Aihe: Cradle of filth - Nymphetamine
1 2 3 4 5
Henkeen ja Vereen
26.10.2004 11:59:09
Filth oli ennen Damnationia ihan hyvä yhtye, Midian on edelleen bändin huipputeos eivätkä aikaisemmatkaan ole mitenkään huonoja. Cruelty And The Beast on loistolevy. Damnation And A Day on kuitenkin niin surkea levy, että pahaa tekee. Soundit ovat kohdallaan, meininki muutenkin ok...mutta biisit ovat hemmetin tylsiä. Olen siis vähän skeptinen uuden levyn suhteen, ainakaan netistä lataamani nimibiisi ei suuremmin säväyttänyt.
Olen suurelta osin täysin samaa mieltä paitsi, että Nymphetamine on mielestäni aivan loistava levy. Pari huonoakin biisiä albumilta tosin löytyy (esim. Nemesis ei kolahda lainkaan...).
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Deranged
04.11.2004 15:27:40
Filth oli ennen Damnationia ihan hyvä yhtye

???? On se loistava orkka ollut sen jälkeenkin. Mutta meitä on moneksi, toiset tykkää ja toiset ei.

Midian on edelleen bändin huipputeos

Tästä olen samaa mieltä. Midian ja Dusk parhaat, Cruelty ja Damnation seuraavina ja Nymphetamine ja sitten muut vedot

Nymphetaminella minuun suurimman säväyksen teki Liv Krull Espenaesin jumalainen ääni. Ziisus!
Zambe
04.11.2004 21:27:10

Mulle kolahti toi Nymphetamine ihan täysillä. Varsinkin nimikkobiisissä kylmät väreet juoksee pitkin selkärankaa kun Leaves` Eyesin Liv Kristine alkaa laulaa omaa osuuttaan=)
Ehkä muutama kappale kuullostaa "täytebiisiltä" mutta se ei ainakaan minua henk. koht häiritse.
Warheart! No remains from compassion of love Warheart! Hate your fellow as yourself
L.C.F
07.11.2004 20:56:16
Musta tuo oli tosi hyvä levy, ehkä paras filthiltä! Mutta paras biisi oli mun mielestä se mother of abominations.
snää
firecane
08.11.2004 10:26:16

Täytyy sanoa, että hyvä peruslätty filtiltä. Damnation oli ehkä "himpun" tasapaksu. Joka tapauksessa bändi on kyennyt uudistumaan ja hyvä tuotos on taas syntynyt äijiltä. midianin tasoista levyä on varmaan vaikea tehdä toista kertaa, mutta tämän levyn näyttämä suunta on kyllä lupauksia antava.
Diego
09.11.2004 12:24:49
Hyvä levy, pesee kyllä damnationin mennen tullen. Soundit on hemmetin hyvät, toimii biiseissä loistavasti. Menee parhaus järjestyksessä ehkä kolmanneksi.
"TATTI SE MIEHEN TIELLÄ PITÄÄ"
severia
09.11.2004 16:19:30
Itse kyllä pidän tätä cradlen parhaana tuotoksena. Ainoa cradle joka iskee from cradle to enslave epeen lisäksi.
pellepelle
09.11.2004 18:16:21
Yhden Cradlen biisin oon elämässäni kuullu ja se on Her Ghost in the Fog ja se on aika loistava...siis ihan oikeesti.
firecane
10.11.2004 09:39:19

Yhden Cradlen biisin oon elämässäni kuullu ja se on Her Ghost in the Fog ja se on aika loistava...siis ihan oikeesti.

Se on kyllä klassikko ainesta....
Xebeche
10.11.2004 12:28:32
Lyödäänkö vetoa, että CoF:in pojat ovat veivanneet Nintendolla Mega Mania biisejä sävellellessään?
Come forth Lazarus! And he came fifth and lost the job. - JJ sez in his Ully
Blasphemer
10.11.2004 12:45:40

Tämän hetkisen kuuntelun perusteella voisin sanoa että ihan kelpo levy on kyseessä, tuntuu vain olevan hieman vaikeasti avautuva levy...kuten edeltäjänsäkin, Damnation and a Day, jota piti kuunnella arviolta n.10kk ennen kuin pääsin kunnolla levyn sisään. Tämä tosin vaikuttaa hieman helpommalta. Biisimateriaali on tasaista, soundipuolella olisin tosin kaivannut toisinaan hieman erilaista lähestymistapaa. Gilded Cunt toimi muuten aivan helvetin hyvin live-muodossa, soittivat sen kesällä Ilosaarirockissa.

