Aihe: T-bone gm-55 "Elvis-mikki" - kannattaako ostaa?
1
troy
13.10.2004 11:44:54
Olen ajatellu ostaa kyseisen mikin..(Thomanilta 52 euroa)Onko kukaan kokeillu?millainen saundi, verrattuna esim. Shure 58?
iso j
13.10.2004 12:08:16

Olen ajatellu ostaa kyseisen mikin..(Thomanilta 52 euroa)Onko kukaan kokeillu?millainen saundi, verrattuna esim. Shure 58?

saundi on ohut ja keskiäänivoittoinen,,, (tosin mulla on aikasempiversio tosta joku JHS merkkinen.Eli en oo varma onko kyseessä sama mikki...) Luultavasti kapselina on joku sama ku niis halvoissa MB sarjan malleissa?? Kapselinhan tietysti voi vaihtaa mieleiseensä ,,kuorethan on hienoimmat kautta-aikojen valmistuista,, klassikko? Kyl se ihan käyttökelponen ainakin kitarastyrkkarin edessä on.(Ja kredibiliteettä löytyy heti roimasti) Lauluun en sanois ihan varmasti,, et kannattaa ostaa.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
troy
13.10.2004 13:43:50
saundi on ohut ja keskiäänivoittoinen.

Eipä varmaan tule sitte ostettua..laulussa täytyy olla paksumpi saundi..Pääsen kokeileen Shuren vastaavaa ensi viikolla..(250euroa)katotaan sitte..Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa..ostaa kerralla kunnon laitteita..
iso j
21.10.2004 11:43:52

Pääsen kokeileen Shuren vastaavaa ensi viikolla..(250euroa)katotaan sitte..Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa..ostaa kerralla kunnon laitteita..

Noh millane se alkuperäinen shure oli? Jotenkin tuli mieleen että sekin olis nykyisiin mikkeihin verrattuna aika "ohut ja nasaali"??
Mallihan tehtiin jo 50 luvulla. Kerro ny , kiinnostais kuulla.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
trauha
06.11.2004 17:31:18

Noh millane se alkuperäinen shure oli? Jotenkin tuli mieleen että sekin olis nykyisiin mikkeihin verrattuna aika "ohut ja nasaali"??
Mallihan tehtiin jo 50 luvulla. Kerro ny , kiinnostais kuulla.

Alkuperäinen on tuhti ja tukeva. Siksi käytetty aikanaan runsaasti.

Kapseli ei ole ollut aina sama, eikä ihan samassa kohdassakaan siellä 'häkissä' koko tuotannon ajan vaan jossain myöhemmässä vaiheessa sitä siirrettiin lähemmäs etuosaa ja siihen tuotiin lisää herkkyyttä ja toistoa ihan yläpäähän.

Tapani Rauha
www.poprockjazz.com
toyopet
10.11.2004 10:32:15

riippuu varmaan omasta lauluäänestäsi. Itse en laula, säästän kuulijoita mutta tuommoisen mikin omistan ja sitä olen laulattanut eri solisteilla. Yleensä ottaen soundista ovat tykänneet mutta kapseli on aikalailla alhaalla ja hiukan hankalahkossa paikassa, kun nämä solistit tykkäävät laulaa mikki suussa. Tähänhän pitää olla hiukan etäisyyttä.
Mutta meidän bändin tämänhetkiselle solistille sopisi erittäin hyvin, koska hänen äänensä on hiukan sellainen tukkoinen ja matala(Beta58:lla aivan kauhea). Kyseinen mikki selventää todellakin huomattavasti mutta jos omaa heikot alaäänet niin en suosittele. Ei nimittäin ainakaan korosta niitä.

Tosin tuota pystyy kompensoimaan erinäisillä lisälaitteilla, mitä en mainosta koska ei ole varsinaisesti siihen tarkoitettu. Kapseli on samannäköinen ja kokoinen kuin Beta/SM58:ssa eli vaihdon pystyy tarvittaessa tekemään. Mutta ei ole käsittääkseni kuitenkaan sama kuin saman merkin MB55:ssä, ei ainakaan kuulosta samalta.
Mikrofoni näyttää hyvältä ja kyllä se toimii ihan OK, mutta ei tenorille, joka haluaa kuulostaa bassolta.
troy
10.11.2004 15:25:33
Oltiin keikalla Lauantaina ja kokeilin sitä..aika jees..taidanpa ostaa..Mutta kyllä langattomassa Shure 58:ssa on parempi saundi, mutta pitäähän visualisuuteenkin panostaa :)
Keppis
11.11.2004 15:23:17
kiertääkös tuon mallinen mikki helposti pienessä tilassa?
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
troy
17.11.2004 20:21:01
Ei se minusta niin kiertoherkkä ollu..
toyopet
17.11.2004 21:32:09
Ei se minusta niin kiertoherkkä ollu..
No tietysti vähän tilanteesta riippuen, on herkempiäkin kiertämään mutta kyllä se herkemmin kiertää kuin Shure SM58.
Mutta ei nyt yleensä ongelmia ole. Joissain pikkuravintoloissa, kun kajarit oli lähes solistin takana, niin kiertää pienemmillä voimakkuuksilla kuin em. 58. Mutta mutta no ei se paha ole kuitenkaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)