ryhtyä valistamaan, jokaisella kun sattuu omat mielipiteensä olemaan.

-MacGyver
Si vis pacem, para bellum
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Viikate
28.01.2003 16:11:53
siis olenhan minäkin hevihirviö ja ei se laiho oo paska soittamaan mut nauratti täs yhesti ku olin lähipitäjässä käymässä ni tapasin joitakin paikan kitaristeja(kauheeta bläkkis meininkiä)niin siinä joku pisti jotain borgirin uutta soimaan ni sitte yks keksi että vittu että on hyvä kitaristi.minä siihen että mikä siinä on hienoo,ni tämä että"voe vitun tyhmä!se on sairaan nopee pikkaamaan!OOTKO KOSKAAN NÄHNY SEN OIKEETA KÄTTÄ?
että hoho.
mutta tuohon ajattelin enemmän kitaristeja tyyliin rhoads,petrucci satriani yms.yms
Lennu
28.01.2003 17:21:17

Tätä minä en nyt ihan tajunnut 8) Nuo sormitukset noilla soinnuillahan kyllä muuttuu ihan kivasti jos ne viidennelle nauhalle lätkästään. taino ei nyt niin kauheasti, mutta tarkentaisitko? 8)

Niin, mitäs mä sanoin, ei osaa kertoa :b

Siis tottakai samat sormitukset, mutta barréna. Voisi selittää mikä on barré-ote, ja miksi se ei eroa tavallisista sormituksista juurikaan. Paitsi etusormen osalta.

Emmä osaa, jatkakaa te.
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
arcana
28.01.2003 18:34:13
siis olenhan minäkin hevihirviö ja ei se laiho oo paska soittamaan mut nauratti täs yhesti ku olin lähipitäjässä käymässä ni tapasin joitakin paikan kitaristeja(kauheeta bläkkis meininkiä)niin siinä joku pisti jotain borgirin uutta soimaan ni sitte yks keksi että vittu että on hyvä kitaristi.minä siihen että mikä siinä on hienoo,ni tämä että"voe vitun tyhmä!se on sairaan nopee pikkaamaan!OOTKO KOSKAAN NÄHNY SEN OIKEETA KÄTTÄ?
että hoho.
mutta tuohon ajattelin enemmän kitaristeja tyyliin rhoads,petrucci satriani yms.yms

Kyllä tuo mun mielestä ihan hyvä idea ois. Ainakin pääsis tutustumaan muihin kitaristeihin helpommin.

Mutta mitä tuumailette noista diagrammeista? Kuvina vai ei?
arcana
28.01.2003 18:57:40
Sivut voisi muotoilla niin, että ne voi tulostaa suoraan ilman kikkailua.

Juu. Sinne täytyy pistää aina sellainen Print friendly -versio kaikista. Mutta kuvina vai teksteinä diagrammit?? Teksteinä taitaisivat tulostuakin nopeempaa. En tiedä kummat on sitten selkeämpiä.
Fortune
28.01.2003 20:05:44

Juu. Sinne täytyy pistää aina sellainen Print friendly -versio kaikista. Mutta kuvina vai teksteinä diagrammit?? Teksteinä taitaisivat tulostuakin nopeempaa. En tiedä kummat on sitten selkeämpiä.

Vektorikuvina?

Taitaa mennä kikkailuksi.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
arcana
28.01.2003 20:11:47

Vektorikuvina?

Taitaa mennä kikkailuksi.

Täh? :D
Viikate
28.01.2003 21:06:58
niin no fortunehan vois kirjottaa jotain petruccista se tuntuu tietävän(tiedän minäkin(kova dt-fani)mutta virheitä tulisi).tai no en minä tiiä tietääkö se.

tulleeko sinne muuten vieraskirja vai foorumi?
arcana
28.01.2003 23:51:47
niin no fortunehan vois kirjottaa jotain petruccista se tuntuu tietävän(tiedän minäkin(kova dt-fani)mutta virheitä tulisi).tai no en minä tiiä tietääkö se.

tulleeko sinne muuten vieraskirja vai foorumi?

Eiköhän sinne jonkinlaisen foorumin voi lätkäistä, joka käsittelee lähinnä sivun asioita, mutta samapa antaa ns "kunnon musiikkikeskustelun" käydä tällä palstalla. Pitänee tänne muuten pistää linkki.

Mut sanokaapa jo vihdoin noista taulukoista et miten ois hyvä. Ne tekstit (etuina nopea lataus, nopee printtaus ja ehkä hitusen nopeampi tehä sille miinuksena se, että se saattaa olla paikoittain epäselvä) taikka sit sellanen kuvallinen diagrammi (siinä ois sit etuna lähinnä se että se näyttää paremmalta, ehkä jopa aavistuksen verran selkeämpi. Miinuksena latausajat ja tekoaika.)

