![]() 09.11.2004 17:01:06 | |
---|---|
Tulipa mieleen Jone the Bonen vanhasta kirjoituksesta; "kamat kaikkien käytössä". Siinäkin on jo tarpeeksi kestämistä mutta se, miten asia tullaan esittämään, on joskus jo liikaa. Kerran oli joku pikkujoulukeikka ja muutakin ohjelmaa meidän lisäksi. Joku oikee missi oli siellä juontamassa ja tartti pa:ta omalle cd soittimelle. Ei sanonut päivää, ei esitellyt itseään, ei edes kysynyt onko tämä mahdollista. Sanoi vain mulle, että laita tuo mun cd kiinni sinne ja anna mulle mikki! Mullahan luonnollisesti paloi hihat ja sanoin: Tuoppa neiti mulle sopimus missä lukee tämmönen kohta ylimääräisestä äänentoisto hommasta. Blondi katto mua kuin halpaa makkaraa ja kysyi, että mistä sä puhut. Vastasin kertomalla; Ei mua oo infottu tästä enkä mä rupee sua passaamaan kun et osaa sanoa päivää, esitellä itseäsi ja asiaa, ja lähdin kahville. Kohta puuaivo kaunotar tulee itkun ja vihan sekaisessa mielentilassa mouhoomaan mulle jotain lisää mut päätin olla tiukkana. Sanoin; tää sun juttus on mitä epävirallisin. Siitä hyvästä sä korvaat sen mulle epävirallisesti ja sanoin että avaat mulle piikin tonne tiskille. Tiukkaa teki ja blondi lupasi tiedustella asiaa. No laitoin sen soittimen kiinni ja tsekkasin mikin, keikan loppuvaiheessa menin tiskille. Ei piikkiä. Hetken kuluttua ei enää missiäkään paikalla. Ei kiitoksen sanaa. Että tämmöstä. Mikään ei ole kamalampaa kuin tyhmä hanuristi! | |
![]() 09.11.2004 17:08:08 | |
Tästä voi vaan päätellä et kauniit ihmiset ei käy ollenkaan vessassa... ja kun ei käy vessassa niin kusi nousee päähän kun se ei poiskaan pääse... Mutta jos vakavasti puhutaan niin törkeetä tommonen on. Vaikka olis kuinka missi niin ei silti muita saa ihan miten vaan kohdella! "May the tone be with you" IHKK #19 | |
![]() 09.11.2004 22:15:16 | |
Kyllä tässä tapauksessa sinulla puuttuu käytöstavat! Naisille pitää aina ja joka tilanteessa antaa heti kun pyytävät. Niille ei kannata v*****lla missään tapauksessa tai tilanteessa. Hermostunutta missiä pitää aina ymmärtää. "G-strings are for strippers" | |
![]() 09.11.2004 22:28:26 (muokattu 09.11.2004 22:28:36) | |
Tähän sopii ehkä??? taas "vanha viidakon sanonta": Jos poika isäänsä on tullut, niin varmasti haluaa ja jos on äitiinsä tullut, niin suorastaan pyytää. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras | |
![]() 09.11.2004 22:32:34 | |
Tähän sopii ehkä??? taas "vanha viidakon sanonta": Jos poika isäänsä on tullut, niin varmasti haluaa ja jos on äitiinsä tullut, niin suorastaan pyytää. Mielestäni poika on avun tarpeessa,jos sekaantuu vanhempiinsa... Koskettelen soittimia... | |
![]() 09.11.2004 22:59:02 (muokattu 09.11.2004 23:00:09) | |
Mielestäni poika on avun tarpeessa,jos sekaantuu vanhempiinsa... Tais mennä sulta ohi. Mutta tarkistin tietosi ja sä ootkin Snadist. Joten pitää vääntää RAUTALANGASTA: "kai sää huumoria ymmärrät, okei tää ei oo sitä" Hyvää yötä! Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras | |
![]() 09.11.2004 23:23:53 | |
Sorry!On taas vähän levottomat jutut... Koskettelen soittimia... | |
![]() 09.11.2004 23:34:01 (muokattu 09.11.2004 23:34:36) | |
Hermostunutta missiä pitää aina ymmärtää. Miksi pitää missiä ymmärtää, kun itse missi ei ymmärrä yhtään mitään mistään!!!??? Mikään ei ole kamalampaa kuin tyhmä hanuristi! | |
