Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ajattara?
1 2 3 4 5
suolintu
11.11.2004 13:33:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En juurikaan tykkää black metallista, mutta kuulin ajattaren biisin musta leski ja se kyllä vakuutti. Todella synkkä ja tunnelmaltaan ahdistava biisi. Kannattaako tutustua bändin muuhun tuotantoon vai oliko tuo biisi poikkeuksellisen hyvä muihin verrattuna?
 
Parzival
11.11.2004 14:28:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en suosittele Ajattaraa kenellekkään.
Kuuntele Gloomy grimmiä,Siitä saatat pitää.
 
Super-Jari
11.11.2004 16:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en suosittele Ajattaraa kenellekkään.
Kuuntele Gloomy grimmiä,Siitä saatat pitää.

 
Harvinaisen paska postaus.
 
Ajattaraa on aikalailla samaa kaikilla levyillä. Raskasta ja hidasta. Minä pidän. Kokeile vaikka Kuolema levyä.
 
basistivol666
11.11.2004 18:08:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musta leskionmielestäni hieman vaisu viisu! Muuten koko kuolema levy on todella hyvä!!
 
Kattosny poika... -Raimo Vormisto-
Rasvaton
11.11.2004 18:43:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs kaveri sanoi "Ajattara on hienon kuuloista ja tunnelma on mahtavaa, mutta esim. Haureus-piisin sanoitukset ovat jo liian irstaita kuunneltaviksi"
Minun mielestäni mahtavuutta on se. Juuri se.
 
suolintu
11.11.2004 18:57:14 (muokattu 11.11.2004 18:57:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitähän tällaisella muuten haetaan, kun musiikinhan täytyisi kohottaa fiilistä ja mielialaa. Musiikkihan ei kenestäkään psykopaattia tee, mutta toivottavasti ihan ala-aste ikäiset eivät kuule tällaista.
 
Tapio79
11.11.2004 19:52:51 (muokattu 25.11.2004 17:49:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekstit ovat enimmäkseen mainioita, musiikkinsa taas enimmäkseen umpitylsää junnaamista. Sitä-samaa-samalla-tempolla-aina-vaan-ja-uudestaan. Yhtä kiinnostavaa kun kuunnella jotain teollisuusvasaraa.
 
Ja kyllä, olen kuunnellut yhtyettä enemmänkin, joten mielipiteeni ei perustu mihinkään yksittäiseen kappaleeseen.
 
Pasi Koskiselle nostan silti hattua suorituksistaan Amorphiksessa ja Shape Of Despairissa...
 
edit: niin, ja tietenkin myös To Separate The Flesh From The Bonesissa. Siinä on hyvä bändi.
 
Allekirjoitus.
Fuzzball
11.11.2004 20:28:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekstit ovat enimmäkseen mainioita, musiikkinsa taas enimmäkseen umpitylsää junnaamista. Sitä-samaa-samalla-tempolla-aina-vaan-ja-uudestaan. Yhtä kiinnostavaa kun kuunnella jotain teollisuusvasaraa.
 
Ja kyllä, olen kuunnellut yhtyettä enemmänkin, joten mielipiteeni ei perustu mihinkään yksittäiseen kappaleeseen.
 
Pasi Koskiselle nostan silti hattua suorituksistaan Amorphiksessa ja Shape Of Despairissa.

 
Yhdyn tähän kommenttiin.Ajattara voisi tehdä "timorautiaiset" ja tehdä vihdoin sen "toisen" kappaleen..uusinta levyä en tosin ole kuullut,joten saatan olla väärässä.
 
Tossun alla oleva tohvelieläin.
Saami
12.11.2004 11:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..uusinta levyä en tosin ole kuullut,joten saatan olla väärässä.
 
Parin kuuntelukerran jälkeen sanoisin, että et ole.
 
Milkop
12.11.2004 11:45:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy tuo Itse-levy, jota ei kauheasti ole tullut kuunneltua. Ajattaran musiikki on liian tylsää meikäläisen makuun. Lyriikat tosin ovat ajoittain ihan onnistuineita.
 
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Bacchus
12.11.2004 12:35:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy tuo Itse-levy, jota ei kauheasti ole tullut kuunneltua. Ajattaran musiikki on liian tylsää meikäläisen makuun. Lyriikat tosin ovat ajoittain ihan onnistuineita.
 
