Aihe: Valettujen Elacin-tulppien yhteistilaus PART II
1 2 3 4
magnetman 004
09.11.2004 11:32:15

Siinä se totuus taas tuli.

Tai sitten vaihtoehtoisesti voitte tehdä oman päätöksenne omista lähtökohdistanne ja ymmärtää sen, että nämä ovat hyvin henkilökohtaisia asioita. Jos tietää olevansa herkkäkorvainen tai käyttää kuusitulppia tyytyväisenä, -25dB ei välttämättä ole liioittelua.

Vaimennus on kokemuksen pohjalta EARin kuusitulppien luokkaa, mutta saundi potenssiin kymmenen parempi - tulpat siis tuntuvat yhtä hiljaisilta, mutta musiikki kuuluu paremmin, koska ylä-äänetkin erottuvat. Ja se ei se fiilis ole kadonnut mihinkään. Lähinnä parantunut, kun kuulee kaiken selkeästi ja sopivalla tasolla.

Terveisin -25dB ja erittäin tyytyväinen.

Unohdin herkät ihmiset... Miettikääs paljonko on 25db:ä pois esim sadasta ja verratkaa ihmiseen kuulon alarajaan tai esimerkiksi kuiskauksen äänenvoimakkuuteen (n.70)? Tarkoitan vaan, kuten FinFonickin asian ilmaisee, muusikoille luonnollinen valinta lienee 15, itse vaihtaisin vielä pienempään. Tottahan jokainen saa suojata kuuloaan niin paljon kuin haluaa, kaveri ei esimerkiksi ole koskaan pitänyt kalliita 25db:n tulppia, koska ne vaimentavat liikaa.
Amerikkalaiset ne onkin ihmeväkeä!
tse
09.11.2004 12:07:12
Mukana olen.
Paras tarjous voittakoon.
Fuzzy Boner
09.11.2004 13:34:15
Terveisin -25dB ja erittäin tyytyväinen.

Jees. Mulla on -9dB ja -15dB; mä en oo 15 ees laittanu kii kertaakaan koska ysi on mulle just sopiva ku soitetaan kovaa. Se on vähän mihin tottuu eli kaikki tyylillään.
MattiAuer
09.11.2004 16:38:08

Miettikääs paljonko on 25db:ä pois esim sadasta ja verratkaa ihmiseen kuulon alarajaan tai esimerkiksi kuiskauksen äänenvoimakkuuteen (n.70)?

Laitoin tulpat kokeeksi päähäni, kun ne tulivat postissa. Tein siinä kaikenlaista, lueskelin mm. lehteä. (Ei muuten kärsinyt lehdenlukufiilis yhtään.) Vaikka sivujen kääntämisen ääni oli vaimea, se oli täysin selkeä - yleensäkin kaikki äänet, jotka ovat kuultavissa ilman tulppia, ovat kuultavissa myös tulppien kanssa. Kovassa (klubi-)mekkalassa kaverini kokemuksen perusteella esim. puhe erottuu jopa paremmin, koska korva ei mene möykästä "tukkoon".

Tarkoitan vaan, kuten FinFonickin asian ilmaisee, muusikoille luonnollinen valinta lienee 15, itse vaihtaisin vielä pienempään.

Tämähän tulikin jo aiemmin selväksi. Ja siksi minä tarkoitan vaan, että -25dB on joillekin ihmisille aivan toimiva vaihtoehto. Jottei kenenkään kaltaiseni kaverin ostopäätöksen pohjana olisi se "yleinen totuus", ettei kenenkään ikinä koskaan missään kannata hankkia 25dB vaimennusta.

Tottahan jokainen saa suojata kuuloaan niin paljon kuin haluaa, kaveri ei esimerkiksi ole koskaan pitänyt kalliita 25db:n tulppia, koska ne vaimentavat liikaa.

On kaverisi tehnyt huonon ratkaisun. Ehkä hänen olisi pitänyt kuulla useiden eri vaimennuksia käyttävien valistuneita arvioita ennen kuin hankki nuo kuulonalentimensa.

Se on vähän mihin tottuu eli kaikki tyylillään.

No näin minä taisin heti alkuun sanoa - nämä on henkilökohtaisia asioita. Ne suojaimet voivat olla:
a) liian kevyet, jolloin korviin sattuu ja kuulokin voi pahimmassa tapauksessa vaurioitua vaikka käyttäisi tulppia.
2) sopivat.
c) liian tymäkät, jolloin ilmeisesti fiilis menee.

Minun juttuni on vain yksi näkökulma ja tyytyväisen käyttäjän kokemus. Ei mulla ole mitään vaikeutta ymmärtää, että joku kestää ja haluaa enemmän möykkää korviinsa. Miksiköhän joidenkin on vaikeata hyväksyä, että meitä on, joille kovempi vaimennus on parempi myös fiiliksen kannalta?
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
chief
09.11.2004 22:28:10
Mulla on -25 db vaimennus Elacineissa ja se on mulle sopiva koska joudun monesti patsastelemaan kovaa soittavan rumpalin vieressä. Pelleistä lähtee kovaa soittaessa niin kova piikki että vieläkin tulee välillä olo että onkohan vaimennusta tarpeeksi.
Häh?
Heavymies
10.11.2004 19:47:52
Tuli mieleen semmonen kysymys noista valetuista tulpista.
Kiinnostusta löytyisi, mutta kannattaako semmosia hankkia vielä kun "kasvuvaiheessa"? Vaikuttaako norm. kasvu myös esim. korviin? Olis meinaan ikävää jos ostais yli 150€ tulpat ja parin vuoden päästä ne ei enää sovi...
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
chief
10.11.2004 21:12:23
Kannattaa varmaan kysyä suoraan tuolta:

http://www.elacin.fi/
Häh?
Jimi Henri
10.11.2004 22:10:48 (muokattu 10.11.2004 22:22:01)
Tuli mieleen semmonen kysymys noista valetuista tulpista.
Kiinnostusta löytyisi, mutta kannattaako semmosia hankkia vielä kun "kasvuvaiheessa"? Vaikuttaako norm. kasvu myös esim. korviin? Olis meinaan ikävää jos ostais yli 150€ tulpat ja parin vuoden päästä ne ei enää sovi...

Jaa-a, muistelen että mun korvat oli pienemmät lapsena kun nykysin. tosin 16vee jälkeen on tuskin kasvaneet. tyhjentävä vastaus, eikö?

tilaa ja kokeile niin saadaan kymmenen nimeä äkkiä kasaan ;-)
Talk Less Play More
-Q-
10.11.2004 23:42:25
... tosin 16vee jälkeen on tuskin kasvaneet. tyhjentävä vastaus, eikö?

Itseasiassa, juttelin Finfonicin kaverin kanssa myös tulppien käyttöiästä, joka on keskimäärin n. 5 vuotta. Tässä ajassa korvakäytävä on myös muuttunut niin paljon, että uusia tulppia varten kannattaa tehdä myös uudet muotit.
Jimi Henri
11.11.2004 00:19:38
Itseasiassa, juttelin Finfonicin kaverin kanssa myös tulppien käyttöiästä, joka on keskimäärin n. 5 vuotta. Tässä ajassa korvakäytävä on myös muuttunut niin paljon, että uusia tulppia varten kannattaa tehdä myös uudet muotit.

Neljä vuotta lupaa taas Elacin käyttöiäksi. Enpä olisi uskonut sen johtuvan tuosta.
Talk Less Play More
Teijo K.
11.11.2004 10:14:17

Unohdin herkät ihmiset... Miettikääs paljonko on 25db:ä pois esim sadasta ja verratkaa ihmiseen kuulon alarajaan tai esimerkiksi kuiskauksen äänenvoimakkuuteen (n.70)? Tarkoitan vaan, kuten FinFonickin asian ilmaisee, muusikoille luonnollinen valinta lienee 15, itse vaihtaisin vielä pienempään. Tottahan jokainen saa suojata kuuloaan niin paljon kuin haluaa, kaveri ei esimerkiksi ole koskaan pitänyt kalliita 25db:n tulppia, koska ne vaimentavat liikaa.

Eikös se nyt kuitenkin ole niin, että jokainen saa itse valita suojauksen tason, vaikka kimppatilaus olisikin kyseessä?
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
ääliö
11.11.2004 11:39:09
mä ja viis muusikkokaveria ollaa lähössä kimppaan!

eli ollaan pääkaupunkiseudulta....
MattiAuer
11.11.2004 19:59:18

Eikös se nyt kuitenkin ole niin, että jokainen saa itse valita suojauksen tason, vaikka kimppatilaus olisikin kyseessä?

Tietenkin.

Kosminen
13.11.2004 10:05:01

Minkälaisella aikataululla tässä ollaan liikenteessä?
"Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys
Mase
15.11.2004 18:13:15
Justiinsa tänään kävin Kuo-medilla teettämässä muotit ja tulpat saa noutaa huomenna tai viimeistään ylihuomenna, joten jos suunnittelette tampereelle kimppatilausta, niin voitte laskea mut pois... 185 euroa oli hinta ilman mitään kimppa-alennuksia.
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
Teijo K.
15.11.2004 19:10:12

Tietenkin.

Nonni, sittenhän asia on sillä kuitattu. Kaikki voi lopettaa itkemisen ja mennä mieluummin vaikka kepatille.
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
Jimi Henri
15.11.2004 22:43:28 (muokattu 16.11.2004 20:19:45)
Kirjotin koko roskan selkeämmin aloitusviestiin.
Talk Less Play More
MattiAuer
16.11.2004 01:00:29

Voisivatko ne, jotka ovat oikeasti tilaamassa tulpat, laittaa mulle pikaviestillä kuittauksen ja samalla kertoa omasta aikataulustaan. Tilaajan/tilaajien nimet sekä desibeli-vaimennus olisi myös hyvä jo nyt kirjottaa viestiin. Yhteistilaus koskee siis niitä, jotka pystyvät tulemaan PK-seudulla järjestettävään valutilaisuuteen sekä mahdolliseen noutoon.

Tähän väliin vielä vähän kokemuksen rintaääntä, näin se ainakin alkukesästä toimi:
Sopikaa tosiaan keskenänne, että ilmoittautuminen on sitova - ryhmäalennus ei toimi, jos joku jättääkin sitten tulematta. Vaimennusta ei tarvitse etukäteen ilmoittaa, se otetaan ylös valutilaisuudessa. Tulppia ei tarvitse noutaa, ne tulevat postissa laskun, säilytystaskun, puhdistusvälineen ja liukuvoiteen (!!) kanssa.

Wiitala
16.11.2004 11:57:38 (muokattu 16.11.2004 11:58:57)
Itse olen Elacinien kannalla koska se on tunnettu merkki ja tuntemani käyttäjät ovat kertoneet niistä pelkkää hyvää.

Ei millään pahalla, mutta vähä on ilmassa "Ostetaan Levikset kun ne on Levikset"-meininkiä... En nyt sano että Elacinit olisivat huonot, mutta saatattepa katua jälkeenpäin jos ette edes ota asioista selvää. Minulle se on yks ja hailee kummat otatte, koitan vain valottaa vaihtoehtoja... : )
Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)