Aihe: Tanssimuusikon työkalujen vakuutus
1 2
Basso-Aslak
08.11.2004 20:54:01

Tämä nyt ei ole varsinaisesti yksin "tanssimusiikki" -osastolle mutku ne pahimmat (eniten kiertävät) keikkaruunat ovat kuitenkin täällä..
Eli siis: Minkälaiset vakuutukset ovat soittopelien turvana? Mitä kattaa jos A. Nussi vierailee a)kotona, b)autossa kun olet matkalla keikalle ja kipaiset ostamassa norttia, c)keikkapaikalle jätetyt soittimet, esim. useamman illan veto, d)treenikämpällä? Mistä yhtiöstä?
Tämä kysymys tuli kovasti paljon ajankohtaiseksi keskusteltuani oman v-yhtiön kanssa aiheesta. (Taas tuli mieleen että vakuutustoiminta, kuten jo tiedämmekin, on laillistettua huijausta..) Meneepi kyllä vakuutushommat päivitykseen kohdaltani.
Sinnepäin missä on synkimmät pilvet!
Have
08.11.2004 22:18:41
Erään nimeltämainitsemattoman soittajan case: Oululainen ravintola. Perjantaivapaa => kamat pois tähtibändin alta. Hovimestari neuvoo paikan. Keyb.kamat nussitaan => Kuka maksaa? Hovimestarin kommentti: " Ei sinne ollut pakko niitä kamoja laittaa. Ohjelmatoimisto: On niin tärkeä asiakas, että ei voi mitenkään ottaa asiaan kantaa. Vakuutusyhtiö: Ei ollut lukittu tila => ei korvata. Talo oli remontissa ja ko. käytävään, jonka hovimestari osoitti kamojen sijoituspaikaksi, pääsi helposti kadulta. Mä ainakin yritän saada kamat kotiin joka keikan jälkeen. Nyt meni vaikeemmaksi, kun omat PA:t tuli taas käyttöön ja piti vielä investoida suppaseen.
riff
08.11.2004 23:40:50
Vaikee juttu. Mulla on osa kotivakuutuksessa ja osa ns. arvotavarassa. Yhtiöillä on käsittääkseni eroja säännöissä ja korvausperusteissa. Onneksi en ole itse tarvinnut mutta kaverille kävi lähes samalla lailla kuin Have kirjoitti. Oli useampi ilta Tulisuudelmassa, Päivällä Afred J. Nussi kävi pokkana viemässä straton, Ei ollut turvakamerat päällä, rafla pesi kätensä, samoin Polar. Ja viimeisenä vakuutusyhtiö kieltäytyi maksamasta kun ei keppi ollut lukkojen takana.

Vastaavia tapauksia varmaan löytyy paljon.

Raha auttaa mutta tuskin se ainutlaatuista ja rakasta soitinta korvaa.
Kiva, kiva, oukki doukki!
riff
08.11.2004 23:42:55
Tässä topicissa mielestäni on hyvä mainita paikat ym. tietoja, jotta soittajat osais varautua. Ko. ravintolan historiassa kirjottamani juttu ei ole tietääkseni ainoa.
baron
08.11.2004 23:43:33

Mulla on mun soittimille "arvotavaravakuutus" ja hinta ei ollut paha ja olen yrittänyt tavata sopimusehtoja enkä mitään "kieroa" ole löytänyt. En onneksi ole käytännössä joutunut kokeilemaan, miten toimii.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Martso
08.11.2004 23:46:05
Mulla on mun soittimille "arvotavaravakuutus" ja hinta ei ollut paha ja olen yrittänyt tavata sopimusehtoja enkä mitään "kieroa" ole löytänyt. En onneksi ole käytännössä joutunut kokeilemaan, miten toimii.

Minkälainen omavastuuosuus?
Hullu mikä hullu!
baron
08.11.2004 23:48:51

Minkälainen omavastuuosuus?

0 euroa!
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Neljä Ruuvia
09.11.2004 10:44:18
Tässä on Baron sun amatööritoiminnan paras puoli. Vakuutusyhtiö katsookin yllättäen ammattireiskojen vehkeet työkaluiksi mitkä pitäis vakuuttaa aivan erikseen.Tällasta on ainakin joskus mulle sanottu ko.lafkoista. Omista kamoista on osa vakuutettu,osa ei...
riff
09.11.2004 12:47:00
Arin kitara kyseessä?

