Aihe: Cover parempi kuin originaali?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10136 137 138 139 140
The Blues Man
05.11.2004 12:45:19 (muokattu 05.11.2004 12:46:08)
Gimme Gimme Gimme on joka tapauksessa ihan paska
biisi ja Malmsteenin raiskaamana... huh huh

Totta! Noi Malmsteenin coverit on muutenkin huonoja esimerkkinä Hendrix coverit.
Clapton is God
Kaneli
05.11.2004 12:46:41

Totta! Noi Malmsteenin coverit on muuten huonoja esimerkkinä Hendrix coverit.

Joita esiintyy mm. G3 live in denverissä.

Katoin eilen rynkän voodoo childia, enkä tiennyt jos olisi pitänyt nauraa tai oksentaa. Tai molempia.
- Si dej i reven!! - Mee ite. (Siberiankathru PolFukselle)
The Blues Man
05.11.2004 12:56:14
Joita esiintyy mm. G3 live in denverissä.

Katoin eilen rynkän voodoo childia, enkä tiennyt jos olisi pitänyt nauraa tai oksentaa. Tai molempia.

Joo malmsteenin lava esiintyminen on mahtavaa ja rupeaa ihan naurattamaan kun se jalka nousee malmsteenilla niin kepeästi ja kitara pyörähtää helposti kolmen leuan ympäri. Malmsteenin näkeminen nahkahousuissa on kyllä todella oksettava ja irstas näky.
Clapton is God
Kaneli
05.11.2004 13:00:08

Joo malmsteenin lava esiintyminen on mahtavaa ja rupeaa ihan naurattamaan kun se jalka nousee malmsteenilla niin kepeästi ja kitara pyörähtää helposti kolmen leuan ympäri. Malmsteenin näkeminen nahkahousuissa on kyllä todella oksettava ja irstas näky.

Se on niin.. Sexy.
- Si dej i reven!! - Mee ite. (Siberiankathru PolFukselle)
zorro
05.11.2004 13:01:17 (muokattu 05.11.2004 13:03:09)
RHCPn versio Steve Wonderin(?) higher groundista

ite en ole eläessäni kuullut huonoa abban biisiä
OSTETAAN: lace sensor Red MYYDÄÄN: WhammyII
aikavaikea
05.11.2004 13:04:46

Tästä pätkähti mieleeni ihan loistava kotimainen cover-ep, eli Road Crew:n Hot Dance Disco Hits vol. 4. Sisältää_todella_ jyräävät versiot kappaleista Daddy Cool, Ring Ring, Staying Alive ja Upside Down.
And I don't give a damn if you don't like me Cause' I don't like you cause you're not like me
Robospock
05.11.2004 13:35:30
Ei ei, en ollenkaan. Luepas uudelleen ja ajatuksella.

Did it...didn't work. Ehkäpä oot turhan nokkela!?
Kapina
05.11.2004 15:21:56
Hanoi Rocksin veto Up around the bendistä on mun mielestä edelleen selkeesti originaalia parempi.

Pakko sanoa munkin tämä. Lisäksi moni Nekromantixin uusiksi pistämä biisi, kuten She Bop ja Light My Fire (sanokaa mitä sanotte, mutta itselle iskee nuo).
"On se perkele kun lääkärissäkään ei enää saa lääkäriä." -Tuntematon
HaloOfFlies
05.11.2004 15:28:26

Ace Frehleyn versio New York Groovesta on se paras, samaten Joan Jettin cover-versio I Love Rock And Rollista.
Löytäisi mieluummin vaikka Jeesuksen. Tai Buddhan. Tai vittu vaikka kalkkunanpalvonnan, kunhan vain pitää manikyroidut kyntensä saatanan kaukana southern rockista. - Jani The Rock
Blue Moon
07.11.2004 14:11:00

steve mcbeach: Michael Monroe - Not Anymore (Dead Boys)
Micahel Monroe - Million Miles Away (Dead Boys)
Michael Monroe - It's A Lie (Jimmy Zero)

Jees, näissä toimii soitto ja laulu paremmin kuin alkuperäisversioissa. Varsinkin laulu, koska mielestäni Stiv Bators lauloi valitettavan huonosti, ja siitä huolimatta äijää tunnutaan tietyissä piireissä hypetettävän.

