Aihe: Köyhän miehen reunalistat?
1
- Oka -
10.11.2004 20:59:31
Jepsis eli tuossa kesällä ostelin Gibsonin Les Paul Studion fireburstina: http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/images/lpst_fi.jpg

Nytpä on mieleen tullut(siis tosiaankin ihan vaan suunnitteluasteella), josko olis semmonen operaatio mahdollista että hioisin nuo bodyn kulmat puulle ja siihen joku punasävyinen petsaus päälle, jonka päälle lakan ruiskisi. Photoshoppailin tuossa vähän ja aika maukkaan näköinen tulis.

Siispä mitäs luulette olisko tuolla minkään sortin mahollisuuksia onnistua kunnialla? Bodyn teippaus ja hionta varmaankin melko helposti mutta mitenkäs sitten petsaus/lakkausvaihe, saattaako tuo entinen lakka reagoida mitenkään noitten kanssa? Ja voiko tuo petsi "vuotaa" tuonne entisen lakan alle? Mitäs muita ongelmia tuossa voi tulla?

Tosiaankin rojekti on vasta ihan vaan mietiskelyasteella mutta kunhan tässä kyselen kun en just nyt parempaakaan keksi. Toivottavasti ei unohtunut mitään.
Homon mielestä nainti on poikaa.
jari22
11.11.2004 08:17:49
Aika tiukka projekti saada onnistumaan siistiksi. Vanhan lakan kanssa voi tulla reagointiongelmia, eli lakan tyyppi/merkki/ohenne tulisi tietää. Siistin pinnan saanti edellyttäisi todennäköisesti koko rungon ylilakkausta. Suosittelisin testailemaan noita pintakäsittelyjä halvempaan keppiin, niin ei tule suru puseroon. Tietenkin jos taitoa riittää niin ei mikään ole mahdotonta...
Juzzu
11.11.2004 08:20:52
Joo ei kuulosta kovin helpolta operaatiolta tuo. Ehkä olen kuitenkin väärässä.
Hommaat sopivaa ohutta teippiä ja teippaat sillä feikkibindingin siihen reunaan. Ei sitä kaukaa erota ;o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
moikki
11.11.2004 12:18:30
Joo ei kuulosta kovin helpolta operaatiolta tuo. Ehkä olen kuitenkin väärässä.
Hommaat sopivaa ohutta teippiä ja teippaat sillä feikkibindingin siihen reunaan. Ei sitä kaukaa erota ;o)

Niin tai sit jyrsin kouraan ja ura reunoille ;)
vrajala
12.11.2004 00:01:10
Mä en usko tuon hiontahommankaan olevan kovin helppoa, ellet sitten tiedä jotain mitä minä en. Mikä nyt ei niin kauhiasti vaadi... Tietysti jos sulla on ääretön kärsivällisyys niin kyllä tuo putsaus onnistuu raaputtamalla hyyyyvin pieni osa kerrallaan. Mutta mikäli aiot hioa sen niin ei tuo teippi kovastikaan suojaa santapaperilta. Tai jos sulla on sellasta teippiä niin mä haluun kans. Heti. Ny.

Mutta onnea yritykseen. Mikäli tuo ei luonnistu, niin aina voit tehdä koko pintakäsittelyn uudestaan. Näin saat siitä juuri sellaisen kuin haluat.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)