Joo, Arin. Mistä arvasit?
Rantsu
09.11.2004 12:53:43
Vakuutusyhtiö katsookin yllättäen ammattireiskojen vehkeet työkaluiksi mitkä pitäis vakuuttaa aivan erikseen

Näin on. Pohjolassa, missä mulla oli kotivakuutus aiemmin, olisi työkalut saanut kotivakuutukseen, mutta se olisi korvannut vain palamisen. Kysyin, että mitäs järkeä siinä on, kun suurin uhka on varastaminen ja rikkoutuminen, ja että kuka tällaista pelkkää palovakuutusta tarvitsee? Eivät osanneet vastata, ja samantien lähti vakuutukset Lähivakuutukseen... Siellä oli sentään inhimillisen hintainen kojevakuutus.
"Ehke parempi mine kotona."
baron
09.11.2004 14:10:06

Näin on. Pohjolassa, missä mulla oli kotivakuutus aiemmin, olisi työkalut saanut kotivakuutukseen, mutta se olisi korvannut vain palamisen. Kysyin, että mitäs järkeä siinä on, kun suurin uhka on varastaminen ja rikkoutuminen, ja että kuka tällaista pelkkää palovakuutusta tarvitsee? Eivät osanneet vastata, ja samantien lähti vakuutukset Lähivakuutukseen... Siellä oli sentään inhimillisen hintainen kojevakuutus.

Mulla on Pohjolasta mun arvotavaravakuutus. Ei multa kyllä mitään kysytty, mihin mä niitä soittimia käytän, itse kerroin roudaavani niitä ympäri Suomen ja ulkomaitten, jätin kyllä mainitsematta, että soitankin niitä.
Rantsu
09.11.2004 14:22:02
Mulla on Pohjolasta mun arvotavaravakuutus. Ei multa kyllä mitään kysytty, mihin mä niitä soittimia käytän, itse kerroin roudaavani niitä ympäri Suomen ja ulkomaitten, jätin kyllä mainitsematta, että soitankin niitä.

Sehän on juukelin kallis se Pohjolan arvotavaravakuutus. Jos sellaisen olisi ottanut sille romumäärälle, mitä mä raahaan mukanani, niin... Eihän ne sentään kultaa ole, ne on työkaluja!
"Ehke parempi mine kotona."
toyopet
09.11.2004 15:38:06
Joo, Arin. Mistä arvasit?
Ainut mistä olen kuullut.
Tähän liittyen Sumiaisista serkun mies, Jukka, kertoi katsoneensa poliisi-TV:tä ja sitten meni Arille sanomaan, että:"kukahan idiootti on kitaransa jättänyt tuolla lailla lavalle".
klunssila
09.11.2004 16:17:55
Tämä nyt ei ole varsinaisesti yksin "tanssimusiikki" -osastolle mutku ne pahimmat (eniten kiertävät) keikkaruunat ovat kuitenkin täällä..
Eli siis: Minkälaiset vakuutukset ovat soittopelien turvana? Mitä kattaa jos A. Nussi vierailee a)kotona, b)autossa kun olet matkalla keikalle ja kipaiset ostamassa norttia, c)keikkapaikalle jätetyt soittimet, esim. useamman illan veto, d)treenikämpällä? Mistä yhtiöstä?
Tämä kysymys tuli kovasti paljon ajankohtaiseksi keskusteltuani oman v-yhtiön kanssa aiheesta. (Taas tuli mieleen että vakuutustoiminta, kuten jo tiedämmekin, on laillistettua huijausta..) Meneepi kyllä vakuutushommat päivitykseen kohdaltani.

Tää on hieman kinkkinen juttu, tästä kyllä on joku threadi aiemminkin... Eri vakuutusyhtiöillä on tulkintaeroja asiasta, mutta pääsääntöisesti kotivakuutus EI korvaa keikka-esan vehkeitä. Ne pitää olla lukitussa tilassa tai valvonnan alaisena. Eli jos tauolla menet p*skalle, niin strato pitää olla kaulussa. Kotivakuutus voi korvata soittimet, jos niitä ei käytetä ansiotyöhön, mutta jos saat euronkin keikasta liksaa, niin silloin ne kuuluvat sarjaan "ansiotyövälineet tms." ja niille pitää olla erillinen vakuutus. Minulla on itselläni IFin vakuutus, joka korvaa aina 4000 EUR asti kamoja. Hintaa sillä on muistaakseni 65 EUR/vuodessa ja ei haittaa vaikka itse rikkoisi tai joutuisi kolariin, niin aina pitäisi fyrkat irrota. Näin ollen kamat uskaltaa jättää joskus jopa yön yli autoon, jos on keikan jälkeen niin "liikuttuneessa tilassa" ettei kykene niitä sisälle roudaamaan...

