Aihe: Tokai (A)LS-65
1
Noidan Nuoli
11.11.2004 18:29:02
Kaupassa tarttu ko. vekotin käteen ja tykästyin siihen heti. Toisin sanoen Les Paul-kuume iski.
Tämä malli on siis Japanissa tehty ja "oikeilla" LP puilla. Eli vaahtera kansi, mahonki body ja kaula. Vai oonko ihan väärin ymmärtänyt? Hintaa oli muistaakseni hitusen yli 700e.
Kokemuksia kiitos jne. kaipaisin. Ja mitä eroa on tuolla ALS ja LS mallilla? vai onko ollenkaan. Kumpaakin merkintää oon nähny.
----> www.nailbat.cjb.net ---->
Ze Kink
11.11.2004 18:40:36
Als= Koreassa tehty
Ls= Jaappanissa tehty

Oikein hyviä ovat Tokain lespat. Minulla on Als48bb, joka siis on agathista. Yllättävän hyvin soi mielestäni, en vielä toista samalla tavalla soivaa agathis- keppiä ole tavannut. Onnekas olen kun tälläisen ensimmäiseksi sähkökitaraksi sain.
Onko shinulla hunajaa?
En tietenkään. Filosofit ovat pyrstötähtien yläpuolella! Bäy? #3
Noidan Nuoli
11.11.2004 18:42:28
Als= Koreassa tehty
Ls= Jaappanissa tehty

Hmm.. mistähän johtuu että kitaran hintalapussa luki ALS ja itse kitarassa että Made In Japan. Kaupan virhe?
----> www.nailbat.cjb.net ---->
Ze Kink
11.11.2004 18:51:42
Hmm.. mistähän johtuu että kitaran hintalapussa luki ALS ja itse kitarassa että Made In Japan. Kaupan virhe?

En osaa sanoa. Sekaannus ehkä, tai sitten ei.
Onko shinulla hunajaa?
Ze Kink
11.11.2004 18:52:45
Tämä malli on siis Japanissa tehty ja "oikeilla" LP puilla. Eli vaahtera kansi, mahonki body ja kaula.

No mutta tuossahan on ruusupuuotelauta, Giboissa taasen eebeniä. Joten eivät ihan "oikeat" ole.
Onko shinulla hunajaa?
Vemmy
11.11.2004 19:00:33
No mutta tuossahan on ruusupuuotelauta, Giboissa taasen eebeniä. Joten eivät ihan "oikeat" ole.

http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/Standard02.htm

"Fingerboard:

Species: Rosewood"
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
fox
11.11.2004 19:52:42

Johtuisko siitä että 95-96 asti ymmärtääkseni ALS-mallitkin tehtiin Japanissa. Mä en kyllä noist kopioista silleen tiedä...;)
Kimmo72
11.11.2004 22:58:33
Mulla on LS85Q ja on jaappanilainen joo.. Ja muuten hemmetin hyvä vielä..
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
jutimone
12.11.2004 09:50:56
Muita hyviä tunnistamistapoja on se että Korea versioissa ei ole sarjanumeroa.

Ja joissakin malleissa kaulamikin asennuskolon pohjalta saattaa löytyä mallinumero.

-Juha
LaXu
12.11.2004 10:31:39
Muita hyviä tunnistamistapoja on se että Korea versioissa ei ole sarjanumeroa.

Ja joissakin malleissa kaulamikin asennuskolon pohjalta saattaa löytyä mallinumero.

Nykyisissä korealaisissa Tokaissa kyllä taitaa sarjanumerotkin olla. Japanilaisista malleista tosiaan pitäisi löytyä kaulamikin kolosta tuo mallinumero.
p130
12.11.2004 13:10:43

Nykyisissä korealaisissa Tokaissa kyllä taitaa sarjanumerotkin olla.

F-alkuisia.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)