Aihe: yamaha dx-7
1 2
Synth
08.11.2004 12:17:04
eli tästä vehkeestä sen verran.. kertokaapa joku mistä saisin tuollaisen kun en löydä mistään käytettyä ja uutena tuskin onkaan.. ulkomaisilta sivuilta oon saanu selville että hinta pyörii jossain 200-300€.. mutta en viitsisi ihan indokiinasta asti lähteä hakemaan sitä..
teroyk
08.11.2004 14:15:18
eli tästä vehkeestä sen verran.. kertokaapa joku mistä saisin tuollaisen kun en löydä mistään käytettyä ja uutena tuskin onkaan.. ulkomaisilta sivuilta oon saanu selville että hinta pyörii jossain 200-300€.. mutta en viitsisi ihan indokiinasta asti lähteä hakemaan sitä..

Jos laitat täällä torille ostoilmoituksen ja lupaat 400euroa, niin todennäköisesti saat. Ja hmm...itse olen harkinnut ton moduli version eli TX-7 myymistä.
Synth
08.11.2004 15:59:04
mul on jo ilmotus siel mut ei oo mitää tarjouksii tullu... tx-7 kelpaa myös...
Snowblind
08.11.2004 16:58:37 (muokattu 08.11.2004 17:02:27)

Tuotanoin... Tsekkasin kuvauksesi ja tuli sellainen juttu mieleen että etkai osta sen takia että Jens Johanson käyttää DX7:aa? Hänellä se on nimittäin vaan kontrollerina ja kaikki soundit tulevat muista synamoduuleista, ei suinkaan DX7:sta. Rolandin jv:itä hän ainakin kovasti käyttää.
Groove lähtee sormista ja tarttuu kiinni otelautaan josta se pitää aina kieltenvaihdon yhteydessä putsata.
mack the knife
08.11.2004 17:25:32

Mä näin Espoon Musiikissa sellaisen. En kyllä hintaa muista, se oli siinä varmaan vaihdosta tulleena, olisko vielä hinnoiteltukaan. Kysäisepä sieltä.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
Synth
08.11.2004 18:16:28
Tuotanoin... Tsekkasin kuvauksesi ja tuli sellainen juttu mieleen että etkai osta sen takia että Jens Johanson käyttää DX7:aa? Hänellä se on nimittäin vaan kontrollerina ja kaikki soundit tulevat muista synamoduuleista, ei suinkaan DX7:sta. Rolandin jv:itä hän ainakin kovasti käyttää.

niin en ihan sentään sen takia vaan siinä on paljon tarpeellisia soundeja mitä ihan tähän hätään tarvitsen kun budjetti ei vielä riitä korgiin
Leikari
09.11.2004 08:03:29
...siinä on paljon tarpeellisia soundeja mitä ihan tähän hätään tarvitsen kun budjetti ei vielä riitä korgiin

dx7 soundaa aivan erilaiselta kuin mikään korg

tietty, että jos haluaa että on jouset tai brassit tai urut tms... niin kaikestahan jonkinlaiset löytyy "sillä tasolla"

jos hevinsoittoon meinaat niin vaikea kuvitella deeäksää siihen...
18is9
09.11.2004 08:08:52 (muokattu 09.11.2004 15:51:06)

Joo siis kannattaa kuunnella Yngwien ekaa levyä, siinä on "hieno" kirkkourkuintro tehtynä yhteen biisiin DX7:lla :D.

EDIT: As Above, So Below
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Snowblind
09.11.2004 09:48:48

Paitsi ehkä kasarisynaheviin.
Groove lähtee sormista ja tarttuu kiinni otelautaan josta se pitää aina kieltenvaihdon yhteydessä putsata.
Leikari
09.11.2004 12:37:15
Joo siis kannattaa kuunnella Yngwien ekaa levyä, siinä on "hieno" kirkkourkuintro tehtynä yhteen biisiin DX7:lla :D.

aina oppii jotain - kyllähän se on ihan järkeenkäypää, että kirkkouruilla soitetaan heviä ;-P
18is9
09.11.2004 15:57:45 (muokattu 09.11.2004 15:58:22)

aina oppii jotain - kyllähän se on ihan järkeenkäypää, että kirkkouruilla soitetaan heviä ;-P

Asiasta ihan toiseen, millä vermeellä on Bon Jovin Slippery When Wetin intro tehty? Aika munakkaat soundit ja vuosimalli on 1986. Ei paljon motiffeilla hehkuteltu. Meinaan siis että kosketinsoundi poikkeaa aika radikaalisti muista tuonajan soundeista.

