Aihe: Cry baby heikentää signaalia
1
Keppis
09.11.2004 20:31:49
Mikä on, kun saundi muuttuu pehmeemmäks, kun pistää cry babyn läpi, vaikka itkupilli ei olis päällä? Tällä hetkellä oon muuntajaa siinä pitäny, onko vaikutusta?.
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
JCM
09.11.2004 20:33:38

Mikä on, kun saundi muuttuu pehmeemmäks, kun pistää cry babyn läpi, vaikka itkupilli ei olis päällä? Tällä hetkellä oon muuntajaa siinä pitäny, onko vaikutusta?.

Se syö tonea, siihen voi tehdä true bypass modauksen, mikäli tahtoo.

Käytä hakua, aiheesta on keskusteltu. Oon tehnyt CB:stä laitearvion, joku oli sinnekin kommenttiin jonkun linkin laittanut.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
toxic
09.11.2004 20:48:18
Tuolla on jonkin sortin modaamista. En ole vielä lukenut, eli älkää iniskö jos siellä on tuhmia kuvia.

http://www.kotipolttoinen.com/sisalto/kitara/wah_mod/index.php
kunnasja
09.11.2004 20:50:27
Itelläni tämä oli kuin merkkivalo sille, että patteri oli loppumassa. Siinä muuten kestää patteri vuoden, jos muistaa aina ottaa input-kaapelin irti kun lopettaa soittelusession, että muuntajan raahaaminen on sikäli turhaa. Tämä on vain oma mielipiteeni :)
Visit http://www.helionprog.com - download http://www.helionprog.com/audio/Helion-GodofFire.mp3
Keppis
09.11.2004 21:13:04
Mitä mun siis pitäis ostaa, missä kohtaa se verme on siäö sisällä?
Keppis
09.11.2004 21:27:29

Emt. Liikkeeseen viet niin kai ne siellä osaa sanoa.

Käykö mikä vaan liike? Onkohan treen seudulla mitkä liikkeet sellasia, josta kannattaa kysyä?
Jungleman
09.11.2004 21:45:27
Käykö mikä vaan liike? Onkohan treen seudulla mitkä liikkeet sellasia, josta kannattaa kysyä?

www.wahvarikellari.fi

Paras.
AoA
10.11.2004 08:20:37 (muokattu 10.11.2004 08:20:46)
Kyllähän se soundia hieman muokkaa...sen vaan huomaa kun soittaa pitkään crybabyn kanssa ja sitten soittaaki yhtä-äkkiä ilman.
-Anssi, Stiff Flavor
Fortune
10.11.2004 15:17:49
Kyllähän se soundia hieman muokkaa...sen vaan huomaa kun soittaa pitkään crybabyn kanssa ja sitten soittaaki yhtä-äkkiä ilman.

"Hieman". Täysin hurinattoman signaaliketjun saa helvetilliseksi surinakasaksi tuolla pedaalilla, kokemusta on.

Jännää sinänsä, että sellaisia true-bypass:ittomia pedaaleita, jotka eivät ko. efektiä luo, löytyy muilta merkeiltä vaikka kuinka.

Itselläni oli esim. George Dennisin ja Morleyn waheja, joiden kanssa ei moisia ongelmia koskaan ollut. Crybaby oli suorastaan vitsi.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Tilaa Mnet-paita!
P2
10.11.2004 16:37:11 (muokattu 10.11.2004 16:38:28)
Se on valitettavaa kuinka paljon tota perus Crybabya dissataan just ton takia, että siinä ei oo tpb:ia. Tosin onhan se kyllä ihan totta, että se syö soundia ilman kytkimen vaihtoa. Modasin omaani muutenkin samalla; kieräytin potikkaa, poistin bufferin ja vaihdoin pari vastusta (piti tehdä q-arvo potikka, muttei ollut sopivaa kotona sillä hetkellä) samalla kun modasin true bypassin Crybabyyni. Tuli erittäin hyvä ja hintaa modauksineen tuli 65e, eli halvalla saa hyvää, jos tietää mitä tekee ja kuitenkin suhteellisen pienellä vaivalla. En kyllä ymmärrä miksei Dunlop voi laittaa tehtaalla tuohonkin malliin DPDTt-kytkintä, kertokaa joku fiksumpi mulle miksei. Lisäkustannusta tulis ehkä 5e ja sen bufferin voi silloin tosiaan jättää piirilevystä kokonaan pois.
Kuolema kuittaa velat ja univelat
Keke Urlaub
10.11.2004 17:34:43

