Aihe: Urku auki - pianotatsilla?
1
UnderConstruction
11.11.2004 16:33:07
Pitäisi kai ostaa digipiano. Viimein. Roland fp-2:ssa on minusta aika oiva hinta/laatu/paino-suhde. ja suht' kelpoja urkusoundejakin (?).
NO: Ongelma on se että 2-vuotinen "kokemukseni" koko lajista on tullut yamahan kotiurkujen kautta. Piano on kovin jäykkä soittaa, siis etenkin urkuisampaa meininkiä . Onnistuuko organointi edes ajan kanssa ihanhyvin/välttävästi/eimillään? Yhden vermeen kanssa olisi kuitenkin niin kätevää, jos vaikka keikalle joskus pääsisi.
Ja onhan piano kuitenkin aina piano jnejne.
Entä kannattaako puhua pukille fp-2:sta?

Kertokaa, oi viisaat.
mr.muzak
11.11.2004 18:32:29
Ei se digipianotatsi ole koskaan hyvä uruttamiseen, kandee hankkia vaikka joku pikkuohjainkiippari ja pistää midipiuhalla kiinni fp-2:teen (jos halvalla haluu päästä). Tai sitten ostaa erikseen ihan kunnon mallintava combourku tyyliin roland vk-7/8, korg tai hammond...ja on kai niitä muitakin vaihtareita.

Eli lyhyesti: Kukaan oikea urkuri ei soita urkua pianotatsilla.
baron
11.11.2004 18:58:14

Eli lyhyesti: Kukaan oikea urkuri ei soita urkua pianotatsilla.

Kiitti

1. Mä en osaa soittaa urkuja
2. Mä en edes halua osata soittaa urkuja.
3. Kaikenlaisten amatöörien kanssa joutuu kinastelemaan, että muka sama soitin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
kurmo
11.11.2004 19:11:15

Niinpä! Yhtäläisyydet jäävät siihen, että molemmissa on mustia ja valkoisia koskettimia, ja kunnolliset ovat saaterin isoja.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
mr.muzak
11.11.2004 19:54:31

Onneks täällä onkin pelkkiä rautaisia ammattilaisia.
mack the knife
12.11.2004 01:39:57
1. Mä osaan soittaa urkuja
2. Urut on paras soitin, mä tarjoon niitä joka paikkaan! "tähän sopis vähän urkua".

Niin osaat
Tarjoa vaan
Niin sopis

Olispa ittelläkin vielä urku...
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
Fuzzy Boner
12.11.2004 09:50:30
1. Mä osaan soittaa urkuja
2. Urut on paras soitin, mä tarjoon niitä joka paikkaan! "tähän sopis vähän urkua".

Heh. Sä ootki the urkuri. Jätkä on urkujensoiton raimosummanen
BaariMikko
12.11.2004 16:37:06

Pahempaa on mun mielestä pianonsoitto synakoskettimistolla. En nyt mikään oikea pianisti ole enkä muutenkaan mikään kiipparimaestro varsinaisesti, mutta vähän aikaa sitten joutui komppihommiin em. tavalla ja voi perse. Kauheita volapiikkejä, ainakin ko. vehkeessä oli raivostuttavan arvaamaton tatsi.
Kirjoitit jotenkin niin progressiivisesti etten ymmärtänyt mitään.
-DJ Lattialuukkukoira
hörhö
12.11.2004 17:46:43

Ei semmoinen muoviritsakaan ole ihan paras urkuihin. Waterfall-koskettimiksiko sitä urkujen raskautta sanottiin?
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Juho L
12.11.2004 18:03:01 (muokattu 12.11.2004 18:03:52)
Ei semmoinen muoviritsakaan ole ihan paras urkuihin. Waterfall-koskettimiksiko sitä urkujen raskautta sanottiin?

Kyllä. Muoviritsalla urkuglissandoja soitettaessa saa yhden kiipparin jaettua kahteen eri osaan: Itse kiipparin koteloon, joka on telineessä, ja koskettimiin, jotka ovat soittajan kourassa.
"Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Päärynä
12.11.2004 21:56:44
Itse kyllästyin synaurkusoundeihin ja sijoitin kotimaisiin WLM hit-urkuihin. Se ajettuna H&G:n Rotospheren läpi antaa erittäin ylpeilynhaluisen ja lämpimän soundin. Suosittelen varauksettomasti kaikille esikoisille.
Tyhmästä päästäisestä kärsii koko kettupopulaatio.
Rantsu
12.11.2004 22:20:05
--- WLM hit-urkuihin. Se ajettuna H&G:n Rotospheren läpi ---

Teit sit Niemelän Tapsat! :) Paitsi että Tapsalla taisi olla Trip, ainakin viimeksi kun samoilla lauteilla oltiin.
"Ehke parempi mine kotona."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)