Aihe: Hughes&Kettner
1
efunkelist
09.11.2004 22:21:52

Minulla on tällainen peli, "Studio 84". Maksoin siitä €570 kun ostin sen kaupasta, taisi olla vuoden ikäinen laite silloin ja tuotanto lopetettu. 12" avocombo, 20W täysputki, kaksi kanavaa, D.I.-ulostulo, efektiluuppi, 8ohm kajariulostulo, jousikaiku..

Kenellekään tuttu vehje? Samainen peli taisi aikaisemmin olla markkinoilla mallina "Studio 20" viitaten tehoihin, nykynimellä viitaten päättäriputkiin. Mietin vain että mitäköhän mieltä muut skitaristit ovat tuosta laitteesta tahi sen soundista?

Harmony Central sanoi näin
http://www.harmony-central.com/Guit … hes___Kettner/Tube_20_Combo-01.html

mutta entäs TE? :)

Välillä olen tuohon kyllästynyt mutta sitten taas tuntuu siltä ettei sitä kannata myydä kun ei siitä paljoa rahaa saa takaisin kuitenkaan. Ja onhan se täysputkivehje, ihana tatsi soitella mutta jotain siitä soundista silti mun korvaan tuntuisi puuttuvan.. Särö on jotenkin "harmaa", ja..
(epäjohdonmukaista mutinaa)
Ehkä presence-potikka voisi tuoda niitä vaihtoehtoja joita hamuan (mahdollista jälkiasennuttaa?) tai EQ-pedaali.. (desperate quest for holy grail..)

Ja jos ei tämä kyseinen laite ole tuttu niin mitäs mieltä yleisesti H&K-laitteista olette? Olen kauan kuolannut duotone/triotone-mallien perään mutta luulen että sitten joskus tulevassa se minun seuraava hankintani on kuitenkin Engl Screamer.
efunkelist
11.11.2004 11:58:50

...kylläpä tällä palstalla nopeasti hukkuu kirjoitukset...

Vai eikö kellään ole mitään sanottavaa huttuketuista edes yleisesti??
Julmettu
11.11.2004 14:42:04
Itellä on Hughes&Kettnerin combo ja hyvin on pelittäny..
Xarri
11.11.2004 14:45:49
Duotone nuppi löytyy ja on aivan huippupeli. Ei nyt vain jaksa innostua hehkuttamaan, kun on mieli maassa tuon Gibsonin kaulan halkeamisen johdosta.

Tuolta löytyy uunituoreen vehkeen ylistystä:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=58399&o=20
Om Namah Shivaya!
Torniojaws
11.11.2004 14:46:44

Treenikämpällä olen muutaman kerran soitellut Hughes & Kettnerin Tour Reverbillä (100W trankku, käsittääkseni) ja kyllä siitä ihan kohtuulliset soundit irtoaa.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
askomiko
11.11.2004 15:14:19 (muokattu 11.11.2004 21:08:04)
No, kehutaan sit, Triamp on hyvä. Popista hevin.

edit: snowblind keksi irstauksia tästä viestistä. >:/
Pastilli? Osta hienoja kitaroita.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
tunkki
11.11.2004 16:39:06

Juu. Duotone on kyllä tykkipeli. Omaani olen hyvin tyytyväinen. Jyrää ja ulvoo.
Tuhannen megawatin totuus!
Härski
11.11.2004 17:23:48
HITTO! Pitää ostaa seuraavaksi putkivahvistin, ehkäpä nuppi. Oon mieltynyt jostain syystä Kettnereihin, Eli Puretoneen, Duotoneen ja Triampiin. Sanokaa edes jotain pahaa näistä, ettei tartte perkele niin kalliita vahkeitä katella, seetana.
tuomittu
11.11.2004 17:44:50
Sanokaa edes jotain pahaa näistä, ettei tartte perkele niin kalliita vahkeitä katella, seetana.

Sanoit jo ite. Ne on niin kalliita.
Älä ala mulle tai tulee napaan.
Härski
11.11.2004 18:07:53
Sanoit jo ite. Ne on niin kalliita.

OK, eli halvempia etsimän mie.
Kapane
11.11.2004 19:25:19

OK, eli halvempia etsimän mie.

ei kannata. Se on kuin tyytyis halpaan naiseen.
Härski
11.11.2004 19:32:32
ei kannata. Se on kuin tyytyis halpaan naiseen.

Näihän se kyl on. Jotenkin vain tuntuu silkalta hulluudelta maksaa ihan vitusti jostain vahvistimesta ottaen huomioon, etten ole ammattilainen, joka käyttäisi sitä päivittäin ja heittäisi hullunlailla keikkaa. Ehkä pidän ton Jammun ja kattelen sitten ekan kultalevyn jälkeen niitä putkivaihtoehtoja, hähähä.
Härski
11.11.2004 20:09:50
Okei. "Osta multa halvalla"

Joo. "Myy ilmaiseksi"
askomiko
11.11.2004 21:06:11
Voin myydä ilmaiseksi, jos annat ensin lahjaksi rahaa.
Pastilli? Osta hienoja kitaroita.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
efunkelist
11.11.2004 21:55:50

Oih, ihan kyynel lirahti taskuun kun huomasin että näin paljon keskustelua herättää huttuketut. Täytyypä tänä viikonloppuna taas ruuvata (=luukuttaa) omaa kettuani ja lämmitellä sitä soundia. Ehkäpä kuitenkin pidän tuon vahvarin, ainakin siihen asti että saisin screamerin tai jotain...

Duotone on kyllä kuuma märkä päiväuni. Tyylikkäämpää vahvaria ei ole. Soundista en ole kunnon käsitystä saanut kun ei ole päässyt luukuttelemaan, mutta luulisin sen olevan meikäläisellekin toimiva. Vaan englin säröä parempaa en o vielä löytäny.

Luulenpa että toi meikäläisen combo on melko harvinainen kapistus. En o aiheesta juuri mistään juuri mitään löytäny eikä kukaan o ainakaan mulle tunnustanut tuntevansa tätä kapistusta.
askomiko
11.11.2004 22:06:27
Kettusissa on vähän semmoinen paksumpi särö. RRum. Englissä on RZRR. :)
efunkelist
12.11.2004 17:35:55

Kettusissa on vähän semmoinen paksumpi särö. RRum. Englissä on RZRR. :)

Aika hyvä :) paitsi meikäläisen combo ei ainakaan sano "RRum" - edes 4x12 läpi kokeiltuna, tosin kun siinä ei se oma 1x12 vaimene lisäkaappiin kytkemällä niin se jää kuitenkin aika dominantiksi söundspectrumissa ja tuntui paremminkin sanovan RAAmBz :D

Kokeilin juuri putiikissa Englin Fireball-nuppia ja siinä oli tosi ihana RRUM kun gain oli vain @klo12 ja siitä ylöspäin kohti säpäkkää RZRR:ää...

hehee.

silti, kerrostalossa oma 20w putkicombo on liian äänekäs... joku 5w riittäisi aivan hyvin - mutta jotain mun tarttis silti keksiä tolle särölle tossa combossa, täytyy kokeilla EQ-spedua ainakin, mahd. compuraakin... ehkä joku modauskin vahvariin voisi toimia, en vain sellaisista hommista mitään tiedä...
askomiko
12.11.2004 17:43:36
Mie meinasin Duotonen ja Triampin isoja särökä. RedRum!
pekkaautio
13.11.2004 16:45:50
Kettuset on hyväsoundisia vekottimia, kaikki tyynni. Ainakin ne, joilla olen itse soittanut. Ja omaan yhden 20 W edition tube Kettusen kotivahvarina. Keikkavehkeeksi ja treeneissä on sitten vanha putkimarsu. Tuossa omassa Kettusessa oli vuosi sitten sellainen vika, että molemmat kanavat jäivät yhtäaikaa päälle. Korjaajan mielestä oli suunnitteluvirhe, kun kanavanvaihtoreleelle oli liian iso jännite ja volyymilla soitettaessa kanava ei jaksanut vaihtua. En tiedä kuinka luotettavia Kettuset on keikkavehkeena, mutta itse suosin kyllä marsua, sinnehän saa sitten kaatua vaikka limut sisään, niin kyllä pelaa.....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)