Aihe: Käytöstavat
1 2 3 4
Martso
10.11.2004 11:22:42
Sitten on nää apinat jotka hyppää puikkoihin sillä välin kun bändi on tauolla.

Ei ole meillä ihan kirjailmellisesti päässt tapahtumaan viime aikoina (*koputtaa puuta*). Mutta on se vaan aina yhtä jännittävää, ku joissain ravinteleissa soittotila on silleesti sijoitettu, että humalainen turakainen löytää ittensä ihan vahingossa keskeltä instrumenttiviidakkoa. Tura-esa parhaassa tapauksessa älyää kääntyä ja palata samaa reittiä takasin. Toiset sitten päättää onnistua lavanhalkomisessa, koska "minä nyt päätin mennä tästä ja minä olen asiakas" tai "ajattelin oikasta" tai jne jne... Kolmetoista torvea meilläki siinä aika tiiviissä nipussa. Sinne ku rojahtaa...
Hullu mikä hullu!
Mase
10.11.2004 11:25:01
Poikkeuksen tekee mielestäni Pentti Hietanen, joka klaaraa muutakin musaa aivan ok., kuten Creedens-musaa.
Mitä mieltä olette?

Ihan samaa mieltä, kyllähän Penttiä kuuntelee... vielä kun se joskus jättäis sen eukkonsa kotiin, ettei tarttisi sen hirveää vinkumista kuunnella joka konsertissa.
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
Sertzo S
10.11.2004 11:28:37
Ihan samaa mieltä, kyllähän Penttiä kuuntelee... vielä kun se joskus jättäis sen eukkonsa kotiin, ettei tarttisi sen hirveää vinkumista kuunnella joka konsertissa.

Onko naisen ääni kuin oksaista puuta sirkkeliin työntäisi?
Martso
10.11.2004 11:38:18
Onko naisen ääni kuin oksaista puuta sirkkeliin työntäisi?

Juu, mut sitä puuta on märkänä eka pyöritetty hiekassa.
Hullu mikä hullu!
mack the knife
10.11.2004 12:38:17
Poikkeuksen tekee mielestäni Pentti Hietanen, joka klaaraa muutakin musaa aivan ok., kuten Creedens-musaa.
Mitä mieltä olette?

Mä kirjoitin jossain vaiheessa tästä. Jossain vaiheessa varmaan tulee Michael Boltonin ja P.Hietasen yhteiskiertue "Nupit punaisena 2005". Sellaista mieltä täällä päin...
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
Rämppy
10.11.2004 12:41:23
Sitten on nää apinat jotka hyppää puikkoihin sillä välin kun bändi on tauolla.
Pahinta on jos juhlan järjestäjä on sitä mieltä, että juhlaväelle LUONNOLLISESTI kuuluu rajoittamaton soittokaluston käyttöoikeus, kun kerran bändistä oikein rahaakin maksetaan. Pari kertaa on ollut tiukka sananvaihto järjestäjän kanssa, kun olisi pitänyt "yleisön pyynnöstä" päästää perseet olalla oleva bestman tms. kitaran varteen. Ei päästetty "tosi kovaa skebanvääntäjää" tuolloinkaan lavalle. Humalaisia ei päästetä soittokamojen kimppun ja muut ex tempore -pyynnöt käsitellään tapauskohtaisesti. Palveluasenteella ja hyvässä hengessä toki pelataan, mutta pelleiksi tai lattialuutuiksi ei sentään ruveta. Ystävällisesti mutta ylpeydellä. Selkokielellä perustellut kieltäytymiset ovat toistaiseksi menneet jakeluun jurrisemmallekin järkkärille. Loppujen lopuksi.

Myös lavavartiointia on jouduttu toisinaan harjoittamaan tauoilla.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Harry Potter
10.11.2004 12:47:03
Myös lavavartiointia on jouduttu toisinaan harjoittamaan tauoilla.

Mä taion mun kamat näkymättömäks jos joku niiden kimppuun ryntää!
Huispauksen ruhtinas!
JK
10.11.2004 12:58:59 (muokattu 10.11.2004 13:00:21)
Viime vuoden pikkujouluaikaan soitimme kitaristimme työpaikan pikkujouluissa. Oli käynyt niin uskomaton tuuri että saimme samaan paikkaan peräkkäisten iltojen keikat. Perjantaina ensin toisen firman ja sitten lauantaina tämän kitaristin työmaan. Sovimme heti alkuun paikan henkilökunnan kanssa että meille kasataan lava ja jätämme kamat sinne yöksi.