True Bypass-modi aiheuttaa kyllä sen, että efektin päälläollessa ainakin itselläni volataso tipahtaa. Eli suuressa roolissa on se taso, millä bufferointi on toteutettu; itsessään bufferointi ei ole niinkään kirosana, vaan sen laatu. Ehkä sitä ei vakiona ole sen takia peruscrybabyssa?
Tämän voi korjata kuitenkin jonkin vastuksen/vastuksien vaihdolla, ohjeita on netissä. Itselläni on sama modaus edessä, ehtisi vain.
Shake before use.
Niskamies
10.11.2004 17:43:55
Mitens noissa paremmissa Crybabyissä, 535q:ssa ja Misterissä? Ainakaan en huomaa hirveetä signaaikatoa/suhinaa verrattuna siihen ettei se ole kytketty.
Meitsi on meshissä.
päänahka
10.11.2004 19:27:16 (muokattu 10.11.2004 19:27:48)
Mitens noissa paremmissa Crybabyissä, 535q:ssa ja Misterissä? Ainakaan en huomaa hirveetä signaaikatoa/suhinaa verrattuna siihen ettei se ole kytketty.

En huomannut moneen vuoteen 535:ssa. Ihan vasta äskettäin huomasin lähinnä pientä signaalitason heikentymistä, ehkä hieman enemmän yläpäätä leikkaa. Särön kanssa huomaa selvemmin, 535 vähentää potkua.

EDIT: Siis mitään suhinoita en ole huomannut tähän päivään mennessä.
Soolot on perseestä.
Keke Urlaub
10.11.2004 19:33:11

"Paremmat" Crybabyt väittää olevansa true-bp, vaikka ne juurikin on toteutettu suht. laadukkaalla bufferilla. Ei pitäisi olla ongelmia, ethän sinä niitä edes ollut huomannut :).
Shake before use.
lardie
10.11.2004 20:59:10

Ostakaa Silver Machine, ei kohise, ei suhise ja soundi on jumalainen! :)=
-extreme action metalcore- www.scorched.org
vale
10.11.2004 22:56:30
Itse laitoin bufferin takaisin crybabyyni tänään... Otin sen pois elokuussa ja soundi oli todella hyvä kun efekti oli päällä, mutta se söi silti soundia hieman kun oli bypass tilassa. No nyt meni sitten pari kombonenttia sekaisin ja soundista tuli vielä parempi, yikä volataso laske yhtään efektin ollessa päällä ja sound suckingia ei tapahdu yhtään...

Tyhmää sinänsä...
Rock n' Roll is the only way to DIE
JR
11.11.2004 00:07:46

Ihan selkeesti ohentaa soundia eli erilainen ulostulo crybabyn läpi vaikka ei ole päällä. Egulla korjataan sitten vahingot (tehkää A-B testejä ja kuunnelkaa eroja kunnes erot ei pahoja).
Mitään hurinoita ei kyllä tule, on jollain ollut ilmeisesti jotain rikki siellä pedaalissa tai jotain.

Kokemuksia vain tosin vuoden 91 ostetussa JH-1 (hendrix) crybaby mallista joka on mulle se ainoa oikea wah pedaali.
Poljettu on jo 13 vuotta, ja toimii kuin unelma. Patterit 2 krt vuodessa vaihtoon vaan.

Niin kultakorva en kuitenkaan itse ole että viittisin tähän pedaaliin true bypassia pistämään, samalta se itse soitto kuitenkin loppujenlopuksi kuulostaisi :)

Morleyt ja muut on ihan jees, mitä oon testannut, mutta musta cry baby on ainoa jossa on sitä "rock-luonnetta" ja sopivaa riipivää yläpäätä joka saa niskavillat pystyyn. Mutta makuasioita nää on.
Milk can hurt you.
Keppis
11.11.2004 18:22:51
Siis se "nappi" systeemikö pitää vaihtaa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)