Aardfather 10.11.2004 01:49:26 | |
---|
Ihan pakko kysyä että miten TubeScreamerit eroavat tyypillisistä distortion pedaaleista? Esim SD-1 on aika suora kopio TubeScreameristä. Kaikki ne on tehty oppareilla ja diodeilla. Ainoa ero että noissa TS-henkisissä on diodit opparin takaisinkytkennässä, kun taas vaikka MXR:n Disrotion+:ssa diodit on maita vasten. Fuzzit ovatkin sitten asia erikseen... No tarkoitin lähinnä sitä, että tyypillisesti distortion (siis distortion, ei overdrive kuten SD-1) pedaalit ovat melko monipuolisia efektejä ja sopivat yleensä monenlaiseen tyyliin ja laitekokoonpanoon, kun taas Tube Screamerit ovat melko kapea-alaisia näissä samoissa suhteissa ja niissä on omanlaisensa soundi. Tähän samaan ryhmään toki kuuluu myös muutkin overdrive-pedaalit jotka ovat Tube Screamereiden tyyppisiä ominaisuuksiltaan. - Aardfather |
Kossu 10.11.2004 08:12:41 | |
---|
Tube Screamerin juttu on se että se kuulostaan sairaan hyvältä hyvän kitaran ja vahvistimen kanssa. Se on kapea-alainen niinkuin useat hyvät pelit yleensä ovat - se on keskittynyt ja erityisesti suuntautunut todella hyvään rokkikitara soundiin. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
AoA 10.11.2004 08:16:23 | |
---|
Sanokaas jotain hyvää Blues-säröä. Sellaista vaan mikä miellyttää korvaa. joku Fuzz. |
MV 10.11.2004 12:00:21 | |
---|
Kyllähän siitä ihan mukavat hevipörinät irroittaa. Eikös sen merkki ole boss vai? mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Nixzar 10.11.2004 12:06:28 | |
---|
Eikös sen merkki ole boss vai? Jep, eli: Boss Metal-Zone MT-2. *IHKK #12* |
Nipzu 10.11.2004 15:26:31 | |
---|
Mimmosta säröpedaalia suosittelisitte, jos soittelen mm. Apulantaa, Rammsteinia, IronMaidenia jne. Sen Sais olla just joku ~50e mut ei haittaa jos jää vähän alle tai menee vähän yli. |
MV 10.11.2004 16:00:30 | |
---|
Mimmosta säröpedaalia suosittelisitte, jos soittelen mm. Apulantaa, Rammsteinia, IronMaidenia jne. Sen Sais olla just joku ~50e mut ei haittaa jos jää vähän alle tai menee vähän yli. No tolla mainitsemallani metal-zonella lähtee ihan messevä du hast-soundi. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Nipzu 10.11.2004 21:03:51 | |
---|
No tolla mainitsemallani metal-zonella lähtee ihan messevä du hast-soundi. toi taitaa kyl olla vähän liian kallis mulle... Mitäs muita ois? |
MV 10.11.2004 21:10:49 | |
---|
toi taitaa kyl olla vähän liian kallis mulle... Mitäs muita ois? No se mun kaveri kertoi maksaneensa kyseisestä vempeleestä jotain 40 kymppiä. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Ze Kink 10.11.2004 21:15:17 | |
---|
Kävin Classicin kanssa testaamassa Sd-1:stä eikä se oikeastaan niin hyvältä kuulostanut. Joten olisiko täällä joku joka osaisi sanoa miten Hot Rod pelaisi Classic 30:sen kanssa? |
Härski 10.11.2004 21:17:20 | |
---|
jotain 40 kymppiä. Ai 400 € ? Göö. |
MV 11.11.2004 09:17:08 | |
---|
Ai 400 € ? Göö. ÖÖh häh? mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Nipzu 11.11.2004 14:46:31 | |
---|