Kitaristin työmaan pikkujoulutoimikunta oli buukannut pikkujouluihinsa toisenkin bändin esiintymään jostain kaukaa keski-Suomesta. Ilmeisesti tämän tilauksen yhteydessä oli mainittu, että tilaisuuteen on tulossa "housebandi" eli "jotainnäitä meidän työmaan soittajia" (vähättelevään sävyyn)

Kun kuulimme että paikkaan on tulossa toinenkin bändi, joka tulee kauempaa ja soittaa ennen meitä niin kitaristimme ajatteli kohteliaasti soittaa kyseisen bändin jäsenelle ja sopia hiukan kamojen yhteiskäytöstä ettei heidän tarvitsisi tuoda kaikkea mukanaan.

Puhelinkeskustelun aluksi kun kitaristimme kertoi soittavansa laitteiden tiimoilta oli toisesta päästä kuulunut heti "Me ei lainata teille Pa-kamoja".

Kitaristimme veti heti herneen nenään mutta kertoi kohteliaasti että meillä on omat ihan laadukkaat laitteet ja soittimet. Olisimme voineet lainata niitä teille sopimuksen mukaan, mutta nyt näyttää siltä että tuokaa vaan omat kamanne mukananne. Ja muuten soitatte sitten siellä mihin mahdutte. Meidän kamat on lavalla ja ne ei sieltä siirry mihinkään.

Tultuamme paikalle illalla oli kyseinen bändi juuri lopettelemassa soittoaan siellä tanssilattian reunalla, keräilivät kamansa vähin äänin pois eikä siinä juurikaan keskusteltu.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
KoskPaavo
10.11.2004 13:03:27
Entäpä muistaako kukaan sitä TV-taltiointia jossa B.B.Kingin vieraana oli Pavarotti?Tuli 3-4 vuotta sitten, karmeata........
Soittaja selviää aina.
vanhami
10.11.2004 13:36:02 (muokattu 10.11.2004 13:41:06)
Yksi hassu pila järjestettiin kerran eräälle "laitamyötäisessä" esiintymään pyrkivälle karaokekuningattarelle....

Uudessa mikserissä olis ihan vakiona pitch shifter. Luin jostain threadista pikku kepposen, että solistin korvamonitoreille menevä signaali vedetään pitch shifterin kautta.

Tätähän vois soveltaa myös tuohon hommaan. Meillä on yksi mikkikanava jätetty juuri turakaiskäyttöä varten ja mulla on parin kympin Carol tuota hommaa varten. Vois tempasta tuon signaalin defaulttina esim sekuntin verran yli tai alle, tai pistetään ihan reippaasti terssin verran. Kanavaan vielä 300-500 ms delay, ilman feedbackia.

Toki täytyy sanoa, että yleiseen kokemukseen perustuen, tuolla ei ole mitään merkitystä. Esitykset on olleet sitä luokkaa, että ei tarvi tahallista fibaa.

;o)

Mika
kimmoke
10.11.2004 14:19:03

Aikaisemminkin kerroin tän... kun manne-poika tuli kesken karun baarikeikan lainaan kitaraa. Tumma ja tulinen Valto vetäs 20-minuutin kavalkaadin
ehkulaisiiprihaimneintsomanein
(lat.huom. oikein kirjoitus?) kappaleita. Siinä alko hermo menee ja sai raatokasterin repiä väkisin kaulasta, hyvä ettei nahkaremmi katkennu.
Kaipa sen ilman väkivaltaa olis aamusella pantista saanu...:)

"jokainen ihminen on laulun arvoinen"
Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille.
Teemu Tee
10.11.2004 14:20:41
Paras näkemäni tilanne luvattomasta soitinten lainaamisesta on eräistä häistä. Bestman soitteli bändin kitaristin vehkeillä ilman lupaa. Kitaristi huomasi tilanteen, kävi kuiskaamassa jotain kesken biisin ja käppäili suoraan bestmanin vaimokkeen luo. Lähtivät yhdessä kävelemään takahuoneeseen ja kitaristi vilkutti samalla hymyn kera rämpyttelevälle tyypille.Soitto loppui hyvin lyhyeen ja bestman paineli aika totisen näköisenä takahuoneeseen. Hetken päästä bestman muijineen palasi istumaan paikalleen.

