Aihe: Rumpupenkki- uusi ystävä
1 2
miän vain
08.11.2004 23:03:36

Ette kai oikeasti luule että mikään hardware pettäisi treeniksellä, ehei...

Vaikka ei sekään kivaa ole. Entinen penkki (ikivanha soikeaistuiminen ludari, tuttu Pink Floydin videoista) teki kivoja jekkuja. Siitä irtosi aina se yksi putkisokka, takajalka ei ollut enää kiinni, ja penkki kallistui yllättäen sivulle. Koskaan ei osannut aavistaa milloin se iskee. Saattoi mennä päiviä tai minuutteja kippien välillä.

Siinä oli nerokas tappi reikään -tyyppinen korkeussäätö. Takuupitävä, joskin portaallinen. Ja korkeutta riitti niin paljon, ettei jalat yltäneet maahan ylimmässä asennossa. Riittävän alas se ei tietenkään mennyt.

Kierresäätö on parhautta. Ja kangaspäällyste. Nahkajäljitelmä hiostaa pyllyn justiinsa.
"Pulla ei maistu erilaiselta, vaikka sille antaa nimen"
Monochromatic on bändini.
rummunteko-ohjeita sivun alareunassa.
Wiitala
09.11.2004 00:38:51
Nahkajäljitelmä hiostaa pyllyn justiinsa.

Se on vähän liikaa "pylly vasten pyllyä"-meininkiä. Nainenkin on eroottisempi kun on edes rihma kierretty ympärille.

Ei, tällä kertaa en ole humalassa... vaikka maanantai onkin.
Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä.
Simbe
09.11.2004 01:09:07
Rumpupenkillä on suuri merkitys oman soittoni sujumiseen. Hyvällä penkillä kehon "korsetti" pysyy rentona ja jalkoihin ei ole tarvetta tukeutua niin paljoa. Käyttämäni pedaalitekniikka kuvailtiin aika hyvin uusimmassa Modern drummerissa "bassorumpunumerossa". Louie Bellson kannessa. Tämä vaatii tukevan penkin, mikään kallistettu malli ei taitaisi toimia

Olen uutta penkkiä myöskin katselemassa, koska oma Mapex tiikerikuviopenkki (pyöreä, keinonahkaa) on tulossa tiensä päähän. Susi ostos. Esittelypenkkinä ei ollut kallis ja Anssi Nykänenkin oli lainannut sitä Nylon Beatin keikalle DBTL:ssä. Itse todistettu juttu, vitsaili kovasti siitä kuviosta.
Keinonahka kuitenkin hikoilututtaa ja nahan niittaukset ovat osin irronneet. Pehmusteet painuvat kasaaan ja pysyvät painuneina, siihen takapuolen kuvaan ei sitten oikein enää osu uudestaan, jos välillä erehtyy nousemaan.

Itse metallirunko on tukevaa tekoa, kolme jalkaa..

...penkkiosa siis vain pitäisi vaihtaa.

Minkä paksuiset tapit esim. Taman 1st Chair penkkeihin sopii? Entä Yamahan Mesh ym. penkkeihin? Mihin Tamassa kiinnittyy se selkänoja, runkoon vai istuimeen? Selkänoja penkissä voisi rentouttaa keskiruumista lisää.
Mittailkaapa työntömitalla kiinnitystapin halkaisijat omista laatutuoleistanne ja laittakaa vertailun vuoksi eri merkkejä tänne. Niistä sitten katson mikä sopisi Mapexiin.
Kiitos.
Simbe
09.11.2004 01:21:03
Mihin Tamassa kiinnittyy se selkänoja, runkoon vai istuimeen?

Vastaanpa itselleni: -Istuimeen

http://www.tama.com/customerservice/htb5_guide.asp
Mangusti
09.11.2004 10:47:45
Joo, kiitoksia vain. Saihan tästä kyllä selvästi sen kuvan, että Taman puoleen kannattaa kaatua näissä asioissa. Pitää tuo först-chair katsastaa kun se eksyy tarkasteluuni.
Poronliha parantaa henkiset haavat - prof. Jymylä "Keinot hallita poimutusta... hiljaa." 1974/s.72 II painos
Guido
10.11.2004 18:44:28
Mulla on sama penkki kestänyt koko uran ajan, alkaen 1990. Se on joku halpismerkki, mutta varustettu kierteillä. Alkuperäinen keinonahkapäällyste on vaihdettu Alcantaraan ja fyllinkiä hieman lisätty. Oikein takapuoliystävällinen nykyään! :)
Natsi on kyttäsika.
fifehole
10.11.2004 20:49:43

Paras jakkara jolla olen istunut on taman 1st chair. Sellaisella on tullut istuskeltua vuodesta 2001- lähtien. Eikä ole aikomustakaan vaihtaa istuinta.

Totta, helvetin hyvä! Ei tarvi enää pelätä rekkamiehenrypäleitä.
Head for an eye
hgr
11.11.2004 00:33:56
Mulla on nyt kuukauden verran ollu tollanen Taman 1st chair satulamallinen penkki, ja kelpaahan sillä istua. Etenkin ton edellisen Newsoundin nitisevän, natisevan ja heiluvan paskapenkin jälkeen. Piti ostaa itseasiassa uus just kun tosta meni se putki poikki kesken soiton. Ja onhan tossa Tamassa hienot lohikäärmekuviot. Aika kallis se kyllä oli, että saa luvan kestää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)