Aihe: floyd rose ja kielet
1
wellu
11.11.2004 22:11:22

minkämoisia settejä käytätte floykka kitaroissanne?
itse olen aina käyttänyt 9-settiä, tänään laitoin ensimmäistä kertaa 10-setin kiinni, jumalattoman säätämisen jälkeen sain homman pelittämään. huomasin kuitenkin tehneeni turhaa työtä, floydista tuli turhan jäykkä, ja tunnoton.
ilmeisesti 9-setti on sopivin tuollaiseen kunnon kampeamiseen ja siitä isommat rauhallisempaan menoon?
Lyrics.Wasted time between solos.
Metal God
11.11.2004 22:32:26
minkämoisia settejä käytätte floykka kitaroissanne?
itse olen aina käyttänyt 9-settiä, tänään laitoin ensimmäistä kertaa 10-setin kiinni, jumalattoman säätämisen jälkeen sain homman pelittämään. huomasin kuitenkin tehneeni turhaa työtä, floydista tuli turhan jäykkä, ja tunnoton.
ilmeisesti 9-setti on sopivin tuollaiseen kunnon kampeamiseen ja siitä isommat rauhallisempaan menoon?

Nykyään 10-46 tai 10-52. Hyvin toimii mulla ainakin.
"How much more black could this be?" and the answer is: "None ... none more black."
BenGlenton
12.11.2004 09:25:32
10-52 käytän, itselläkin on edessä tuo säätöhelvetti, mutta kyllä se palkitsee sitten :)

Jos kampi tuntuu paksummalla setillä hirveän jäykältä, kannattaa kokeilla ehkä yhden jousen pois ottamista? Tämän jälkeen säädöt tietysti uudestaan kuntoon :) Kolmella jousella ei pitäisi olla vielä liian jäykkä 10-setin kielillä..
http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI!
Milkop
12.11.2004 09:33:54

9-setti on floikallisessa kiinni, melko hyvin on toiminut. Paitsi kun olen nyt virittänyt sen Drop-C vireeseen. 10 setti on Espissä.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Miikathebest
12.11.2004 10:41:52 (muokattu 12.11.2004 10:42:42)

9-setti toimii kyllä mielestäni paremmin kuin 10...52 ... tosiaan pysyy herkempänä se kampi, ja pystyy venkoilemaan paljon peremmin... eihän sitä floikkaa varmaan ole edes suunniteltu tukevaan menoon, jonka saa paksuilla kielillä :S

Olen ajatellut pyhittää floikkakeppini täysin venkoilukitaraksi, ja soittaa "järkevät" jutut muilla kitaroilla.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Infidel
12.11.2004 15:55:50
Ysit oli ennen, mutta nyt vaihdoin ibaan kympit enkä ihan helpolla takasin vaihda. Paljon tukevampi ja mukavampi tuntuma. Bendit on tarkempia, vaikkakin tarvii enemmän voimaa. Talla-venkoilut on IMO hauskempia näin. Tone on parempi ja sustain kasvoi. Sitä paitsi, ysit on aloittelijoille;)
I have no drinking problem. I drink, I get Drunk, I fall down. No problem
Juunsku
12.11.2004 16:17:23 (muokattu 12.11.2004 16:17:38)

Mulla on Espissä 13-60 kielet eikä oo mitään ongelmia ollut.. no ehkä pitäis laittaa yks jousi lisää vaikka vire onkin vain Dropped H
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
LaXu
12.11.2004 18:43:42
Minulla on käytössä 10-46 setti ainokaisessa floikkakitarassani. 10-52 settiäkin testasin, mutta silloin joutui pistämään jousia lisää ja floikasta tuli turhan jäykkä. 10-46 ja kolme jousta pelittää nätisti.
Svensson
12.11.2004 18:58:02

10-52 käytän, itselläkin on edessä tuo säätöhelvetti, mutta kyllä se palkitsee sitten :)

Jos kampi tuntuu paksummalla setillä hirveän jäykältä, kannattaa kokeilla ehkä yhden jousen pois ottamista? Tämän jälkeen säädöt tietysti uudestaan kuntoon :) Kolmella jousella ei pitäisi olla vielä liian jäykkä 10-setin kielillä..

Se jousen pois ottaminen ei auta yhtään mitään. Jos otat 1 jousen pois ja kiristät tallan samaan asentoon kuin ennenkin eikä tatsi ole yhtään kevyempi.
Hi kids , my name is Svensson , this is how I blow everyone away on the guitar ! ... Im Fucking amazing .
Ze Kink
12.11.2004 19:52:53 (muokattu 12.11.2004 19:54:50)
10-46 on, joskus ehkä koitan 10-52, mutten varmaan lähiaikoina (koska juuri säädätin kitarasta intonaatiot ja kaikki mahdolliset jutut kuntoon. Tänään menee cliplockitkin kiinni. Ai että :)). Lähinnä koska nuo punotut on vähän löysän tuntuset, kun 11- settiin on tottunut. Punomattomat on justiinsa hyvät.. 11- settiä en uskalla koittaa, kun se ei varmaan tohon tilukeppiin oikein sovi.
Onko shinulla hunajaa?
En tietenkään. Filosofit ovat pyrstötähtien yläpuolella! Bäy? #3
BlackGoat
13.11.2004 18:54:05

Ostin 10 setin ja asensin sen ja nyt koko systeemi on ihan hullussa kulmassa. Mitäs pitäisi tehdä?
Ze Kink
13.11.2004 19:15:01
Ostin 10 setin ja asensin sen ja nyt koko systeemi on ihan hullussa kulmassa. Mitäs pitäisi tehdä?

Kiristä jousia. Avaa siis takaläpyskä ja.. ääh, en jaksa selittää.
Tossa: http://www.jemsite.com/tech/t_1setup.htm#step1
Onko shinulla hunajaa?
En tietenkään. Filosofit ovat pyrstötähtien yläpuolella! Bäy? #3
wilo
13.11.2004 21:19:39
Se jousen pois ottaminen ei auta yhtään mitään. Jos otat 1 jousen pois ja kiristät tallan samaan asentoon kuin ennenkin eikä tatsi ole yhtään kevyempi.

Mulla on erilaisia kokemuksia.
Ennen oli floikan kanssa kolme jousta ja halusin lisää jämäkkyyttä tallaan. Järkeilin ihan samalla tavalla, että jousien lisääminen ei muuttaisi asiaa, koska jousia joutuisi kuitenkin löysäämään jousen tuoman lisäkireyden verran.
Kokeilin kuitenkin lisätä neljännen jousen ja hups - tallasta tuli selvästi jämäkämpi.

Homma siis pelaa niin, että jousi on jäykempi, jos sitä ei venytä kuin vähän. Kolme jousta pitkäksi venytettyinä on selvästi löysempi kokonaisuus kuin neljä jousta lyhyempinä, vaikka kokonaisveto onkin saman verran. Lisäksi jäykkyyteen vaikuttaa varmasti myös materiaali, josta jouset on tehty.

Jos haluat ultralöysän/joustavan tallan, laita mahdollisimman vähän jousia, jotka tietysti venytät säätöruuveilla pitkiksi. Jos tavoitteena on erittäin jämäkkä/jäykkä talla, laita mahdollisimman monta jousta ja löysää säätöruuveista jousien kireyttä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)