Aihe: Kapulaongelmia
1 2
hgr
11.11.2004 00:58:01
Mä en oo havainnu kestävyyseroja merkkien välillä. Valitettavan huonosti noi puukapulat kyllä kestää, enkä edes lyö mitenkään kovaa.
Niq
11.11.2004 08:54:11 (muokattu 11.11.2004 08:54:46)

Ei tuo syiden suoruus kyllä näytä juurikaan vaikuttavan. Noissakin Taman kapuloissa toisessa syyt menee ihan viistosti kapulaa pitkin ja toisessa suoraan. Ja se jossa menee ihan suoraan, on halki. ;)
Samoin kun minulla on noita halkimenneiden kapuloiden ehjiä pareja tallessa, niin aika vinosyisiltä näyttävät oikeastaan kaikki, tuossa Vaterissakin on syissä kauhea mutka tuon kapulan yläosassa, oksankohta siis. Aika henkimaailman juttujahan nämä taitavat olla.
Bacchus
11.11.2004 11:35:01
Hommasin tässä vähän aikaa sitten 5 paria Regal Tipin perus 5B:tä ja 5 paria vastaavia 5B "but naked"(ilman lakkaa) kapuloita testimielessä. Aikaisemmin en ole tutustunut...

Itselläkin pitkään ollut aikeissa hankkia noita Regal Tippejä testiin. Varsinkin kaverilla nopeasti testatut nylonpäiset lakatut 5B:t tuntuivat todella hyviltä. Mistä noita Regat Tippejä muuten nykyään löytää? Musamaailmalla oli joskus...
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
Paas
11.11.2004 11:39:42
Mistä noita Regat Tippejä muuten nykyään löytää? Musamaailmalla oli joskus...

On edelleen ja sieltä ne hommasinkin samalla kun ostin sen dw collector's series solid shellini.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Bacchus
11.11.2004 11:47:37
On edelleen ja sieltä ne hommasinkin samalla kun ostin sen dw collector's series solid shellini.

Oolrait, danke. Täytyy käydä poistamassa muutama pari sieltä...=)
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
kampela
11.11.2004 19:08:42

Pitäs varmaan käyttää jotain liikennemerkkejä että sais kestämään. prkl!!
Oon kyllä kokeillu noita kaikkia edellämainittuja merkkejä, Taman oon huomannu ite parhaaks vaikken sillekkään mitään papukaijamerkkiä anna. Enkä todellakaan soita missään 90 asteen kulmassa.
Toinen asia mikä pännii-> Soittaa parit reenit kapuloilla niin se jäntevyys katoaa kun pieru saharaan!! Kyllä niitten sponsoroitujen
kelpaa...
Awesome lefthand break.
anstir
11.11.2004 19:45:49
On kyllä mahtavia nuo Regal Tipin kepit. Ite ostin 'ROCK'-malliset, jotka on hieman noita Regalin 5A-kapuloita ohuemmat ja kevyemmät. Pysyy mahtavasti kädessä, kun niissä on tuommoinen tahmea lakka, eikä ainakaan vielä ole säleet lennellyt..
Triskal
11.11.2004 20:28:20

Tiedä onko tämä henkimaailman asioita, mutta jotenkin tuntuu siltä, ihan kuin kapula "kasvaisi kiinni" soittajaansa ajan myötä. Soittaa ensin yhdellä kepillä ja kun soittaa toisella kepillä se hajoaa alta aikayksikön. Ja joku toinen on soittanut samalla kepillä vuosia tyytyväisenä. Ja sitten kun on sitä uutta keppiä hajottanut kolme paria, niin yhtäkkiä alkaa vain kestämään.
Premedy
11.11.2004 21:17:20 (muokattu 11.11.2004 21:29:09)
Itsellä on täysin päinvastaisia kokemuksia. Vicit menee aina poikki siitä melkein kärjestä ja todella nopeasti. Naps vaan.

Sama mulla, tipit ollu viceissä aina kestäviä mut katkeavat vaan tosi nopeasti. Pro Markin 5B:llä oon soitellu jo pidemmän aikaa, kuluu kyl mut yhtään en ole viel katki saanut. Vic Firtheissä parempi tuntuma, mut Pro Markit ainakin mulla kestää paremmin.
Comic
11.11.2004 21:31:24
Hommasin tässä vähän aikaa sitten 5 paria Regal Tipin perus 5B:tä ja 5 paria vastaavia 5B "but naked"(ilman lakkaa) kapuloita testimielessä. Aikaisemmin en ole tutustunut regal tipin tuotteisiin laisinkaan. Olen nyt kovin tykästynyt kyseisiin kapuloihin, varsinkin tuohon perusmalliin joka on lakattu.
Kestää hyvin mun kanttilyönnit vaikka pistän reilusti menemään. Ei lähde lohkeilemaan vaan kuluu tasaisesti. Kanttilyöntikohtaan tulee kovassa käytössä vain painaumia mutta ei hajoa. Tykkään, ainakin toistaiseksi.

Noista lakkaamattomista en osaa sanoa vielä sen enempää kestävyyden suhteen koska olen käyttänyt niitä oikeastaan vaan pädillä. Ovat jotenkin liian liukkaat käsissäni, ja jos lähden soittamaan settiä hieman kovempaa niin lentävät käsistä.

Saattaa olla että noista lakatuista 5B kapuloista tulee minun vakiokapuloita. Sen verran hyvät on fiilikset.

ja regal tipit ei hajota kättä, ainoa kapula joka ei oo rakkoja koskaan tuottanut. ja kestävä, saa hakata vuoden kanttiin ja kapula on kuin uusi.
Ze Kink
11.11.2004 22:00:48 (muokattu 11.11.2004 22:01:07)
Kapulaa voi myös pyörittää tasaisella alustalla(vaikka lattialla jos ei muuta ole) jotta näkee onko kapula täysin suora.