Pitäskö sille nimiehdotukselle pistää galluppi pystyyn eri threadiin kun ei oikein ehdotuksia näy 8)
Fortune
29.01.2003 01:00:26

Joo, tiän minä. Sen etunimi on John.

En minä oikein ole henkilönpalvonnan ystävä. Saati että osaisin jotakin kirjoittaa ihmisistä. Possuista voisin tehdä sarjakuvan, mutta ei taida mennä aiheeseen varsinaisesti.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
MacGyver
29.01.2003 11:28:54 (muokattu 29.01.2003 11:31:24)
Taulukot kuvina. Tekstiä on rasittava lukea, näyttää niin amatööritouhulta. Jos pistäisi kuvat pakkautuviksi ja jonkinlaisen preload-scriptin väsäisi niin hyvinhän se toimisi.

-MacGyver

PS. Ja olen edelleenkin sitä mieltä ettei ole mitään mieltä pistää henkilökuvia, koska se menee kuitenkin idolisioinnin ja turhan biografisen sepostuksen sekamelskaksi. Kuten Fortune tässä sanoikin niin ei ole henkilöpalvonta suosittavaa. Mikään ei ole järkyttävämpää kuin 60-vuotias ikiteini suu vaahdossa jauhamassa Jimi Hendrixin upeista skittajutuista.
Treeniohjelma
Oma rakkaani
jukej
29.01.2003 15:58:51
Voisko tuolla olla joku laitearvostelu palsta???
Juke rules OK!
MacGyver
29.01.2003 17:41:16

Ei vitussa. Tännekin on niitä yritetty saada eikä liiemmin ole näkynyt. Tämän olisi tarkoitus olla TEORIAsivusto, eikä mikään muusikoiden.net.

-MacGyver
Treeniohjelma
Oma rakkaani
arcana
29.01.2003 17:53:41

Eikös se jonnekin ole tulossa, niin tuskimpa tuota tarvii.
Ehkä joistain kirjoista siellä vois mainita. Ja opetusvideoista.

Mutta itse sivusta sen verran että pitää tuossa viikonloppuna väsäillä kun nyt on loppuviikko vähän täys.
Vinkki
29.01.2003 18:16:26
- Sivuille olisi hyvä tehdä yksi pohja, jolloin kaikki sivut näyttävät samalta.
- Rekisteröityneet käyttäjät voisivat lähettää omia tekstejänsä jonkinlaiseen sekalootaan, josta moderaattori voisi aina poimia jonkun ja laittaa sen sille sopivalle alueelle. Rekisteröityneet käyttäjät voisivat myös muokata omia tekstejään.
- Diagrammit sun muut voisi kyllä laittaa kuvina, koska ne on paljon selkeämpiä. Eikä sellainen 10Kt kuva kauan kestä latautua. ISDN:llä ehkä vajaa kaksi sekunttia.
arcana
29.01.2003 19:12:34
- Sivuille olisi hyvä tehdä yksi pohja, jolloin kaikki sivut näyttävät samalta.

Eikös siellä sitten nyt ole?

- Rekisteröityneet käyttäjät voisivat lähettää omia tekstejänsä jonkinlaiseen sekalootaan, josta moderaattori voisi aina poimia jonkun ja laittaa sen sille sopivalle alueelle. Rekisteröityneet käyttäjät voisivat myös muokata omia tekstejään.

Eiei. En minä tuollaista osaa tehdä. Se vaatis tietokantahäröilyjä ja en minä sellaisia osaa. Eli käytännössä jutut täytyy toimittaa mulle sähköpostilla. Voin minä tietenkin katella jos jostain löytyisi jo valmis skripti tuollaiseen.
Enkä minä toisaalta tiedä onko tarvetta tuollaiseen koska päivitystiheys ei nyt varmaan ole mikään niin iso etteikö sitä voisi sähköpostisysteemeillä hoitaa. Eri asiahan ois jos niitä juttuja ois tulossa joka viides minuutti.

- Diagrammit sun muut voisi kyllä laittaa kuvina, koska ne on paljon selkeämpiä. Eikä sellainen 10Kt kuva kauan kestä latautua. ISDN:llä ehkä vajaa kaksi sekunttia.

Okrait. Tehään kuvina. Pitää väsätä viikonloppuna joku kuvapohja noille.
MacGyver
29.01.2003 19:31:19 (muokattu 29.01.2003 19:35:54)
Hei arcana muuten, oliko sulla tohon jotain kattavaa CSS-pohjaa?

-MacGyver

PS. Niin teepä sointudiagrammista joku kätevä pohja ja siihen lisäksi tarkat asemointiohjeet niille palluroille ja numeroille, siis vaikka kuvan viereen sellaiset esimerkkipallurat... Äsh. Mitenköhän ton saisi oikeasti skulaamaan...
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)