EDIT: Oikeat kirkkourut ja jälkeenpäin prosessointia?
Leikari
09.11.2004 16:14:54 (muokattu 09.11.2004 16:15:55)
Asiasta ihan toiseen, millä vermeellä on Bon Jovin Slippery When Wetin intro tehty?

- sen verran uteliaisuus heräsi, että pitänee kaivaa vaikka kirjastosta em. yngvien ja bon jovin tuotokset - muuten ei taida ko. artistien teoksien kanssa tieni koskaan kohdata

... Non Boviin sen verran olen törmännyt sentään, että tiedän kääntäväni aina saman tien toiselle kanavalle/asemalle kun radiosta tai telkusta tulee.... minullakin on vain yksi elämä tuhlattavaksi ;-)
pooki
09.11.2004 19:26:16
Asiasta kolmanteen, sain tänään faijalta 30v.-lahjaksi DX7:n. Aika hyvä lahja... taidanpa ruveta käskyttämään tuota Rolandin modulia sillä. Koskettimisto on aika napakan tuntuinen.
Rantsu
09.11.2004 19:43:03
taidanpa ruveta käskyttämään tuota Rolandin modulia sillä.

Huomaa, että se lähettää MIDi-velocityä vain arvoon 100 asti!

Koskettimisto on aika napakan tuntuinen.

Se on parhaita painottamattomia koskettimistoja mitä syntikoissa on ollut!
"Ehke parempi mine kotona."
Eddy
09.11.2004 19:46:52

Se on parhaita painottamattomia koskettimistoja mitä syntikoissa on ollut!

Allekirjoitan.
Koskettelen soittimia...
Rantsu
09.11.2004 20:28:56
Jos joku muuten on DX-7 -soundimaailmasta kiinnostunut, niin meikäläisellä olisi myynnissä 90-luvun alun huippusynan SY77:n räkkimalli. Siinä on samplesynan lisäksi myös tuo 6-operaattorinen FM-synteesi, mutta monilla lisäherkuilla. Algoritmeja voi duunailla itse, feedback-looppeja on enemmän ym. ym., ja koko tuotoksen voi vielä ajaa filttereiden läpi. Jos kiinnostaa niin torilta löytyy... :)
"Ehke parempi mine kotona."
pooki
09.11.2004 21:05:20
Huomaa, että se lähettää MIDi-velocityä vain arvoon 100 asti!

ÖÖ!! Eli meinaa käytännössä mitä?? Siis jos pyörittelen tuota DX:n modulaatiopyörää saadakseni vaikka leslietä urkusoundiin niin muuttuuko parametrien arvot max. tuohon sataan asti, vaikka modulissa olisi laitettu isompi arvo.
Vai mihin kaikkeen tuo sitten vaikuttaa.
Eddy
09.11.2004 21:14:00 (muokattu 09.11.2004 21:19:58)
ÖÖ!! Eli meinaa käytännössä mitä?? Siis jos pyörittelen tuota DX:n modulaatiopyörää saadakseni vaikka leslietä urkusoundiin niin muuttuuko parametrien arvot max. tuohon sataan asti, vaikka modulissa olisi laitettu isompi arvo.
Vai mihin kaikkeen tuo sitten vaikuttaa.

Velocity viittaa siihen,miten "voimakkaasti" kosketinta painetaan.Yleensä max. velocity arvo on 127.Tästä johtuen ohjattavan modulin kapasiteetista jää ne viimeiset 27 pykälää hyödyntämättä.
Koskettelen soittimia...
18is9
10.11.2004 08:32:24

- sen verran uteliaisuus heräsi, että pitänee kaivaa vaikka kirjastosta em. yngvien ja bon jovin tuotokset - muuten ei taida ko. artistien teoksien kanssa tieni koskaan kohdata

Niin no, ajattelin noita Ynkkää ja Jovia vähän kuin kahtena ääripäänä tuosta kirkkourkusoundista heavyssä 80-luvulla. Toisessa on sellainen juustoinen DX7-soundi ja toisessa sellainen ultra-turbo-säröinen mahtiurkupillitys.

... Non Boviin sen verran olen törmännyt sentään, että tiedän kääntäväni aina saman tien toiselle kanavalle/asemalle kun radiosta tai telkusta tulee.... minullakin on vain yksi elämä tuhlattavaksi ;-)

No jos muuten ei ko. musiikki innostakaan niin ainakin Slippery Whwn Wetillä on ihan mukavia kasarisyntikkasoundeja (vaikkapa esimerkiksi siinä ah-niin-ihanassa Living on a Prayerissä). Käsittääkseni levyllä on käytetty Yamahan CS80:a ja muuta vastaavaa vermettä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)