Mun mielestä Itse-levyssä ei ole mitään tylsää. Biisien rakenteet ovat yksinkertaisia, mutta tunnelma aivan omaa luokkaansa. Yksinkeraituus ei ole pahasta, päinvastoin, jos biisit toimivat ja tunnelma on kohdallaan. Näin meikäläisen mielestä...=)
 
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
Tapio79
12.11.2004 15:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Itse-levyssä ei ole mitään tylsää. Biisien rakenteet ovat yksinkertaisia, mutta tunnelma aivan omaa luokkaansa. Yksinkeraituus ei ole pahasta, päinvastoin, jos biisit toimivat ja tunnelma on kohdallaan. Näin meikäläisen mielestä...=)
 
Pitää kai korostaa tässä myös sitä, ettei minunkaan mielestäni yksinkertaisuudessa sinänsä ole mitään vikaa. Kuuntelen ihan sujuvasti kaikennäköistä surina-ambientia tai kahden soinnun punkia, jos se tunnelma tosiaan on kohdallaan. Mutta Ajattaran tapauksessa se olennainen ei meikäläiselle välity, ei millään. Nämähän ovat toki vain fiilis- ja makuasioita, joten ei siitä enempää.
 
Allekirjoitus.
narzghail
12.11.2004 17:31:05 (muokattu 12.11.2004 17:33:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minuun tuo Ajattaran tunnelma taas toimii aina aika ajoin - aika ajoin, sillä kovinkaan pitkää aikaa en yhtäjaksoisesti kykene sitä kuuntelemaan, sen verran Alisesta meininkinsä kun on. Teksteistä kuitenkin pidän vaikka musiikkia ei jaksaisikaan kuunnella.
 
Suosittelen kyllä kokeilemaan, mikäli rienaavat mielikuvat ja riettaat tekstit eivät inhoita sen suuremmin. Itse kehottaisin kuuntelemaan Itseä aivan itse, toki läpikotaisin ja kosolti kokonaan.
 
Rumpuja pitää lyödä kovaa, muttei kuulu.
L.C.F
13.11.2004 09:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommaa Ajattaran tyhjyys levy! Se on helevetin hyvä! Naaras biisi on kyllä Ajattaran paras biisi!
 
snää
riimu
13.11.2004 09:51:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekaa levyä tuli kuunneltua jonkin aikaa, mutta divariin se sitten lopulta lähti. Liian tasapaksua menoa ja käsittääkseni uusimmat platat ovat lähinnä ensimmäisen toistoa?
 
Let us go in; The fog is rising.
xulu
13.11.2004 11:37:43 (muokattu 13.11.2004 11:38:45)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistinpa juuri, eka levy oli loistavaa matskua "väärinkuultuja sanoituksia" osastolla:
"Minne keksit aina katoaa?"(?)
"Kaikki on tyhmää"(Kaikki on tyhjää??)
"Sä teet musta auringon"(Säteet mustan auringon)
Etc etc.
 
edito: ai niin, musa on semmosta tasapaksua nypytystä
sanotukset ihan jees.
 
"Väsyttääkö? Ei hätää! Poimi vauhtia koriisi Prisman urheiluosastolta"
kirjoittelija
21.11.2004 16:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle Ajattaran eka levy Itse kolahti ihan täysillä, se on täydellinen fiiliksen nostatus -levy vaikkapa perjantai-illan aloitteluun. Sanoitukset on toki rujoja muttei tohon musiikkityyliin oikein kukat ja lintuset sovikaan. Seuraava levy Kuolema olikin sitten aikamoinen pettymys. Ekan kerran kun kuulin sen ajattelin että jaaha, pojat teki sitten Itse:n uudestaan. Kyllähän se levy sitten avautui ajan kanssa muttei Kuolema ole ikinä Itse:n tasolle päässyt meikäläisen asteikolla. Tyhjyys levyä en ole kuullut laisinkaan joten siitä en osaa sanoa mitään.
 
Meikäläinen siis suosittelee ekaa levyä jos etsii Ajattaran parhainta.
 
Lord_Midian
21.11.2004 17:13:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten todettu, makuasiahan tämä on.
Itse kuuntelen Ajattaraa aika paljon, juuri se iskevä hitaus ja toistuvuus uppoaa minuun jostain syystä.
Ajattaraltahan on muuten tulossa se uusi sinkku nyt kahdeskymmenesseitsemäs päivä...
 
severia
21.11.2004 18:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattaran joulusinkku jossa on arvonta josta voi voittaa kinkun. Itse pidän paljonkin Ajattarasta, tosin eka levy on aika heikko verrattuna uusiin. Toistuvuuden ainoa harmittava asia on tähän mennessä se että Kuolemalta ja Tyhjyydeltä löytyy sama riffi mutta se kyllä sopii kohtaan.
 
cldron
21.11.2004 18:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten todettu, makuasiahan tämä on.
Itse kuuntelen Ajattaraa aika paljon, juuri se iskevä hitaus ja toistuvuus uppoaa minuun jostain syystä.
Ajattaraltahan on muuten tulossa se uusi sinkku nyt kahdeskymmenesseitsemäs päivä...

 
hohoooo, eikös se sinkku llut jotain luokkaa: "Ilon päivä/Hei tonttu-ukot hyppikää"
ihan pakkohankinta
 
Parempi Matti kukkarossa kuin Jorma vetskarin välissä -The Mentally Retarded Fuck-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «