Can t stop! 09.11.2004 10:39:37 | |
---|
Elikkä kun soitan basson e-kieltä vapaana vähän kovemmalla otteella niin vahvarista kuuluu sellainen ääni kuin elementin kalvo on olisi paskana, vaikea kuvailla mut sellanen brruut ääni. sama ongelma on myös vanhassa bassossa (gsr-200) ja vanhassa vahvarissa. Tällä hetkellä bassona toimii g&l tribute l-2000 ja vahvarina ashdown mag-400 2x10. En oikein kyllä usko että elementin kalvo olisi rikki, vaan mistä tämä voisi johtua? Mikit? |
Karlsson 09.11.2004 10:40:43 | |
---|
A) liikaa höökiä B) kieli ei istu yläsatulassa kunnolla. Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
Can t stop! 09.11.2004 10:46:08 | |
---|
A) liikaa höökiä meinaatko että vahvarissa, volumea oon pitäny klo 10 kohdalla B) kieli ei istu yläsatulassa kunnolla. kyllä se näyttää ainakin istuvan ihan oikein. |
Niskamies 09.11.2004 10:47:29 | |
---|
Enemmänkin se on ominaisuus että kun E-kieltä soittaa kovempaa se särkee. Laita vahvarista vähemmän gainia, jos gain-potikka löytyy. Meitsi on meshissä. |
Johannes_t 09.11.2004 10:49:12 | |
---|
Enemmänkin se on ominaisuus että kun E-kieltä soittaa kovempaa se särkee. Laita vahvarista vähemmän gainia, jos gain-potikka löytyy. :DDDDD |
Can t stop! 09.11.2004 10:51:57 | |
---|
jokun aika sitten kun omistin esp-ltd 205 niin kyseistä (ongelmaa) ei ollut edes h-kielellä. |
Karlsson 09.11.2004 10:56:03 | |
---|
kyllä se näyttää ainakin istuvan ihan oikein. Kokeile että alkaako ääni säristä akustisesti jos temmot ihan täysiä sitä avointa kieltä. Ja plussaa niskikselle. Taas. Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
Can t stop! 09.11.2004 10:58:10 | |
---|
Kokeile että alkaako ääni säristä akustisesti jos temmot ihan täysiä sitä avointa kieltä. Ja plussaa niskikselle. Taas. nou. |
Karlsson 09.11.2004 11:01:20 | |
---|
nou. No sitte. Joskus nimittäin se E-kieli (ja miksei muutkin) voi jäädä siinä virittimen tapissa liian korkealle ja eivät sitten istu satulassa kunnolla aiheuttaen avokielilllä jos jonninmoista röpinää. Mutta jos ei ole niin, mikähän tässä nyt sitten... Paskat kamat? Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
pardy 09.11.2004 11:03:17 | |
---|
No sitte. Joskus nimittäin se E-kieli (ja miksei muutkin) voi jäädä siinä virittimen tapissa liian korkealle ja eivät sitten istu satulassa kunnolla aiheuttaen avokielilllä jos jonninmoista röpinää. Mutta jos ei ole niin, mikähän tässä nyt sitten... Paskat kamat? Ai? Tällä hetkellä bassona toimii g&l tribute l-2000 ja vahvarina ashdown mag-400 2x10... Joten enpä usko. |
Karlsson 09.11.2004 11:04:29 (muokattu 09.11.2004 11:07:15) | |
---|
Ai? ... Joten enpä usko. Anteex ku en osaa laittaa hymiötä viestin perää. Sol ns. huuli tai jottain sinne päin. Niinko. edit: ja sikäli että vaikka mitä niissä kamoissa lukis ikuna niin jos ne ei toimi oletetulla tavalla voinee niitä kutsua paskoiksi. Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
pardy 09.11.2004 11:06:59 (muokattu 09.11.2004 11:52:44) | |
---|
Anteex ku en osaa laittaa hymiötä viestin perää. Sol ns. huuli tai jottain sinne päin. Niinko. Saat anteex. Tän kerran!!11 Edit: ja sikäli että vaikka mitä niissä kamoissa lukis ikuna niin jos ne ei toimi oletetulla tavalla voinee niitä kutsua paskoiksi. Tai sikäli niitä voidaan kutsua paskana oleviksi? |
absqua 09.11.2004 12:30:53 | |
---|
Ei tossa ole mitään ihmeellistä. Gainia vaan pienemmälle. Kyllä minä ainakin saan ihan perus passiivi-fenderinikin ala-E:n pieremään helposti kun oikein kunnolla nyhtää. Paksu kieli kovaa soitettuna tuottaa paljon energiaa. Ei mikään ihme jos etuaste vähän niiaa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sirdickyj 09.11.2004 13:09:09 | |
---|
Ei tossa ole mitään ihmeellistä. Gainia vaan pienemmälle. Kyllä minä ainakin saan ihan perus passiivi-fenderinikin ala-E:n pieremään helposti kun oikein kunnolla nyhtää. Paksu kieli kovaa soitettuna tuottaa paljon energiaa. Ei mikään ihme jos etuaste vähän niiaa. Nimenomaan. Eikö olekkin hassua että kun tämän saman sanoi Niskamies, niin kommentteja sateli, mutta kun sen nyt sanoo Absqua, niin päät nyökkivät hyväksyvästi kuin kanalassa ruokinta-aikaan? Yksinkertaistettuna; hoida kaks päätettä, joissa on molemmissa vähintään kilowatti tehoa, sitten paat jakarin sillee, ettei ala- ja ylätaajuudet sekoitu keskenään. Löylyä riittää, ja kun laitat etuasteesta (jollaisen olet myös hommannut) gaini tarpeeksi pienelle, niin ei varman piere ja silti voit nyhtää ihan niin lujaa kuin lystäät. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
pardy 09.11.2004 13:13:55 | |
---|
Nimenomaan. Eikö olekkin hassua että kun tämän saman sanoi Niskamies, niin kommentteja sateli, mutta kun sen nyt sanoo Absqua, niin päät nyökkivät hyväksyvästi kuin kanalassa ruokinta-aikaan? Sitä olen itsekkin pitkään ihmetellyt. Meinasin siitä huomauttaakin, mutta en kerennyt. Jokatapauksessa, ihmettelin heti välittömästi niitä "pointsit Niskamiehelle"-kommentteja, koska mun mielestä siinä Niskiksen ideassa ei olu mitään väärää tai outoa. Mistäköhän se sit johtuu, että Niskis kerää aina ensin naurut vaikka puhusikin ihan asiaa? |
sirdickyj 09.11.2004 13:16:50 | |
---|
Mistäköhän se sit johtuu, että Niskis kerää aina ensin naurut vaikka puhusikin ihan asiaa? Se johtuu siitä, että kieltämättä hän on silloin tällöin esiintynyt kokeneempana ja asiantuntevampana kuin meriitit ja rahkeet antavat myöten. Mutta niinhän me kaikki. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Johannes_t 09.11.2004 13:20:22 (muokattu 09.11.2004 13:21:36) | |
---|
Että se on ominaisuus kun homma kusee? Sekö tässä saa hyväksyvää pään nyökyttelyä? Kävin viime perjantaina poistamassa ko. ominaisuuden Soundatalla. DI:n ulostulosta oli piuha melkein irti, pisti pörisemään, en tykännyt siitä ominaisuudesta. Putketkin vaihtoivat, pitäiskö vaihtaa paskat takas? Ehkä ymmärsin väärin, jos näin kävi niin sori. EDIT: Oletin, että lähtökohta on se, ettei kamat surise/pörise, paitsi haluttaessa. |
pardy 09.11.2004 13:20:24 | |
---|
Se johtuu siitä, että kieltämättä hän on silloin tällöin esiintynyt kokeneempana ja asiantuntevampana kuin meriitit ja rahkeet antavat myöten. Totta kyllä... Mutta: Mutta niinhän me kaikki. Aivan. Miksei mulle naureta vaikka jauhasin mitä paskaa? Ja oon suunnilleen Niskiksen ikänenki, joten siltäkin osin mulle ois ihan yhtä aiheellista nauraa ku selitän jotain tyhmää. |
Että se on ominaisuus kun homma kusee? Sekö tässä saa hyväksyvää pään nyökyttelyä? Eipä suinkaan, mutta vastaus on usein lähempänä kuin luuleekaan, jos vanhalla bassolla ei etuaste kyykännyt, niin uudella (eri mikkisellä) saattaa melko hyvin näin käydäkin. Ensin kokeillaan kotikonstit, sitten vasta mennään kauppaan/ korjaamoon. Eläkä hyvä mies hermostu! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Ylläri 09.11.2004 13:34:04 | |
---|
Miksei mulle naureta vaikka jauhasin mitä paskaa? Kyllä me nauretaan. Me ei vaan kerrota sitä sulle. ;-) |