Ei COF:n paras, mutta hyvä jatke mielestäni hyvin tasalaatuiselle tuotannolle.
"The new world is here to wipe out our lives The new world we can't survive The new world left God in everything and everyone The new world does not include us" - Peter Tägtgren -
Prowler
10.11.2004 16:15:16
Itse kyllä pidän tätä cradlen parhaana tuotoksena.

Samoin. Varsinkin nimibiisi on aivan loistavaa kuunneltavaa. Paras biisi levyllä on kyllä Fitlhy Little Secret.
Against Humans!
pellepelle
10.11.2004 18:18:57
Ainaki Her Ghost in the Fogissa toi laulaja kuulostaa ihan Klonkulta.
Clayrooster
10.11.2004 23:02:43 (muokattu 29.10.2005 03:53:44)
Yllättävän paljon parempi mitä ajattelin.
Aina Filthi vaan jotenkin on pidemmäm päälle puuduttava.

EDIT: Its tuu hifi
muahaha.
Blasphemer
17.11.2004 14:54:23

Nyt levyä enemmän kuunneltuani sanoisin, että tämä levyhän sisältää suorastaan nerokkaita ideoita yksi toisensa perään. Aikamoinen linjan muutos myös aiemmista levystä, tässä kun ei koskettimia/orkestraatiota ole juuri ollenkaan, hyvin kitaravetoiseen suuntaan on menty. Toimii helvetin hyvin, vaikkakin onhan niitä kosketinjuttuja/orkestraatioita hieman ikävä. Mukavaa huomata että COF on yhä voimissaan ja uskaltaa tehdä muutoksia musiikillisessa linjassaan. Antaisin tälle tämän kuuntelun perusteella 9- arvosanaksi,jos sitä joku tulisi minulta joskus kysymään.
"The new world is here to wipe out our lives The new world we can't survive The new world left God in everything and everyone The new world does not include us" - Peter Tägtgren -
Tapio79
17.11.2004 18:16:37
Cradle Of Filthistä olen aina pitänyt. Koko tuotantonsa on vähintään hyvää ja tyylillä toteutettua, Dusk... and her embrace sekä Midian jopa loistolevyjä. Nymphetaminea en valitettavasti ole kuullut, mutta arvostelujen ym. perusteella tuntuisi olevan itselleni iskevää tavaraa.

Ja vokalisteja ihailevana voisin sanoa vankkana mielipiteenäni, että Dani Filthiä parempaa rääkyjää ei tuolla tavoin asiaa esittävistä vokalisteista kyllä löydy. Ottaisin nyt esimerkkinä vaikka tuon Dusk... and her embracen, jolla on kyllä järjettömän hienoa tulkintaa. Livenäkin pääsee melkein samoihin sfääreihin, muttei toki ihan.
Allekirjoitus.
nevertoreturn
18.11.2004 17:38:11
Mun mielestä Cruelty and the Beast ja Dusk... and her embrace on parhait cradlen levyi...

Mikä on teidän mielest paras cradlen biisi?

Mun mielest on Malice through the looking glass, Queen of Winter, throned tai Cruelty brought thee orchids.
RedRain
18.11.2004 21:04:26
joissakin biiseissä on kuultavissa vaikutteita trash-metallista

Osuit naulan kantaan.
RedRain
18.11.2004 21:06:36

Ja vokalisteja ihailevana voisin sanoa vankkana mielipiteenäni, että Dani Filthiä parempaa rääkyjää ei tuolla tavoin asiaa esittävistä vokalisteista kyllä löydy. Ottaisin nyt esimerkkinä vaikka tuon Dusk... and her embracen, jolla on kyllä järjettömän hienoa tulkintaa. Livenäkin pääsee melkein samoihin sfääreihin, muttei toki ihan.

Etis jostain käsiisi Illnath - Cast Into Fields of Evil Pleasure
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)