No se mun kaveri kertoi maksaneensa kyseisestä vempeleestä jotain 40 kymppiä. Mistäs se niin halvalla sai??? ja muuten kai meinaat 40e? |
Torniojaws 11.11.2004 14:47:56 | |
---|
ÖÖh häh? neljäkymmentä kymppiä = 400 1 kymppi = 10 10 kymppiä = 100 "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Ze Kink 11.11.2004 16:09:09 | |
---|
ÖÖh häh? :D Joo, niin ittelleni siis mietin jotain distortionia josta saisi edes jonkinnäköiset rokkisäröt driveä vähentämällä. Miettinyt olen tuota bossin ds-1:stä, Ibanezin Ds-7:aa ja tota Hot Rodia. Mutta onko niitä muitakin hyviä? Suosituksia kits. Ja noista en ole testannut muutakuin tota Ibaa ja se oli ihan hyvä. Sd-1:stä kävin testaamassa ja Ts-7:aa myös, mutta en ole ihan varma että onko sellainen juuri se mitä nyt etsin. Ehkä sen distortionin ja kaiun jälkeen sellanen (eli varmaan pitkä aika menee ehkä?). Marsun Jackhammeria kanssa kelailin, ja sitä olen testannutkin. Siitä löytyy siis od sekä distortion, mutten oikein osaa päättää että pidänkö sen soundeista. |
JLM 11.11.2004 16:24:22 | |
---|
:D Joo, niin ittelleni siis mietin jotain distortionia josta saisi edes jonkinnäköiset rokkisäröt driveä vähentämällä. Miettinyt olen tuota bossin ds-1:stä, Ibanezin Ds-7:aa ja tota Hot Rodia. Mutta onko niitä muitakin hyviä? Suosituksia kits. Ja noista en ole testannut muutakuin tota Ibaa ja se oli ihan hyvä. Sd-1:stä kävin testaamassa ja Ts-7:aa myös, mutta en ole ihan varma että onko sellainen juuri se mitä nyt etsin. Ehkä sen distortionin ja kaiun jälkeen sellanen (eli varmaan pitkä aika menee ehkä?). Marsun Jackhammeria kanssa kelailin, ja sitä olen testannutkin. Siitä löytyy siis od sekä distortion, mutten oikein osaa päättää että pidänkö sen soundeista. Hot Rodista ainakin saa ihan muikeita rokkisäröjä. Oman vahvarini kanssa käytin pelkästään sitä Rat-mallinnusta ja olin melko tyytyväinen. Gainia ei vaan löytynyt ihan niin paljon kuin olisin kaivannut, vaikka hyvin lähellä oltiinkin. |
Jaakko Hyvärinen 11.11.2004 16:44:48 (muokattu 11.11.2004 16:46:27) | |
---|
Toi bossin sd-1 ei välttämättä pelitä trankkuvehkeiden kanssa. Putkipeleillä sitäkin paremmin. en komppaa...Itellä on Sd-1 ja fender studio lead trankkuvahvari. Kyseinen pedaali toimii yksistään clean-kanavassa ja boostina särökanavassa. Jälkimmäisessä tulee erittäin toimiva leadsärö. Kysymykseen vastataan että sd-1 pedaalilla saa AC/DC ja gunnari säröt. jaakko Ihmiset muuttuu, niin minäkin. |
Sammakko 11.11.2004 17:04:43 | |
---|
Taipuukos Hot Rodilla Black Sabbath? Vittu miten hyvä kysymys. Kai se nailonkielisellä landolallakin taipuu.. Osuva lotkautus.. |
MV 11.11.2004 21:05:43 | |
---|
neljäkymmentä kymppiä = 400 1 kymppi = 10 10 kymppiä = 100 Ohhohhoho. Hehehehe....perkele ku ihmettelin että mitä helvettiä se härski taas selittäää. Olin varmaan aikeissa kirjoittaa neljä kymppiä. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Kyllä se on niin että Bossin MD-2 kehiin. Se pelittää hyvin ja on monipuolinen. Overdrivesta Sirkkeliin lähtee. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |