Aihe: Virallinen sahaus topikki
1 2 3 4 5 6 7
Krice
08.11.2004 00:50:17

Näin henk. koht. :)

Ite soittelin joskus 8-sarjalla kauan ja muistaakseni joskus oli 7:n ohuisia kieliäkin. Huonolla runttaavalla soittotekniikalla kyllä saa paksummatkin kielet katkeamaan melko helposti. Yngwiellähän on vähän sitä vikaa, sen kuulee kun tyyppi soittaa akustisella. Pling.. pling.. täysillä vaan pohottaa menemään koko ajan. Se voisi selittää alemman vireen, kielet antaa enemmän periksi.
Torniojaws
08.11.2004 01:11:05

Tällä hetkellä settinä on .011 - .072 (7-kielinen) ja se on juuri sopiva omaan soittoon (nopeaa sahausta & paljon palm mute-riffittelyä). Tässä oikeastaan kahteen vuoteen ei ole kielet katkenneet muualta kuin aivan tallan alareunasta, nekin silkasta iästä - keskinmäärin setti kestää noin 6 kk. Kyllä siinä vähän soundi huononee iän myötä, mutta ei se raha puussa kasva.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Hohhoijaa
08.11.2004 07:29:21
Tempo on 270 bpm ja tabbi tässä:

D:-|-----------------4445554455558888--|
A:-|-----------------2223332233336666--|
E:-|-0000000000000000------------------|

Krääh! Nyt himmeet suorituspaineet, pakko osata! Plektra lipsuu ja itku pääsee! :D
Hohhoijaa
08.11.2004 07:31:26
Munle kans!

Metallican Killl 'Em All on varsin hyvä.
Krice
08.11.2004 12:08:34 (muokattu 08.11.2004 12:09:57)

keskinmäärin setti kestää noin 6 kk. Kyllä siinä vähän soundi huononee iän myötä, mutta ei se raha puussa kasva.

Minullahan kesti 10-sarjan DR Handmade -kielet käsittääkseni noin 3 vuotta. Ei ne katkenneet vaikka soitin mitä.
Onkohan tämä off-topiccia?
Jimi
08.11.2004 12:58:20

Mullo muute sellanen ongelma ku mä soitan bändin kans jotai punkkii ni mul menee oikee käsi sillee lukkoo ja putoo plektra ku en pysty "liikuttamaan" kättä tai sormia. Mistäköhän johtuu.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
Heart Of Steel
08.11.2004 13:37:45

Tarpeeksi ohut kieli ei kestä normaalivireen vetoa.

Enemmän se katkeilu on siitä kiinni miten soittaa.

Ohuempi kieli ei tarvitse niin suurta jännitettä kuin paksumpi soidakseen samassa sävelessä. Eli mitä paksummat kielet sitä suurempi jännite kielissä on jos vire on sama.
"Nobody tells a Man how to play."
HMB
Hohhoijaa
08.11.2004 16:56:45 (muokattu 08.11.2004 16:57:02)
Mullo muute sellanen ongelma ku mä soitan bändin kans jotai punkkii ni mul menee oikee käsi sillee lukkoo ja putoo plektra ku en pysty "liikuttamaan" kättä tai sormia. Mistäköhän johtuu.

Lukisit tarkemmin tätä threadia. Käsi menee lukkoon helposti silloin jos se joutuu tekemään liikerataa johon se ei ole tottunut. Treenaus auttaa sinunkin vaivoihisi.
Robert
08.11.2004 19:00:03 (muokattu 08.11.2004 19:00:19)
Yngwiellähän on vähän sitä vikaa, sen kuulee kun tyyppi soittaa akustisella. Pling.. pling.. täysillä vaan pohottaa menemään koko ajan. Se voisi selittää alemman vireen, kielet antaa enemmän periksi.

Olen tuon pistänyt itsekin merkille... Esim. "Golden Dawn" olisi paljon paremman kuuloinen vähän herkemmällä otteella.

vähän off-topic, mut ei se mitää

EDIT: typo typo
On tämä html kyllä ihmeellinen asia!
Booligan
08.11.2004 21:52:53

Mulla toi alternate picking eli sahaus ei tuota tuskia, mutta nopea, tasainen downpicking tuottaa. Siinä jäykistyy käsi, sahauksessa taas ei jäykisty. Mitään treenivinkkejä tähän?
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
JS
09.11.2004 07:25:28
Ite soittelin joskus 8-sarjalla kauan ja muistaakseni joskus oli 7:n ohuisia kieliäkin. Huonolla runttaavalla soittotekniikalla kyllä saa paksummatkin kielet katkeamaan melko helposti. Yngwiellähän on vähän sitä vikaa, sen kuulee kun tyyppi soittaa akustisella. Pling.. pling.. täysillä vaan pohottaa menemään koko ajan. Se voisi selittää alemman vireen, kielet antaa enemmän periksi.

