Aihe: Thinlinen mikkikolojen jyrsintä
1
Pete-69
11.11.2004 11:53:52

Elikkäs ongelma; Tekeillä on Telecaster Thinline loimukoivukannella, ilman plexiä. Mikeiksi meinasin Kinmannin Avn 60 Custom-setin. Tallamikkihän ei ole ongelma, mutta kaulamikki.. Onko tietoa, miten iso kolo ja kuinka mikin kiinnitys tulisi/kannattaisi järjestää, kun sitä plexiä en millään haluaisi käyttää. Bodyn takapuolelle(kko) reikä ja mikki sieltä sisään vai?

Kiitos järkevistä vastauksista etukäteen :)
Juzzu
11.11.2004 12:08:16 (muokattu 11.11.2004 12:10:18)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
erkko
11.11.2004 13:06:23
Eikökän sen mikinkolon pysty tekemään ihan siististi suoraan kanteen niin, ettei siihen tarvitse mitään suojusta päälle. Etumikin saa varmaan ujutettua paikalleen tyyliin ensin toinen pää ja sitten toinen kunhan vaan tekee kannen sisälle tarpeeksi leveän ja syvän kolon mikille. Ja mikin jouset täytyy varmaan jotenkin liimata mikkeihin kiinni ennen pujottelua. Mikkihän on mageneettinen että siitä saa hyvin otteen jollain raudalla.

Mulla on metalliverstas käytössä, pystyn tekemään tuollaisia mikinsuojia jos joku on sellaisia vailla. Pistäkää yksityistä viestiä.
Juzzu
11.11.2004 13:11:59 (muokattu 11.11.2004 13:12:30)
Mulla on metalliverstas käytössä, pystyn tekemään tuollaisia mikinsuojia jos joku on sellaisia vailla. Pistäkää yksityistä viestiä.

Mielenkiintoista. Vielä kun sais kullattuna/kromattuna.
Mistähän matskusta sais parhaat -riippuu varmaan minkä materiaalin pintakäsittely vaatii.

Tarviitko .dxf tms. sähköisiä kuvia vai riittääkö "paperi" vaikka .pdf:nä.

EDIT: ai kele ois pitänyt olla rivaattiviesti. Noh, ei mulla noille ois kovin akuuttia tarvetta, kunhan vaan tässä mietiskelen...
erkko
11.11.2004 13:24:03 (muokattu 11.11.2004 13:26:36)
Jes, jos tarttet mikinsuojia niin laita mieluummin privaattiviesti. Mä voin tehdä suojia joko kiillotetusta ruostumattomasta teräksestä, joka on aika lähelle niklatun väristä, eli vähän harmaampaa kuin kromattu teräs, tai sitten niitä messingistä, jota yleensä käytetään Kromauksen pohjana. Messingistä tehdyt palikat on helppo Kromata, eikä kromaus maksa mun käsittääkseni paljon mitään. Muistelen että Vallilassa Hesassa on ainakin yksi firma joko noita kromauksia ja niklauksia tekee. Kaverit käytti siellä yhdessä vaiheessa prätkänosia kromattavana ja pienten osien kromaus oli jotain tyyliin muutaman euron. Voin myös tarvittaessa kiillottaa messinkiosat.

EDIT: niin, eipä noista mitään cad-kuvia tartte, mieluummin pahville piirretty malli, mutta tietysti mikin mitat olisi hyvä olla mahdollisimman tarkat.
Funkyshiva
11.11.2004 16:16:25
En tiedä mistä näitä saa, mutta ainakin voi yrittää etsiä. Jos löydät näitä jostain, niin kerro mullekin!

Jos tarkotat nuita metallisuojia single-coilien ympärillä,muunmuassa Millbrook,Helsingissä,myy niitä...sekä kullan,että kromin värisinä.
Funkyshiva
myguitar
11.11.2004 18:10:36
Mulla sama thinlinen teko menossa ja myöskin ilman pleksiä.
Pohdiskelin samaa etumikkihommaa.
Ajattelin ensin takakautta laittaa, mut menee kyllä mikkikolon kohalta ikäänkuin runko melkein poikki. Jos ois parempi antaa olla yhtenäinen runkopalkki keskellä.
Siispä teen varmaankin suoraan kanteen mahdollisimman siistin mikkikolon ja sillä hyvä.
Mulla tulee leppärunko vaahterakannella. Vaahtera kaulanteko menossa. Mikit vielä arvoitus. Suosituksia otetaan mieluusti vastaan.
Juzzu
11.11.2004 18:19:08
Mikit vielä arvoitus. Suosituksia otetaan mieluusti vastaan.

Mun piti ostaa omaani Duncanin '54:set mutten löytänyt just siihen tarpeeseen silloin kaulamikkiä tuosta sarjasta. Ostin sitten Fenderin perusperus-vintage -mikin joka ei ollut edes kovin kallis. Yllärinä se on pelittänyt kyllä ihan pirullisen hyvin, sillä saa mielestäni ehkä hienoimmat soundit mitä olen koskaan millään yksittäisellä mikillä saanut. Melkein voisin teipata mikkiswitchin siten että vain kaulamikki on päällä. Säröt pysyy "auki" ja kaikki soundit on palanssissa ultra-cliinistä isompaankin säröön. Hurinaton se ei kyllä ole, kuten ei mikään wanhan liiton tyyliin tehty mikki.

Ei tallamikissäkään mitään vikaa olla, aika terävää näkkärisoundia kyllä irtoaa kuten varmaan telen tallamikiltä sopii odottaakin.
erkko
11.11.2004 21:18:16
Kävin tänään Millbrookissa ja siellä tosiaan löytyy noita yksikelaisten mikkien ympärille tulevia levyjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)