Satuin seuraamaan asiaa vierestä ja tilanne alkoi kiinnostaa mua. Kävin kysymässä, että mikä tää juttu oli. Bändi naureskeli porukassa ja sanoi kitaristin kertoneen soittavalle bestmanille ottavansa hänen autonsa vastalainaan ja lähtevänsä ajamaan paskarinkiä pihalle. Neitokaiselle oli sitten pöydässä sanonut miehensä pyytäneen antamaan auton avaimet tälle kitaristille jotta hän voisi hakea autosta jonkin tavaran... Ja se kitaristi ei ollut selvin päin!

Mä olen odottanut joka häissä että pääsis vetään tuon saman jutun mut ei oo tärpännyt!
Tyhjän saa pyytämättäkin
Tankero
10.11.2004 14:27:59
Mitä mieltä olette?

Yliammuttua paatosta ja mylvintää.
Sertzo S
10.11.2004 14:42:45
Juu, mut sitä puuta on märkänä eka pyöritetty hiekassa.

...ja nauloja tukissa.
Sertzo S
10.11.2004 14:44:44 (muokattu 10.11.2004 14:44:59)
Yliammuttua paatosta ja mylvintää.

Taidat olla vain kateellinen;)
mr.muzak
10.11.2004 15:54:49
Toi on kyllä äärimmäisen ärsyttävää..

Tästä tulikin mieleeni...w-kellari, kiipparit dj-kopin edessä. Pari äijää oli sitten siinä kaiteen vieressä ajatellut laskevansa drinkkinsä johonkin, mutta kun mitään sopivaa tasaista pintaa ei näkynyt, niin minun rolandini oli ilmeisesti juuri sopiva paikka heidän juomilleen. Noh, nämä olivat kyllä venäläisiä, mutta mulla palo käämit täysin tuossa kohtaa.
baron
10.11.2004 16:12:58

Tästä tulikin mieleeni...w-kellari, kiipparit dj-kopin edessä. Pari äijää oli sitten siinä kaiteen vieressä ajatellut laskevansa drinkkinsä johonkin, mutta kun mitään sopivaa tasaista pintaa ei näkynyt, niin minun rolandini oli ilmeisesti juuri sopiva paikka heidän juomilleen. Noh, nämä olivat kyllä venäläisiä, mutta mulla palo käämit täysin tuossa kohtaa.

Tuolla kosketinpalstallahan oli keskustelua siitä, että kiippareiden pitäisi olla kallellaan, oliko tää syy siihen?
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Tankoprinssi
10.11.2004 19:55:41

Sorry!On taas vähän levottomat jutut...

Niin mullakin oli, kun tuli eilen vähän otettua "häbbää"samalla kun surffailin. No nyt on taas rauha maassa. Joten jatkoja Eddy!
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Jäärä
03.10.2005 15:34:40
Tää pitää nostaa ylös, sori.

Viime lauantain keikalla noustiin lauteille, tarkastin vielä ennen settiä kitaran vireen ja oottelin, että muukin bändi olisi valmiina ekaa biisiä varten. Soittotila oli tanssilattian tasossa ilman kaiteita yms. ja luokseni porhalsi semmonen 9-10-vuotias pikkusälli joka silmät kierossa kysäisi multa jotta "Osaatko soittaa tolla semmoisia sooloja?". Vastattuani kieltävästi poika lähtiessään näppäsi etusormellaan d- ja g-kieliä ja lähti siitä pois. Ei siinä mitään, ihan mukavan oloinen sälli tuntui olevan.

Eka biisi, huitaisen ensimmäisen soinnun ja vahvistimestani ei kuulukaan sulosointuja mitä sieltä on tapana raikua vaan jotain epämääräistä, osittain dempattua ääntä. Vähän aikaa zoomailtuani totean, että kielissä on jotain epämääräistä töhnää ja huitaisen nopeasti kielet puhtaiksi humppahaarniskan hihaan. Tää unohtui sitten loppukeikan ajaksi kuitenkin. Itse keikka oli jees.

Sunnuntaiaamuna tarkistan kuteiden kunnon seuraavaa käyttöä varten ja huomaan siinä hihassa jotain töhnää. Edellisillan vaikeudet muistuvat mieleen ja totean sitä tarkastellessa, jotta sehän on RÄKÄÄ (en voi tietenkään tastä ihan 100%:n varma olla, siltä se kuitenkin näytti). Vittu. Tuli huono olo.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)