Mun korvaan ainakin osa Ynkän akustisista saundeista kuulostaa aika kompressoiduilta eikä soitto ole mitenkään liian tarkkaa.
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä.
Milkop
09.11.2004 08:17:53

Mulla toi alternate picking eli sahaus ei tuota tuskia, mutta nopea, tasainen downpicking tuottaa. Siinä jäykistyy käsi, sahauksessa taas ei jäykisty. Mitään treenivinkkejä tähän?

Ite oon soitellut Master Of Puppetsia, siinä on melkoisen nopeaa downpickingiä. Aluksi voi tuntua, ettei pysy perässä, mutta kyllä se sitten lähtee kulkemaan. Treeniä vaan. Soittelet tuota eka hitaasti ja lähet vähitellen nostamaan vauhtia.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Eddie
09.11.2004 13:49:35 (muokattu 09.11.2004 13:50:30)

Tää voi kuulostaa ihan itsestään selvyydeltä, mutta...

Jos reenaan jotain string crossingia, keksin jonkun patternin, jonka soittaminen on mulle todella vaikeaa ja reenaan sitä metronomin kanssa. Sitten kun saan se menemään suht nopeasti ja puhtaasti, keksin seuraavan patternin. Tekniikka on parantunut tällä tyylillä kohisten.

Ite oon soitellut Master Of Puppetsia, siinä on melkoisen nopeaa downpickingiä.

Tuli viikonloppuna mahtava tunne kun tajusin, että biisi sujuu vihdoin levyn mukana.
Mureke, mureke, mureke lihaisa mureke!
Jimi
09.11.2004 16:34:36

Lukisit tarkemmin tätä threadia. Treenaus auttaa sinunkin vaivoihisi.

mut ei se ennen oo menny. oon sentäs soittanu jo joku 4 vuotta niit samoi biisei. et sillee.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
l@ho
09.11.2004 19:30:51

Sama ongelma.. sahaamalla saa olla kyllä nopea ja hankala riffi ennenkuin tulee probleemaa mutta downpicking hiukka nopeammin niin vituiks tuppaa menemään. Juuri nuo master of puppettsin eri riffit mitkä tossa mainittiinkin tuottaa tuskaa..tosin eiköhän vähän ajan päästä jo mene ku harjottelee.
- Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP.. - Sori ruoka jäähtyy..
l@ho
09.11.2004 19:35:00
Esim. "Golden Dawn" olisi paljon paremman kuuloinen vähän herkemmällä otteella.

Hoho! Hyvänkuuloinen biisi Ynkältä...!! Sinänsä sekin olisi jonkinasteinen ennätys musiikin saralla ja varmasti ensimmäinen omassa lajissaan. :PP

Edit: Sori.. oli pakko
- Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP.. - Sori ruoka jäähtyy..
Krice
09.11.2004 20:40:58

Juuri nuo master of puppettsin eri riffit mitkä tossa mainittiinkin tuottaa tuskaa..

Vuorovedoillakin sen voi soittaa, mutta ei varmaan ole ideana.. minullakin noin nopeassa downpickauksessa käsi puutuu jäykäksi. Kaipa siinä on vaan se, että käden pitää pysyä rentona ja ranne liikkuu. Sitä ei siis saa "lukita" kyynärpäästä alas mikä tapahtuu kun ranne jäykistyy. Sitä miten tuollaisen rentouden saavuttaa en tiedä. Harjoittelemalla?
Fadead
10.11.2004 00:16:32
Danke. Toki muidenkin bändien biisejä voi suositella.

Megadeth-Holy wars

Siinä on hienoja rytmejä. Tulee hyvin treenausta oikealla ja vasemalle kädelle.
"Viina on viinaa ja pysyy viinana. Pastillin paikka on rasiassa."
Torniojaws
10.11.2004 00:26:00 (muokattu 10.11.2004 00:26:17)

Kokeile seurata käden liikettä aluksi paljon kun treenaat downpickingiä. Soita aina mahdollisimman pienellä liikkeellä - mitä isommalla kaarella käsi liikkuu, sitä raskaampaa nopeasti soittaminen on. Usko pois, särön kanssa ja varsinkin lujalla volumella et huomaa soundissa mainittavaakaan eroa soitit sitten armottomalla mörssärinyrkillä puolen metrin kaaria tai kevyellä tatsilla noin sentin liikettä.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)