![]() 09.11.2004 23:42:14 (muokattu 09.11.2004 23:43:17) | |
Miksi pitää missiä ymmärtää, kun itse missi ei ymmärrä yhtään mitään mistään!!!??? Ihan vain siksi koska missi on nainen. Jos et ymmäärrä mirr... eiku missin päälle niin en voi kuin pahoitella... "G-strings are for strippers" | |
![]() 10.11.2004 01:31:59 | |
Ei nyt aina tarvitse olla missikään. Meillä oli tänä syksynä keikka, jossa esiintyi myös laulukvartetti. Ne soitti mulle etukäteen ja kysyi meidän äänentoistosta, mm. monta mikkiä meillä meillä on. Kun sanoin kaksi, ilmoittivat että mun on hankittava kaksi lisää. Mä ilmoitin, että mun ei tarvitse hankkia yhtään mitään, mutta heidän pitää hankkia omat PA-laitteet ja neljä mikkiä. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 10.11.2004 03:53:55 | |
Mua on taas ihmetyttänyt kovasti vanhempien (senioreiden) ihmisten käyttäytyminen tässä meidän lavatanssikulttuurissa. En halua yleistää, mutta kovin usein nämä kaikista eniten kitisijät ovat juuri mummoja ja pappoja. Esimerkkejä tuli taas lisää edellisellä laivarupeamalla...kaunistettuina versioina: Lavan etureunaan kuuntelemaan tulleet kaksi neitosta drinkkeineen oli liikaa eräälle papalle, ja hänen oli ilmeisesti pakko alkaa poliisin hommiin ja ilmoittaa tytöille että "tämä on tanssilattia, drinkit juodaan pöydissä". Ja se ei tietenkään tuonut papalle haluamaansa tulosta, ja hän päätti myöskin ilmoittaa drinkittömälle pariskunnalle lavan edessä että "tämä on tanssilattia, ei täällä saa seistä paikallaan". Onneksi papan puoliso oli sen verran järjissään että koitti saada tilanteen loppumaan. Ja myöskin toinen tapahtuma...vanhempi rouvas-henkilö tuli toivomaan "vanhaa tanssimusiikkia" yökerhossa noin klo 2:00 yöllä, muuten kuulemma vanhukset lähtevät nukkumaan. Biisin keskellä juttelemaan tullut rouva ilmeisesti piti Emma-twist kappaletta liian räväkkänä tilanteeseen. Keskustelumme ei tuottanut toivottua tulosta rouvalle, joten hän haki lisävoimia heidän pöytäkommuunista ja tulivat neuvomaan meitä lisää. Lopputulos oli se, että he iloisen illan päätteeksi jättivät kirjallista palautetta siitä kuinka pohjanoteeraus orkesterimme oli. Pistää kyllä mietityttämään että mikä senioreiden mielestä oikeuttaa vastaavaan käyttäytymiseen? Ja varsinkin että onko tuo sitä "hauskanpitoa" heidän mielestä? Pitäisikö tanssiorkestereiden pas**ntaakin hymyillen käskystä jotta ilta olisi "onnistunut"? Tämä nyt on tietysti väärä foorumi asianomaisten vastauksien saamisen kannalta, mutta kyllä ainakin minusta nuoriso osaa tässä suhteessa käyttäytyä erittäin paljon paremmin. | |
![]() 10.11.2004 08:51:41 | |
Pahin niitti on tähän mennessä ollut kun joku vanhempi mieshenkilö tuli huutamaan kesken hitaan tunnelmointibiisin aikana että soittakaa nyt jotain tanssittavaa musaa. Muistaakseni löi jalkaa lattiaan ja yritti näyttää vielä vähän miten pitäs vetää. Puoliksi taustamusaahan meidän oli muistaakseni tarkoitus soittaa jossain firmabileissä. Kyseessä oli siis meiän akustinen poppoo ja kokoonpanoon kuuluu 2*akustinen kitara, congat ja perkussiot. Sillon joutu vetämään hymyn väkisin naamalle. **tutti aika huolella, onneks ei ollu ilmaiskeikka. :) Vastaavien tilaisuuksien varalle pitäs varmaan ottaa joku 1mx1m varoituskyltti mukaan lavan eteen tanssimusiikkiin liittyen. Tää avautuminen tais tulla ihan oikealle palstallekin.. :) Paino ei ole mikään ongelma. † FAT = MOTION † | |
![]() 10.11.2004 08:57:10 | |
Pistää kyllä mietityttämään että mikä senioreiden mielestä oikeuttaa vastaavaan käyttäytymiseen? Ja varsinkin että onko tuo sitä "hauskanpitoa" heidän mielestä? Pitäisikö tanssiorkestereiden pas**ntaakin hymyillen käskystä jotta ilta olisi "onnistunut"? Tämä nyt on tietysti väärä foorumi asianomaisten vastauksien saamisen kannalta, mutta kyllä ainakin minusta nuoriso osaa tässä suhteessa käyttäytyä erittäin paljon paremmin. Viime keikka oli tällaiset Halloween bileet, kaikki olivat pukeutuneet (bändikin) erilaisiin kauhuvetimiin (helvetin hienoja pukuja näkyi yleisöllä), paikka oli koristeltu asiaankuuluvasti ym., tunnelma oli tapissa. Revittiin ensimmäistä settiä ja porukka tanssi mielisairaan tavalla ja hauskaa näytti piisaavan. Sitten joku suttura pukeutuneena tämmöiseen Addam's Familyn pikkutytön kostyymiin (en muista sen roolihahmon nimeä) tuli jonkun biisin jälkeen urputtamaan "Te soitatte tosi hyvin, mutta meillä ei ole yhtään hauskaa!". Kun kyseltiin mikä nyt mahtaa sitten olla vikana, niin selvisi, ettei hän voi pitää hauskaa, ennen kuin bändi soittaa tän Addam's family-leffan tunnaribiisin. Ei soitettu, kun kukaan ei sitä muistanut. Toisen setin aikana tämä tyyppi kävi joka biisin jäkeen kysymässä koska me mahdetaan soitta se tunnari. Tauolla hiillostus jatkui ja typykkä raahasi takahuoneeseen urpomiehensä, joka ilmoitti, että hänellä löytyy tämä sävelmä "meloodisena soittoäänenä" kännykästään. Vitutti koko pariskunta jo niin paljon, että päätettiin, ettei soiteta sitä, mutta voidaan toki mikittää se kännykkä, jotta saadaan se "meloodinen soittoääni" juhlaväen kuultavaksi. Seuraavassa setissä, jossain siinä keskivaiheilla, pariskunta sitten toteutti sitten tämän hauskuuden ruumiillistuman ja huipennuksen, soitti kännykästään Addam's Familyn tunnarin "meloodisen soittoäänen". Saatana, naikkonen piteli sitä kännykkää siinä mikissä kiinni, hymyili suu irvessä ja tanssahteli kevyesti muutaman promillen laitamyötäisessä suljhon peesatessa vierellä idioottihymy kasvoillaan. Juhlaväen fiilinki tuntui hiipuvan ja tunnelman kattoon saattamisessa oli kova työ tämän jälkeen. Muuten oli ihan mukava keikka ja saatiin jatkotilaus samalle firmalle. Ruokakin oli hyvää ja sitä oli riittävästi ja palkkakin oli kohdallaan. Tämmöset perseilyt vaan jää kummittelemaan mieleen. Nää ei olleet niitä vanhuksia, ennemminkin aika nuorta porukkaa. Suomen Hiihtoliiton luvalla. | |
![]() 10.11.2004 09:28:40 (muokattu 10.11.2004 09:29:03) | |
Jo vuosikymmeniä toiminut Orkestereille vittuilijat r.y. saa aina vain uusia muotoja, kuten ylläolevasta valitettavasti ilmenee. | |
![]() 10.11.2004 09:35:26 | |
Jo vuosikymmeniä toiminut Orkestereille vittuilijat r.y. saa aina vain uusia muotoja, kuten ylläolevasta valitettavasti ilmenee. Eikä ne aina edes tajua vittuilevansa. Eilisellä keikalla olin juuri päässyt Monk-soolossa vauhtiin, kun tilaisuuden järjestelijä halusi kesken soiton aloittaa pitkän ystävällisen sosiaalisen keskustelun, kertoa että kuinka kiva oli, että olimme tulleet, että musiikkimme on hyvää ja että meistä pidetään etc. Yritin vaivihkaa vihjailla, että olen ikäänkuin duunissa ja että tauolla tai edes tämän kappaleen jälkeen voisi jatkaa keskustelua, mutta ei mennyt läpi. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 10.11.2004 09:42:50 | |
Sitten on nää apinat jotka hyppää puikkoihin sillä välin kun bändi on tauolla. Yht'äkkiä karmee rummun pauke tai kitarasoolo ja pullat menee väärään kurkkuun. Muuan keikalla joku tosi pierussa oleva turakainen meni lavalle "turaamaan" ja kun havahduimme vasta karmeeseen kolinaan ja paukkeeseen niin kaikki oli myöhäistä. Turakainen makasi kaatuneiden soittokamojen keskellä saaden särjettyä basson... Onneksi ei tarvinnut alkaa painimaan korvauksista, juhlaemäntä lupasi heti että asia järjestyy ja turakainen istutettiin taksiin. I might as well go back over yonder... | |
![]() 10.11.2004 09:50:04 | |
Sitten on nää apinat jotka hyppää puikkoihin sillä välin kun bändi on tauolla.... Toi on kyllä äärimmäisen ärsyttävää.. Onneksi ei vaan ole ihan noin äärimmäistä kokemusta. Juttuja on kyllä kavereilta kuullut, just tuohon suuntaan ja eipä siinä ole aina pieni käsirysykään kaukana ollut. Joskus on annettu joillain häävedolla sulhasen tai bestmanin annettu soittaa biisi-pari bändin mukana kun on tultu asiallisesti kysymään. Homma on menny okei. Kerran yks kaaso kävi laulamassa tuhannen pierussa Satulinnan 2 kertaa illan aikana. Pistettiin sävenlaji neidille tarkoituksella hankalaksi ja hän ihmetteli kovastipaljon että mikä on kun ei "tuttu" biisi kulje. Ei toinen yrityskään kummempi ollut, mutta bändillä oli ainakin hauskaa :) | |
![]() 10.11.2004 10:05:46 (muokattu 10.11.2004 10:06:37) | |
Kävipä kerran niin, että kulttuurikaupungissamme 70-luvulla tunnettu oopperalaulaja halusi tulla laulamaan välttämättä erään jazz-standardin orkkamme säestyksellä. Yritimme estellä häntä diplomaattisesti. Ylimielinen kommentti oli, että ettekö osaa ko.teosta. Päästimme "taiteilijan" lavalle ja rämmimme biisin kauhistuttavine lauluosuuksineen läpi. Totesin myöhemmin, ettei oopperalaulajaa, jolla ei ole mitään tyylitajua esittää muuta kuin oman osa-alueensa taidetta ei pidä päästää lavalle. Ehkä tuo tapahtuma on osaltaan vaikuttanut myöhemmin suhtautumiseeni ko.taidelajia kohtaan nyrpeästi. Olenkohan tainnut kertoa tämän tapahtuman palstallamme aiemminkin? | |
![]() 10.11.2004 10:29:37 | |
Totesin myöhemmin, ettei oopperalaulajaa, jolla ei ole mitään tyylitajua esittää muuta kuin oman osa-alueensa taidetta ei pidä päästää lavalle. Suurinpiirtein kaameinta mitä tiedän, on oopperalaulaja tulkitsemassa jotain rokkia (tai oikeasti mitä vaan). Ja kappaleen loppuun vielä semmonen puolen minuutin Tarzan-huuto levitetyin käsin, niin se on siinä. Suomen Hiihtoliiton luvalla. | |
![]() 10.11.2004 11:12:40 | |
Suurinpiirtein kaameinta mitä tiedän, on oopperalaulaja tulkitsemassa jotain rokkia (tai oikeasti mitä vaan). Ja kappaleen loppuun vielä semmonen puolen minuutin Tarzan-huuto levitetyin käsin, niin se on siinä. Poikkeuksen tekee mielestäni Pentti Hietanen, joka klaaraa muutakin musaa aivan ok., kuten Creedens-musaa. Mitä mieltä olette? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)