Kehotan kaikki astelemaan vakuutusyhtiöön tai soittamaan sinne ja selvittämään REHELLISESTI mitä soittimien kanssa touhuilee ja mitähän nykyinne vakuutus korvaa/ei korvaa. Ei tule ainakaan yllätyksiä, sillä vakuutusyhtiöt loistavia siinä, ettei korvauksia makseta. Kun vakuutusehdot tekee itselle selväksi, niin ei ainakaan tule yllätyksiä. Jokainen voi itse sitten päättää kandeeko ottaa vai ei, elämä on täynnä valintoja, mutta tietääpähän riskit.
kimmoke
10.11.2004 00:05:49 (muokattu 10.11.2004 00:14:04)

Kalut on vakuutettu ja oma vastuu 5centtiä.
huumoria.....?
Ei vaiskan, kotivakuutuksessa ammattityökaluina korvaa maalla ja ilmassa (paitsi venättäjällä ym. baltianmaissa). Latviassa piti nukkua kamojen päällä kun ei ollu varaa vakuuttaa. Ei ole kallis vuosimaksu, mutten tiedä saakokaan mitään jos jotain hajoo/viedään.

Kerran nuornamiehnä (hönössä tietty) tiputin vaffistinnupin kaverin kitaran päälle ja ei muuta kun vakuutus yhtiöön. Ukko kyseli että mistä speli on rikki, kun kaula oli katki-poikki...firman asiantuntija varmaan :). No kyllä ne korvas uuden kitaran kuitenkin.
Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille.
baron
10.11.2004 02:06:59

Sehän on juukelin kallis se Pohjolan arvotavaravakuutus. Jos sellaisen olisi ottanut sille romumäärälle, mitä mä raahaan mukanani, niin... Eihän ne sentään kultaa ole, ne on työkaluja!

Mä muistelen että se olisi jotain 3% jälleenhankinta-arvosta. Makuasia onko se kallista, mun mielestä ei ollut.
Decker90
11.11.2004 15:49:23

Joskus menneisyydessä, -90 luvun alkupuolella, olimme menossa soittamaan hääkeikkaa ja kävimme illalla kasaamassa kamat ko. paikkaan. Aamulla tuli soitto, että ko. talo on palanut... Tuli hetken hiljaisuus!
Kuka korvasi ja mitä: kaksi kolmesta vakuutusyhtiöstä, joita orkesterimme jäsenet käyttivät, maksoivat korvauksen kotivakuutuksen kautta, ihme ja kumma.
Yksi ilmoitti ettei korvaa penniäkään, jonkun muun vastuu??? Kun en muista nimiä, en niitä mainitse.
Toisin sanoen: lukekaa aina myös ne pienellä painetut.
Tämän hetkinen tilanne itselläni on se, että kuvasin kalustoni ja kävin oman yhtiöni konttoripäälikön kanssa kuvat ja listat läpi. Jos jotain käy, sisältyy kuulemma kotivakuutukseen 5000€ asti...
Saa nähdä (tai siis toivottavasti ei) miten sitten menee jos huonosti käy...?
tanjuli
17.12.2004 13:51:52
fenniassa sai helposti ja halvalla vakuutettua keikkakamansa kaiken mahdollisen varalta. olivat vielä ystävällisiäkin :o
[i hear voices but at least they're on tune]
Jone the Bone
17.12.2004 14:10:33

Minkähän taksan mukaan vakuutusyhtiö määrittelee esim. arvokitaran korvauksen, kun ns. ikäpoistuma huomioidaan?

Normaalistihan käyttöesineissä ikä pudottaa saatavan korvauksen määrää, mutta esim. noissa "vintage" -soittimissa ja laitteissa ikä vain nostaa ko. laitteiden hintaa/arvoa.
Eli, jos Alfred vie minulta (lukitusta tilasta) alkuperäisen vm. -64 Straton, määräytyykö saatava korvaus kitaran tämänhetkisen arvon mukaan, vai lasketaanko vakuutuskorvaus uuden, "vastaavan" standard-straton hinnan mukaan, huomioiden kitaran ikä (40 vuotta) arvoa alentavana tekijänä.... ?
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)