Ihan kiintoisa mielipide, sillä "dead boy" Stiv Batorshan oli laulajana(kin) eräs Mike Monroen erikuvista. Ihan kivojahan nuo Monroenkin versiot ovat, ei siinä mitään.
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
hörhö
07.11.2004 15:09:33 (muokattu 07.11.2004 15:18:39)

En jaksanut lukea ketjua läpi, mutta pari tuli mieleeni.

Heikki Silvennoisen tai Kingston Wallin Fire (alkup. J.Hendrix)
Sekä tietysti oma sovitukseni tuosta(hitaahko, kolmimuunteinen, selkeämpi chill-beat, naislaulaja).

Yleensä ihan kuka vain lähtee coveroimaan Steely Dania, lopputulos on parempi. Mahtavia biisejä, mutta en heidän soitostaan pidä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Steve McBeach
07.11.2004 19:18:44

Ihan kiintoisa mielipide, sillä "dead boy" Stiv Batorshan oli laulajana(kin) eräs Mike Monroen erikuvista. Ihan kivojahan nuo Monroenkin versiot ovat, ei siinä mitään.

Totta, mutta mulle ei noi biisit Stiv Batorsin laulamana kolahda yhtä hyvin, en oikeen osaa selittää miksei. Jotenkin se sen ääni vaan on semmonen. Toki esim. "Not Anymore" biisissä on Stivin laulamana hieno tunnelataus, mutta ei se vaan jotenkin kolise mulle.
I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock.
Blue Moon
07.11.2004 19:29:07

steve mcbeach: Totta, mutta mulle ei noi biisit Stiv Batorsin laulamana kolahda yhtä hyvin, en oikeen osaa selittää miksei. Jotenkin se sen ääni vaan on semmonen. Toki esim. "Not Anymore" biisissä on Stivin laulamana hieno tunnelataus, mutta ei se vaan jotenkin kolise mulle.

Batorsin laulutyylissä on kyllä joskus liikaa sellaista teennäistä "punk-aksenttia" myös mun mielestä. Menee niinku överiksi - mikä ehkä on ollu tarkoituskin. Mutta sen lauluääni sinänsä on mun mielestä ihan hyvä. Juu, ei tää mikään "kinan aihe" mulle oo, kiinnosti vaan tietää tarkemmin sun mielipiteesi. :-)
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
firecane
09.11.2004 09:19:43

Kaikki coverit ovat paskempia kuin alkuperäiset - kunnes joku päivä kuulen poikkeuksen sääntöön.

Kyllä Cradle of Filthillä on aikas kovemmat "koverit" kuin alkuperäiset: Sleepless (Anathema) sekä No time to cry (Sisters of mercy)
justus5
09.11.2004 21:36:03
Siis ehdottomasti Kingston Wallin versio Donna Summerin I feel lovesta!!!

Tähän samaan "genreen" tipahtaa myös Melrosen versiointi Loverboysta.
konehes
10.11.2004 19:25:40
Jeff Buckley - Hallelujah
Paljon parempi kuin Leonard Cohenin alkuperäinen.
askomiko
11.11.2004 10:54:20
Eläkeläiset - ei pääse sonni saatille
Pastilli? Osta hienoja kitaroita.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
-jipii-
11.11.2004 11:26:55
Mun mielestä gunnareiden versio knocki´n on heavens door- biisistä on parempi kun Bob Dylanin... Mut silti tarvii antaa kunnia sille kenelle se kuuluu eli bobille!
juici
11.11.2004 20:48:04

Viikatteen tulkinta Roky Ericksonin Night Of The Vampiresta eli Vasten Kuutamon Siltaa. Huomattavasti paljon rankempi. Entombedin versio on kans rankka.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)