Tuo kannattaa tehdä. Mulla on jotkut L.A Special tms. kapulat, ja kun pyörittää tuolla lailla niin huomaa kuinka tippi menee miten sattuu. Ja noilla on huono soittaa, mutta maksoikin kai vissiin 5€. Ja ekat kapulat oli jotka ostin. Taitavat jäädä vikoiksi tuota merkkiä. Vic Firthin Dave Weckleihin ihastuin, niihin viininpunasiin siis, ja niillä soitan. Vähän paremman tuntuset kuin muut testaamani 5A:t ja tipit on paremmat kans. En tosin paljoa oo settiä päässyt soittamaan, joten saas nähä miten kestää sitte.
Onko shinulla hunajaa?
En tietenkään. Filosofit ovat pyrstötähtien yläpuolella! Bäy? #3
Lapaluu
11.11.2004 22:25:27
Itselläni Taman kepit, 5A, ovat kestäneet hyvin 2kk päivittäistä soittoa. Eikä soitto ole mitään hissuttelua kuitenkaan =) Täytynee varapari hankkia samoja keppejä, hyvältä tuntuvat.
- lapis over and out.
Paas
11.11.2004 23:12:33
Itselläni Taman kepit, 5A, ovat kestäneet hyvin 2kk päivittäistä soittoa. Eikä soitto ole mitään hissuttelua kuitenkaan =) Täytynee varapari hankkia samoja keppejä, hyvältä tuntuvat.

Hassua. Minä olen aina ihmetellyt sitä kun jotkut tuntuvat omistavan vaan yhdet kapulat ja mahdollisesti varaparin.
Minulle iskee ahdistus jo siinä vaiheessa kun minulla on kotosalla alle 5 paria. 10 paria pitäis aina olla jos haluan hyvät yöunet. :)
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
vernie
11.11.2004 23:36:14
Tiedä onko tämä henkimaailman asioita, mutta jotenkin tuntuu siltä, ihan kuin kapula "kasvaisi kiinni" soittajaansa ajan myötä.

Voipi olla. Mäkin sain ennen vanhaan noita Vaterin tippejä toisinaan rikki. Nyt en ole puoleen vuoteen vaihtanut Vateria muun, kuin luonnollisen kulumisen takia.

Noista Regal tipeistä sen verran, että mäkin kokeilin niitä Musamaailmassa uutta virveliä testatessani ja todella hyviltähän nuo tuntuivat. Ainakin mun käteen taitaa sopia tuo runsas lakkaus. Pitänee ottaa testaukseen.

p.s. Kiitoksia kaikille vastanneille kapulansyynäysvinkeistä! ^__^
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
Groovi
12.11.2004 00:59:10 (muokattu 12.11.2004 01:00:36)
jos menee paljon kapuloita, niin vaihda hiilikuituun. mulla kestää hiilaripari noin vajaan vuoden, 4-5 kertaa viikossa soittamista noin 2-5 tuntia kerrallaan. ennen meni taman japanise oakit (7a) per kuukausi. ja moni täällä on haukkunut niiden hiilareiden tatsia, mutta se on tottumiskysymys ja kiinni myös kapulamerkistä. nyt on mulla vaikea lähteä enään soittamaan puukapulalla, kun tatsi on niin "omituinen".
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Bobana
12.11.2004 06:53:30
Hassua. Minä olen aina ihmetellyt sitä kun jotkut tuntuvat omistavan vaan yhdet kapulat ja mahdollisesti varaparin.
Minulle iskee ahdistus jo siinä vaiheessa kun minulla on kotosalla alle 5 paria. 10 paria pitäis aina olla jos haluan hyvät yöunet. :)

Presiis!!
Mä en edes kävele ulos musakaupasta ellei oo vähintään 10 paria kapuloita saatavilla kun niitä ostamaan lähden.
Päivittäin(arkisin) 3-4 h kerralla soittaessa niitä kyllä kuluu kun kyseessä on vielä pikametallia -80 luvulta.

Soitan myös toisessa prokkiksessa, ei nyt ihan hissuttelua mutta semmosta rokkia ja hard rokkia niin kapulat ei juurikaan kulu muutoin kun haikkaan lyödessä tietty. Että sahanjauhoo löytyy... Hitto, pitäisköhän soittaa sirkukseen ja myyrä ne jauhot sinne... nehän sitä tarvii...

Ja kaikille teroille jotka nyt alkaa jo kirjottamaan että opettele soittamaan jottei kapulat kulu niin voin vaan todeta että olen soitellu jo sillon kun moni täällä olijoista on vielä paskonu vaippoihinsa... No joo, ei tätä nyt sentään niin vakavasti tarvii ottaa...
ddrum54
12.11.2004 10:24:02
Ja kaikille teroille jotka nyt alkaa jo kirjottamaan että opettele soittamaan jottei kapulat kulu niin voin vaan todeta että olen soitellu jo sillon kun moni täällä olijoista on vielä paskonu vaippoihinsa... No joo, ei tätä nyt sentään niin vakavasti tarvii ottaa...

Näinhän se asia on. Kyllä ne soittamalla kuluu. Voishan sitä pistää kapulat lasikaappiin ja ihailla niitä siellä. Eri juttu on sitten lyömäsoitintaiteilijat, jotka yhdellä iskulla pistää pirstaleiksi pellit ja kapulat.
2`n 4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)